Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 лютого 2022 року Справа№200/18533/21
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Дмитрієва В.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП: 44070187) до Товариства з обмеженою відповідальністю ДНІПРО ОІЛ (місце реєстрації: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Машинобудівників, б. 39, кв. 1; код ЄДРПОУ: 42406342) про стягнення з платника податків податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
16 грудня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю ДНІПРО ОІЛ про стягнення коштів з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю ДНІПРО ОІЛ в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 5270,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за відповідачем обліковується податкова заборгованість в загальній сумі 5270,00 грн, що складається з штрафних санкцій по акцизному податку на пальне в сумі 5100,00 грн. та з податку на додану вартість в сумі 170,00 грн., що раніше не була заявлена до суду. Оскільки сума боргу перед бюджетом самостійно не сплачена, позивач просить суд стягнути з відповідача кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків в рахунок погашення податкового боргу.
Ухвалою судді Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2021 року відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), зобов`язано позивача надати облікову картку платника податку відповідача.
Ухвала суду про відкриття провадження у справі надіслана відповідачу засобами поштового зв`язку за адресою визначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Машинобудівників, б. 39, кв.1, проте поштове відправлення повернуто на адресу суду з відміткою за закінченням терміну зберігання.
Відповідно частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин суд вважає, що виконав необхідні заходів для належного повідомлення відповідача про розгляд справи.
Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позов не подав.
Ураховуючи, що клопотання про продовження строку для надання відзиву від відповідача не надходило, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за наявними в матеріалах справи доказами.
Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на нього, суд встановив наступне.
Позивач - Головне управління ДПС Донецької області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження, згідно статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю ДНІПРО ОІЛ (далі ТОВ ДНІПРО ОІЛ), місце реєстрації: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Машинобудівників, б. 39, кв. 1; код ЄДРПОУ 42406342, основний вид діяльності Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібними продуктами (КВЕД 46.71), з серпня 2018 року перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, Краматорське управління, Краматорська ДПІ (м. Краматорськ).
За ТОВ ДНІПРО ОІЛ рахується податковий борг у розмірі 5270,00 грн., який виник з причини донарахованих штрафних санкцій.
Так, 24 березня 2020 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ ДНІПРО ОІЛ з питань перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2020 року, за наслідками якої складено Акт №15038/04-36-53-30.42406342.
Перевіркою встановлено порушення підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасне подання та / або неподання податкових декларацій з податку на додану вартість за січень 2020 року.
Акт перевірки направлений відповідачеві засобами поштового зв`язку, повернутий за зворотною адресою з відміткою за закінченням терміну зберігання.
На підставі зазначеного вище Акта перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення рішення форми ПС від 15 травня 2020 року № 0027755330, яким зобов`язано ТОВ «ДНІПРО ОІЛ» сплатити штраф у сумі 170,00 грн.
Податкове повідомлення рішення направлено на адресу товариства, повернуто за зворотною адресою з відміткою за закінченням терміну зберігання.
Документи, які свідчать про оскарження або сплату відповідачем штрафних санкцій, нарахованих податковим повідомленням-рішенням в матеріалах справи відсутні.
Крім того, 1 лютого 2021 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведено камеральну перевірку відповідача щодо своєчасності подання податкової декларації акцизного податку, за результатами якої складено Акт №650/05-99-09-06/42406342.
Перевіркою встановлено ненадання податкової декларації акцизного податку за грудень 2020 року. Акт перевірки був направлений на адресу відповідача, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
На підставі зазначеного Акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення рішення від 12 березня 2021 року №000/2903/0906, яким, на підставі п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПУ України та п. 120.1 ст. 120 ПК України застосовано штраф у сумі 1020,00 грн., податкове повідомлення рішення було направлено відповідачеві, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
Також, 25 березня 2021 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведено камеральну перевірку відповідача щодо своєчасності подання податкової декларації акцизного податку, за результатами якої складено Акт №2685/05-99-09-061/42406342.
Перевіркою встановлено ненадання податкової декларації акцизного податку за січень-лютий 2021 року. Акт перевірки був направлений на адресу відповідача, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
На підставі зазначеного Акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення рішення від 7 травня 2021 року №000/5305/0906, яким, на підставі п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПУ України та п. 120.1 ст. 120 ПК України застосовано штраф у сумі 2040,00 грн., податкове повідомлення рішення було направлено відповідачеві, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
До того ж, 4 червня 2021 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ ДНІПРО ОІЛ щодо своєчасності подання податкової декларації акцизного податку, за результатами якої складено Акт №5803/05-99-09-06/42406342.
Перевіркою встановлено ненадання податкової декларації акцизного податку за квітень 2021 року. Акт перевірки був направлений на адресу відповідача, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
На підставі зазначеного Акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення рішення від 19 липня 2021 року №000/7919/0906, яким, на підставі п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПУ України та п. 120.1 ст. 120 ПК України застосовано штраф у сумі 1020,00 грн., податкове повідомлення рішення було направлено відповідачу, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
Також, 11 травня 2021 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведено камеральну перевірку відповідача щодо даних, задекларованих у декларації акцизного податку, за результатами якої складено Акт №4888/05-99-09-06/42406342.
Перевіркою встановлено ненадання податкової декларації акцизного податку за березень 2021 року. Акт перевірки був направлений на адресу відповідача, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
На підставі зазначеного Акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення рішення від 23 червня 2021 року №000/6918/0906, яким, на підставі п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПУ України та п. 120.1 ст. 120 ПК України застосовано штраф у сумі 1020,00 грн., податкове повідомлення рішення було направлено Товариству, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
При цьому, у зв`язку з несплатою платником податку ТОВ ДНІПРО ОІЛ узгоджених податкових зобов`язань податковим органом було сформовано податкову вимогу форми Ю№ 490-16 від 30 червня 2021 року на загальну суму боргу 3230,00 грн., яку направлено відповідачу, проте поштове відправлення повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання.
Документи, які свідчать про оскарження або сплату відповідачем штрафних санкцій, нарахованих податковим повідомленням-рішенням та визначеними у вимозі, в матеріалах справи відсутні.
При цьому, в інтегрованій картці платника податків ТОВ ДНІПРО ОІЛ за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 170,00 грн. та з акцизного податку на пальне у розмірі 5100,00 грн.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.175 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом. Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп. 14.1.39 п.39.14. ст.39 ПК України).
Згідно пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 ПК України, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк (пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України).
Відповідно до п.46.1 ст.46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід`ємною частиною.
Згідно з п. 49.1 ст. 49 цього Кодексу, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Так, відповідно до пункту49.18 статті 49 Податкового кодексу Україниподаткові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).
Платник податків самостійно обчислює суму податкового та /або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом (п.54.1 ст.54 Кодексу).
Відповідно до пп.14.1.157 п.14.1 ст. 14 ПК України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Згідно з пунктом57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту54.3 статті 54цьогоКодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Пунктом58.3 статті 58 Податкового кодексу Україниподаткове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеномустаттею 42 цього Кодексу.
Відповідно до абзацу першого пункту59.1 статті 59 Податкового кодексу Україниу разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом59.3 статті 59 Податкового кодексу Україниподаткова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Відповідно до пункту120.1 статті 120 Податкового кодексу України(в редакції чинній на час оформлення податкових повідомлень-рішень) неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту49.2 статті 49цьогоКодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170,00 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020,00 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Як вже зазначалось вище, за ТОВ «ДНІПРО ОЙЛ» обліковується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в України товарів (робіт, послуг) у загальній сумі 170,00 грн., а також по акцизному податку на пальне у загальній сумі 5100,00 грн, що виник через несплату відповідачем штрафних санкцій за вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями, які в адміністративному або судовому порядку не оскаржені та є узгодженими.
За даними облікової картки платника ТОВ «ДНІПРО ОЙЛ» сформованої станом на 18 лютого 2022 року за відповідачем продовжує обліковуватися податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в України товарів (робіт, послуг) у загальній сумі 170,00 грн. та по акцизному податку на пальне у загальній сумі 5100,00 грн.
Відповідачем доказів сплати вказаного податкового боргу суду не надано.
Як убачається з матеріалів справи, у зв`язку з несплатою платником податків ТОВ «ДНІПРО ОЙЛ» узгоджених податкових зобов`язань контролюючим органом було сформовано податкову вимогу форми Ю № 0027171-1307-0515 від 30 червня 2021 року, яка повернута за зворотною адресою до податкового органу у зв`язку із закінченням терміну зберігання.
Слід зазначити, що відповідно до п. 42.4 ст. 42 ПК України, у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Строки добровільної сплати податкових зобов`язань сплинули, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення таких зобов`язань, не призвели до їх погашення.
Пунктом 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
У відповідності до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З матеріалів справи убачається, що відповідачем не вжиті заходи із самостійного погашення податкового боргу. Строки добровільної сплати узгоджених податкових зобов`язань сплинули, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкових зобов`язань, не призвели до їх погашення.
Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджено правомірність визначення позивачем суми податкового боргу відповідача та наявність підстав для стягнення зазначеної суми боргу в судовому порядку.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Згідно приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають стягненню.
З огляду на викладене, на підставі положень Податкового кодексу України, ст. ст. 2, 5, 6, 90, 132, 139, 193, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОЙЛ» (місце реєстрації: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Машинобудівників, б. 39, кв. 1; код ЄДРПОУ 42406342) в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 5270,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя В.С. Дмитрієв
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2022 |
Оприлюднено | 24.02.2022 |
Номер документу | 103497294 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дмитрієв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні