Справа № 420/25219/21
УХВАЛА
17 лютого 2022 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Білостоцький О.В., розглянувши в порядку, визначеному ч. 5 ст. 262 КАС України матеріали адміністративної справи за позовом Дочірнього підприємства ЛИДЕР до Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дочірнього підприємства ЛИДЕР до Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, Державної служби України з безпеки на транспорті в якому позивач просить суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки від 11.10.2021 року №313177 про застосування адміністративно-господарського штрафу;
- визнати протиправною та скасувати постанову Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки від 11.10.2021 року №313178 про застосування адміністративно-господарського штрафу.
Ухвалою від 20.12.2021 року у справі №420/25219/21 судом було відкрито спрощене позовне провадження без виклику (повідомлення) сторін. Витребувано у Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки належним чином засвідчені копії документів, що стосуються фактичних та правових підстав винесення постанов від 11.10.2021 року №313177 та №313178.
Ухвалу суду від 20.12.2021 року Південне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки отримало 29.12.2021 року, водночас витребуваних доказів до суду відповідач не надав.
Відповідно до ст.14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Статтею 9 КАС України встановлені такі засади адміністративного судочиснтва, як змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі
Згідно приписів ч. 4 ст. 9 КАС України, суд в порядку офіційного з`ясування всіх обставин у справі вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).
Статтею 76 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч. 4 ст. 77 КАС України суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу (ч.3 ст.80 КАС України).
Згідно ч. 6-9 ст. 80 КАС України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Відповідно до статті 149 КАС України суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.
З огляду на вищевикладене, з метою повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи по суті, суд вважає за необхідне повторно витребувати у Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки належним чином засвідчені копії документів, що стосуються фактичних та правових підстав винесення оскаржуваних постанов від 11.10.2021 року №313177 та №313178.
При цьому суд зазначає, що підготовка та надсилання витребуваних судом документів може зайняти певний час. Сторонам при надісланні цих доказів також повинна бути забезпечена можливість для ознайомлення із доказами, які стосуються спірних правовідносин.
Разом з тим, суд зазначає, що статтею 258 КАС України визначений строк розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, який становить не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Статтею 236 КАС України визначено, що суд зупиняє провадження у справі в разі направлення судового доручення щодо збирання доказів - до надходження ухвали суду, який виконував доручення, про виконання доручення або неможливість виконання доручення. Положення цієї норми передбачає обов`язок суду зупинити провадження у разі об`єктивної неможливості розгляду справи до отримання необхідних суду доказів. При цьому зазначена норма також передбачає умову - коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
При цьому зупинення провадження в адміністративній справі - це тимчасове припинення вчинення у справі будь-яких процесуальних дій у зв`язку з обставинами, що перешкоджають розгляду справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії.
Суд зазначає, що відповідно до ч.6 ст. 7 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Аналогія закону - це засіб заповнення прогалин у законодавстві, який полягає в застосуванні до спірних правовідносин норми закону, яка регламентує подібні відносини.
На другій стадії процесу правозастосування, а саме при виборі та аналізі норми права, яка має бути застосована до конкретного випадку, іноді виявляється відсутність такої норми. Тобто, виникає ситуація, в якій конкретне рішення спірного питання повністю або в якійсь частині законом не передбачено, що є прогалиною в законодавстві.
Способи ж подолання прогалин - це ті правові інструменти, які дозволяють в процесі правозастосування миттєво вирішити ситуацію, що перебуває у сфері правового регулювання, якщо нормами права його безпосередньо не передбачено. Правозастосування в такому разі долає прогалину. Тому суду надається право вирішувати такого роду справи за допомогою аналогії закону.
На підставі вищевикладеного, враховуючи наявну необхідність в отриманні судом додаткових доказів по справі №420/25219/21, суд, застосовуючи аналогію закону з метою дотримання конвенційних принципів щодо забезпечення справедливого балансу і рівності сторін, вважає за необхідне зупинити провадження по справі №420/25219/21 на підставі п. 6 ч.2 ст. 236 КАС України до виконання доручення суду та отримання витребуваних судом доказів.
Частиною 2 ст. 241 КАС України визначено, що всі процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, а також клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.
Керуючись ст. ст. 5-11, 9, 14, 77, 80, 248 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Витребувати у Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки належним чином засвідчені копії документів, що стосуються фактичних та правових підстав винесення постанов від 11.10.2021 року №313177 та №313178.
Доручити Південному міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки надати до Одеського окружного адміністративного суду (65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14) надати витребувані судом документи протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.
Роз`яснити відповідачу, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 149 КАС України може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.
Провадження в адміністративній справі №420/25219/21 зупинити на підставі п.6 ч.2 ст. 236 КАС України до виконання доручення суду.
Ухвала суду може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 та пп. 15.5 п.15 ч.1 розділу VII Перехідні положення КАС України виключно з підстав зупинення провадження у справі.
В іншій частині ухвала суду оскарженню не підлягає.
Суддя Білостоцький О.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103427222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні