Рішення
від 19.01.2022 по справі 640/27047/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 січня 2022 року м. Київ № 640/27047/20

Окружний адміністративний суд м. Києва, у складі судді Вєкуа Н.Г, розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Таранова Станіслава Ігоровича до Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся Таранов Станіслав Ігорович ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) з позовом до Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (02094, м. Київ, бул. Праці, 1/1, код ЄДРПОУ 37203257), в якому просить суд:

- визнати відмову Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, що полягає у ненаданні інформації та копій документів на адвокатський запит від 13.10.2020 №13/10/2020 протиправною;

- зобов`язати Дніпровську районну в місті Києві державну адміністрацію надати копію реєстраційної справи ОСББ "Азербайджанська. 16/3" (код ЄДРПОУ 40604111), запитувану адвокатським запитом №13/10/2020 від 13.10.2020.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що відмова у наданні запитуваної інформації, всупереч вимогам ст. 24 ЗУ Про адвокатуру та адвокатську діяльність , стала перешкодою у здійсненні позивачем професійних обов`язків перед клієнтом.

Ухвалою суду від 05 листопада 2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач, не погоджуючись із доводами позивача, надав відзив на позовну заяву, в якому вказав, що документи, які знаходяться в реєстраційній справі в паперовому вигляді надаються за запитом про надання документів, шляхом звернення заявника до центру надання адміністративних послуг разом із документом, що підтверджує внесення плати за надання документа в паперовій формі, чого позивачем зроблено не було. Відтак, відмова у наданні запитуваних документів є правомірною.

Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

13.10.2020 року, діючи в інтересах фізичної особи ОСОБА_2 , позивачем було направлено на ім`я Голови Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації адвокатський запит № 13/10/2020 від 13.10.2020 з проханням протягом п`яти робочих днів надати наступну інформацію та копії документів:

- Копію реєстраційної справи юридичної особи Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3 код ЄДРПОУ 40604111.

- Копію Статуту Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3 .

- Копію протоколу щодо утворення ініціативної групи з підготовки та створення Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3 .

- Копія запиту ініціативної групи з підготовки та створення Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3 щодо співвласників багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3.

- Копія запиту до Департаменту житлово - комунальної інфраструктури (БТІ).

- Копія запиту до відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві.

- Копію протоколу засідань ініціативної групи зі скликання і проведення зборів співвласників щодо обрання управителя багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3, м. Київ.

- Копію оголошення про загальні інформаційні збори та повідомлення про проведення установчих зборів ОСББ багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3, м. Київ.

- Копію протоколу проведення установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3, м. Київ.

- Копію листка письмового опитування співвласників багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3, м. Київ.

- Копію заяви про державну реєстрацію юридичної особи Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Азербайджанська, 16/3 код ЄДРПОУ 40604111 .

До вказаного адвокатського запиту, згідно вимог статтею 24 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність , було долучено посвідчені копії свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю та ордеру на надання правової допомоги.

Листом Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації від 20.10.2020 № 103/8376//33/3 повідомлено позивачу про те, що для отримання запитуваних копій документів потрібно звернутися із документами (запит про надання документів) та сплатити адміністративний збір до центру надання адміністративних послуг Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації.

Незгода позивача із прийнятим рішенням зумовила його звернення до Окружного адміністративного суду м. Києва із даним позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань №755-IV від 15.05.2003 (далі - Закону №755).

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону №755 відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Згідно із приписами ч.1 ст. 4 цього Закону, Державна реєстрація базується на таких основних принципах, зокрема, обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

У відповідності до ч.1 ст.7 Закону №755, Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до положень ст. 20 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність , під час здійснення адвокатської діяльності адвокат має право вчиняти будь-які дії, не заборонені законом, правилами адвокатської етики та договором про надання правової допомоги, необхідні для належного виконання договору про надання правової допомоги, зокрема:

звертатися з адвокатськими запитами, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, організацій, громадських обєднань, а також до фізичних осіб (за згодою таких фізичних осіб);

представляти і захищати права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб у суді, органах державної влади та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, громадських обєднаннях, перед громадянами, посадовими і службовими особами, до повноважень яких належить вирішення відповідних питань в Україні та за її межами;

ознайомлюватися на підприємствах, в установах і організаціях з необхідними для адвокатської діяльності документами та матеріалами, крім тих, що містять інформацію з обмеженим доступом;

збирати відомості про факти, що можуть бути використані як докази, в установленому законом порядку запитувати, отримувати і вилучати речі, документи, їх копії, ознайомлюватися з ними та опитувати осіб за їх згодою;

застосовувати технічні засоби, у тому числі для копіювання матеріалів справи, в якій адвокат здійснює захист, представництво або надає інші види правової допомоги, фіксувати процесуальні дії, в яких він бере участь, а також хід судового засідання в порядку, передбаченому законом.

Згідно частини першої статті 24 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність , адвокатський запит письмове звернення адвоката до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань про надання інформації, копій документів, необхідних адвокату для надання правової допомоги клієнту.

Згідно із ч.1 ст. 11 Закону №755, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.

Частиною 2 ст. 11 Закону №755 встановлено, що відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді:

1) безоплатного доступу через портал електронних сервісів до:

відомостей з Єдиного державного реєстру, які актуальні на момент запиту, необхідних для видачі документів дозвільного характеру та ліцензій, а також про видані документи дозвільного характеру та ліцензії, для укладення цивільно-правових договорів, у тому числі щодо наявності запису про державну реєстрацію припинення або перебування юридичної особи у стані припинення, державну реєстрацію припинення чи перебування у процесі припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про місцезнаходження, види діяльності, центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному капіталі юридичної особи, якщо така частка становить не менше 25 відсотків, про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа, про юридичних осіб - правонаступників, про відокремлені підрозділи юридичної особи, про осіб, які можуть вчиняти дії від імені особи, у тому числі відомості про розпорядника майна, санатора, голову комісії з припинення, ліквідатора, управителя майна, наявність обмежень щодо представництва, про відкриття виконавчого провадження, - шляхом їх пошуку за повним чи скороченим найменуванням, іменем, ідентифікаційним кодом, реєстраційним номером облікової картки платника податків, серією та номером паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), перегляду, копіювання та роздрукування;

основних відомостей про громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, які актуальні на момент запиту, - шляхом їх пошуку за найменуванням та видом громадського формування, перегляду, копіювання та роздрукування;

результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі виписки та установчих документів, - шляхом їх пошуку за кодом доступу, перегляду, копіювання та роздрукування;

2) оприлюднення публічної інформації з Єдиного державного реєстру у формі відкритих даних відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації ;

3) безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих юридичною особою, фізичною особою - підприємцем та громадським формуванням, що не має статусу юридичної особи, для проведення реєстраційних дій, відомостей про результати їх розгляду, документів, що містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які актуальні на момент запиту та на визначену дату, - шляхом їх перегляду, копіювання та роздрукування;

4) документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;

5) виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;

6) витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;

7) суб`єктам приватного права може надаватися прямий доступ до Єдиного державного реєстру в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.

Кабінет Міністрів України може визначати інші форми надання відомостей з Єдиного державного реєстру та розмір плати за їх надання.

Частиною 4 ст.11 Закону №755 встановлено, що виписка формується за результатами проведення реєстраційної дії.

Витяги в електронній формі надаються в режимі реального часу.

Згідно з ч.5 ст. 11 Закону №755 витяги в паперовій та електронній формі мають однакову юридичну силу.

Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру, перелік додаткових відомостей, до яких надається безоплатний доступ через портал електронних сервісів, форма та зміст виписки, витягу визначаються Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру (ч.6 ст.11 Закону №755).

Умови, підстави та процедуру надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), права та обов`язки суб`єктів, що є учасниками зазначеної процедури встановлює Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, який затверджений Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 №1657/5.

Відповідно до п.3 Порядку, відомості з Єдиного державного реєстру надаються за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру у паперовій або електронній формах, що мають однакову юридичну силу та містять обов`язкове посилання на Єдиний державний реєстр, крім документів, що містяться в реєстраційній справі та надаються у паперовій формі.

У паперовій формі надаються:

виписка з Єдиного державного реєстру для проставлення апостиля, яка надається державним реєстратором територіального органу Міністерства юстиції України, на аркушах формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків з проставлянням підпису та печатки державного реєстратора;

виписка з Єдиного державного реєстру за результатом проведеної державної реєстрації, яка надається державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі державний реєстратор) на аркушах формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків з проставлянням підпису та печатки державного реєстратора або печатки, визначеної Законом України "Про нотаріат" (у випадку якщо державним реєстратором є нотаріус);

витяг з Єдиного державного реєстру, який надається державним реєстратором (крім державного реєстратора Міністерства юстиції України або його територіального органу), уповноваженою особою центру надання адміністративних послуг, нотаріусом, на аркушах формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків та без проставляння підпису і печатки;

документи, що містяться в реєстраційній справі відповідної юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної, фізичної особи - підприємця (далі - реєстраційна справа), які надаються державним реєстратором субєкта державної реєстрації, що відповідно до закону уповноважений зберігати реєстраційні справи у паперовій формі, шляхом виготовлення копій таких документів з проставлянням підпису та печатки державного реєстратора на кожній сторінці.

В електронній формі надаються:

відомості з Єдиного державного реєстру через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи (далі - портал електронних сервісів);

відомості з Єдиного державного реєстру у форматі бази даних або в іншому форматі у режимі реального часу на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором Єдиного державного реєстру.

Суд, проаналізувавши оскаржувану відповідь Дніпровської районної у місті Києві державної адміністрації, викладену у листі від 20.10.2020 № 103/8376//33/3, вважає її правомірною та обґрунтованою, з огляду на наступне.

Умови, підстави та процедуру надання відомостей з ЄДР встановлено наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 р. №1657/5 Про затвердження порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Порядок

Так, відповідно до положень Розділу ІІI Порядку документи, що містяться в реєстраційній справі у паперовій формі надаються за запитом про надання копій документів, що містяться в реєстраційній справі юридичної особи шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації, уповноваженого зберігати реєстраційні справи у паперовій формі.

Разом із запитом заявник подає документ, що підтверджує внесення плати за надання документа в паперовій формі, що міститься у реєстраційній справі. Плата справляється за кожен отриманий документ, яка відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань становить 0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленої на 1 січня календарного року, в якому подається запит про отримання відомостей з ЄДР, та округлюються до найближчих 10 гривень.

У разі якщо документи, що містяться в реєстраційній справі, містять відомості про реєстраційні номери облікових карток платників податків та/або паспортні дані фізичних осіб, що відповідно до вимог законодавства не можуть бути надані заявнику, державний реєстратор забезпечує виготовлення копій відповідних документів без відображення відомостей про реєстраційні номери облікових карток платників податків та/або паспортних даних фізичних осіб.

На підставі ч.6 ст.36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань лише державні органи, у тому числі суди, органи Національної поліції, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, а також органи місцевого самоврядування та їхні посадові особи звільняються від сплати адміністративного збору за державну реєстрацію та від плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру через портал електронних сервісів.

Вказані норми законодавства свідчать про те, що адвокати при виконанні своїх професійних обов`язків не звільняються від сплати адміністративного збору за надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що свідчить про правомірність вимог відповідача, викладених у листі від 20.10.2020 року.

Таким чином, за результатами розгляду справи суд приходить до висновку про обґрунтованість та законність відповіді Дніпровської районної в місті Києва державної адміністрації, оформленої листом від 20.10.2020 № 103/8376//33/3 та про безпідставність вимог адміністративного позову.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За визначенням частини першої статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Достатніми, у розумінні частини першої статті 76 КАС України, є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

За змістом частини другої вищезазначеної правової норми процесуального закону, питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Разом з тим частина перша статті 77 КАС України покладає на кожну сторону обов`язок довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

В зв`язку із відмовою у задоволенні позову, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 72-77, 143, 241-243, 250, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Таранова Станіслава Ігоровича ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) відмовити повністю;

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.01.2022
Оприлюднено22.02.2022
Номер документу103396570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/27047/20

Рішення від 19.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні