Справа № 686/1837/22
Провадження № 1-кс/686/1745/22
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2022 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , дізнавача ОСОБА_3 , прокурора ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання дізнавача СД Хмельницького районного управління поліції ГУНП України в Хмельницькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні №42022242260000002 від 12.01.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.272 КК України,
ВСТАНОВИВ:
15.02.2022 року дізнавач СД Хмельницького районного управління поліції ГУНП України в Хмельницькій області ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді з клопотанням, погодженим прокурором Окружної прокуратури міста Хмельницького ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки на з кадастровим номером 6825082200:04:014:0032, яка на правіприватноївласностіналежитьфізичнійособі ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ) з метою фіксації факту відсутності на данійземельнійділянці АЗС ТОВ «ПРОКАР» та визнання в подальшомунедійснимдоговору оренди земельноїділянкивід 01.03.2019 б/н укладеногоміжфізичною особою ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) та ТОВ «ПРОКАР» та анулювання ГУ ДПС у ХмельницькійобластіЛіцензії на право роздрібноїторгівліпальним №22250314201900266, виданоїсуб`єктугосподарювання ТОВ «ПРОКАР» за адресою: м.Хмельницький, вул.Західно-Окружна, 16/10; та земельноїділянкикомунальноївласностіОб`єднаноїтериторіальноїгромадимістаХмельницького в особіХмельницькоїміської ради, яка розташованапорядіз земельною ділянкою з кадастровим номером 6825082200:04:014:0032, на якійфактичнорозміщено АЗС ТОВ «ПРОКАР» м.Хмельницький, вул.Західно-Окружна, 16/10 ізможливістюпроведенняогляду «обладнання, механізмів та устаткуванняпідвищеноїнебезпеки», якірозташовані на території АЗС та використовуються для здійсненняроздрібноїторгівліпальним,та газоподібного палива, за участю спеціалістів ДСНС,Державної податкової служби у Хмельницькій області та Управління Держпраці у Хмельницькій області.
В обґрунтування клопотання дізнавач зазначає, що під час досудового розслідування встановлено, що на території Хмельницької міської об`єднаної територіальної громади нараховується 6 об`єктів роздрібної торгівлі пальним, які мають ознаки порушення законодавства, у тому числі, об`єкт який знаходиться повул. Західно-окружній м.Хмельницький, поруч із якою знаходиться ТОВ «Центр-Авто», адреса якого, м.Хмельницький вул. Західно-Окружна, 16/1Б (16, 1Б).
Оперативний супровід даного кримінального провадження здійснюється працівниками управління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, якими було встановлено, що відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» №481/95, для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: - документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
На виконання даної вимоги ТОВ «ПРОКАР» (ЄДРПОУ 41059752) надано до ГУ ДПС у Хмельницькій області наступні документи:
Договір оренди від 01.03.2019 б/н укладений між фізичною особою ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) та ТОВ «ПРОКАР» терміном на 1 (один) рік. Згідно умов договору фізична особа ОСОБА_5 (Орендодавець) передає, а ТОВ «ПРОКАР» (Орендар) приймає в строкове платне користування земельну ділянку, що належить Орендодавцю, і яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , для розміщення газової заправки.
Наданий договір оренди земельної ділянки за адресою: м.Хмельницький, вул.Західно-Окружна, 16/10 став підставою для видачі ГУ ДПС у Хмельницькій області суб`єкту господарювання ТОВ «ПРОКАР» (ЄДРПОУ 41059752) Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №22250314201900266, термін дії з 22.11.2019 по 22.112024, за адресою: м.Хмельницький, вул.Західно-Окружна, 16/10.
Проаналізувавши дані документи встановлено, що відповідно до «Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власносності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта» за фізичною особою ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ) зареєстровано приватну власність на об`єкт нерухомого майна: «земельну ділянку», кадастровий номер «6825082200:04:014:0032». Згідно з Інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку» земельна ділянка кадастровий номер «6825082200:04:014:0032», площею «0,2496 га», цільове призначення «02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)», місце розташування « АДРЕСА_2 » перебуває в приватній власності у фізичної особи ОСОБА_5 .
Також в ході оперативного супроводу кримінального провадження, спільно із сертифікованим інженером землевпорядником, оперативним шляхом за допомогою GPS приймача та електронного тахеометра виконано топографо-геодезичні роботи з метою прив`язки до місцевості території на якій розташована АЗС ТОВ «ПРОКАР» за адресою: м.Хмельницький, вул.Західно-Окружна, 16/10.
За результатами проведених робіт встановлено, що АЗС ТОВ «ПРОКАР» за адресою: м.Хмельницький, вул.Західно-Окружна, 16/10 розташована поряд із земельною ділянкою кадастровий номер 6825082200:04:014:0032, на землях комунальної власності територіальної громади Хмельницької міської ради, що підтверджується інформацією наданою Управлінням земельних ресурсів Хмельницької міської ради.
У відповідності до Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» АЗС є об`єктом з високим ступенем ризику.
З урахуванням того, що внаслідок таких ризиків, виникає загроза загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків для працівників та осіб, оскільки вказана діяльність пов`язана з легкозаймистими та вибухонебезпечними речовинами, неналежне поводження з якими та порушеннями правил безпеки, можуть створити неконтрольовані процеси горіння, виникнення процесів детонації, підвищенні концентрації шкідливих газів в атмосфері, змінах у взаємному розташуванні важких предметів ( порушення їх стійкості) чи зменшенні міцності конструкцій, зростанні тиску газів в резервуарах чи трубопроводах, підведенні електричної напруги до об`єктів, які мають бути знеструмлені.
В судовому засіданні дізнавач і прокурор подане клопотання підтримала, просила його задовольнити.
Заслухавши пояснення дізнавача, прокурора, дослідивши додані до клопотання матеріали, слідчий суддя дійшов такого висновку.
Згідно із ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
В силу ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якої метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених ч.3 ст. 233 КПК України.
За змістом ч.1, 2 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.
Відповідно до змісту статті 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого суддімісцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.
Відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого суддімісцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.
Частиною 3 ст.234 КПК України встановлено, що в клопотанні має міститись: найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер, короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; підстави для обшуку; житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання.
Відповідно до змісту частини 5 статті 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: було вчинено кримінальне правопорушення; відшукуванні речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуванних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукуванні речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Згідно із ч. 2 ст. 223 КПК України підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
З матеріалів, долучених до клопотання слідує, що кримінальне провадження розслідується за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.272 КК України.
У поданому клопотанні дізнавач просить надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки 6825082200:04:014:0032, яка на праві приватної власності належить фізичній особі ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 з метою встановлення відсутності на данійземельнійділянці АЗС ТОВ «ПРОКАР».
Однак, указана мета слідчої дії суперечить ст..237 КПК України, оскільки огляд проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Проте указана у клопотанні мета слідчої дії спрямована на встановлення відсутності на зазначеній земельній ділянці об`єкта, де за версією органу досудового розслідування відбувається порушення я правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою.
З таких обставин, клопотання не відповідає вимогам кримінального процесуального закону, зокрема щодо можливості фіксації обставин кримінального правопорушення, та відповідно, суперечить ч.2 ст.223 КПК України щодо досягнення мети цієї слідчої дії.
У порушення зазначених вимог ст..234 КПК України дізнавач у клопотанні і в судовому засіданні не зазначила відомостей про власника (користувача) земельної ділянки, де планується проведення ініційованої слідчої дії із наданням документів, що це підтверджують.
Проведені топографо-геодезичні роботи та встановлення координат розташування об`єкта ініційованої слідчої дії , на які посилається дізнавач не можуть слугувати належною підставою для задоволення клопотання, оскільки суперечить вимогам ст..234 КПК України щодо обов`язку слідчого зазначити у клопотанні житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення слідчої дії, особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться, індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням та підстави вважати що у вказаному об`єкті нерухомого майна можуть знаходитися вказані речі, документи.
Указаний об`єкт, де планується провести слідчу дії фактично не ідентифікований.
У клопотанні відсутні та в судовому засіданні дізнавач не надали відомостей про власника (користувача) земельної ділянки, де планується проведення ініційованої слідчої дії.
Пояснення учасників провадження про те, що встановити хто займається роздрібною торгівлею пальним та хто встановив автозаправну колонку не можу бути підставою для задоволення клопотання.
За відсутності доказів вжиття заходів та встановлення під час досудового розслідування особи, яка є користувачем, або володіє цим об`єктом чи користується цією земельною ділянкою, що як слідує із клопотання здійснюється відкрито, такі аргументи дізнавача є безпідставними.
Дізнавач просить надати дозвіл на проведення огляду двох об`єктів нерухомого майна.
Проте, указані відомості мають бути зазначені у розрізі кожного об`єкта із зверненням з окремим клопотанням.
Відсутнє у матеріалах клопотання і поясненнях дізнавача і прокурора в судовому засіданні обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.
Отже, дізнавач не довела, що потреби досудового розслідування виправдовують втручання у право недоторканості майна, факти, що можуть бути встановлені під час огляду,зокрема з метою встановлення перевірки індивідуальних ознак, мають значення для кримінального провадження і не застосування цих заходів забезпечення кримінального провадження не дасть змоги досягти дієвості цього кримінального провадження.
А тому підстав для задоволення клопотання немає.
Керуючись ст.ст.110, 234, 235 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання дізнавача СД Хмельницького районного управління поліції ГУНП України в Хмельницькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні №42022242260000002, відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2022 |
Оприлюднено | 19.01.2023 |
Номер документу | 103364898 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дзюбак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні