Рішення
від 20.02.2022 по справі 260/6438/21
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 лютого 2022 рокум. Ужгород№ 260/6438/21

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинця Д.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Закарпатської обласної ради» (вул. Тургенєва, буд. 8, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 26396478), Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації (вул. Поперечна, буд. 1, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 03192916), Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради (вул. 900-річчя Хуста, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 25448871) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

12 липня 2021 року, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_1 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 звернулися до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради, в якому просять суд: 1) визнати бездіяльність КУ «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної адміністрації та Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради щодо ненарахування та невиплати в повному розмірі щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік протиправною; 2) зобов`язати КУ «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної адміністрації та Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради здійснити перерахунок та стягнути недоплачену суму щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік, як інвалідам війни II групи та інвалідам війни III групи, відповідно до частини 5 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком для інвалідів війни II групи та у розмірі семи мінімальних пенсій за віком для інвалідів війни III групи, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги (а.с.1-11).

19 липня 2021 року ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було залишено дану позовну заяву без руху (а.с.30, 31).

13 серпня 2021 року ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито провадження в даній адміністративні справі (а.с.59-61).

07 вересня 2021 року на адресу суду надійшов лист від Комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Закарпатської обласної ради», за № 122 від 26 серпня 2021 року, згідно змісту останнього вбачається, що Центр не є розпорядником коштів Державного бюджету з відповідних виплат з приводу яких подано даний позов, а відтак розгляд питання щодо нарахування таких виплат виходить за межі його повноважень (а.с.67).

16 вересня 2021 року на адресу суду від Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області надійшов відзив на позовну заяву, згідно змісту якого вбачається, що останній заперечує проти позовних вимог, оскільки виплати здійснювалися згідно постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2021 року №325 "Деякі питання виплати у 2021 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" (а.с.69-73).

20 вересня 2021 року позивач подав до суду відповідь на відзив (а.с.78-80).

Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради відзиву на позову заяву до суду не подало.

09 листопада 2021 року ухвалою суду було роз`єднано у самостійні провадження позовні вимоги ОСОБА_2 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_3 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_4 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_5 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_6 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_7 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_8 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_9 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_10 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_11 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_12 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_1 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_13 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_14 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_15 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_16 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, позовні вимоги ОСОБА_17 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії. Позовні вимоги ОСОБА_2 до комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат» Закарпатської обласної ради, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - розглядати в межах провадження адміністративної справи №260/2907/21 (а.с.139-150).

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що він є інвалідом війни ІІ групи, що дає йому право на пільги передбачені законодавством України. Вказує на те, що ним отримано одноразову допомогу до 05 травня як інвалідом війни ІІ групи у меншому розмірі, ніж це передбачено чинним законодавством. Вважає, що відповідач повинен був перерахувати виплату щорічної разової грошової допомоги у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком на підставі рішення Конституційного суду України від 27.02.2020 року № 3-р/2020, у зв`язку з чим, звернувся до суду з позовом.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить наступних висновків.

Судом встановлено, що позивач є інвалідом війни ІІ групи, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією посвідчення серії НОМЕР_2 від 02 грудня 2019 року (а.с.19).

Позивач із колективним запитом звернувся до Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, в якій просив провести нарахування та виплату недоплаченої щорічної разової грошової допомоги у відповідності до статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту».

У відповідь на колективний запит позивача, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації листом від 01 липня 2021 року № 01-15/1636 повідомило, що у 2020 році для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи щорічна разова грошова допомога виплачувалась в розмірі - 3640 грн., а особам з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи - 3160 грн.. У 2021 році для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи щорічна разова грошова допомога виплачувалась в розмірі - 3906 грн., а особам з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи - 3391 грн.. та відповідні виплати здійснювалися згідно прийнятих Урядом рішень про виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2020-2021 роках (а.с.13).

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини, є Закон України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 року № 3551-XII (далі - Закон №3551-XII). Цей Закон визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них.

Пільги особам з інвалідністю внаслідок війни встановлені статтею 13 вказаного Закону № 3551-XII.

Відповідно до ч. 5 ст. 13 Закону № 3551-XII (в редакції Закону України від 25.12.1998 року № 367-XIV "Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах: інвалідам I групи - десять мінімальних пенсій за віком; II групи - вісім мінімальних пенсій за віком; III групи - сім мінімальних пенсій за віком.

Як визначено статтею 17 цього Закону, фінансування витрат, пов`язаних з введенням його в дію, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

Підпунктом "б" п.п. 2 п. 20 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України від 28.12.2007 року №107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (набрав чинності 01 січня 2008 року) частину 5 ст. 13 Закону № 3551-XII викладено у новій редакції, за змістом якої щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Однак, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-рп/2008 у справі №1-28/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), зокрема, положення пункту 20 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".

Надалі Законом України від 28.12.2014 року № 79-VІІІ "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин" (набрав чинності 01 січня 2015 року) розділ VІ "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України доповнено пунктом 26, яким встановлено, що норми і положення, зокрема статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з ч. 1 ст. 17-1 Закону № 3551-XII щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12-16 цього Закону, здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, через відділення зв`язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.

З метою забезпечення виплати разової грошової допомоги ветеранам війни, особам, на яких поширюється дія Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань", Кабінетом Міністрів України кожного бюджетного року приймалися відповідні постанови.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2021 року № 325 "Деякі питання виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" (далі - Постанова №325) встановлено, що разова грошова допомога до 5 травня у 2021 році виплачується в таких розмірах:

- особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув`язнення не виповнилося 14 років) в`язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин: I групи - 4421 гривня; II групи - 3906 гривень; ІІІ групи - 3391 гривня.

Водночас, рішенням Конституційного Суду України від 27.02.2020 року № 3-р/2020 у справі №1-247/2018(3393/18) визнано таким, що не відповідач Конституції України (є неконституційним), окреме положення пункту 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Конституційний Суд України у цьому рішенні вказав, що Бюджетним кодексом України не можна вносити зміни до інших законів України, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, а також встановлювати інше (додаткове) законодавче регулювання відносин, відмінне від того, що є предметом спеціального регулювання іншими законами України. Встановлення пунктом 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу іншого, ніж у статтях 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", законодавчого регулювання відносин у сфері надання пільг ветеранам війни спричиняє юридичну невизначеність при застосуванні зазначених норм Кодексу та Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", що суперечить принципу верховенства права, встановленому статтею 8 Конституції України.

Частиною 2 ст. 152 Конституції України встановлено, що закони, інші акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено самим рішенням, але не раніше дня його ухвалення.

Відповідно до резолютивної частини рішення Конституційного Суду України від 27.02.2020 року №3-р/2020 окреме положення пункту 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України, визнане неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення.

Отже, з 27.02.2020 року норми і положення, зокрема статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону №3551-XII, не застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України. У даному випадку застосуванню підлягають положення статті 13 Закону №3551-XII в редакції Закону №367-XIV "Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", частиною п`ятою якої встановлено виплату разової грошової допомоги до 5 травня інвалідам війни ІІ групи у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України від 09.07.2003 року №1058-IV "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" установлено у 2021 році прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2021 року - 1769 гривень.

За таких обставин, з прийняттям Конституційним Судом України рішення від 27.02.2020 року №3-р/2020 розмір разової грошової допомоги до 5 травня інвалідам війни ІІ групи у 2021 році становить 14152,00 гривень. Сума недоотриманих позивачем коштів становить 10246,00 гривень. Виплата позивачу разової грошової допомоги у сумі 3906,00 гривень не відповідає статті 13 Закону №3551-ХІІ та свідчить про порушення його прав на отримання такої допомоги у належному розмірі.

При цьому, суд звертає увагу позивача, що під бездіяльністю розуміється пасивна поведінка суб`єкта владних повноважень, яка може мати вплив на права, свободи чи інтереси фізичних або юридичних осіб, в тому числі не прийняття рішення у випадках, коли таке рішення повинно бути прийнято відповідно до вимог закону. Сама по собі бездіяльність - це триваюча пасивна поведінка суб`єкта, яка виражається у формі невчинення дії (дій), яку він зобов`язаний був і міг вчинити.

В свою чергу дії - це юридичні факти, які пов`язані з волею суб`єктів правовідносини; це поведінка людей; зовнішнє вираження волі людини. Відмінна риса даного виду юридичних фактів полягають у тому, що норми права пов`язують з ними юридичні наслідки саме в силу вольового характеру юридичних дій.

Юридичні дії - це вчинки особи, акти державних органів, інших суб`єктів, що відбуваються за волевиявленням суб`єкта правовідносин.

У відповідь на колективний запит позивача, Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації листом від 01 липня 2021 року № 01-15/1636 повідомило, що у 2020 році для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи щорічна разова грошова допомога виплачувалась в розмірі - 3640 грн., а особам з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи - 3160 грн.. У 2021 році для осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи щорічна разова грошова допомога виплачувалась в розмірі - 3906 грн., а особам з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи - 3391 грн.. та відповідні виплати здійснювалися згідно прийнятих Урядом рішень про виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2020-2021 роках (а.с.13).

Аналізуючи вищевикладене слід дійти висновку, що саме діями відповідача, а не бездіяльністю порушуються права ОСОБА_1 , а тому суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог у відповідності до частини 2 статті 9 КАС України, з урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України та правових висновків Верховного Суду у зразковій справі №440/2722/20, виходячи із наданих частиною другою статті 245 КАС України повноважень, суд дійшов висновку про задоволення позову шляхом визнання протиправними дій відповідача щодо нарахування та виплати щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі меншому восьми мінімальних пенсій за віком та з метою захисту прав позивача - зобов`язати Управління соціального захисту населення Хустської РДА нарахувати та виплати ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Відповідно до статті 77 частини 1 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на вищевказане, враховуючи обставини встановлені судом, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення частково.

В той же суд зазначає, що оскільки позивач у цій справі не поніс витрат у вигляді судового збору, такий стягненню із відповідача не підлягає.

Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 134, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд , -

В И Р І Ш И В:

1. Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Комунальної установи «Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Закарпатської обласної ради» (вул. Тургенєва, буд. 8, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 26396478), Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації (вул. Поперечна, буд. 1, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 03192916), Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради (вул. 900-річчя Хуста, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 25448871) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації (вул. Поперечна, буд. 1, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 03192916) щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі меншому восьми мінімальних пенсій за віком передбаченому відповідно до статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

3. Зобов`язати Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації (вул. Поперечна, буд. 1, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 03192916) нарахувати та виплати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) недоплачену грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком передбаченому відповідно до статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", з урахуванням раніше виплаченої суми.

4. У задоволенні решти частини позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяД.В. Іванчулинець

Дата ухвалення рішення20.02.2022
Оприлюднено23.02.2022
Номер документу103450902
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —260/6438/21

Рішення від 20.02.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні