Ухвала
від 20.02.2022 по справі 500/1200/22
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

Справа № 500/1200/22

21 лютого 2022 рокум.ТернопільСуддя Тернопільського окружного адміністративного суду Осташ А.В., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Добробуд" до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Тернопільської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

18 лютого 2022 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Добробуд" до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Тернопільської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, а саме, про:

- визнання протиправним та скасування клопотання Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області з питань дотримання вимог земельного законодавства № 1853-ДК/0002/КВ/06/01/-22 від 17.01.2022;

- визнання протиправним та скасування рішення Тернопільської міської ради №8/12/08 від 04.02.2022 року «Про припинення права користування земельною ділянкою".

Відповідно до ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст. 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Вважаю, що наявні підстави для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, з огляду на такі обставини.

Щодо оскарження рішення Тернопільської міської ради від 04.02.2022 №8/12/08.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 24.01.2011 між Тернопільською міською радою, як орендодавцем, та Виробничим кооперативом «Товариство індивідуальних забудовників «Добробуд», як орендарем, укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого орендарю передано в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться у м. Тернополі по вул. 15 квітня - Ак. Сахарова, площею 27 065,00 кв.м.

Строк дії договору становить 10 років - з 19 липня 2010 року по 19 липня 2020 року (п. 8 договору).

Разом з цим, Виробничий кооператив «Товариство індивідуальних забудовників «Компанія Добробуд» 13.12.2011 року було реорганізоване у Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Добробуд», відтак останній набув усіх прав та обов`язків сторони договору оренди землі, як правонаступник усіх прав та обов`язків Виробничого кооперативу «Товариство індивідуальних забудовників «Добробуд».

Між Тернопільською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія Добробуд» 27.02.2020 укладено додаткову угоду до договору оренди землі, якою продовжено строк останнього до 19 липня 2025 року.

За Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія Добробуд» 10.03.2014 зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право оренди на земельну ділянку за к.н. 6110100000:06:004:0039, загальною площею 2,6972 га.

Обґрунтовуючи позов Товариство зазначає, що рішенням дванадцятої сесії восьмого скликання Тернопільської міської ради прийнятим 04 лютого 2022 року вирішено:

1.Припинити право користування товариству з обмеженою відповідальністю "Компанія Добробуд" (код ЄДРПОУ 24633454) земельною ділянкою площею 2,6972 га (кадастровий номер 6110100000:06:004:0039) за адресою вул. 15 Квітня-Академіка Сахарова.

1.1. Договір оренди землі із змінами та доповненнями укладений між Тернопільською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія Добробуд", зареєстрований в книзі записів засвідчення факту реєстрації, про що вчинено запис від 26.01.2011 року за №4220 вважати таким, що втратив чинність та припиненим.

1.2. Внести відповідні зміни до державного реєстру речових права на нерухоме майно про припинення права користування земельною ділянкою у встановленому законодавством порядку.

2. Віднести земельну ділянку, вказану в п. 1 рішення, до земель не наданих у користування та не переданих у власність.

3. Дати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності загальною площею 2,6972 га (кадастровий номер 000:06:004:0039) за адресою вул. 15 Квітня-Академіка Сахарова, без зміни її цільового призначення, після державної реєстрації припинення права користування земельною ділянкою.

3.1.Доручити виконавчому комітету Тернопільської міської ради замовити розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, зазначеної в пункті 3 даного рішення, та подати її на затвердження у встановленому законодавством порядку.

Вважаючи, цей правовий акт протиправним та таким що порушує законні права Товариства, просить визнати протиправним та скасувати рішення Тернопільської міської ради від 04 лютого 2022 року №8/12/08 "Про припинення права користування земельною ділянкою".

Так, позивач вказує, що Тернопільською міською радою в односторонньому порядку розірвано із товариством Договір оренди землі від 24.01.2011, тим самим припинено право користування спірною земельною ділянкою Орендарем, із істотними порушенням положень Земельного кодексу України.

Згідно із частиною першою ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

На підставі п.7 ч.1 ст. 4 КАС України суб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Пунктом 1 частини першої ст.19 КАС України, визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом установлено інший порядок судового провадження.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте, сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Зокрема в даному випадку, позивач звернувся за захистом своїх прав щодо припинення права користування земельною ділянкою.

Частиною 5 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) земельне законодавство базується, зокрема, на таких принципах: поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; забезпечення раціонального використання та охорони земель; забезпечення гарантій прав на землю; пріоритету вимог екологічної безпеки.

Відповідно до ч.ч. 1, 8 ст. 93 ЗК України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи або особи, які використовують земельні ділянки на праві емфітевзису.

Частиною 1 ст. 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно з ч. 1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно зі статтею 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є: а) громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; б) територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; в) держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

Згідно з частиною 2 статті 4 Закону України «Про оренду землі» орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 60 закону України «Про місцеве самоврядування» передбачено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Статтею 16 Закону України «Про оренду землі» установлено, що укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами земельних торгів.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Між тим, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу (ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України).

Аналіз вище вказаних положень свідчить про те, що у випадку, якщо суб`єкт у спірних правовідносинах не здійснює владні управлінські функції щодо іншого суб`єкта, який є учасником спору, такий спір не має встановлених нормами Кодексу адміністративного судочинства України ознак справи адміністративної юрисдикції та, відповідно, не повинен вирішуватись адміністративним судом.

У той же час, правовідносини, що склались між позивачем та відповідачем щодо припинення дії договору оренди, є правовідносинами, що пов`язані та витікають з виконання господарського договору оренди землі, тобто відповідач у спірних правовідносинах не здійснює владних повноважень відносно позивача, оскільки діє як сторона господарського договору, у зв`язку з чим, спір щодо визнання протиправним та скасування рішення Тернопільської міської ради, є підвідомчим господарським судам.

У справі, що розглядається, відповідач, реалізуючи право розпорядження земельною ділянкою, відповідно до ст.5 ЗК України має рівні права з громадянами та юридичними особами, з якими він вступає у відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, тобто є рівноправним суб`єктом земельних відносин. У цьому спорі учасники земельних правовідносин не підпорядковані один одному, а отже, суб`єкт владних повноважень - Тернопільська міська рада - владних управлінських функцій не здійснює.

Відповідно до пункту 1 ч. 1. ст. 20 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема: 1) справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні правочинів у господарській діяльності, крім правочинів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, а також у спорах щодо правочинів, укладених для забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи - підприємці.

При цьому, суд відмічає, що спори предметом яких є перевірка правильності формування волі однієї зі сторін стосовно розпорядження землею та передачі відповідних прав на неї, не підлягають розгляду за правилами КАС України.

Також, як встановив суд, ТОВ "Компанія Добробуд" 14 лютого 2022 року зверталась до Господарського суду Тернопільської області із заявою про вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони Тернопільській міській раді вчиняти дії щодо виконання рішення Тернопільської міської ради від 04.02.2022 №8/12/08 "Про припинення права користування земельною ділянкою" та розпорядження (будь-якого роду відчуження) чи передачу в користування іншим особам, земельної ділянки загальною площею 2,6972 га, кадастровий номер 6110100000:06:004:0039, що знаходиться за адресою вул. 15 Квітня-Академіка Сахарова у місті Тернополі , до вирішення справи у суді по суті. Предметом майбутнього позову заявник визначив наступну матеріально-правову вимогу: визнати недійсним рішення Тернопільської міської ради від 04 лютого 2022 року №8/12/08 "Про припинення права користування земельною ділянкою".

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Добробуд" №906-ц (вх. №107) від 14.02.2022 про забезпечення позову відмовлено, справа №921/97/22 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/ 103325135).

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 12.10.1978 року у справі Zand v. Austria вказав, що словосполучення «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття «суд, встановлений законом» у частині першій статті 6 Конвенції передбачає усю організаційну структуру судів, включно з <…> питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів <…>». З огляду на це не вважається "судом, встановленим законом» орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що даний спір щодо скасування рішення міської ради, не підпадає під юрисдикцію адміністративних судів, а відноситься до господарського судочинства.

Щодо клопотання Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області з питань дотримання вимог земельного законодавства, суд зазначає наступне.

Також, предметом даного спору є клопотання Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області з питань дотримання вимог земельного законодавства №1853-ДК/0002/КВ/06/01/-22 від 17.01.2022.

Згідно з п.19 ч.1 ст.4 КАС України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Відповідно до п.2 Розділу 1 Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 05.03.2018 №124 клопотання з питань дотримання вимог земельного законодавства письмове звернення до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про необхідність вжиття заходів щодо забезпечення дотримання вимог земельного законодавства.

Суд зазначає, що клопотання з питань дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельна ділянка, за своєю правовою природою не є рішенням суб`єкта владних повноважень, а зверненням до органу місцевого самоврядування, яким запропоновано здійснити заходи реагування щодо приведення у відповідність вимогам Земельного кодексу України правовідносин щодо користування земельною ділянкою, з метою припинення порушення земельного законодавства та усунення його наслідків.

Тобто, клопотання спрямоване до Тернопільської міської ради, як органу місцевого самоврядування у комунальній власності якого перебуває вказана земельна ділянка, для його подальшого розгляду та прийняття відповідного рішення. Клопотання не обумовлює, яке саме за змістом має бути прийняте рішення, а тільки встановлює обов`язок повідомити про результати такого розгляду у зазначений строк.

Суд вважає, що клопотання інспектора не породжує обов`язкових юридичних наслідків та не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для позивача, а тому не може бути оскаржено до суду.

Крім того, суд виходить з того, що клопотання Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області, самостійно не породжує обов`язкових юридичних наслідків. Порушення, допущені суб`єктом владних повноважень при винесенні даного клопотання, так само як і висновки викладені в клопотанні, можуть бути підтверджені або спростовані судом у разі спору про законність рішень, дій, в основу яких покладене клопотання.

Звернення ж до суду не повинно мати на меті констатацію факту допущення суб`єктом владних повноважень певного порушення. Натомість саме захист прав від порушень з боку суб`єктів владних повноважень має першочергове значення в адміністративному судочинстві.

У контексті вищевказаних мотивів суд звертає увагу й на висновки Верховного Суду щодо застосування норм права, викладені у постанові від 13.08.2020 у справі № 369/3756/16-а, де Верховний Суд зазначив, що обов`язковою умовою оцінки судом рішення суб`єкта владних повноважень та/або органів місцевого самоврядування є доведеність позивачем порушення таким рішенням його прав та законних інтересів. При цьому таке порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражені права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення, що не дозволяє скаржитися щодо певних обставин абстрактно лише тому, що заявник вважає, що спірне рішення начебто впливає на правове становище позивача та третіх осіб. Неодмінним елементом правовідносин є їх зміст, тобто суб`єктивне право особи та її юридичний обов`язок.

Отже, судовому захисту підлягає суб`єктивне право особи, яке порушується у конкретних правовідносинах. Для відновлення порушеного права у зв`язку із прийняттям рішення суб`єктом владних повноважень та/або органами місцевого самоврядування особа повинна довести, яким чином відбулось порушення її прав.

Відтак, суд зазначає, що прийняття ж відповідачем оскаржуваного клопотання саме собою не зумовило жодних юридичних наслідків безпосередньо для позивача, не завдало їм шкоди й не змінило обсягу їх прав та обов`язків як учаснику договору оренди, воно лише спрямоване до Тернопільської міської ради, як органу місцевого самоврядування у комунальній власності якого перебуває вказана земельна ділянка, для його подальшого розгляду та прийняття відповідного рішення.

Суд вважає за необхідне зазначити, що дана правова позиція висловлена Восьмим апеляційним судом у постанові від 05.02.2020 у справі № 300/1602/19.

Суд окремо обумовлює і ту обставину, що зі змісту наведених норм слідує, що клопотання Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області з питань дотримання вимог земельного законодавства № 1853-ДК/0002/КВ/06/01/-22 від 17.01.2022 розглядалося Тернопільською міською радою та, відповідно, викладені в ньому обставини є підставою для прийняття відповідного рішення.

При цьому, як вже зазначалося судом вище, стверджуванні позивачем порушення стосуються правомірності / неправомірності рішення Тернопільської міської ради №8/12/08 від 04.02.2022, яке було прийняте на підставі оскаржуваного клопотання, повинно розглядатися за правилами господарського судочинства.

Відтак, суд приходить до висновку, що оскарження зазначеного клопотання не тягне за собою жодних правових наслідків, а тому у відкритті провадження слід відмовити.

Враховуючи викладене, цей спір не є публічно-правовим те не підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства.

У відповідності до п.1 ч.1 ст.170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

У силу вищенаведених законодавчих приписів, судовий розгляд даного спору щодо оскарження рішення Тернопільської міської ради повинен здійснюватися за правилами господарського судочинства, а тому у відкритті провадження в адміністративній справі, необхідно відмовити.

Згідно ч. 5, 6 ст. 170 КАС України, повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається. У разі відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз`яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд такої справи.

На виконання вищенаведеної вимоги, суд зазначає, що спір з приводу оскарження рішення Тернопільської міської ради №8/12/08 від 04.02.2022 "Про припинення права користування земельною ділянкою" належить до юрисдикції господарського суду, а спір з приводу оскарження клопотання Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області від 17.01.2022 №1853-ДК/0002/КВ/06/01/-22 взагалі не підялгає розгляду в судах.

На підставі вищевикладеного та керуючись п. 1 ч. 1 ст. 170, ст. 243, ст. 248, ст. 256, ст. 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Добробуд" до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Тернопільської міської ради , про визнання протиправним та скасування клопотання Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області з питань дотримання вимог земельного законодавства № 1853-ДК/0002/КВ/06/01/-22 від 17.01.2022 та визнання протиправним та скасування рішення Тернопільської міської ради №8/12/08 від 04.02.2022 року «Про припинення права користування земельною ділянкою", у зв`язку з тим, що позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

2. Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі надіслати особі, яка подала позовну заяву, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.

Згідно із частиною другою статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Ухвалу складено та підписано 21.02.2022.

СуддяОсташ А.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2022
Оприлюднено23.02.2022
Номер документу103453835
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —500/1200/22

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні