Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2022 року Справа№200/16277/21
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Зеленова А.С.
за участю:
секретаря Бондарцової О.Д.,
представника позивача Лупола С.В.,
представника відповідача Дегтярьова А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №200/16277/21 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В:
19 листопада 2021 року до суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія, в якій позивач просить суд:
- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ,вул. Анатолія Солов`яненка, 2 А до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки;
-встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання директора Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія зупинити експлуатацію Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Анатолія Солов`яненка, 2 А до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в період з 03 листопада 2021 року по 04 листопада 2021 року проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ,вул. Анатолія Солов`яненка, 2 А.
Актом перевірки суб`єкту господарювання - Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія (далі - Акт) встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за №252/26697 (далі - ППБУ).
Порушення, встановлені актом перевірки від 04 листопада 2021 року №175К створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.
Подальша робота Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ,вул. Анатолія Солов`яненка, 2 А, із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Просить суд задовольнити позов.
Відповідач позовні вимоги не визнав, надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що за результатами здійсненного позапланового заходу посадовими особами ДСНС було складено акт, в якому було описано відомості про порушення. Після проведеного заходу, підприємство розпочало добровільно усувати виявленні порушення, а саме: усунто порушення щодо прокладання незахищених проводів та захищених проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів під підвісною стелею без підтвердження акту проведення прихованих робіт, щодо ізолювання їх від горючих основ конструкцій шаром негорючого матеріалу; електрощити оснащено схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту; розроблено для кожного приміщення об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки; лінії живлення до кожного побутового кондиціонера забезпечено автономним пристроєм електричного захисту; проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; визначено необхідну кількість первинних засобів пожежегасіння окремо для кожного приміщення, згідно Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених Наказом МВС України від 15.01.2018 № 25; оснащено територію об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення відповідними знаками безпеки; з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не проведено у відповідність до встановлених нормативів; електророзетки та вимикачі встановлено на не горючу основу; вогнегасники забезпечено обліковими (інвентарними) номерами за прийнятою на об`єкті системою нумерації; особи, які прийняті на роботу, пов`язану з підвищеною пожежною небезпекою пройшли спеціальне навчання - пожежно-технічний мінімум; створено об`єктовий матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, відповідно до Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року №775; навчання керівного складу і працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам пожежної і техногенної безпеки буде проведено, укладено відповідні договори, початок курсів призначений на 15.01.2022; забезпечено персонал засобами індивідуального захисту органів дихання; усунено порушення щодо підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи; для приміщення гаражу визначено категорію вибухопожежної та пожежної небезпеки, а також клас зони, та позначено на вхідних дверях приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні.
Крім того, на даний момент наказом директора ТОВ «ТЛК» заборонено використання заправного модулю (резервуару 8000л) та проведено його демонтаж, до ГУ ДПС у Донецькій області, за місцем обліку платника податків, подано заяву про внесення змін до ліцензії на зберігання пального.
Інші порушення будуть усунені в розумний час, орієнтовано протягом двох місяців.
Як вбачається зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів, застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень, є заходом, направленим на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
При цьому, захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. При обранні такого заходу реагування, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.
Вичерпного переліку порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, у Кодексі Цивільного захисту не наведено. Отже, це є оціночним поняттям, а висновки з боку Позивача щодо цього питання є передчасними.
Важливою умовою застосування запобіжних заходів є наявність обґрунтованих підстав для застосування саме конкретного заходу реагування та його адекватність виявленим порушенням.
Враховуючи те, що ємність для зберігання пального демонтовано (наявність якої стало фактичною підставою для проведення позапланової перевірки), а більшість порушень вже усунуто, вважаємо не доцільним застосовувати заходи реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень нашого підприємства.
Просить суд відмовити у задоволенні позову/ том 1 а.с.71-73/
У додаткових поясненнях представник відповідача зазначив, що у відповідності до наказу ГУ ДСНС № 638 від 28.12.2021 року було призначено позапланову перевірку з 29 по 30 грудня 2021 року. Згідно акту перевірки від 30.12.2021 №203К порушень виявлено не було (копія акту додається). Підприємством було прийнято рішення про припинення використання ємності для зберігання паливно-мастильних матеріалів та замість демонтажу зазначеної ємності, у зв`язку з економічною недоцільністю такого, ємність на даний момент використовується для зберігання води для технічних цілей.
Факт припинення використання ємності об`ємом 8м3 для зберігання паливно-мастильних матеріалів та початку використання задля зберігання технічної води засвідчений актом комісії у складі директора ТОВ «ТЛК» Солдатенко С.В. та Начальника 31 ДПРЧ ТУ ДСНС України у Донецькій області майора служби цивільного захисту Шмелькова Д.Б.
25.01.2022 ТОВ «ТЛК» було подано заяву до ГУ ДПС у Донецькій області про внесення змін в ліцензію на право зберігання пального щодо зменшення об`ємів зберігання пального /том 1 а.с.94-96/.
Ухвалою суду від 23 листопада 2021 року відкрито провадження по справі та призначено підготовче судове засідання на 13 грудня 2021 року.
13 грудня 2021 року до суду надійшов відзив на позовну заяву/том 1 а.с.71-73/.
13 грудня 2021 року надійшла заява про відкладення розгляду справи на строк необхідний для проведення перевірки представниками позивача.
13 грудня 2021 року ухвалою, постановленою без видалення до нарадчої кімнати у задоволенні клопотання про відкладення підготовчого засідання відмовлено, оголошено перерву до 29 грудня 2021 року.
Ухвалою суду від 29 грудня 2021 року закрито підготовче провадження по справі №200/16277/21 та призначити справу до розгляду по суті на 31 січня 2022 року/том 1 а.с.89-90/.
28 січня 2022 року до суду надійшли додаткові пояснення відповідача із доданими документами /том 1 а.с.94-137/.
31 січня 2022 року судом оголошено перерву у судовому розгляді до 07 лютого 2022 року для надання представником позивача пояснень щодо усунення порушень встановлених під час здійснення державного нагляду.
04 лютого 2022 року до суду надійшла заява відповідача про долучення додатків до матеріалів справи /том 1 а.с.155-233/.
07 лютого 2022 року до суду надійшли додаткові пояснення представника позивача /том 1 а.с.243-248/.
07 лютого 2022 року у судовому засіданні оголошено перерву до 14 лютого 2022 року для надання договору на виконання проектних робіт.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним у позові, окремо зазначив, що порушення зазначені у пунктах 1-4, 6-8, 10-11, 24-26, 29-33, 36 акту перевірки усунуті, проте лишаються не усунутими ряд порушень, що створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. Зауважив, що товариство до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області з відповідним повідомленням про усунення встановлених порушень не зверталося. Просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав суду пояснення аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях. Просив суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.
Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб. Згідно пунктів 39-48 глави 4 положення ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту. Є суб`єктом владних повноважень у відповідності до приписів п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України.
Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортно логістична компанія зареєстровано в якості юридичної особи, розташовано за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Анатолія Солов`яненка, 2А, код ЄДРПОУ 38355894.
Відповідно до наказу Головного управління ДСНС України у Донецькій області від 29 жовтня 2021 року №539 в період з 03 листопада 2021 року по 04 листопада 2021 року проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортно логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Анатолія Солов`яненка, 2А /том 1 а.с.51-53/.
Актом перевірки суб`єкту господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортно логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Анатолія Солов`яненка, 2А, від 04.11.2021 №175К (далі - Акт) встановлені численні порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за №252/26697 (далі - ППБУ), а саме:
-прокладання незахищених проводів та захищених проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів під підвісною стелею не підтверджено актом проведення прихованих робіт, щодо ізолювання їх від горючих основ конструкцій шаром негорючого матеріалу, внаслідок чого електропроводи прокладені відкрито по горючим основам, що призведе до нагрівання горючого матеріалу та може привести до займання і виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту, що унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення;
-не розроблені для кожного приміщення об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки, що може призвести до незнання користування первинними засобами пожежогасіння та первинних дій при виникненні пожежі;
-лінії живлення до кожного побутового кондиціонера не забезпечені автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, внаслідок чого унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожного приміщення, згідно Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених Наказом МВС України від 15.01.2018 № 25, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки, що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ EN ISO 7010:2019 Графічні символи. Кольори та знаки безпеки. Зареєстровані знаки безпеки;
-з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-приміщення не обладнано системою протипожежного захисту (системою оповіщення та управлінням евакуювання людей) відповідно до пункту 20 захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
-електророзетки та вимикачі встановлені на горючій основі без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, що призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-вогнегасники не забезпечено обліковими (інвентарними) номерами за прийнятою на об`єкті системою нумерації;
-відсутнє обвалування (стінки) навколо ємності зберігання нафтопродуктів, які повинні бути рівними, утрамбованими та посипаними піском, що може призвести до розтікання палива при пожежі, поширення пожежі на інші резервуари та унеможливить підступи до осередку пожежі для його гасіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-особи, які прийняті на роботу, пов`язану з підвищеною пожежною небезпекою не пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум), що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення пожежі або вибуху;
-не надано підтверджуючу документацію, щодо очищення резервуарів не рідше одного разу на два роки, а також у разі заміни марки нафтопродукту, що може призвести до виникнення пожежі від найменших джерел запалення, як природних, так і по необережності, з подальшим розвитком пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-АЗС не забезпечено розрахунковою кількістю плівкоутворювального піноутворювача для ліквідації можливих пожеж протипожежною технікою, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
- не створено ДПД або ДПК, ПТК та не організовано їх діяльність відповідно до вимог чинних нормативно-правових актів України, що унеможливлює оперативне реагування на виникнення пожежі, збільшує час та ускладнює гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
-не проведена перевірка стану влаштування блискавкозахисту та перевірка цілісності та захищеності від корозії, внаслідок чого у випадку удару блискавки в будівельні конструкції виникає небезпечне іскріння, полум`я та електричний струм, що виник у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, сприяє виникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей, та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості розпочато без подання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, у разі відсутності якої забороняється провадження господарської діяльності на об`єкті;
-не проведено ідентифікацію АЗС щодо визначення потенційної небезпеки об`єкта. (Не надано відповідний документ), що унеможливлює встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій;
-не розроблений паспорт потенційно небезпечного об`єкта (не надано відповідний документ), що унеможливлює встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій;
-не створено об`єктовий матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. відповідно до Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775, що призведе до ускладнення ліквідації надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприятиме розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджатиме евакуації людей;
-не проведено навчання керівного складу і працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам пожежної і техногенної безпеки, внаслідок чого працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежегасіння та посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працівниками установи;
-не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, відповідно до додатку ПКМУ від 19.08.2002 №1200 «Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю», що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків;
Гараж "Н":
-з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки, що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ EN ISO 7010:2019 Графічні символи. Кольори та знаки безпеки. Зареєстровані знаки безпеки;
-допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, що може призвести до порушення цілісності проводів та короткого замкнення та подальшого горіння;
-гараж не обладнаний системою протипожежного захисту відповідно таблиці А1 ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежегасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
-не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, внаслідок чого унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-для приміщення гаражу не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки, а також клас зони, які необхідно позначати на вхідних дверях приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні, що може призвести до ускладнення та збільшення часу гасіння пожежі;
Гараж "З":
-з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки, що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежегасіння. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ EN ISO 7010:2019 Графічні символи. Кольори та знаки безпеки. Зареєстровані знаки безпеки.
-допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, що може призвести до порушення цілісності проводів та короткого замкнення та подальшого горіння;
-допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, що може призвести до порушення цілісності проводів та короткого замкнення та подальшого горіння;
-електророзетки, вимикачі, встановлені на горючі основи без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, що призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-гараж не обладнаний системою протипожежного захисту відповідно таблиці А1 ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
-не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, внаслідок чого унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-для приміщення гаражу не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки, а також клас зони, які необхідно позначати на вхідних дверях приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні, що може призвести до ускладнення та збільшення часу гасіння пожежі/том 1 а.с.15-50/.
Акт перевірки суб`єкту господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортно логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Анатолія Солов`яненка, 2А, від 04.11.2021 №175К підписано посадовими особами відповідач без заперечень та зауважень.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 1 Кодексу Цивільного захисту України встановлено, що Кодекс регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі Закон № 877)державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 ст. 4 Закону № 877 передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Абзацом 7 ч. 1 ст. 6 Закону України №877 підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.
Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно з п. 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Відповідно до п.п. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04 лютого 2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21 вересня 2017 року № 507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.
Частиною 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальним органом на території Донецької області є позивач.
Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно ч.ч. 1,2 та 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.
Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
Отже, державний нагляд (контроль) здійснюється уповноваженим органом щодо суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів.
Разом з цим, суд звертає увагу на наступне.
Відповідачем було надано до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області заяву від 20.12.2021 №12 про перевірку усунення порушень викладених у пунктах №№1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 24, 25, 26, 29, 30, 31, 32, 33, 36 акту №175К від 04.11.2021/том 1 а.с.196/.
Наказом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області від 28.12.2021 №638 призначено проведення позапланового заходу державного нагляду ТОВ «Транспортна логістична компанія», за наслідками якого складеного акт від 30 грудня 2021 року №203К.
Як вбачається з акту від 30 грудня 2021 року №203К, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки ТОВ «Транспортна логістична компанія» встановлено часткове усунення порушень, виявлених актом перевірки від 04 листопада 2021 року №175К, що створювали загрозу життю та здоров`ю людей /том 1 а.с.122-125/, не усуненим залишилися наступні порушення:
- не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання в диспетчерській;
- приміщення диспетчерської не обладнано системою протипожежного захисту (системою оповіщення та управлінням евакуваювання людей);
- відсутнє обвалування (стінки) навколо ємності зберігання нафтопродуктів, які повинні бути рівними, утрамбованими та посипаними піском;
- особи, які прийняті на роботу, пов`язану з підвищеною пожежною небезпекою не пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум);
- не надано підтверджуючу документацію, щодо очищення резервуарів не рідше одного разу на два роки, а також у разі заміни марки нафтопродукту;
- АЗС не забезпечено розрахунковою кількістю плівкоутворювального піноутворювача для ліквідації можливих пожеж протипожежною технікою;
- не створено ДПД або ДПК, ПТК та не організовано їх діяльність відповідно до вимог чинних нормативно-правових актів України;
- не проведена перевірка стану влаштування блискавкозахисту та перевірка цілісності та захищеності від корозії;
- використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості розпочато без подання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
- не проведено ідентифікацію АЗС щодо визначення потенційної небезпеки об`єкта (не надано відповідний документ);
- не розроблений паспорт потенційно небезпечного об`єкта (не надано відповідний документ);
- не створено об`єктовий матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою КМУ від 30.09.2015 №775;
- не проведено навчання керівного складу і працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам пожежної і техногенної безпеки;
- не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, відповідно до додатку Постанови КМУ від 19.08.2002 №1200 «Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного та хімічного контрою»;
- гараж не обладнаний системою протипожежного захисту відповідно до таблиці А1 ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»;
- не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
- гараж не обладнаний системою протипожежного захисту відповідно до таблиці А1 ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту».
Судом встановлено, що під час проведення позапланової перевірки позивачем виявлено та зафіксовано в акті перевірки порушення відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що стало підставою для звернення позивача до суду із даним позовом у передбачений Кодексом адміністративного судочинства України строк.
При цьому, суд звертає увагу, що відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 20.06.2018 (справа №826/4267/16), законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання і розповсюдження вогню.
Вказані порушення на переконання суду не є формальними, а стосуються наявності у відповідача порушень, які можуть призвести до займання і відсутності необхідної системи заходів для уникнення пожежі, забезпечення своєчасного її виявлення та гасіння, попередження людей про небезпеку, тобто такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд зауважує, що застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень.
Крім того, застосування до відповідача заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення суб`єктом господарювання виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на об`єкті підвищеної небезпеки.
Вищезазначене узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною у постанові № 812/1262/18 від 23 квітня 2020 року.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно із частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Щодо твердження відповідача про прийняття рішення про припинення використання ємності для зберігання паливно-мастильних матеріалів та замість демонтажу зазначеної ємності, зберігати воду для технічних цілей суд зазначає наступне.
Так, зазначена ємність має вигляд контейнерної АЗС з пістолетом для наливу пального. Зазначена ємність не може використовуватись для зберігання води оскільки не утеплена, що унеможливлює її використання в зимовий час.
Крім того, дане питання не було предметом розгляду позапланової перевірки і не знайшло відповідного відображення в акті від 30.12.2021 №203К який підписано відповідачем без зауважень та заперечень.
В якості доказів припинення використання ємності об`ємом 8 м3 для зберігання паливно-мастильних матеріалів та початку використання задля зберігання технічної води відповідач посилається на акт комісії у складі директора ТОВ «ТЛК» Солдатенко С.В. та начальника 31 ДПРЧ ТУ ДСНС України у Дон. обл. майора служби цивільного захисту Шмелькова Д.Б., що складений 14 січня 2022 року/том 1 а.с.128/.
Дослідивши у судовому засіданні акт б/н від 14 січня 2022 року у складі директора ТОВ «ТЛК» Солдатенко С.В. та начальника 31 ДПРЧ ТУ ДСНС України у Дон. обл. майора служби цивільного захисту Шмелькова Д.Б. суд не приймає в якості доказів припинення використання ємності об`ємом 8 м3 для зберігання паливно-мастильних матеріалів та початку використання задля зберігання технічної води.
Так, у судових засіданнях представниками позивача не було надано обґрунтованих пояснень щодо повноважень на підписання акту від 14 січня 2022 року начальником 31 ДПРЧ ТУ ДСНС України у Дон. обл. майором служби цивільного захисту Шмельковим Д.Б.
Крім того, суд звертає увагу на той факт, що даний акт б/н від 14.01.2022 підписано поза межами проведених позапланових перевірок відповідача.
Згідно частини 2 статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Також суд зазначає, що відповідно до п.3 ч.1 ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
Разом з тим, відповідач зазначаючи про припинення використання ємності об`ємом 8 м3 для зберігання паливно-мастильних матеріалів та початку використання задля зберігання технічної води, не надав доказів щодо повідомлення позивача про усунення ним встановлених порушень, заяви про проведення на підприємстві позапланової перевірки на підтвердження факту усунення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей встановлених актом від 04.11.2021 №175К.
Подання 25.01.2022 ТОВ «ТЛК» заяви до ГУ ДПС у Донецькій області про внесення змін в ліцензію на право зберігання пального щодо зменшення об`ємів зберігання пального не змінює вимоги правил пожежної та техногенної безпеки до об`єктів зберігання.
Суд окремо зазначає, що договір №4-2022 ПР.ПС від 31 січня 2022 року про надання послуг укладений між ТОВ «НАБАТ-ВК» та ТОВ «Транспортна логістична компанія» укладено не на встановлення протипожежної сигналізації, а лише на розробку робочого проекту автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу на об`єкті /том 2 а.с.5-6/.
Крім того, суд звертає увагу, що станом на момент розгляду даної справи, договір №4-2022 ПР.ПС від 31 січня 2022 року про надання послуг на розробку робочого проекту автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу на об`єкті не виконано.
Відповідно до платіжного доручення від 14 лютого 2022 року №1817, відповідачем здійснено оплату за розробку робочого проекту автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу на об`єкті.
Відсутність доказів усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування заходу реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ,вул. Анатолія Солов`яненка, 2 А, до повного усунення порушень.
Застосування такого заходу є цілком співрозмірним з характером неусунених на час розгляду цієї справи відповідачем порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.
Позиція суду узгоджується із позицією викладеною в постановах вищевказаних постановах Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Приймаючи до уваги наведене в сукупності, та враховуючи, що відповідачем не усунуто порушення, що створювали небезпеку для життя та здоров`я людей, суд задовольняє позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області Транспортна логістична компанія» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Щодо зазначеного в позові клопотання позивача про встановлення в судовому рішенні способу і порядку його виконання, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 372 КАС України передбачено, що у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.
Суд дійшов висновку про відсутність підстав для встановлення в цьому судовому рішенні способу і подяку його виконання, оскільки повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів безпосередньо передбачено ст. 70 Кодексу цивільного захисту України і не потребує визначення судом певної відповідальної за виконання рішення суду особи.
Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Згідно з ч. 3 ст. 243 КАС України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Керуючись Конституцією України, положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (вул. Митрополитська, 175, м. Маріуполь, 87547, ЄДРПОУ 38652962) до Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія (вул. Анатолія Солов`яненка, 2а, м. Краматорськ, Донецька обл., 84311, ЄДРПОУ 38355894) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна логістична компанія, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ,вул. Анатолія Солов`яненка, 2 А до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Рішення ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 14 лютого 2022 року.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 18 лютого 2022 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.
Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя А.С. Зеленов
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2022 |
Оприлюднено | 23.02.2022 |
Номер документу | 103449579 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зеленов А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні