Рішення
від 17.02.2022 по справі 500/8227/21
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/8227/21

17 лютого 2022 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі: головуючого судді Мартиць О.І. розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 з позовною заявою до Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, в якій просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Зборівської міської ради Тернопільської області від 23.07.2021 за №2412,

визнати протиправним та скасувати рішення Зборівської міської ради Тернопільської області 24.09.2021 за №2903 "Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 " та зобов`язати Зборівську міську раду Тернопільської області на першому пленарному засіданні, що відбудеться після набрання рішенням суду законної сили, повторно розглянути заяву ОСОБА_1 та прийняти рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га в межах населеного пункту села Тратоволоки на території Зборівської міської ради Тернопільської області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в грудні 2020 року позивач звернулася до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га за межами населеного пункту села Заруддя на території Зборівської міської ради Тернопільської області, яке було розглянуто на дев`ятій сесії Зборівської міської ради восьмого скликання 23.04.2021, однак підготовлений та запропонований проект рішення Зборівської міської ради №1491 від 23.04.2021 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 " за результатами голосування не був прийнятий, також не було прийнято рішення про відмову в наданні такого дозволу відповідно до вимог земельного кодексу України.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 17.08.2021 у справі №500/3411/21 визнано протиправною бездіяльність Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області щодо неприйняття передбаченого частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України рішення за результатом розгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га за межами населеного пункту - села Заруддя на території Зборівської міської ради Тернопільської області та зобов`язано Зборівську міську раду Тернопільської області на першому пленарному засіданні, що відбудеться після набрання рішенням суду законної сили, повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 01.12.2020 щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га за межами населеного пункту - села Заруддя на території Зборівської міської ради Тернопільської області та прийняти рішення з урахуванням висновків викладених у рішенні суду.

В подальшому, 24.09.2021 відповідач, на виконання зазначеного вище рішення суду, розглянув заяву позивача і прийняв рішення №2903 "Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 " Підставою для відмови вказано, що рішенням чотирнадцятої сесії Зборівської міської ради №2412 від 23.07.2021 надано дозвіл Зборівській міській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель громадського призначення орієнтовною площею 16,5000 га, розташованих в межах села Травотолоки, для потреб громади - створення громадського пасовища.

Не погоджуючись з такими рішеннями позивач звернулася до суду з даним позовом.

Ухвалою від 24.11.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідно до статей 162-164 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, де, зокрема зазначив, що заслухавши інформацію заступника міського голови та розглянувши клопотання старости сіл Заруддя, Коршилів, Озерянка, Травотолоки і Лавриківці про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища рішенням сесії від 23 липня 2021 року №2412 вирішено надати дозвіл Зборівській міській раді на виготовлення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель громадського призначення, орієнтовною площею 16,5000 га, що розташована в межах населеного пункту села Травотолоки на території Зарудянської сільської ради, для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища.

Відповідно до вище вказаного рішення а також у зв`язку із розбіжностями щодо графічного місця розташування земельної та поданої заяви сесія Зборівської міської ради вирішила відмовити ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, яка розташована за адресою: с. Заруддя на території Зарудянської сільської ради Тернопільської області.

Крім того, Зборівською міською радою прийнято рішення від 24 вересня 2021 року №3141 Про внесення змін у рішення №2412 від 23.07.2021 "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо проведення робіт з інвентаризації земельної ділянки для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища", та прийнято рішення, а саме надати дозвіл Зборівській міській раді на виготовлення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення - пасовища, орієнтовною площею 16,5000 га, що розташована в межах населеного пункту села Травотолоки на території Зарудянської сільської ради, для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища.

17.12.2021 представник позивача подав до суду відповідь на відзив, де просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі та розглядати дану справу із повідомленням та викликом сторін у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного провадження.

Відповідач Зборівська міська рада 28.12.2021 подав до суду повідомлення, в якому просить долучити до матеріалів справи копію (чергового плану) карти земель Зарудянської сільської ради, який свідчить про те, що земельна ділянка, на яку позивач просить надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства є землями загального користування.

Також зазначено, що Зборівською міською радою виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення (пасовища) комунальної власності площею 15,5733 га за адресою: с. Травотолоки (в межах населеного пункту) Тернопільського району Тернопільської області, на підставі вище вказаної технічної документації, відділом 6 Управління у Черкаському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області зареєстровано земельну ділянку кадастровий номер 6122683700:04:001:0092 з цільовим призначенням 01.19 Земельні ділянки під громадськими сіножатями та громадськими пасовищами, та видано Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Ухвалою суду від 17.02.2022 у задоволенні клопотання про розгляд у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін адміністративної справи №500/8227/21 за позовом ОСОБА_1 до Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії відмовлено.

Суд, розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, встановив наступне.

Рішенням від 23 липня 2021 року №2412 Зборівської міської ради вирішено надати дозвіл Зборівській міській раді на виготовлення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель громадського призначення, орієнтовною площею 16,5000 га, що розташована в межах населеного пункту - села Травотолоки на території Зарудянської сільської ради, для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 17.08.2021 у справі 500/3411/21 визнано протиправною бездіяльність Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області щодо неприйняття передбаченого частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України рішення за результатом розгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га за межами населеного пункту - села Заруддя на території Зборівської міської ради Тернопільської області.

Зобов`язано Зборівську міську раду Тернопільської області на першому пленарному засіданні, що відбудеться після набрання рішенням суду законної сили, повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 01.12.2020 щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га за межами населеного пункту - села Заруддя на території Зборівської міської ради Тернопільської області та прийняти рішення з урахуванням висновків викладених у рішенні суду.

Зазначене рішення суду набрало законної сили 17.09.2021.

24.09.2021 рішенням №2903 "Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 " Зборівська міська рада вирішила:

1. Відмовити в наданні дозволу гр. ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, яка розташована за адресою: Тернопільська область, Зборівський район, за межами населеного пункту с. Заруддя, Зарудянської сільської ради, у зв`язку з тим, що згідно заяви про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою вказано адресу бажаного місця розташування земельної ділянки: "за межами населеного пункту - села Заруддя на території Зарудянської сільської ради Зборівського району Тернопільської області", а на поданих графічних матеріалах вказана ділянка, яка розташована в межах села Коршилів, а отже заява не відповідає вимогам чинного законодавства.

Також рішенням чотирнадцятої сесії Зборівської міської ради від 23.07.20211 №2412 надано дозвіл Зборівській міській раді на виготовлення, зі урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель громадського призначення, орієнтовною площею 16,5000 га, що розташована в межах населеного пункту - села Травотолоки на території Зарудянської сільської ради, для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища.

Крім того 24.09.2021 Зборівська міська рада прийняла рішення "Про внесення змін у рішення №2412 від 23.07.2021 "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо проведення робіт з інвентаризації земельної ділянки для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища", та вирішила внести зміни в рішення сесії Зборівської міської ради від №2412 від 23 липня 2021 та викласти його в такій редакції:

1. Надати дозвіл Зборівській міській раді на виготовлення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення - пасовища, орієнтовною площею 16,5000 га, що розташована в межах населеного пункту - села Травотолоки на території Зарудянської сільської ради (викопіювання додається), для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища.

2. Технічну документацію із землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробити з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, погодити та затвердити відповідно до вимог чинного законодавства.

Вважаючи такі рішення відповідача протиправними, позивач звернулася до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина перша статті 2 КАС України).

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість рішення відповідача на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Приписи частини другої статті Земельного кодексу України визначають, що завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Згідно пункту "а" частини другої статті 22 Земельного кодексу України до земель сільськогосподарського призначення належать, зокрема, сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).

За правилами пункту "а" частини третьої статті 22 Земельного кодексу землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Відповідно до частин першої, другої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно частин третьої - четвертої статті 116 Земельного кодексу України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначений в статті 118 Земельного кодексу України.

Відповідно до частини шостої статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Зі змісту наведених правових положень випливає висновок, що до клопотання про отримання земельної ділянки слід додавати графічні матеріали, на яких зазначено її бажане місце розташування. Метою надання цих матеріалів є необхідність її ідентифікації відповідачем для перевірки відповідності місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Від перевірки указаних підстав залежить рішення відповідача про надання чи відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Згідно з частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

З наведеного вбачається, що частина сьома статті 118 Земельного кодексу України передбачає два альтернативні варіанти правомірної поведінки органу, у разі звернення до нього особи з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою: а) надати дозвіл; б) надати мотивовану відмову у наданні дозволу.

Водночас, підставою відмови у наданні такого дозволу згідно з частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно оскаржуваного рішення Зборівської міської ради Тернопільської області 24.09.2021 №2903 "Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 " позивачу відмовлено у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою у зв`язку з тим, що згідно заяви про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою вказано адресу бажаного місця розташування земельної ділянки: "за межами населеного пункту - села Заруддя на території Зарудянської сільської ради Зборівського району Тернопільської області", а на поданих графічних матеріалах вказана ділянка, яка розташована в межах села Коршилів.

Крім того відповідач посилається на рішення чотирнадцятої сесії Зборівської міської ради від 23.07.20211 №2412 яким надано дозвіл Зборівській міській раді на виготовлення, зі урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель громадського призначення, орієнтовною площею 16,5000 га, що розташована в межах населеного пункту - села Травотолоки на території Зарудянської сільської ради, для потреб територіальної громади - створення громадського пасовища.

Оцінюючи правомірність наданої відповідачем відмови, суд враховує, що згідно статті 34 Земельного кодексу України громадяни можуть орендувати земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть створювати на землях, що перебувають у власності держави чи територіальної громади, громадські сіножаті і пасовища.

Таким чином, відповідно до вимог Земельного кодексу України земельні ділянки, призначені для сінокосіння та випасання худоби можуть бути передані громадянам виключно на умовах користування (в оренду).

Такі земельні ділянки набувають статусу земель загального користування населених пунктів та не можуть передаватися у приватну власність (частина четверта статті 83 Земельного кодексу України).

Суд звертає увагу, що згідно наявної в матеріалах справи копії (чергового плану) карти земель Зарудянської сільської ради земельна ділянка, на яку позивач просить надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства є землями загального користування.

При вирішенні даного спору судом також враховано, що Зборівською міською радою виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення (пасовища) комунальної власності площею 15,5733 га за адресою: с. Травотолоки (в межах населеного пункту) Тернопільського району Тернопільської області, на підставі вище вказаної технічної документації, відділом 6 Управління у Черкаському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області зареєстровано земельну ділянку кадастровий номер 6122683700:04:001:0092 з цільовим призначенням 01.19 Земельні ділянки під громадськими сіножатями та громадськими пасовищами, та видано Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-7117391512021.

Із положень статті 79-1 Земельного кодексу України слідує, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Визначення поняття цільового призначення земельної ділянки міститься у статті 1 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 №858-ІV, та визначається як використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Отже, відповідно до вимог Земельного кодексу України земельні ділянки, призначені для сінокосіння та випасання худоби можуть бути переданні громадянам виключно на умовах: користування (в оренду), а не у власність.

З врахуванням наведеного суд доходить висновку, що в даному випадку відсутні підстави для визнання протиправним та скасування рішення Зборівської міської ради Тернопільської області від 23.07.2021 №2412 та визнання протиправним та скасування рішення Зборівської міської ради Тернопільської області 24.09.2021 №2903 "Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 ".

Залишаючи без оцінки окремі аргументи учасників справи, суд виходить з того, що такі обставини лише опосередковано стосуються суті і природи спору, а їх оцінка не має вирішального значення для його правильного вирішення.

При цьому суд враховує роз`яснення, що викладені у пункті 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, відповідно до якого обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Цей же принцип знайшов свій вираз у низці рішень Європейського суду з прав людини, у яких ЄСПЛ неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain); рішення у справі "Серявін та інші проти України")

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закріплений у частині першій статті 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Суд, враховуючи встановлені обставини справи та положення чинного законодавства, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, приходить до переконання, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Підстави для розподілу судових витрат відповідно до статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 17 лютого 2022 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 );

відповідач:

- Зборівська міська рада Тернопільського району Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Б. Хмельницького, 13, м. Зборів, Тернопільська область, 47201, код ЄДРПОУ: 04058410).

Головуючий суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2022
Оприлюднено21.02.2022
Номер документу103394390
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/8227/21

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Рішення від 17.02.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 24.11.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні