ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 лютого 2022 року Справа № 160/24937/21
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Жукової Є.О., -
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіон-Юкрейн" (Запорізьке шосе, буд. 56, кв. 479, м. Дніпро, 49040) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 07.10.2021 р. №146111808, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 141 289 грн. 31 коп., -
ВСТАНОВИВ :
08 листопада 2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіон-Юкрейн" (Запорізьке шосе, буд. 56, кв. 479, м. Дніпро, 49040) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005) в якій позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 07.10.2021 р. №146111808, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіон-Юкрейн" застосовано штрафні санкції у розмірі 141 289 грн. 31 коп.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним.
Головним державним ревізором-інспектором Соборного відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мартиненком Сергієм було проведено камеральну перевірку ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН , за результатами якої складено акт за № 1951/04-36-18-08/35498026 від 15.02.2021 р. про результати камеральної перевірки ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН (код за ЄДРПОУ 35498026) з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість за 2019 р., 2020 р., 2021 р.
В акті зазначено про несвоєчасну оплату ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість по документу: податкове повідомлення-рішення за № 18261416 (форма Р ) від 17.07.2018 р.
14 квітня 2021 р. Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на підставі акту було винесено податкове повідомлення-рішення № 48991808 форми Ш , яким нараховано штраф у розмірі 25% у сумі 153 481,25 грн.
06 травня 2021 р. ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН звернулося із скаргою до Державної податкової служби України на податкове повідомлення-рішення від 14 квітня 2021 року № 48991808.
31 серпня 2021 р. рішенням про результати розгляду скарги (вих.№19885/6/990006030106) Державна податкова служба України скаргу товариства частково задовольнила, скасувала податкове повідомлення-рішення від 14 квітня 2021 р. за № 48991808 у сумі 12 191,94 грн., а в іншій частині залишила без змін.
При цьому, позивач зазначає, що 20 травня 2021 року ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН звернулося із заявою про списання штрафних (фінансових) санкцій та пені відповідно до п.23 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, внесеного згідно із Законом України від 04 грудня 2020 року №1072-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2 .
Листом за №33344/6/04-36-13-04 від 02 червня 2021 р. ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомило товариство про результати участі ТОВ СЮН-ЮКРЕЙН у процедурі, визначеній п.23 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, а саме: списано пеню та штрафні санкції, що обліковувались станом на 1 листопада 2020 року у сумі 351 799,10 грн. (№17/04-36-13-04 від 27.05.2021); зменшено штрафні санкції, довідково розраховані після сплати податкового боргу, що обліковувався станом на 01.11.2020 у сумі 96 236, 56 грн. (рішення №3550/04-36-13-01); скасовано пеню, яка автоматично нараховано після сплати податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що обліковувався станом на 01.11.2020 у сумі 91 013,64 грн. (рішення №3550/04-36-13-01).
Однак, як зазначає представник відповідача, 07 жовтня 2021 р. ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі акту було винесено податкове повідомлення-рішення за № 146111808 форма Ш , яким нараховано штраф у розмірі 25% у сумі 141 289,31 грн.
На підставі викладеного вище, позивач вважає, що податкове повідомлення-рішення від 07.10.2021 р. №146111808, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 141 289 грн. 31 коп. є таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2021 р., відкрито провадження в адміністративній справі № 160/24937/21, ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
04.01.2022 р. представником відповідача, через канцелярію суду, було подано відзив на позовну заяву від 04.01.2022 р. в тексті якого зазначено наступне.
28.05.2019 р. постановою Третього апеляційного адміністратвиного суду у справі №0440/5944/18 апеляційну скаргу ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН - залишено без задоволення. Податкове повідомлення-рішення №18261416 від 17.07.2018 р. та №18271416 від 17.07.2018 р. є узгодженими, відповідно до рушення у справі №0440/5944/18, яке набрало законної сили.
Представник відповідача зазначає, що оскарження позивачем до касаційної інстанції рішень суду першої та другої інстанції не зупиняє дії рішення суду другої інстанції, яке набрало законної сил з дати його прийняття. Під час відкриття касаційного провадження, ВС відмовлено в зупиненні виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.06.2018 р. та Постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 28.05.2019 р. у справі №0440/5944/18.
Водночас, представник відповідача зазначає, що ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН не надало документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до ПК України.
На підставі викладено вище, представник відповідача просить суд у задоволенні пред`явлених позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Суд розглянув справу відповідно до ст. 262 КАС України в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, враховуючи строк розгляду справи, передбачений ст.258 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю СІОН-ЮКРЕЙН (код ЄДРПОУ 35498026) є юридичною особою, зареєстровано 11 жовтня 2007 р., що підтверджується відомостями, які містяться в матеріалах справи.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що головним державним ревізором-інспектором Соборного відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мартиненко Сергієм було проведено камеральну перевірку ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН , за результатами якої складено акт за № 1951/04-36-18-08/35498026 від 15.02.2021 р. Про результати камеральної перевірки ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН (код за ЄДРПОУ 35498026) з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість за 2019 р., 2020 р., 2021 р. .
Дані камеральної перевірки свідчать про умисно вчинену несвоєчасну сплату ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН узгодженої суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість за 2019, 2020, 2021 роки, та тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов`язання.
Відповідно до п.109.1 ст.190 ПК України податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в т.ч. осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.
Діяння, що призвели до встановленого даним актом перевірки порушення правил сплати узгодженої суми грошового зобов`язання, вважаються вчиненими умисно.
У відповідності до п.86.7 ст.86 ПК України у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному п.44.7 ст.44 цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
В зазначеному вище акті перевірки за № 1951/04-36-18-08/35498026 від 15.02.2021 р., контролюючим органом зроблено висновок про несвоєчасну сплату ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН (код за ЄДРПОУ 35498026) узгодженої суми податкового зобов`язання в зв`язку з несвоєчасним поданням платіжного доручення до установи банку. Діяння, що призвели до встановленого даним актом перевірки порушення правил сплати узгодженої суми грошового зобов`язання, вважаються вчиненими умисно. Відповідальність платника за несвоєчасну сплату узгодженої суми грошового зобов`язання передбачена п.124.2, п.124.3 статті 124 ПК України.
14 квітня 2021 року Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на підставі акту було винесено податкове повідомлення-рішення № 48991808 форми Ш , яким нараховано штраф у розмірі 25% у сумі 153 481,25 грн.
06 травня 2021 року ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН звернулося із скаргою до Державної податкової служби України на податкове повідомлення-рішення від 14 квітня 2021 року № 48991808.
31 серпня 2021 р. рішенням про результати розгляду скарги за вих.№19885/6/990006030106 Державна податкова служба України скаргу ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН частково задовольнила, скасувала податкове повідомлення-рішення від 14 квітня 2021 р. за № 48991808 у сумі 12 191,94 грн., а в іншій частині залишила без змін.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що 20 травня 2021 р. ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН звернулося із заявою про списання штрафних (фінансових) санкцій та пені відповідно до п.23 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, внесеного згідно із Законом України від 04 грудня 2020 року №1072-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2 .
Листом за №33344/6/04-36-13-04 від 02 червня 2021 р. ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомило ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН про результати участі ТОВ СЮН-ЮКРЕЙН у процедурі, визначеній п.23 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, та зазначило наступне: списано пеню та штрафні санкції, що обліковувались станом на 1 листопада 2020 року у сумі 351 799,10 грн. (№17/04-36-13-04 від 27.05.2021); зменшено штрафні санкції, довідково розраховані після сплати податкового боргу, що обліковувався станом на 01.11.2020 у сумі 96 236, 56 грн. (рішення №3550/04-36-13-01); скасовано пеню, яка автоматично нараховано після сплати податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що обліковувався станом на 01.11.2020 у сумі 91 013,64 грн. (рішення №3550/04-36-13-01).
Судом також встановлено, що винесенню оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 07.10.2021 р. за № 146111808 форма Ш , яким нараховано штраф у розмірі 25% у сумі 141 289,31 грн. передувало наступне.
ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН несвоєчасно здійснено оплату узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість по документу: податкове повідомлення-рішення за № 18261416 (форма Р ) від 17.07.2018 року.
ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН зверталось до суду з оскарженням податкового повідомлення-рішення за № 18261416 (форма Р ) від 17.07.2018 року.
Так, рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.10.2018 р. у справі №0440/5944/18 в задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "СІОН-ЮКРЕЙН" (Запорізьке шосе 56 кв.479, м.Дніпро, 49040) до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська 17-а, м.Дніпро, 49000) про скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області №3002-п від 25.05.2018 року; скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 17.07.2018 року №0018261416, №0018271416 - відмовлено повністю.
Вирішено розподіл судових витрат не здійснювати.
Постановою Третого апеляційного адміністративного суду від 28.05.20109 р. за №0440/5944/18 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіон-Юкрейн» - залишено без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2018 р. в адміністративній справі №0440/5944/18 - залишено без змін.
Ухвалою ВС від 25.06.2019 р. у справі №0440/5944/18 відмовлено в зупинені виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.10.2018 та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 28.05.2019 у справі №0440/5944/18.
Постановою ВС від 23.04.2021 р. у справі №0440/5944/18 касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіон-Юкрейн" залишено без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2018 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 28 травня 2019 року у справі № 0440/5944/18 залишено без змін.
Правовідносини сторін, що виникають у сфері справляння податків і зборів,зокрема, щодо визначення вичерпного переліку податків і зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час здійснення податковою контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР, Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, тощо.
Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Статтями 61, 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Відповідно до ст. ст. 6, 13 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року, кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення, а також кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинено особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 36.1 статті 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Як визначено підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
У відповідності до пункту 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (пункт 56.11 статті 56 ПК України).
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 31.1 статті 31 ПК України передбачено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Відповідно до п.38.1 ст.38 ПК України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п.203.2 ст.203 ПК України, сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Так, відповідно до п.124.1 ст.124 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу.
Відповідно до п.124.2 ст.124 ПК України, діяння, передбачені пунктом 124.1 цієї статті вчинені умисно, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.
Відповідно до приписами п.11 підрозділу XX ПК України - штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій.
Таким чином, застосування ст.124 ПК України у редакції, чинній на день прийняття рішення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій є правомірним.
Про можливість ТОВ " СІОН-ЮКРЕЙН" виконати обов`язок по своєчасній сплаті податкових зобов`язань з податку на додану вартість, свідчить те, що платник податків усвідомлював, що такий обов`язок в нього існує та про обов`язок в подальшому сплатити дані зобов`язання.
Судом встановлено, що позивач не вжив достатніх заходів щодо дотримання правил та норм, визначених у положеннях чинного законодавства, діяв недобросовісно, затримуючи сплати узгоджених податкових зобов`язань від 7 до 530 днів при обізнаності платника податків із наявністю обов`язку щодо своєчасної сплати податкового зобов`язання. А в разі затримки сплати вказаних зобов`язань - нарахування штрафу за вказане правопорушення.
Створення платником податків удавано, цілеспрямовано умов які направлені на невиконання або неналежне виконання установлених законодавчих вимог, є свідченням того, що дані дії (бездіяльність) ним вчинені умисно.
Саме умисні дії особи (створення удавано, цілеспрямовано умов які направлені на невиконання або неналежне виконання установлених законодавчих вимог), визначають її вину (можливість дотримуватися встановлених Кодексом правил, через вчинення дій (бездіяльності), які можуть характеризуватися як нерозумні, недобросовісні та без належної обачності) у вчиненні податкового правопорушення.
Невиконання або неналежне виконання встановлених законодавством правил завжди є наслідком дій (бездіяльності) особи, які кваліфікуються як умисні, оскільки як невиконання так і неналежне виконання є порушенням обов`язків закріплених за платником податків у ст.ст. 16, 36 Кодексу.
Вина є характеризуючою обставиною дій (бездіяльності) особи, яка полягає у тому, що особа повинна та може дотримуватися встановлених Кодексом правил та норм.
З 01.01.2021 законодавцем введено новий інститут, що надає право контролюючим органам звільнити від відповідальності платника податків або застосувати санкцію у розмірі меншому ніж передбачений нормою статті за наявності окремо визначених обставин. Такі положення нададуть можливість контролюючим органам при розрахунку штрафних санкцій за результатами розгляду заперечень до акта перевірки платника податків чи у процедурі адміністративного оскарження можливість враховувати наявність /відсутність об`єктивних обставин у платника податків, що зумовили вчинення ним правопорушення та/або наявність вини останнього.
Платник податків, відповідно до п.п.17.1.16 п.17.1 ст.17 Кодексу, має право надавати за власною ініціативою письмові пояснення та/або документи щодо обставин, які підтверджують відсутність його вини у вчиненому податковому правопорушенні, в порядку, встановленому Кодексом.
Положення ПК України закріплюють на законодавчому рівні повноваження Комісії контролюючого органу з питань розгляду заперечень (п.п.86.7.1. п.86.7 ст.86 Кодексу).
У разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки, з фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 цього Кодексу), вони мають право подати до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки): свої заперечення; додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відповідно до Кодексу:
- відсутність вини (п.42-1.10 ст.42 Кодексу);
- наявність пом`якшуючих обставин (ст.112-1 Кодексу),
- обставин, що звільняють від фінансової відповідальності (п.112.8 ст.112 Кодексу).
Судом встановлено, що заперечення на акт камеральної перевірки за № 1951/04-36-18-08/35498026 від 15.02.2021 р., де позивач міг би спростувати наявність умислу у своїх діях, вчинених всупереч положенням законодавства, до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від ТОВ ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН не надходило.
Суд зазначає, що існує численна практика Верховного Суду з аналогічних підстав та предмету позову, де зазначені такі висновки: допущені територіальним органом доходів і зборів процедурні порушення, у тому числі й ті, що пов`язані, зокрема, з оформленням результатів контролюючого заходу тощо, не можуть слугувати самостійною підставою для звільнення платника податків від відповідальності за вчинені ним податкові правопорушення (постанова Верховного Суду від 20.10.2020 по справі №816/4605/15).
Тобто, навіть якщо позивач і вважає, що контролюючим органом допущені деякі процедурні порушення під час оформлення результатів перевірки, це не може слугувати підставою для звільнення ТОВ ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН від відповідальності.
Здійснивши системний аналіз наведених вище норм чинного законодавства України та надаючи оцінку доводам сторін, як викладених в заявленій позовній заяві та відзиві до неї, суд виходить з наступного.
Здійснюючи перевірку та складаючи акт перевірки, приймаючи податкове повідомлення-рішення відносно позивача, щодо застосування штрафних санкцій у розмірі 141 289 грн. 31 коп., відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 07.10.2021 р. №146111808 на загальну суму 141 289 грн. 31 коп., суд зазначає наступне.
Товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН , у відповідності до п.124.2 ст.124 ПК України, порушено граничний термін сплати податкового зобов`язання з податку на додану вартість за 2019 р., 2020 р., 2021 р. від 7 до 530 днів
Суд зазначає, що у зв`язку з тим, що сплата податкового зобов`язання з податку на додану вартість за 2019 р., 2020 р., 2021 р. ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН здійснена з затримкою граничних термінів сплати, контролюючим органом у відповідності до норм ст.124 ПК України правомірно застосовано штрафні санкції.
Відтак, суд критично ставиться до позиції позивача, викладеній в позовній заяві, в розумінні ст.ст. 73, 74 КАС України, щодо начебто протиправних дій контролюючого органу, які виявились у винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 07.10.2021 р. №146111808, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 141 289 грн. 31 коп.
Водночас, суд зауважує, що жодною нормою чинного Податкового кодексу України не передбачено звільнення особи від відповідальності за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання по податковій звіцтності з податку на одану вартість.
Диспозиція п.124.2 ст.124 ПК України є простою і зрозумілою: діяння, передбачені пунктами 124.1, 124.1-1 цієї статті, вчинені умисно, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання, що виключає законність та обґрунтованість довідів позивача, викладених в позовній заяві щодо обгрунтування заявлених позовних вимог.
Щодо довідів позивача, стосовно того, що при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення № 146111808 (форма Ш ) від 07.10.2021 р., контролюючим органом не було враховано той факт, що позивач подавши заяву від 20.05.2021 р. скористався процедурою передбаченою пунктом 23 підрозділу 10 розділу XX ПК України (в редакції Закону №1072) та погасив податковий борг визначений за податковим повідомленням-рішенням за №18261416 від 17.07.2018 р., суд зазначає, що останні спростовуються наступним.
10.12.2020 року набрав чинності ЗУ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2 від 4 грудня 2020 року №1072-ІХ.
Відповідно до пункту 2.3 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, у разі погашення у повному обсязі грошовими коштами платниками податків протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" суми податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 1 листопада 2020 року, та за умови сплати поточних податкових зобов`язань у повному обсязі, штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, підлягають списанню у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою платника податків.
Зазначений пункт може бути застосований до платника податків у разі виконання наступного: звернення платника податків до контролюючого органу за місцем обліку його податкового боргу із заявою в довільній формі про намір скористатись зазначеною нормою Закону № 1072 та зобов`язанням щодо сплати протягом шести місяців з дня набрання чинності Закону № 1072 поточних грошових зобов`язань у повному обсязі; погашення основної частини податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням) платником податків грошовими коштами; це погашення повинно бути здійснене протягом шести місяців з дня набрання чинності Закону № 1072 (тобто з 10 грудня 2020 року до 09 червня 2021 року включно); забезпечення платником податків своєчасної і у повному обсязі сплати поточних податкових зобов`язань із загальнодержавних та місцевих податків.
В акті зазначено, що за результатами перевірки встановлено порушення вимог пункту 57.3. статті 57 глави 2 розділу II ПКУ, в частині несвоєчасної сплати ТОВ СІОН-ЮКРЕЙН узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість по документу: податкове повідомлення-рішення № 18261416 (форма Р ) від 17.07.2018 р.
Здійснивши системний аналіз зазначених вище норм чинного податкового законодавства, суд зазначає, що застосування пункту 2.3 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, ніяким чином не відноситься до періодів, відображених у акті перевірки від 15.02.2021р., а саме: за 2019, 2020, 2021 р., щодо застосування штрафних санкцій до 10.12.2020, а також починаючи з 10.06.2021 р.
Відповідно до положень ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передачені Конституцією та законами України.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ч.3 ст.2 КАС України, є принцип верховенства права, який відповідно до ст.6 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Системний аналіз наведених вище норм чинного податкового законодавства України у сукупності з обставинами, встановленими судом в процесі розгляду даної справи на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, дозволяє суду прийти до висновку про відсутність з боку позивача обґрунтування належними доказами в розумінні ст. ст. 73, 74 КАС України незаконного та необґрунтованого характеру оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 07.10.2021 р. №146111808, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 141 289 грн. 31 коп.
А відтак, викладене вище має наслідком наступне. Оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 07.10.2021 р. №146111808, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 141 289 грн. 31 коп., є прийняте відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; своєчасно, що виключає як протиправний характер оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, так і наявність у суду правових підстав для задоволення позовних вимог в межах правового поля в спосіб захисту права, обраний позивачем.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до платіжного доручення від 07.12.2021 р. №537 за подання позовної заяви позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 2 270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн., 00 коп.), який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.
Враховуючи відмову в задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіон-Юкрейн" (Запорізьке шосе, буд. 56, кв. 479, м. Дніпро, 49040) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 07.10.2021 р. №146111808, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 141 289 грн. 31 коп., суд приходить до висновку про відсутність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат з Державного бюджету України, а саме, судового збору у розмірі 2 270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн., 00 коп.).
Керуючись ст. ст. 242-244, 246, 250, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіон-Юкрейн" (Запорізьке шосе, буд. 56, кв. 479, м. Дніпро, 49040) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 07.10.2021 р. №146111808, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 141 289 грн. 31 коп., - відмовити.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Є.О. Жукова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103379845 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні