Рішення
від 20.02.2022 по справі 260/6430/21
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 лютого 2022 рокум. Ужгород№ 260/6430/21

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинця Д.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Закарпатської обласної ради» (вул. Тургенєва, буд. 8, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 26396478), Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації (вул. Поперечна, буд. 1, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 03192916), Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради (вул. 900-річчя Хуста, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 25448871) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

12 липня 2021 року, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 звернулися до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради, в якому просять суд: 1) визнати бездіяльність КУ «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної адміністрації та Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради щодо ненарахування та невиплати в повному розмірі щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік протиправною; 2) зобов`язати КУ «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної адміністрації та Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради здійснити перерахунок та стягнути недоплачену суму щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік, як інвалідам війни II групи та інвалідам війни III групи, відповідно до частини 5 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком для інвалідів війни II групи та у розмірі семи мінімальних пенсій за віком для інвалідів війни III групи, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги (а.с.1-11).

19 липня 2021 року ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було залишено дану позовну заяву без руху (а.с.30, 31).

13 серпня 2021 року ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито провадження в даній адміністративні справі (а.с.59-61).

07 вересня 2021 року на адресу суду надійшов лист від Комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Закарпатської обласної ради», за № 122 від 26 серпня 2021 року, згідно змісту останнього вбачається, що Центр не є розпорядником коштів Державного бюджету з відповідних виплат з приводу яких подано даний позов, а відтак розгляд питання щодо нарахування таких виплат виходить за межі його повноважень (а.с.67).

16 вересня 2021 року на адресу суду від Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області надійшов відзив на позовну заяву, згідно змісту якого вбачається, що останній заперечує проти позовних вимог, оскільки виплати здійснювалися згідно постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2021 року №325 "Деякі питання виплати у 2021 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" (а.с.69-73).

20 вересня 2021 року позивач подав до суду відповідь на відзив (а.с.78-80).

Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради відзиву на позову заяву до суду не подало.

09 листопада 2021 року ухвалою суду було роз`єднано у самостійні провадження позовні вимоги ОСОБА_2 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_3 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_4 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_1 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_5 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_6 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_7 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_8 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_9 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_10 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_11 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_12 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_13 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_14 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_15 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_16 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_17 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії. Позовні вимоги ОСОБА_2 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - розглядати в межах провадження адміністративної справи №260/2907/21 (а.с.139-150).

Позовна заява мотивована тим, що позивач є особою з інвалідністю ІІІ групи та має право на пільги встановлені законодавством України. У 2021 році ним отримано одноразову допомогу до 05 травня 2021 року у розмірі 3 391,00 гривень. Вважає, що відповідач повинен був перерахувати виплату щорічної разової грошової допомоги у розмірі семи мінімальних пенсій за віком на підставі рішення Конституційного суду України від 27.02.2020 року № 3-р/2020, у зв`язку з чим, звернувся до суду з позовом.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить наступних висновків.

Судом встановлено, що позивач є інвалідом війни ІІІ групи, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією посвідчення серії НОМЕР_2 від 15 вересня 2015 року (а.с.24).

У 2021 році позивачу нараховано та виплачено одноразову допомогу до 05 травня 2021 року, як інваліду внаслідок війни ІІІ групи у розмірі 3 391,00 грн..

Позивач із колективним запитом звернувся до Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, в якій просив провести нарахування та виплату недоплаченої щорічної разової грошової допомоги у відповідності до статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту».

У відповідь на колективний запит позивача, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації листом від 01 липня 2021 року № 01-15/1636 повідомило, що у 2020 році для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи щорічна разова грошова допомога виплачувалась в розмірі 3640 грн., а особам з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи 3160 грн.. У 2021 році для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи щорічна разова грошова допомога виплачувалась в розмірі 3906 грн., а особам з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи 3391 грн.. та відповідні виплати здійснювалися згідно прийнятих Урядом рішень про виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2020-2021 роках (а.с.13).

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із преамбулою Закону № 3551-ХІІ цей Закон визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них.

01.01.1999 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 25.12.1998 № 367-ХІV (далі - Закон № 367-ХІV), яким статтю 13 Закону № 3551-ХІІ доповнено частиною четвертою такого змісту: "Щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах: інвалідам I групи - десять мінімальних пенсій за віком; II групи - вісім мінімальних пенсій за віком; III групи - сім мінімальних пенсій за віком".

Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 № 107-VI (далі - Закон № 107-VI) текст вказаної вище частини статті 13 Закону № 3551-XII викладено в новій редакції, відповідно до якої щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 вказані зміни визнані неконституційними.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону № 3551-ХІІ фінансування витрат, пов`язаних з введенням в дію цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Правові засади функціонування бюджетної системи України, її принципи, основи бюджетного процесу і міжбюджетних відносин та відповідальність за порушення бюджетного законодавства визначаються Бюджетним кодексом України (далі - БК України).

Згідно із підпунктом 5 пункту 63 розділу І Закону України від 28.12.2014 № 79-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» (набрав чинності 01.01.2015) розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення» БК України доповнено пунктом 26, відповідно до якого норми і положення, зокрема, статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону № 3551-XII застосовуються у порядку та розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Тобто, Кабінету Міністрів України були делеговані повноваження встановлювати розмір разової грошової допомоги до 5 травня.

На виконання зазначених приписів Бюджетного кодексу України з метою забезпечення виплати разової грошової допомоги ветеранам війни, особам, на яких поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань», Кабінетом Міністрів України щороку приймалися відповідні щодо окремого бюджетного року постанови, а саме: № 147 від 31.03.2015, № 141 від 02.03.2016, № 233 від 05.04.2017, № 170 від 14.03.2018, № 237 від 20.03.2019, № 112 від 19.02.2020 та №325 від 08.04.2021, якими визначався, зокрема, розмір та порядок виплати разової грошової допомоги учасникам бойових дій та особам з інвалідністю внаслідок війни.

Зокрема, у постанові Кабінету Міністрів України «Деякі питання виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» №325 від 08.04.2021 (набрала чинності 09.04.2021) визначено розмір виплати разової грошової допомоги особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув`язнення не виповнилося 14 років) в`язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин III групи - 3391 гривня.

Водночас рішенням Конституційного Суду України від 27.02.2020 № 3-р/2020 визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), окреме положення пункту 26 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» БК України у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

У цьому ж рішенні зазначено, що окреме положення пункту 26 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» БК України у частині, яка передбачає, що норми і положення ст.ст.12, 13, 14, 15 та 16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 45, ст. 425) застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, визнане неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

За положеннями статті 152 Конституції України закони та інші акти за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними повністю чи в окремій частині, якщо вони не відповідають Конституції України або якщо була порушена встановлена Конституцією України процедура їх розгляду, ухвалення або набрання ними чинності.

Закони, інші акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено самим рішенням, але не раніше дня його ухвалення.

Статтею 91 Закону України «Про Конституційний Суд України» встановлено, що закони, інші акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено самим рішенням, але не раніше дня його ухвалення.

Конституційним Судом України у Рішенні від 27.02.2020 № 3-р/2020 вказано про втрату чинності положеннями Закону саме з дня ухвалення цього Рішення.

Таким чином, з 27.02.2020 року відновлено дію статті 13 Закону № 3551-ХІІ в редакції Закону № 367-ХІV, згідно з якою щорічно до 5 травня особам з інвалідністю 3 групи виплачується разова грошова допомога у розмірі семи мінімальних пенсій за віком.

Водночас як зазначалось вище, Кабінет Міністрів України у Постанові № 325 установив, що у 2021 році виплата разової грошової допомоги до 5 травня, передбаченої Законом № 3551-ХІІ, особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув`язнення не виповнилося 14 років) в`язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин III групи виплачується у розмірі 3391 грн., тобто у розмірі меншому, ніж це передбачено статтею 13 цього Закону.

Отже, на час виплати позивачу у 2021 році щорічної разової грошової допомоги до 5 травня одночасно діяли Закон № 3551-ХІІ та Постанова № 325.

Виходячи із визначених у частині третій статті 7 КАС України загальних засад пріоритетності законів над підзаконними актами, для визначення розміру разової грошової допомоги особам учасникам бойових дій у 2021 році необхідно застосовувати не Постанову № 325, а Закон № 3551-ХІІ, який має вищу юридичну силу.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позивач як особа з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи має право на виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2021 році у розмірі, встановленому статтею 13 Закону № 3551-ХІІ у редакції Закону № 367-ХІV.

Вказані висновки щодо застосування норм права викладені у рішенні Верховного Суду у складі колегії Касаційного адміністративного суду від 29.09.2020, у постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.01.2021 у зразковій справі № 440/2722/20 та в силу приписів частини п`ятої статті 242, враховуються при ухваленні рішення у даній типовій справі.

При цьому, суд звертає увагу позивача, що під бездіяльністю розуміється пасивна поведінка суб`єкта владних повноважень, яка може мати вплив на права, свободи чи інтереси фізичних або юридичних осіб, в тому числі не прийняття рішення у випадках, коли таке рішення повинно бути прийнято відповідно до вимог закону. Сама по собі бездіяльність - це триваюча пасивна поведінка суб`єкта, яка виражається у формі невчинення дії (дій), яку він зобов`язаний був і міг вчинити.

В свою чергу дії - це юридичні факти, які пов`язані з волею суб`єктів правовідносини; це поведінка людей; зовнішнє вираження волі людини. Відмінна риса даного виду юридичних фактів полягають у тому, що норми права пов`язують з ними юридичні наслідки саме в силу вольового характеру юридичних дій.

Юридичні дії - це вчинки особи, акти державних органів, інших суб`єктів, що відбуваються за волевиявленням суб`єкта правовідносин.

У відповідь на колективний запит позивача, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації листом від 01 липня 2021 року № 01-15/1636 повідомило, що у 2020 році для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи щорічна разова грошова допомога виплачувалась в розмірі 3640 грн., а особам з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи 3160 грн.. У 2021 році для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи щорічна разова грошова допомога виплачувалась в розмірі 3906 грн., а особам з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи 3391 грн.. та відповідні виплати здійснювалися згідно прийнятих Урядом рішень про виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2020-2021 роках (а.с.13).

Аналізуючи вищевикладене слід дійти висновку, що саме діями відповідача, а не бездіяльністю порушуються права ОСОБА_1 , а тому суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог у відповідності до частини 2 статті 9 КАС України, з урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України та правових висновків Верховного Суду у зразковій справі №440/2722/20, виходячи із наданих частиною другою статті 245 КАС України повноважень, суд дійшов висновку про задоволення позову шляхом визнання протиправними дій відповідача щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі меншому семи мінімальних пенсій за віком та з метою захисту прав позивача - зобов`язати Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації нарахувати та виплати ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік у розмірі семи мінімальних пенсій за віком з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Відповідно до статті 77 частини 1 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на вищевказане, враховуючи обставини встановлені судом, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення частково.

В той же суд зазначає, що оскільки позивач у цій справі не поніс витрат у вигляді судового збору, такий стягненню із відповідача не підлягає.

Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 134, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд , -

В И Р І Ш И В:

1. Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Закарпатської обласної ради» (вул. Тургенєва, буд. 8, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 26396478), Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації (вул. Поперечна, буд. 1, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 03192916), Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради (вул. 900-річчя Хуста, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 25448871) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації (вул. Поперечна, буд. 1, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 03192916) щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі меншому семи мінімальних пенсій за віком передбаченому відповідно до статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

3. Зобов`язати Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації (вул. Поперечна, буд. 1, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 03192916) нарахувати та виплати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) недоплачену грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік у розмірі семи мінімальних пенсій за віком передбаченому відповідно до статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", з урахуванням раніше виплаченої суми.

4. У задоволенні решти частини позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяД.В. Іванчулинець

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2022
Оприлюднено23.02.2022
Номер документу103450898
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —260/6430/21

Рішення від 20.02.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні