ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
04 лютого 2022 року м. Київ№ 640/4095/22 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні, за участі представника відповідача Гевка А.В., заяву Головного управління ДПС у місті Києві (відокремлений підрозділ ДПС України) до Товариства з обмеженою відповідальністю Укренерго-Альянс про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у місті Києві (відокремлений підрозділ ДПС України) 2 лютого 2022 року, о 15 годині 45 хв. звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із зверненням, в якому просить суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна ТОВ Укренерго-Альянс (код за ЄДРПОУ 36471838), застосованого 1 лютого 2022 року о 15 годині 00 хв. рішенням керівника контролюючого органу №9624.
Вимоги даної заяви мотивовано тим, що співробітників заявника не було допущено до проведення перевірки, призначеної наказом від 13.01.2022р. №291-П.
Представником відповідача вимоги заявника заперечуються з підстав правомірності недопуску з огляду на вимоги нормативних актів, та оскарження в судовому порядку наказу про призначення перевірки.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними визначених законом повноважень здійснюється на підставі заяви таких органів, у тому числі щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Згідно із частиною сьомою ст . 283 Кодексу адміністративного судочинства України у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає рішення по суті заявлених вимог не пізніше 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду.
Разом з тим, пунктом 2 частини четвертої 283 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд ухвалою відмовляє у відкритті провадження за заявою, якщо із поданих до суду матеріалів вбачається спір про право.
Спір про право у контексті розглядуваної норми має місце у разі, якщо предметом спору є правовідносини, існування яких є передумовою виникнення підстав для застосування спеціальних заходів, перелічених у статті 283 КАС України. Зокрема, спір про право наявний у разі, коли платник податків висловлює незгоду з рішенням контролюючого органу, що було підставою для виникнення обставин для внесення відповідної заяви.
Стаття 283 Кодексу адміністративного судочинства України не містить переліку будь-яких критеріїв такої незгоди як підстави для висновку про існування спору про право.
Отже, у кожному конкретному випадку в залежності від змісту правовідносин суд повинен оцінити форму вираження відповідної незгоди учасника провадження на предмет існування спору. Така незгода має втілюватись у вчиненні учасником процесу об`єктивно необхідних дій для відновлення порушеного права.
Як вбачається з відомостей з діловодства спеціалізованого суду, 1 лютого 2022 року Окружним адміністративним судом міста Києва зареєстровано позов ТОВ Укренерго-Альянс (код за ЄДРПОУ 36471838), за змістом якого позивач просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної податкової служби у м. Києві від 13.01.2022р. №291-П
Законодавцем визначено, що в порядку ст. 283 КАС України податковий орган може звернутись виключно у разі безспірності таких вимог, оскільки в протилежному випадку суд зобов`язаний відмовити у відкритті провадження відповідно до частини четвертої статті 283 КАС України у зв`язку з наявністю спору про право.
Відмова у відкритті провадження відповідно до частини п`ятої цієї статті дає право податковому органу звернутись в порядку загального провадження, але таке звернення можливе і без попереднього звернення до суду в порядку, визначеному статтею 283 КАС України, адже спір про право може виникнути і на етапі застосування адміністративного арешту податковим органом, а тому, звернення до суду з заявою відповідно до статті 283 КАС України в такому випадку може бути недоцільним. В будь-якому випадку спір про право повинен бути не уявним, а реальним, та суду необхідно надати докази про звернення за вирішенням спору в адміністративному чи судовому порядку.
Законодавцем встановлено, що суд повинен перевірити обґрунтованість застосування адміністративного арешту майна, та в разі наявності спору про право, такий розгляд здійснюється в загальному позовному провадженні.
Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалою відмовляє у відкритті провадження за заявою, якщо з поданих до суду матеріалів вбачається спір про право.
Таким чином, розгляд справи про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків здійснюється на підставі подання органів доходів і зборів за умови, якщо до закінчення розгляду справи за таким поданням, суд не встановить наявності спору про право.
Спір про право у розумінні пункту 2 частини четвертої статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України наявний у разі, коли платник податків висловлює незгоду з рішенням контролюючого органу, яке було підставою для виникнення обставин для внесення відповідного подання.
Суд вважає, що факт оскарження в судовому порядку наказу , за яким працівників контролюючого органу не було допущено до проведення перевірки, що зумовило виникнення передумов для звернення у цій справі, підтверджує наявність спору про право в цих правовідносинах .
При цьому суд враховує правову позицію, викладену в постанові Верховного Суду від 31 серпня 2020 року по справі №826/6013/16.
Наявність спору про право суд може виявити як до, так і після відкриття провадження у справі за заявою контролюючого органу про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків. У разі виявлення наявності спору про право після відкриття провадження у справі за відповідною заявою, суд закриває провадження у справі на підставі пункту 1 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки відповідні вимоги не можуть бути розглянуті в порядку окремого виду адміністративного провадження, яким є провадження за заявою контролюючого органу.
При цьому закриття провадження у справі за заявою контролюючого органу не позбавляє заявника права звернутися до суду з відповідною вимогою у загальному порядку позовного провадження.
Вказана правова позиція висловлена також у постанові Верховного Суду від 22 березня 2018 року у справі №808/2623/17 та в силу приписів частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України враховується при вирішенні цієї справи.
Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність закриття провадження у справі на підставі пункту 1 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України з огляду на неможливість розгляду заяви контролюючого органу у даній справі в порядку окремого виду адміністративного провадження за наявності спору про право між сторонами у цій справі.
Керуючись статтями 238, 239, 248, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Закрити провадження у справі №640/4095/22 за заявою Головного управління Державної податкової служби у м. Києві до ТОВ Укренерго-Альянс (код за ЄДРПОУ 36471838) про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
2. Роз`яснити Головному управлінню Державної податкової служби у м. Києві його право на звернення до суду в загальному порядку з тих самих підстав.
Ухвала набирає законної сили згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2022 |
Оприлюднено | 23.02.2022 |
Номер документу | 103460934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні