Рішення
від 26.01.2022 по справі 233/3139/21
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

233 № 233/3139/21

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2022 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області у складі:

головуючого судді Малінова О.С.,

за участю секретаря Штреккер В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Міського комунального підприємства «Комунтранс» про захист прав споживачів,

В С Т А Н О В И В:

08 липня 2021 року позивач ОСОБА_1 звернулась до Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області із позовною заявою до Міського комунального підприємства «Комунтранс» про захист прав споживачів. Свої вимоги обґрунтовувала наступними обставинами. Він зареєстрований та постійно мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , є власником цього будинку відповідно до договору купівлі продажу від 21 квітня 2003 року. Частка приватної власності 100%. За цією, окрім нього, також зареєстровані його дружина ОСОБА_2 , колишня дружина ОСОБА_3 , та його донька ОСОБА_4 . ОСОБА_5 дружина ОСОБА_3 та їх спільна донька ОСОБА_4 у цьому будинку зареєстровані, але не мешкали та не мешкають. Договір між ним та відповідачем відсутній, хоча він сплачує за вивезення відходів та отримує субсидію.

З 2017 року за його заявами відповідачем проводились перерахунки нарахувань за вивезення твердих побутових відходів на фактично мешкаючих осіб тобто на нього та дружину. Зокрема такий перерахунок було зроблено до 01 вересня 2018 року.

З 2019 року його було повідомлено, що відповідач проводить нарахування за вивезення твердих побутових відходів на 4 осіб, тобто на колишню дружину та доньку також, хоча останні не мешкають за цією адресою з 01.09.2018 року. Позивач неодноразово звертався до відповідача із заявами про проведення перерахунку, але 05.07.2019 року йому було відмовлено із посиланням на «Положення про санітарну очистку міста Костянтинівки», відповідно до якої нарахування за вивезення твердих побутових відходів проводиться згідно реєстрації його місця мешкання.

Так рішенням Костянтинівського міськрайонного суду від 15 травня 2017 року по справі 233/605/17 було визнано незаконними дії управління соціального захисту населення Костянтинівської міської Ради щодо нарахування субсидії з урахуванням доходу ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у зв`язку із тим, що зазначені особи за цією адресою фактично не мешкають.

Тобто рішенням суду встановлено факт не проживання зазначених осіб за цією адресою. Управлінням соціального захисту населення проводиться нарахування субсидії «за фактично мешкаючих», та ці дані автоматично передаються до комунальних служб в тому числі до КП «Комунтранс».

Також факт того що зазначені особи не мешкають за цією адресою підтверджується, зокрема, довідкою КП «СЄЗ». Так ОСОБА_3 мешкає за адресою, АДРЕСА_2 , а моя донька ОСОБА_4 мешкає у м. Києві.

Тому просив зобов`язати міське комунальне підприємство «Комунтранс» здійснити перерахунок плати за вивезення твердих побутових відходів виключивши із розрахунку плати за вивезення твердих побутових відходів ОСОБА_3 та ОСОБА_4 з 01 вересня 2018 року.

У підготовчому судовому засіданні позивач ОСОБА_1 підтримав позов, просив його задовольнити.

Представник відповідача ОСОБА_6 проти задоволення позову заперечував, зазначив, що нарахування позивачу за вивезення твердих побутових відходів за особовим рахунком здійснюється за кількістю зареєстрованих у будинку осіб.

У судове засідання сторони не з`явились, надали заяви про розгляд справи у їх відсутність.

З`ясувавши вищенаведену позицію сторін, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено та визнається сторонами, що позивач ОСОБА_1 зареєстрований та постійно мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , є власником цього будинку відповідно до договору купівлі продажу від 21 квітня 2003 року. Частка приватної власності 100%. За цією, окрім поизвача, також зареєстровані його дружина ОСОБА_2 , колишня дружина ОСОБА_3 , та його донька ОСОБА_4 , що підтверджується Довідкою про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб від 11.072019 року.

Для розрахунку за надані комунальні послуги вивезення твердих побутових відходів з вказаної адреси відповідачем відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 . Починаючи з серпня 2018 року відповідачем проводиться нарахування плати за надані послуги з вивезення твердих побутових відходів на чотирьох осіб.

Відповідно до п.5 частини 1 статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач має право на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їхньої якості.

В той же час п.6 частини 1 статті 7 цього Закону встановлює, що споживач має право на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об`єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг.

Відповідно до п.11 частини 2 статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», індивідуальний споживач зобов`язаний інформувати управителя, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого об`єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, у випадках та порядку, передбачених договором.

Позивач інформував відповідача про фактичну кількість осіб, що постійно проживають у будинку, звернувшись до останнього із відповідною заявою, але перерахунок зроблений не був і нарахування продовжилось на 4 осіб.

Відповідно до ст. 81 ЦПК України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 82 ЦПК України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Постановою Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 15 травня 2017 року у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Костянтинівської міської ради, виконавчого комітету Костянтинівської міської ради в особі Міської комісії з питань призначення та надання житлових субсидії, пільг на житлово-комунальні послуги, придбання твердого палива та скрапленого газу у виключних випадках про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити певні дії, позовні вимоги задоволено частково, у тому числі зобов`язано Управління соціального захисту населення Костянтинівської міської ради призначити ОСОБА_1 з січня 2017 року житлову субсидію з урахуванням доходу ОСОБА_1 та без урахування доходів ОСОБА_3 та ОСОБА_7 . Постанова суду набула законної сили 07 червня 2017 року.

Під час розгляду вказаної адміністративної справи судом на підставі Акту від 31 січня 2017 року обстеження матеріального побутових умов сім`ї був встановлений факт, що ОСОБА_1 дійсно мешкає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 . Крім заявника за даною адресою зареєстрована колишня дружина та дочка, які у зазначеному домоволодінні не мешкають, матеріально не допомагають.

За змістом ч.6 ст.29 ЦК України, фізична особа може мати кілька місць проживання.

Статтями 3,6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» визначено, що місце проживання житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військової частини. Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою. У разі, якщо особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором.

Згідно із п.5 частини 2 статті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавець комунальноїпослуги зобов`язаний розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором про надання комунальних послуг.

Позивач ОСОБА_1 постійно інформує Відповідача про фактичну кількість проживаючих осіб, із наданням підтверджуючих документів (довідки, рішення суду). Вказані доводи позивач відповідачем не спростовані.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 4, 19, 259, 263, 264, 265 ЦПК України,-

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до Міського комунального підприємства «Комунтранс» про захист прав споживачів - задовольнити.

Зобов`язати міське комунальне підприємство «Комунтранс» (адреса: вул. Олекси Тихого, 516, м. Костянтинівка, Донецька область, 85105, ЄДРПОУ 05420379) здійснити ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_2 ) перерахунок плати за вивезення твердих побутових відходів за особовим рахунком № НОМЕР_3 , виключивши із розрахунку плати за вивезення твердих побутових відходів ОСОБА_3 та ОСОБА_4 з 01 вересня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законно сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Донецького апеляційного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя

Дата ухвалення рішення26.01.2022
Оприлюднено24.08.2022
Номер документу103378372
СудочинствоЦивільне
Сутьзахист прав споживачів

Судовий реєстр по справі —233/3139/21

Рішення від 26.01.2022

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Малінов О. С.

Ухвала від 12.11.2021

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Малінов О. С.

Ухвала від 09.07.2021

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Малінов О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні