Постанова
від 14.02.2022 по справі 760/51/22
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/726/22

в справі № 760/51/22

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.02.2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Застрожнікова К.С., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Департаменту запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , керівника політичної партії ТРИБУНАЛ ,

за фактом вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

До провадження Солом`янського районного суду міста Києва надійшло два протоколи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за фактом вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.212-21 КУпАП: 760/51/22 (3-726/22); 760/52/22 (3-727/22) .

Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 14.02.2022 вказані протоколи були об`єднані в одне провадження: 760/51/22 (3-726/22).

Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення № 53-15/325 від 17.12.2021 р. відносно ОСОБА_1 слідує, що за результатами перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2021 року, поданого політичною партією ТРИБУНАЛ (ідентифікаційний код 40372480) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, встановлено неповноту відображеної у Звіті інформації. Згідно з відомостями, отриманими Національним агентством з питань запобігання корупції від Державної податкової служби України листом від 05.11.2021 № 15395/5/99-00-12-04-04-05 (вх. № 83106/0/03-21 від 09.11.2021) та від АТ Райффайзен Банк Аваль листом від 19.11.2021 № 81-15-9/12653-БТ (вх. № 86249/0/07-21 від 22.11.2021) у Партії протягом звітного періоду наявний діючий поточний рахунок НОМЕР_1 , відкритий в АТ Райффайзен Банк Аваль . Однак у пункті 5 Грошові кошти розділу І Майно та нематеріальні активи Звіту Партії не відображено відомості про грошові кошти на рахунках. У зв`язку з цим Національне агентство направило до Партії запит від 11.10.2021 № 52-04/74531-21 щодо надання інформації та копій банківських довідок про рух коштів на рахунках Партії за звітний період. Однак лист повернувся з позначкою адресат відсутній за вказаною адресою у довідці про причини повернення/досилання. Таким чином, за результатами перевірки Звіту встановлено неповноту, а саме невідображення у пункті 5 Грошові кошти розділу І Майно та нематеріальні активи Звіту Партії відомостей про грошові кошти на рахунку НОМЕР_2 , відкритому в АТ Райффайзен Банк Аваль , що є порушенням пункту 1 частини одинадцятої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні . Вказане порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії від 18.11.2021 № 95, затвердженого наказом Національного агентства від 18.11.2021 № 739/21 та опублікованого на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/ у рубриці Запобігання політичній корупції розділі Звіти та аналітика підрозділі Аналіз звітів політичних партій .

Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення № 53-15/326 від 17.12.2021 р. відносно ОСОБА_1 слідує, що за результатами перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2021 року, поданого політичною партією ТРИБУНАЛ (ідентифікаційний код 40372480) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, встановлено неповноту відображеної у Звіті інформації. Згідно з відомостями, отриманими Національним агентством з питань запобігання корупції від Державної податкової служби України листом від 05.11.2021 № 15395/5/99-00-12-04-04-05 (вх. № 83106/0/03-21 від 09.11.2021) та від АТ Райффайзен Банк Аваль листом від 19.11.2021 № 81-15-9/12653-БТ (вх. № 86249/0/07-21 від 22.11.2021) у Партії протягом звітного періоду наявний діючий поточний рахунок НОМЕР_1 , відкритий в АТ Райффайзен Банк Аваль . Однак у пункті 5 Грошові кошти розділу І Майно та нематеріальні активи Звіту Партії не відображено відомості про грошові кошти на рахунках. У зв`язку з цим Національне агентство направило до Партії запит від 11.10.2021 № 52-04/74531-21 щодо надання інформації та копій банківських довідок про рух коштів на рахунках Партії за звітний період. Однак, лист повернувся з позначкою адресат відсутній за вказаною адресою у довідці про причини повернення/досилання. Таким чином, за результатами перевірки Звіту встановлено неповноту, а саме невідображення у пункті 5 Грошові кошти розділу І Майно та нематеріальні активи Звіту Партії відомостей про грошові кошти на рахунку НОМЕР_2 , відкритому в АТ Райффайзен Банк Аваль , що є порушенням пункту 1 частини одинадцятої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні . Вказане порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії від 18.11.2021 № 97, затвердженого наказом Національного агентства від 18.11.2021 № 739/21 та опублікованого на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/ у рубриці Запобігання політичній корупції розділі Звіти та аналітика підрозділі Аналіз звітів політичних партій .

У судове засідання, призначене на 14.02.2022 р., ОСОБА_1 не прибув, будучи повідомленим належним чином про місце, день та час слухання справи, направив до суду заперечення на протоколи, в яких просив суд закрити провадження у справі відносно нього на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку із відсутністю події та складу адміністративного правопорушення. Заперечення ґрунтуються на тому, що ОСОБА_1 не згодний з протоколом про адміністративне правопорушення, вважає його незаконним, оскільки за ст. 212-21 КУпАП штраф накладається на керівника політичної партії, у той час, як він не є суб`єктом даного правопорушення. Не маючи достатнього досвіду із складання звіту політичної партії, він звернувся до аудитора, яка займалась підготовкою звіту політичної партії Трибунал , він даний звіт підписав, повністю покладаючись на аудитора. Зазначається, що дійсно у політичної партії був розрахунковий рахунок НОМЕР_2 , відкритий у АТ Райффайзен Банк Аваль , станом на звітний період кошти на рахунку були відсутні. Жодних запитів чи листів з приводу неправильності заповнення звіту він від НАЗК не отримував. Письмові заперечення з додатками додані до справи.

До суду прибули представники ОСОБА_1 адвокати Стахов Р.В. та Комліченко В.С., які звернулись до суду із письмовими клопотаннями про закриття провадження, зазначили, що ОСОБА_1 своєї вини у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП, не визнає. Оскільки, як пояснили представники, ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративного правопорушення, Законом України Про політичні партії України не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати звіти. ОСОБА_1 уповноважив на складання світу професійного аудитора, яка несе відповідальність за повноту, якість та достовірність складеної нею документації, включаючи звітів політичної партії Трибунал . Пояснили, що на рахунку політичної партії були відсутні грошові кошти, у зв`язку із чим інформація про залишок коштів на рахунку політичної партії відображена не була. Просили закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Заслухавши пояснення представників ОСОБА_1 адвокатів Стахова Р.В. та Комліченка В.С., дослідивши письмові заперечення ОСОБА_1 , клопотання про закриття провадження, матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданням провадження у справі про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

За змістом ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Форма та порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру затверджуються Національним агентством з питань запобігання корупції.

Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру обов`язково включає такі розділи:

1) "Майно та нематеріальні активи", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію щодо майна (грошові кошти на всіх рахунках, цінні папери, нерухоме майно, транспортні засоби, інше рухоме майно, вартість якого перевищує п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня звітного року) та нематеріальних активів, які належать партії, її місцевій організації, що в установленому порядку набула статусу юридичної особи, на праві власності або праві користування;

2) "Внески та інші надходження", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про внески (грошові внески; майнові внески; внески роботами або послугами; внески нематеріальними активами; внески, надані шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії чи її місцевої організації, яка у встановленому порядку набула статусу юридичної особи; кошти державного фінансування (у разі його отримання відповідно до закону); доходи, майно та нематеріальні активи, які не є внесками відповідно до цього Закону; кошти, які не є ні доходами, ні внесками, отримані політичною партією, місцевою організацією політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, протягом звітного кварталу);

3) "Платежі та інші витрати", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про платежі з окремого рахунку, відкритого для зарахування коштів з державного бюджету, інших рахунків політичної партії та її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (з узагальненням інформації за кожним видом рахунків окремо); повернення грошових внесків (чи їх частин) та помилкових грошових надходжень, повернення майнових внесків та нематеріальних активів, внесків, здійснених шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії за згодою партії, повернення до державного бюджету невикористаної частини коштів державного фінансування, перерахування до державного бюджету сум внесків, які неможливо повернути особам, які їх здійснили;

4) "Зобов`язання фінансового характеру", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про всі фінансові зобов`язання політичної партії та її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

Якщо фізична особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідний контролюючий орган і має відповідну відмітку в паспорті, то у звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у відповідних місцях вказується серія та номер її паспорта.

Уся інформація у звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру повинна бути диференційована залежно від того, стосується вона політичної партії (як окремої юридичної особи) чи всіх інших її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи. При цьому інформація, що стосується місцевих організацій партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, вноситься щодо кожної такої організації окремим додатком.

До звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за четвертий квартал звітного року додаються (шляхом завантаження фотокопій у систему) копії звітів про проведення щорічного внутрішньопартійного фінансового аудиту та незалежного зовнішнього аудиту фінансової звітності політичної партії (якщо його проведення відповідно до цього Закону є обов`язковим) шляхом завантаження їх фотокопій у систему.

Копії документів, що підтверджують відображені у звіті про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру відомості, надаються політичною партією на письмовий запит Національного агентства з питань запобігання корупції протягом 15 робочих днів після надходження відповідного запиту.

Подані звіти політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру включаються до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, що формується та ведеться Національним агентством з питань запобігання корупції.

Національне агентство з питань запобігання корупції забезпечує відкритий цілодобовий доступ до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Так, судом досліджено Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 28.10.2021 р., з якого вбачається, що керівником політичної партії Трибунал є ОСОБА_1 , який є особою, яка уповноважена на вчинення дій від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тощо.

До протоколів додано та судом досліджено Звіти політичної партії Трибунал про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І та ІІ квартали 2021 року, з яких вбачається, що в Розділі 5. Грошові кошти відсутні відомості про найменування розрахункового рахунку та залишок коштів на даному рахунку.

На адресу політичної партії Трибунал з боку НАЗК було направлено запит Про надання інформації № 52-04/74531-21 від 11.10.2021 р., з проханням надати інформацію про причини не зазначення у Звітах політичної партії інформації про поточні рахунки партії, у тому числі НОМЕР_2 , відкритому в АТ Райффайзен Банк Аваль .

Відповідно до Висновку про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 18.11.2021 р. за № 95 зазначається, що у партії відкрито поточний рахунок в АТ Райффайзен Банк Аваль № НОМЕР_2 , проте у пункті 5 Грошові кошти розділу І Майно та нематеріальні активи Звіту Партії не відображено відомості про грошові кошти на цьому рахунку, про що зазначено у пункті 2.1.2. цього висновку. За результатами перевірки Звіту Партії за І квартал 2021 року встановлено порушення пункту 1 частини 11 статті 17 Закону, що є підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення за ст. 212-21 КУпАП.

Відповідно до Висновку про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 18.11.2021 р. за № 97 зазначається, що у партії відкрито поточний рахунок в АТ Райффайзен Банк Аваль № НОМЕР_2 , проте у пункті 5 Грошові кошти розділу І Майно та нематеріальні активи Звіту Партії не відображено відомості про грошові кошти на цьому рахунку, про що зазначено у пункті 2.1.2. цього висновку. За результатами перевірки Звіту Партії за І квартал 2021 року встановлено порушення пункту 1 частини 11 статті 17 Закону, що є підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення за ст. 212-21 КУпАП.

24.11.2021 р. на адресу керівника політичної партії Трибунал ОСОБА_1 були направлені листи про надання пояснень із повідомленням про необхідність прибути до НАЗК 09 грудня 2021 року, про що було опубліковане відповідне оголошення на сайті НАЗК.

Відповідно до Акту № 50-07/532 від 09.12.2021 р. телефонної розмови слідує, що 09.12.2021 р. о 15 год. 09 хв. відбулась телефонна розмова з керівником політичної партії Трибунал ОСОБА_1 , який повідомив про те, що не має можливості прибути до НАЗК, було узгоджено нову дату прибуття до НАЗК на 16.12.2021 р. на 11 год. 00 хв.

16.12.2021 р. ОСОБА_1 не прибув до НАЗК, про що було складено Акт № 50-07/539 про неявку, відповідно до змісту якого слідує, що 16.12.2021 р. керівник політичної партії Трибунал ОСОБА_1 не прибув до НАЗК для надання пояснень по суті вчиненого правопорушення та складання протоколу за ст. 212-21 КУпАП. Проте, 16.12.2021 р. до НАЗК прибув адвокат Стахов Р.В., який повідомив про неможливість прибуття до НАЗК керівника Партії та про підготовку ним листа до НАЗК щодо причин неявки.

У своєму листі ОСОБА_1 просить голову НАЗК розглянути справу без його участі, про результати просить повідомити, зазначає про неможливість прибуття до НАЗК по причині перенесення складної операції на серці.

20.12.2021 р. на адресу керівника Політичної партії Трибунал було скеровано протоколи про адміністративні правопорушення з додатками на 46 арк. в 1 прим.

Таким чином, аналізуючи докази, долучені до протоколу про адміністративне правопорушення, у їх сукупності та взаємозв`язку, суд приходить до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

На переконання суду, ОСОБА_1 , як керівник політичної партії ТРИБУНАЛ є суб`єктом правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, і на нього як на керівника/голову політичної партії покладається виконання обов`язку, визначеного у ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні , у тому числі обов`язок зазначення у квартальному звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру відомостей про розрахункові рахунки, відкриті політичною партією, та про залишок коштів на цих рахунках станом на звітний період, незалежно від того, яка сума даного залишку. Чого з боку керівника партії виконано не було. Зазначені висновки суду узгоджуються із письмовими доказами, дослідженими судом, зокрема, Висновками про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 18.11.2021 р. за № 95 та за № 97 від 18.11.2021 р., Звітами політичної партії Трибунал про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І та ІІ квартали 2021 року, з яких вбачається, що в Розділі 5. Грошові кошти відсутні відомості про найменування розрахункового рахунку та залишок коштів на даному рахунку.

Таким чином, обставини, викладені в протоколах про адміністративне правопорушення №53-15/326 від 17.12.2021 та № 53-15/325 від 17.12.2021, знайшли своє підтвердження під час судового розгляду справи.

Статтею 33 КУпАП регламентовано, що при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обставини, які пом`якшують адміністративну відповідальність, та обставини, які обтяжують відповідальність, судом не встановлені.

Враховуючи вище викладене, особу правопорушника, характер вчиненого адміністративного правопорушення, вважаю, що ОСОБА_1 необхідно піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в дохід Держави у розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100 гривень.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ Про судовий збір з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір, оскільки на нього судом накладено адміністративне стягнення.

На підставі викладеного, та керуючись ст. ст. 9, 33, 34, 38, 212-21, 252, 283, 284 КУпАП та ЗУ Про судовий збір , суд,-

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника політичної партії ТРИБУНАЛ , - визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП .

Піддати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на користь Держави, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень .

Штраф підлягає сплаті за наступними банківськими реквізитами: Отримувач коштів: ГУК у м. Києві/Соломян.р-н/21081100, Код отримувача (код ЄДРПОУ): 37993783, Номер рахунку (IBAN):UA278999980313090106000026010, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Код класифікації доходів бюджету: 21081100, Призначення платежу: адміністративний штраф.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в розмірі 496,20 грн. , які підлягають сплаті на наступні реквізити: Отримував коштів: ГУК у м. Києві/Соломян.р-н/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача: Казначейство України, код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA388999980313181206000026010, код класифікації доходів бюджету 22030101, Призначення платежу: судовий збір.

Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту винесення до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд міста Києва.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя : К. С. Застрожнікова

Дата ухвалення рішення14.02.2022
Оприлюднено21.02.2022
Номер документу103363454
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/51/22

Постанова від 10.07.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Новов Сергій Олександрович

Постанова від 14.02.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Застрожнікова К. С.

Постанова від 14.02.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Застрожнікова К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні