ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2022 року Справа№200/13647/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О.,

секретар судового засідання: Притула С.С.;

за участю:

представника позивача: Стряпча І.О.,

представника відповідача: Голуб М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Маріуполь-Авто» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,-

У С Т А Н О В И В:

У жовтні 2021 року Приватне акціонерне товариство «Маріуполь-Авто» (далі ПрАТ «Маріуполь-Авто», позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі ГУ ДПС, відповідач), в якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення № 000/8271/0901 від 23.07.2021.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду і відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено провадити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, витребувані докази.

Ухвалою суду від 16.12.2021 вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 14 січня 2022 року.

Ухвалою суду від 14.01.2022, яка постановлена без виходу до нарадчої кімнати, відкладено підготовче засідання на 21.01.2022.

Ухвалою суду від 21.01.2022 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 15 лютого 2022 року.

Ухвалою суду від 15.02.2022 витребувано докази та оголошена перерва до 21.02.2022.

Обґрунтовуючи позов Приватне акціонерне товариство «Маріуполь-Авто» посилається на те, що перевірка була проведена без законних на те підстав, а отже оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним і підлягає скасуванню. Також зазначає, що фактична перевірка ПрАТ «Маріуполь-Авто» призначена за відсутності законних на те підстав, визначених п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України. Посилається на те, що з урахуванням вимог ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» і положень п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України вважає, що позивач не повинен був отримувати ліцензію на право зберігання пального, якщо таке пальне після купівлі було завантажене в паливні баки транспортних засобів або зберігалось у третіх осіб, а тому у його діях відсутній склад правопорушення, інкримінує мого йому податкових органом.

Відповідач надав відзив на адміністративний позов, яким просить відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Зазначає, що в матеріалах справи наявна товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) за формою № 1-ТТН (нафтопродукт) від 21.04.2020 № 43, яка складена у відповідності до п.п. 5.4.1 Інструкції № 281/171/578/155. При здійсненні аналізу постачальників пального ПрАТ «Маріуполь-Авто» встановлено відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників на місці відпуску пального наливом з акцизного складу на транспортних засобах, відповідно до яких відбувалось відвантаження пального, що унеможливлює заправляння у паливні баки транспортних засобів. При здійснені аналізу наданих документів у період з 01.04.2020 по 18.06.2020 у постійному користуванні ПрАТ «Маріуполь-Авто» знаходилося 111 транспортних засобів, працюючих на дизельному пальному автобусів, загальна місткість паливних баків яких згідно технічних характеристик складає 20235,00 літрів. Вважає, що враховуючи отримання ПрАТ «Маріуполь-Авто» ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки від 18.06.2020 №05820414202000714 з терміном дії ліцензії з 18.06.2020 до 18.06.2025, підтверджуються висновки фактичної перевірки щодо зберігання дизельного пального 01.04.2020 по 17.06.2020 в місцях зберігання за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Макара Мазая, 6, без наявності ліцензії, тобто всупереч частини 1, 8 статті 15 Закону № 481.

Представник позивача в судовому засіданні просила позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені обставини, дійшов наступних висновків.

Приватне акціонерне товариство «Маріуполь-Авто» (ідентифікаційний код: 05419643) зареєстроване як юридична особа і знаходиться за адресою: 87531, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6, види діяльності: 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (основний), 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у., 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту, 55.20 Діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання, 55.90 Діяльність інших засобів тимчасового розміщування, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 28.12.2020 № 487295586987.

З копії свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 11.11.2011 випливає, що позивач належить на праві власності комплекс загальною площею 8544,8 кв.м. за адресою Донецька область, місто Маріуполь, вул. Мазая Макара, буд. 6.

Позивач отримав ліцензію на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки № 05820414202000714 від 18.06.2020 з терміном дії з 18.06.2020 до 18.06.2025.

22 червня 2021 ГУ ДПС прийнято наказ № 1099-п, яким вирішено провести фактичну перевірку ПрАТ «Маріуполь-Авто» за період діяльності з 01.07.2019 по 02.07.2021 з метою здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального та контролю за дотриманням платником податків порядку здійснення обігу підакцизних товарів.

На підставі наказу від 22.06.2021 № 1099-п Головним управлінням ДПС у Донецькій області видані направлення від 22.06.2021 № 1236 і № 1238 щодо проведення з 23.06.2021 фактичної перевірки ПАТ «Маріуполь Авто» за адресою Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6 тривалістю не більше 10 діб з метою здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.

За результатами проведеної Головним управлінням ДПС у Донецькій області фактичної перевірки складений акт № 6869/05-99-19-09/05419643 від 05.07.2021, відповідно до якого встановлено порушення статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» в частині зберігання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки без відповідної ліцензії.

В акті № 6869/05-99-19-09/05419643 від 05.07.2021 зазначено, що за даними бухгалтерського обліку підприємства підтверджено зберігання ПАТ «Маріуполь Авто» дизельного пального у травні-червні 2020 року за адресою: Донецька область м. Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6. Зазначено, що, ураховуючи отримання ПАТ «Маріуполь Авто» ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки від 18.06.2020 № 05820414202000714 з терміном дії ліцензії з 18.06.2020 до 18.06.2025, підтверджуються висновки фактичної перевірки щодо зберігання дизельного пального (код товару згідно УКТЗЕД 2710194300) з 01.04.2020 по 18.06.2020 в місцях зберігання пального за адресою :Донецька область, м. Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6 без наявності ліцензії, тобто всупереч частин 1,8 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Також зазначено, що фактичною перевіркою встановлено, що ПАТ «Маріуполь-Авто» здійснювало зберігання пального за період з 01.04.2020 до 18.06.2020 за адресою Донецька область, м. Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6 без наявності ліцензії на право зберігання пального, чим порушило ч. 1, ч. 8 ст. 15 Закону України від 19.12.1995 « 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Указано, що висновки фактичної перевірки підтверджуються бухгалтерськими регістрами підприємства щодо надходження (оприбуткуванню), руху та списання пального (оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 2031 за листопад 2019 року, грудень 2019 року, січень 2020 року, лютий 2020 року, березень 2020 року, квітень 2020 року, травень 2020 року, червень 2020 року) первинними документами з придбання пального (договори купівлі-продажу нафтопродуктів, товарно-транспортні накладні, видаткові накладні постачальників, акцизні накладні постачальників), відомостями інформаційних баз даних ДПС, зокрема, єдиного реєстру податкових накладних, єдиного реєстру акцизних накладних.

На вказаний акт перевірки позивач подав заперечення від 16.07.2021 № 01/570.

Листом ГУ ДПС від 23.07.2021 № 21143/6/05-99-09-01-16 позивача повідомлено про те, що висновки акта перевірки обґрунтовані згідно з діючим законодавством.

На підставі акта перевірки № 6869/05-99-19-09/05419643 від 05.07.2021 ГУ ДПС прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 000/8271/0901, яким за порушення ч. 1 і ч. 8 ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» до ПрАТ «Маріуполь Авто» застосований штраф у розмірі 500000,00 грн на підставі абзацу 9 ч. 2 ст. 17 указаного Закону.

На вказане податкове повідомлення-рішення позивач подав скаргу від 06.08.2021 № 01/614, яка рішенням Державної податкової служби України від 31.08.2021 № 19872/6/99-00-06-03-02-06 залишена без розгляду.

Відповідачем до суду наданий запит від 23.06.2021 до позивача про надання документів, зокрема, договори відповідального зберігання (за наявності).

Супровідним листом від 29.06.2021 позивач надав окремі витребувані ГУ ДПС документи, серед яких відсутні договори податкове повідомлення-рішення

До суду надані копії договорів щодо придбання позивачем пального: - договір № 74ТЛ-7596/19 (№34.1) від 04.06.2019; - договір № 74ПТ-8083/19/35.1 від 14.06.2019; - договір № 02/01/2020-5 від 02.01.2020; - договір від 24.11.2017 № ДП241117/2; - договір № 1467/54 від 08.11.2018; - договір № 203/26-1 від 02.05.2019.

Також до суду надані копії видаткових накладних і рахунків-фактур щодо палива дизельного за вказаними договорами.

Зведені відомості щодо придбання позивачем пального за період з 01.07.2019 по 23.06.2021 відображені в додатку № 2 до акта перевірки № 6869/05-99-19-09/05419643 від 05.07.2021.

Крім того, до суду надані копії:

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № 14 від 10.01.2020 щодо відвантаження ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 38180 дм.куб., маса 32080 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № 254 від 31.01.2020 щодо відвантаження ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 29540 дм.куб., маса 24720 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № 337 від 11.02.2020 щодо відвантаження ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 38180 дм.куб., маса 31956 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № 523 від 22.02.2020 щодо відвантаження ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 31660 дм.куб., маса 26712 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № 625 від 28.02.2020 щодо відвантаження ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 29240 дм.куб., маса 24293 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № Р752 від 11.03.2020 щодо відвантаження ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 30000 дм.куб., маса 25140 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № оРН-0509/01 від 09.05.2020 щодо відвантаження ТОВ «Термінал» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 12920 дм.куб., маса 10691,3 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № оРН-0528/05 від 28.05.2020 щодо відвантаження ТОВ «Термінал» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 14900 дм.куб., маса 12315 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № оРН-0604/01 від 04.06.2020 щодо відвантаження ТОВ «Термінал» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 34520 дм.куб., маса 28669 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (форма № 1-ТТН (нафтопродукт)) № оРН-0604/01 від 04.06.2020 щодо відвантаження Товариством з обмеженою відповідальністю «Технологічна паливна компанія» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» палива дизельного 20000 дм.куб., маса 16328 кг, в якій зазначено, що пункт розвантаження: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- акцизна накладна форми «П» від 09.05.2020 № 123 щодо відвантаження Товариством з обмеженою відповідальністю «Термінал» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» 10691 кг важких дистилятів (код товару згідно з УКТЗЕД 2710194300) (дизельне пальне) на адресу місця зберігання пального, яке не є акцизним складом, на якому суб`єкт господарювання платник податку зберігає пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- акцизна накладна форми «П» від 28.05.2020 № 360 щодо відвантаження Товариством з обмеженою відповідальністю «Термінал» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» 12315 кг важких дистилятів (код товару згідно з УКТЗЕД 2710194300) (дизельне пальне) на адресу місця зберігання пального, яке не є акцизним складом, на якому суб`єкт господарювання платник податку зберігає пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- акцизна накладна форми «П» від 04.06.2020 № 62 щодо відвантаження Товариством з обмеженою відповідальністю «Термінал» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» 28669 кг важких дистилятів (код товару згідно з УКТЗЕД 2710194300) (дизельне пальне) на адресу місця зберігання пального, яке не є акцизним складом, на якому суб`єкт господарювання платник податку зберігає пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

- акцизна накладна форми «П» від 12.06.2020 № 2170 щодо відвантаження Товариством з обмеженою відповідальністю «Термінал» на користь ПрАТ «Маріуполь Авто» 16328 кг важких дистилятів (код товару згідно з УКТЗЕД 2710194300) (дизельне пальне) на адресу місця зберігання пального, яке не є акцизним складом, на якому суб`єкт господарювання платник податку зберігає пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки: Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6;

Указані документи були надані позивачем до ГУ ДПС.

Наказом позивача від 31.03.2020 № 25 зупинено діяльність заправної станції.

Наказом позивача від 18.06.2020 відновлено діяльність заправної станції.

Позивачем надана до суду копія договору № 31-03/20 від 31.03.2020 про надання послуг з приймання, зберігання та відпуску нафтопродуктів, який укладено між ПрАТ «Маріуполь Авто», як поклажодавець, і Товариством з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» (ідентифікаційний код: 32383392), як зберігач, за яким позивач передає, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» приймає і зобов`язується зберігати і повернути в цілості на першу вимогу позивача нафтопродукти, що є власністю позивача.

Згідно з п. 1.6 договору № 31-03/20 від 31.03.2020 зберігання товару здійснюється зберігачем (Товариством з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс») у ємностях, які зберігач використовує згідно з договором оренди, та які розташовані за адресою: 87531, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6. Також з п. 3.12 цього договору випливає, що відпуск товару проводиться відповідальними особами зберігача.

Відповідно до протоколу погодження договірної ціни до вказаного договору вартість послуг з відпуску та зберігання нафтопродуктів становить 0,50 грн.

Крім того, з метою підтвердження виконання сторонами вказаного договору позивачем до суду надані копії: акта інвентаризації № 2 від 31.03.2020, зведеного акта приймання-здавання нафтопродуктів № 1 за березень 2020 року, листа позивача від 01.04.2020, листа позивача від 06.04.2020, листа позивача від 01.05.2020, листа Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» від 01.05.2020, листа позивача щодо організації представників з боку зберігача 09.05.2020, акта № 2 від 09.05.2020 приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю, акта № 3 від 28.05.2020 приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю, листа позивача щодо організації представників з боку зберігача 28.05.2020, листа позивача від 01.06.2020, листа Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» від 01.06.2020, листа позивача щодо організації представників з боку зберігача 04.06.2020, акта № 4 від 04.06.2020 приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю, листа позивача щодо організації представників з боку зберігача 12.06.2020, акта № 5 від 12.06.2020 приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю, акта інвентаризації № 1 від 18.06.2020, зведеного акта № 1 за 18.06.2020 приймання-здавання нафтопродуктів.

Усі наведені документи, у тому числі і договір № 31-03/20 від 31.03.2020 не містять печатки Товариство з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс».

Позивач надав до суду перелік 103 транспортних засобів, які йому належать.

Крім того, до суду надана копія договору оренди від 30.03.2020, який укладено між позивачем, як орендодавець, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс», як орендар, відповідно до якого позивач передає, що орендар приймає в тимчасове платне користування майно, розташоване: за адресою 87531, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6. За користування орендар сплачує позивачу плату в розмірі 35000,00 грн щомісячно. Сторони домовилися про можливість зарахування зустрічних однорідних вимог.

Відповідно до акта прийому передачі від 30.03.2020 до вказаного договору в оренду передано: будівлю АЗС (О-1) загальною площею 54,7 кв.м. разом з технічним обладнанням; резервуари для зберігання пального в кількості 2 одиниць та об`ємом 23,8 куб.м. і 24,2 куб.м.; асфальтне замощення загальною площею 200 кв.м.

До суду не надано жодних доказів здійснення оплати або зарахування зустрічних однорідних вимог за договором оренди від 30.03.2020 та за договором № 31-03/20 від 31.03.2020.

З додаткової угоди № 1 від 18.06.2020 і акта прийому-передачі від 18.06.2020 до договору оренди від 30.03.2020 виливає, що вказане майно було передане в оренду до 18.06.2020, тобто до отримання позивачем ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки № 05820414202000714 від 18.06.2020.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» (ідентифікаційний код: 32383392) зареєстроване як юридична особа і знаходиться за адресою: 87515, Донецька обл., місто Маріуполь, ВУЛИЦЯ КУЇНДЖІ, будинок 56, види діяльності: 46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням (основний), 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення, 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання, кінцевий бенефіціарний власник (контролер) юридичної особи - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.02.2022 № 29104237.

Також з указаного витягу випливає, що 13.03.2020 відбулася зміна складу засновників Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс», а 16.03.2020 відбулися зміни, зокрема, керівника юридичної особи і місцезнаходження юридичної особи. До цих змін Товариство з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» перебувало в м. Києві.

Відповідачем надані до суду роздруківки з інформаційних систем контролюючого органу, з яких випливає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» не має ліцензій на пальне, а податкова звітність і звітність з єдиного внеску за періоди після лютого 2020 року до контролюючого органу не подавалася. Також відомості про об`єкти оподаткування відсутні.

Зі звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» з єдиного внеску за лютий 2020 рік, випливає що ця юридична особа мала двох працівників: ОСОБА_2 (керівник), Мещеряк Г.І. (головний бухгалтер). При цьому, ОСОБА_3 була звільнена з роботи в лютому 2020 року.

У рішенні ГУ ДПС від 03.07.2020 № 20958 вказано про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» п. 5 критеріям ризиковості платника податків (перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги).

Крім того, з наданих контролюючим органом інформаційний даних щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» випливає, що станом на 04.03.2020 були закриті всі банківські рахунки Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс», а 08.06.2020 було закрито рахунок у Казначействі (рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ).

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі ПК України), у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Підпунктом 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України встановлено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Позивач в обґрунтування відсутності підстав для проведення відповідачем фактичної перевірки посилається на постанову Верховного Суду від 11 червня 2019 року у справі № 1440/2045/18.

Проте суд зазначає, що норма підпункту 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України дозволяє проведення фактичної перевірки, у тому числі на виконання функцій контролюючого органу, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, які в силу приписів статті 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» покладені на відповідача.

Наведене відповідає практиці Верховного Суду, яка викладена в постановах від 7 листопада 2019 року у справі № 140/391/19 і від 10 квітня 2020 року у справі №815/1978/18.

Статтею 83 ПК України передбачено, що для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки, надані відповідно до статті 84 цього Кодексу та інших законів України; судові рішення; податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.

Згідно з п. 85.2 ст. 85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Статтею 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі Закон № 481/95-ВР), у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку. Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик. Місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування;.

Приписами ст. 15 Закону № 481/95-ВР установлено, що оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.

Частинами 1-3 ст. 17 Закону № 481/95-ВР передбачено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.

Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.

Також ст. 18 Закону № 481/95-ВР установлено, що до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) не застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу, передбачена статтею 17 цього Закону, у разі зберігання пального до 31 березня 2020 року без наявності відповідної ліцензії.

Статтею 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Частинами 1 і 2 ст. 19 указаного Закону встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Суд зазначає, що аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.

При цьому потрібно, щоб ці документи підтверджували і розкривали суть, внутрішню сторону господарської операції, її справжність, економічну вигоду (виправданість, ризик) й ділову мету. Щоб так кваліфікувати природу господарської операції, необхідно послатись на допустимі та належні докази, якими засвідчується стан (якість) такої операції.

Реальність потребує з`ясування того факту, чи справді відповідні активи отримано від указаного у первинних документах контрагента та за передбаченими договірними умовами. Оцінка правовідносин позивача та його контрагента у цьому разі вимагає й ретельної перевірки обставин виконання розглядуваних поставок із встановленням, де саме навантажувався та розвантажувався товар, хто безпосередньо здійснював його транспортування, здійснював прийняття товарно-матеріальних цінностей за кількістю та якістю тощо. Установлення наведених обставин є необхідним для перевірки того, чи відображають представлені платником первинні документи реальні факти господарської діяльності. Також у цьому випадку необхідно дослідити технічну можливість контрагента позивача виконати спірні поставки з урахуванням їх фактичних господарських ресурсів (наявності основних засобів, відповідних трудових ресурсів).

Отже, ураховуючи наведене, суд зазначає, що наведеними товарно-транспортними накладними на відпуск нафтопродуктів та акцизними накладними підтверджується відвантаження і зберігання відповідачем пального за адресою розташування його майнового комплексу, зокрема, резервуарів для зберігання пального.

Суд вважає необґрунтованими доводи позивача про те, що пальне зберігалося Товариством з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» на підставі договору № 31-03/20 від 31.03.2020, оскільки судом установлено, що цей договір було укладено тільки на час до отримання позивачем відповідної ліцензії з, фактично, єдиною метою уникнення можливої відповідальності за недодержання вимог Закону № 481/95-ВР. Жодних розумних аргументів, які б свідчили про наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Агросервіс» реальної мети і спроможності здійснювати господарську діяльність з використанням майна позивача (за договором № 31-03/20 від 31.03.2020) суду не наведено.

Суд дійшов висновку, що на підставі встановлених під час проведення фактичної перевірки і зазначених в акті № 6869/05-99-19-09/05419643 від 05.07.2021 обставин відповідачем обґрунтовано встановлене порушення щодо зберігання позивачем пального без наявності ліцензії у періоді до 18.06.2020, а тому відповідачем правомірно застосовані до позивача фінансові санкції у вигляді штрафу за зберігання пального без наявності ліцензії в розмірі 500000,00 гривень.

Отже, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Приватного акціонерного товариства «Маріуполь-Авто» (ідентифікаційний код: 05419643, 87531, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Макара Мазая, буд. 6) до Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код ВП: 44070187; 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59) про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.

Рішення ухвалене в нарадчій кімнаті, скорочене рішення проголошене в судовому засіданні 21 лютого 2022 року. У повному обсязі рішення буде складене протягом п`яти днів з дня закінчення розгляду справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складене 22 лютого 2022 року.

Суддя К.О. Куденков

Дата ухвалення рішення 20.02.2022
Оприлюднено 24.02.2022

Судовий реєстр по справі 200/13647/21

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 24.01.2023 Перший апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 21.02.2022 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 20.02.2022 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 15.02.2022 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 21.01.2022 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 16.12.2021 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 18.10.2021 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 200/13647/21

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону