Ухвала
від 18.02.2022 по справі 160/25399/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

18 лютого 2022 року Справа №160/25399/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горбалінського В.В. розглянувши в порядку письмового провадження питання про витребування додаткових доказів за позовною заявою Фермерського господарства ЖУЛЕЙ (52520, Дніпропетровська область, с. Іванівка, вул. Виноградна, 1, код ЄДРПОУ 30897376) до Дніпропетровської обласної державної адміністрації (49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, 1, код ЄДРПОУ 00022467), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації (49000, м. Дніпро, вул. Лабораторна, 69, код ЄДРПОУ 38752461) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії та визнання фактів,

ВСТАНОВИВ :

В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Фермерського господарства ЖУЛЕЙ до Дніпропетровської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації, в якій позивач просить:

- визнати протиправною бездіяльність Дніпропетровської обласної державної адміністрації щодо невидачі Фермерському господарству ЖУЛЕЙ , на підставі поданої 11.11.2021 року та зареєстрованої у ЦНАПі за №301075-038764-223-01-2021 заяви з доданими до неї документами, дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;

- зобов`язати Дніпропетровську обласну державну адміністрацію видати Фермерському господарству ЖУЛЕЙ , на підставі поданої 11.11.2021 року та зареєстрованої у ЦНАПі за №301075-038764-223-01-2021 заяви з доданими до неї документами, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;

- визнати, що днем видачі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами Фермерському господарству ЖУЛЕЙ вважається останній день строку розгляду заяви дозвільними органом - Дніпропетровською обласною державною адміністрацією, а саме 30.11.2021 року;

- визнати, що Фермерське господарство ЖУЛЕЙ , відповідно до принципу мовчазної згоди, набуло право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності з 30.11.2021 року, без отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Ухвалою суду від 23.12.2021 року відкрито провадження у справі та призначено розгляд останньої за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Судом встановлено, що Фермерським господарством ЖУЛЕЙ до суду подано клопотання про витребування доказів, відповідно до якого представник позивача просить витребувати:

- у Державної регуляторної служби України - оригінали листів від 18.03.2021 № 1192/0/20-21 та від 24.03.2021 № 1342/0/20-21;

- у Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України -оригінал Типової інформаційної картки адміністративної послуги з видачі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, затвердженої наказом Міндовкілля від 11 серпня 2021 року № 537;

- у Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України - оригінал листа від 27.04.2021 № 25/6-14/8793-21;

- у Дніпропетровської обласної державної адміністрації - оригінал Інформаційної картки адміністративної послуги Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами , затвердженої заступником голови Дніпропетровської облдержадміністрації 01 жовтня 2021 року;

- у Дніпропетровської обласної державної адміністрації - інформацію про документ, яким оформлюється рішення Дніпропетровської обласної державної адміністрації про відмову у видачі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;

- у Дніпропетровської обласної державної адміністрації - інформацію про нормативно-правовий акт або будь-який інший документ, який регламентує термін на який вноситься суб`єкт господарювання до Переліку установ, організаційна закладів, які здійснюють розробку документів, що обґрунтовують обсяги викидів для підприємств, установ, організацій та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності, внесення якого передбачено статтею 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря ;

- у Департамента екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації - оригінал листа від 15.11.2021 № 3-7327/0/261-21.

Вказане клопотання обґрунтовано тим, що існує необхідність у витребуванні таких документів для правильного та всебічного вирішення спору у цій справі.

Враховуючи обставини справи, суд доходить висновку про часткове задоволення клопотання позивача про витребування доказів та зазначає наступне.

Як видно зі змісту позовної заяви, позивачем 16.11.2021 року та 02.12.2021 року на адресу Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації через центр надання адміністративних послуг м. Дніпра подавались заяви на одержання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами Фермерського господарства ЖУЛЕЙ та наступні документи: заява на отримання дозволу (від суб`єкта господарювання) на ім`я директора департаменту екології та природних ресурсів; документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів (в друкованому та електронному вигляді) відповідно до "Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів", затвердженої Наказом Мінприроди-від.09.03.2006 №108; звіт про інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря підприємства (в друкованому та електронному вигляді; рішення Головного управління Держпродспоживслужби Дніпропетровській області щодо можливості видачі дозволу на викиди; повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами з відповіддю місцевої держадміністрації.

Втім, листами Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації від 29.11.20212 року та 08.12.2021 року відмовлено позивачу у видачі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Вказані відмови обґрунтовані зокрема тим, що позивачем порушено вимоги Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців» , затвердженої наказом Мінприроди України від 09.03.2006 № 108, а саме пункти 2.5 (виявлено невідповідність розділу 2.5 Документів вимогам Інструкції) та 2.6 (виявлено невідповідність табл. 4.1 вимогам Інструкції).

Як встановлено судом, вказана Інструкція встановлює вимогами до Документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів.

Вказані документи подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації.

Втім, суд зауважує, що в матеріалах справи відсутні документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів (в друкованому та електронному вигляді) відповідно до "Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів", затвердженої Наказом Мінприроди-від.09.03.2006 №108, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації.

Також в матеріалах справи відсутні і інші документи, які подавались позивачем за для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Виходячи із зазначеного, суд дійшов висновку про необхідність витребування додаткових доказів.

Відповідно до частин 1, 4 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Приписами ч. 3 ст. 80 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

У разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої випробовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.

Враховуючи вищевикладене, а також необхідність офіційного з`ясування усіх обставин у даній справі, суд дійшов висновку про необхідність витребування у Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації:

- заяви на отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 16.11.2021 року та від 02.12.2021 року;

- документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів (в друкованому та електронному вигляді) відповідно до "Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів", затвердженої Наказом Мінприроди-від.09.03.2006 №108, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації 16.11.2021 року та 02.12.2021 року;

- звіт про інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря підприємства, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації 16.11.2021 року та 02.12.2021 року;

- рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області щодо можливості видачі дозволу на викиди, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації 16.11.2021 року та 02.12.2021 року;

- повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами з відповіддю місцевої держадміністрації, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації 16.11.2021 року та 02.12.2021 року.

При цьому, суд також вважає за необхідне зазначити і про таке.

Відповідно до ч.4 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Відповідно до ч.1 ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно до п.3 Розділу VI Прикінцевих положень під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

Як вбачається з матеріалів справи, провадження у справі відкрито 23.12.2021 року, а строк розгляду справи спливає - 21.02.2022 року.

Враховуючи необхідність отримання судом доказів, які мають істотне значення для вирішення справи по суті, суд, з метою повного та всебічного розгляду справи, прийшов до висновку про продовження строку розгляду даної адміністративної справи на 30 днів.

З огляду на зазначене, з метою повного та всебічного дослідження всіх обставин в справі, суд вважає за необхідне клопотання позивача частково задовольнити.

Керуючись ст. ст. 9, 77, 80, 241, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання Фермерського господарства ЖУЛЕЙ про витребування доказів - задовольнити частково.

Витребувати у Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації:

- заяви на отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 16.11.2021 року та від 02.12.2021 року;

- документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів (в друкованому та електронному вигляді) відповідно до "Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів", затвердженої Наказом Мінприроди-від.09.03.2006 №108, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації 16.11.2021 року та 02.12.2021 року;

- звіт про інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря підприємства, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації 16.11.2021 року та 02.12.2021 року;

- рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області щодо можливості видачі дозволу на викиди, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації 16.11.2021 року та 02.12.2021 року;

- повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами з відповіддю місцевої держадміністрації, що подавались позивачем до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації 16.11.2021 року та 02.12.2021 року.

Зобов`язати Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації надати вказані докази до Дніпропетровського окружного адміністративного суду протягом п`яти днів з дня отримання ухвали про витребування доказів.

Попередити посадових осіб Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації, про те, що у разі неповідомлення суду про неможливість подати інформацію та документи, витребувані судом, або неподання інформації та документів без поважних причин суд, відповідно до ст. 149 КАС України, може застосувати заходи процесуального примусу шляхом постановлення ухвали про стягнення в дохід Державного бюджету України штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Звернути увагу посадових осіб Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації, що застосування заходів процесуального примусу не звільняє від виконання обов`язків, встановлених КАС України.

Продовжити строк розгляду адміністративної справи №160/25399/21 за позовною заявою Фермерського господарства ЖУЛЕЙ до Дніпропетровської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії та визнання фактів на 30 днів.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя В.В. Горбалінський

Дата ухвалення рішення18.02.2022
Оприлюднено21.02.2022
Номер документу103416436
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії та визнання фактів

Судовий реєстр по справі —160/25399/21

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 04.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 03.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Рішення від 19.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 06.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 21.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 21.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 05.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні