Постанова
від 21.02.2022 по справі 199/861/22
АМУР-НИЖНЬОДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 199/861/22

(3/199/595/22)

ПОСТАНОВА

іменем України

22.02.2022 місто Дніпро

Суддя Амур-Нижньодніпровськогорайонного судуміста ДніпропетровськаЛисенко В.О.,розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судусправу проадміністративне правопорушеннявідносно: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянки України,РНОКПП НОМЕР_1 , офіційного не працевлаштованої, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , яка притягується до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 156 КУпАП,

за участю: ОСОБА_1 та захисника адвоката Помінова О.В.,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, складеного 11.01.2022 за ч. 1 ст. 156 КУпАП,зазначено,що ОСОБА_1 11.01.2022близько 08:45години заадресою: АДРЕСА_2 , здійснювала роздрібну торгівлю алкогольними напоями без марок акцизного податку.

В судовомузасіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 156 КУпАП, не визнала та пояснила, що її роботодавець зареєстрований у встановленому порядку, має ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та алкогольна продукція, яка була вилучена працівниками поліції, придбана законно, з марками акцизного податку. Проте, під час здійснення роздрібної торгівлі цією продукцією марки були дещо пошкоджені, але частина марок залишилася на пляшках.

Вислухавши пояснення ОСОБА_1 , дослідивши письмові матеріали справи, вважаю, що провадження по справі підлягає закриттю на підставі п. 1) ч. 1 ст. 247 КУпАП, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну оцінку, з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи і, в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.

У відповідності до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Так, відповідно до змісту протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 у вину ставиться здійснення торгівлі алкоголем без марок акцизного податку.

На підтвердження вини ОСОБА_1 до матеріалів справи долучений протокол огляду від 11.01.2022 з якого слідує, що за адресою: АДРЕСА_2 виявлено та вилучено алкогольні напої без марок акцизного податку, зокрема: скляну пляшку «Мороша», об`ємом 1 л., заповнену 1/3 рідиною прозорого кольору з специфічним запахом алкоголю; скляну пляшку «MZIANI», об`ємом 0,5 л., заповнену Ѕ рідиною коричневого кольору; скляну пляшку «Хлібна криниця», об`ємом 0,5 л., заповнена до повної з рідиною прозорого кольору з специфічним запахом алкоголю. На даних пляшках були відсутні марки акцизного податку. В ході огляду вказані алкогольні напої були вилучені.

В той же час, як слідує з долучених стороною захисту видаткової накладної за № 98 від 09.12.2021 постачальником Філії «ТРІУМФ «ТОВ «РЕКОРД ВІТА ГРУП» ЄДРПОУ 43960829, (п/р НОМЕР_2 у банку ПАТ «БАНК ВОСТОК», UA463071230000026003010896480, МФО 307123) на підставі договору № 13 від 01.06.2021 покупцю ОСОБА_2 , яка здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями за адресою: АДРЕСА_2 поставлено сертифіковані алкогольні напої з аналогічними торговим марками, які були вилучені 11.01.2022. Тобто, алкогольні напої були поставлені для реалізації з марками акцизного податку.

Викладене свідчить про те, що поліцейським при складанні адміністративного матеріалу не було з`ясовано питання законності придбання суб`єктом підприємницької діяльності алкогольної продукції, враховуючи наявність ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями за адресою: АДРЕСА_2 строком дії з 13.08.2021 до 13.08.2022, приймаючи до уваги і наявність видаткових накладних на придбання алкогольних напоїв з марками акцизного податку.

Крім того, слід зазначити, що працівником поліції не було здійснено контрольної закупівлі алкогольного напою з пляшки, яка б не мала марки акцизного податку, про що свідчать матеріали справи.

Таким чином, відомості, зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення, про те, що ОСОБА_1 11.01.2022 здійснювала торгівлю алкогольними напоями без марок акцизного податку свого підтвердження не знайшли.

Також слід зазначити, що ч. 1 ст. 156 КУпАП є бланкетною нормою, а тому при описі суті правопорушення в протоколі про адміністративне правопорушення обов`язково повинно бути зазначено, які норми діючого законодавства України порушено особою, яка притягається до відповідальності.

Натомість, протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 в графі: «суть учиненого адміністративного правопорушення» не містить посилання на те, яку норму діючого законодавства України порушено ОСОБА_1 .

У зв`язку з викладеним слід враховувати приписи ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також зважити на практику ЄСПЛ у справі «Карелін проти Росії» («Karelin v. Russia», заява № 926/08, рішення від 20.09.2016), де ЄСПЛ розглянув ситуацію, коли національний суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення ініціював дослідження доказів обвинувачення та за результатами дослідження доказів притягнув особу до відповідальності, уточнивши в судовому рішенні фабулу правопорушення, усунувши певні розбіжності та неточності, які мали місце в протоколі про адміністративне правопорушення, що становить порушення ч. 1 ст. 6 Конвенції в частині дотримання принципу рівності сторін і вимог змагального процесу (за цих умов особа позбавлена можливості захищатися від висунутого проти нього обвинувачення перед незалежним судом, а навпаки вона має захищатися від обвинувачення, яке, по суті, судом підтримується).

Таким чином, суд не вправі самостійно змінювати на шкоду особі фабулу, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, яка визначає межі розгляду справи судом, оскільки є викладом обставин вчинення адміністративного правопорушення, що ставиться у вину особі, винуватість якої у скоєнні правопорушення має доводитися в суді, а не судом; суд також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки суд, діючи таким чином, буде порушувати вимоги ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, перебираючи на себе функції прокурора та позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя.

Відповідно до положень статті 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням не інакше як на підставах та у порядку, встановлених законом.

Як наслідок, на переконання суду, дані відображенні поліцейським про наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 156 КУпАП, є сумнівними з вищезазначених підстав, а наявність сумнівів не узгоджується із стандартом доказування «поза розумним сумнівом», який застосовується при оцінці доказів, а такі докази можуть «випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпції факту».

Стаття 62 Конституції України визначає, що вина особи, яка притягується до відповідальності, має бути доведена належним чином, а не ґрунтуватися на припущеннях.

Аналогічного роду положення закріплено і у ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, які зводяться до того, що кожен вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.

Відповідно до ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов:

1) про накладення адміністративного стягнення;

2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу;

3) про закриття справи.

Враховуючи вищевикладене, вважаю, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ч. 1 ст. 156 КУпАП, оскільки її вину не доведено належними та допустимими доказами, «поза розумними сумнівом», приймаючи до уваги і те, що протокол про адміністративне правопорушення фактично обґрунтовано на припущеннях та без посилання на норми діючого законодавства, які, начебто, було порушено ОСОБА_1 , а тому справа про адміністративне правопорушення підлягає закриттю відповідно до п. 1) ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 283, 284 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

На підставі п. 1) ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 156 КУпАП закрити, у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП.

Апеляційна скарга подається до Дніпровського апеляційного суду через Амур-Нижньодніпровський районний суд міста Дніпропетровська.

Суддя: В.О.Лисенко

СудАмур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення21.02.2022
Оприлюднено24.02.2022
Номер документу103496799
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями, тютюновими виробами, електронними сигаретами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пристроями для споживання тютюнових виробів без їх згоряння

Судовий реєстр по справі —199/861/22

Постанова від 21.02.2022

Адмінправопорушення

Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська

ЛИСЕНКО В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні