ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 грудня 2021 року Справа № 160/19359/21 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Юркова Е.О.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
19 жовтня 2021 року Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" з вимогами:
- стягнути податковий борг з Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект", ЄДРПОУ 04605711, у розмірі 370 592,51 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговування такого платника податків.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач має податковий борг у загальному розмірі 370 592,51 грн., який утворився внаслідок несплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств, визначених податковими деклараціями. Відповідачем сума податкового боргу у добровільному порядку не сплачена, у зв`язку із чим позивач змушений звернутись до суду.
Ухвалою суду від 25.10.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі № 160/19359/21, та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
У зв`язку з перебуванням головуючого судді у період з 07.12.2021 р. по 24.12.2021 р. у відпустці, розгляд справи здійснено 28.12.2021 р.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що Державне підприємство "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" (ІК в ЄДРПОУ 04605711) зареєстровано 12.01.1998 року, як суб`єкт господарської діяльності, та перебуває на обліку як платник податків, зборів та обов`язкових платежів за основним місцем обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
14.01.2020 року на підставі акта перевірки № 15706/376/04-36-55-30/04605711 від 11.12.2019 р. Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003325530, яким ДП "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" нараховано грошове зобов`язання з податку на додану вартість за штрафними санкціями у розмірі 9952,62 грн.
02.01.2019 року на підставі акта перевірки № 64311/61/04-36-55-41-33/04605711 від 08.11.2018 р. Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято:
- податкове повідомлення-рішення № 0000315541, яким ДП "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" нараховано грошове зобов`язання з податку на додану вартість за штрафними санкціями у розмірі 3178,28 грн.,
- податкове повідомлення-рішення № 0000325541, яким ДП "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" нараховано грошове зобов`язання з податку на додану вартість за штрафними санкціями у розмірі 21613,47 грн.
29.12.2018 року на підставі акта перевірки № 72075/199/04-36-55-05-31/04605711 від 11.12.2018 р. Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0017605541, яким ДП "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" нараховано грошове зобов`язання з податку на додану вартість за штрафними санкціями у розмірі 7599,92 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення направлено на адресу відповідача, доказів оскарження матеріали справи не містять.
20.11.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 5841 грн.
20.01.2021 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 12930 грн.
22.02.2021 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2021 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 931 грн.
21.12.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 5698 грн.
22.10.2018 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2018 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 12232 грн.
20.11.2018 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2018 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 18917 грн.
20.10.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 3225 грн.
21.09.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 8610 грн.
20.08.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 5638 грн.
20.07.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 17891 грн.
20.05.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 1795 грн.
22.06.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 4503 грн.
20.11.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 12095 грн.
20.12.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 7821 грн.
20.01.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 1805 грн.
20.02.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 2717 грн.
20.03.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 6936 грн.
21.04.2020 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2020 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 6597 грн.
20.12.2018 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2018 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 7830 грн.
21.01.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2018 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 42752 грн.
20.02.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 1648 грн.
20.03.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 9917 грн.
22.04.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 4752 грн.
20.05.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 23863 грн.
19.06.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 8159 грн.
22.07.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 14852 грн.
20.08.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 13976 грн.
19.09.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 24410 грн.
21.10.2019 року відповідачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2019 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 13774 грн.
19.10.2018 року позивачем подано до контролюючого органу уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість, у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок, за серпень 2018 року, якою задекларовано позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету, у розмірі 28763 грн., та нараховано суму штрафу, нараховану платником самостійно у зв`язку з виправленням помилки, у розмірі 863 грн.
Задекларовані зобов`язання ДП "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" за вказаними деклараціями у встановлений термін та у повному обсязі не сплачені.
Отже, загальна сума податкового боргу ДП "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" складає 370 592,51 грн.
Згідно з частиною 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлений законом.
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов`язані сплачувати належні суми податків у встановлені законом терміни.
Згідно з пунктами 36.1, 36.2 статті 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. (п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України).
Відповідно до норм статті 59 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області сформовано податкову вимогу форми Ю № 52196-17/03 від 15.12.2017 р. про обов`язок відповідача сплатити податковий борг на загальну суму 50940,71 грн..
Вказана вимога направлена на адресу відповідача, доказів оскарження податкової вимоги форми Ю № 52196-17/03 від 15.12.2017 р. матеріали справи не містять.
Згідно підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Станом на час розгляду справи відповідач не сплатив узгоджену суму грошового зобов`язання, внаслідок чого податковий борг в сумі 370592,51 грн. підлягає стягненню в судовому порядку.
На підставі викладеного позов Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відповідно до вимог частини 2 статті 193, частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення складено у повному обсязі в межах тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд.17-а, м.Дніпро, 49005, ІК ВП 44118658) до Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" (вул.Запорізька, буд.20-А, м.Камянське, Дніпропетровська область, 51934, ІК в ЄДРПОУ 04605711) про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути податковий борг з Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект", ЄДРПОУ 04605711, у розмірі 370 592,51 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговування такого платника податків.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 28 грудня 2021 року.
Суддя Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2021 |
Оприлюднено | 24.02.2022 |
Номер документу | 103495972 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні