ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
09 лютого 2022 року м. Дніпросправа № 160/10978/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач),
суддів: Кругового О.О., Шлай А.В.,
розглянувши в письмовому провадженні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області
на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2021 року (головуючий суддя: Лозицька І.О.) по адміністративній справі №160/10978/20
за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Заводська сільська рада Буського району Львівської області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.11.2020 року по адміністративній справі №160/10978/20 частково задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (далі ГУ Держгеокадастру у Львівській області), 3 особи Заводської сільської ради Буського району Львівської області, визнано протиправним та скасовано наказ ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 27.01.2020 року № 13-1330/16-20-СГ, яким ОСОБА_1 відмовлено у видачі дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення згідно КВЦПЗ-01.03.); зобов`язано ГУ Держгеокадастру у Львівській області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення згідно КВЦПЗ-01.03.), яка знаходить на території Заводської сільської ради Буського району Львівської області за межами населених пунктів; у іншій частині позовних вимог відмовлено.
Представник відповідача ГУ Держгеокадастру у Львівській області 19.07.2021 року звернувся до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №160/10978/20, в якій просить суд замінити боржника ГУ Держгеокадастру у Львівській області на його правонаступника Буську міську раду у виконавчому провадженні з примусового виконання судового рішення через зміну законодавства.
В обґрунтування заяви представник відповідача посилається, зокрема, на положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин від 28.04.2021 року № 1423-ІХ та зазначає, що з дня набрання чинності цим Законом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.
Земельна ділянка за кадастровим номером 4620681700:05:000:0607, яка знаходиться за адресою: Львівська область, Буський район, Заводська сільська рада, має цільове призначення землі запасу та відноситься до земель сільськогосподарського призначення, що належать до державної форми власності. При цьому, приписами Закону № 1423-ІХ передбачено, що землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.09.2021 року в задоволенні заяви про заміну сторони в виконавчому провадженні відмовлено.
Не погодившись з такою ухвалою суду першої інстанції, ГУ Держгеокадастру у Львівській області подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить ухвалу скасувати з підстав порушення судом норм процесуального права, та змінити сторону у виконавчому провадженні по справі №160/10978/20 з ГУ Держгеокадастру у Львівській області на правонаступника Буську міську раду.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість ухвали суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм процесуального права, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Приписами ч.1 ст. 379 КАС України передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконання або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно положень ст. 1, ч.1, 2, 5 ст.15 Закону України Про виконавче провадження від 02.06.2016 року № 1404-VIII ( далі Закон № 1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій, визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Здійснивши аналіз чинного законодавства, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що під процесуальним правонаступництвом у виконавчому провадженні слід розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від правопопередників до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні.
Суду першої інстанції не надані докази на підтвердження реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації ГУ Держгеокадастру у Львівській області, як сторони відповідного виконавчого провадження, що послугувало б підставою для заміни його правонаступником, у контексті приписів ст. 379 КАС України.
Оскільки Буська міська рада не була стороною у справі, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що зміна законодавства в частині переходу права розпорядження спірною земельною ділянкою до Буської міської ради не може зумовлювати покладання на вказану особу обов`язку виконати судове рішення.
Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовані.
Оскільки судом першої інстанції при винесенні ухвали не допущено порушення норм процесуального права, підстави для скасування оскаржуваної ухвали суду відсутні.
Керуючись ст. 294, 322, 325 ,379 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області - залишити без задоволення.
Ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2021 року по адміністративній справі №160/10978/20 - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили 09 лютого 2022 року, та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 діб.
Головуючий - суддя Т.С. Прокопчук
суддя О.О. Круговий
суддя А.В. Шлай
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103358181 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні