Рішення
від 08.02.2022 по справі 640/33914/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 лютого 2022 року м. Київ № 640/33914/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Вовка П.В., розглянувши адміністративну справу за позовом громадської спілки «Асоціація кінного спорту України - Професійна кінна ліга» до Міністерства молоді та спорту України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - громадська організація «Всеукраїнська федерація кінного спорту України», про визнання протиправними дій та рішення, зобов`язання вчинити дії, -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов громадської спілки «Асоціація кінного спорту України - Професійна кінна ліга» (далі також - ГС «АКСУ-ПКЛ», позивач) до Міністерства молоді та спорту України (далі також -Міністерство, Мінмолодьспорт, відповідач) в якому позивач просить суд:

- визнати протиправними дії членів Комісії для надання спортивної федерації статусу національної та позбавлення такого статусу (далі також - Комісія) щодо необ`єктивного розгляду питання порядку денного №1 про позбавлення спортивної федерації статусу національної з олімпійського виду спорту - кінний спорт, у зв`язку з недопущенням представників ГС «АКСУ-ПКЛ» до участі у засіданні, відмовою у використанні спеціальних технічних засобів (проектору), ненаданням можливості обґрунтування заявником звернення про позбавлення спортивної федерації статусу національної та неврахування голосів членів засідання комісії для надання спортивної федерації статусу національної та позбавлення такого статусу щодо розгляду заяви ОСОБА_1 як представника позивача від 22 червня 2021 року про ініціювання позбавлення громадської організації «Всеукраїнської федерації кінного спорту України» статусу національної, що відбулося 29 жовтня 2021 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення, прийняте Комісію, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Міністерства молоді та спорту України, оформлене протоколом від 29 жовтня 2021 року, зокрема, в частині питання 1 (один) порядку денного щодо позбавлення громадської організації «Всеукраїнська федерація кінного спорту України» статусу національної з олімпійського виду спорту - кінний спорт;

- зобов`язати відповідача на підставі заяви ГС «АКСУ-ПКЛ», в інтересах якої діє ОСОБА_1 , від 22 червня 2021 року про ініціювання позбавлення Громадської організації «Всеукраїнська федерація кінного спорту України» статусу національної спортивної федерації, наданого йому наказом Міністерства молоді та спорту від 18 липня 2014 року №2385, провести засідання комісії, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Міністерства, для розгляду питання про позбавлення громадської організації «Всеукраїнська федерація кінного спорту України» статусу національної спортивної федерації в присутності керівника позивача та уповноважених ним осіб.

Ухвалою суду від 26 листопада 2021 року відкрито провадження у даній справі, розгляд якої вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Цією ж ухвалою до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, залучено громадську організацію «Всеукраїнська федерація кінного спорту України» (далі також - ГО «ВФКСУ», третя особа).

Як зазначає позивач в позовній заяві, порушення своїх прав він убачає в тому, що Комісією було відмовлено у використанні спеціальних технічних засобів (проектору), ненадання можливості належним чином обґрунтувати свою позицію щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної та неврахування голосів окремих членів засідання Комісії для надання спортивної федерації статусу національної та позбавлення такого статусу щодо розгляду заяви ОСОБА_1 , як представника позивача, від 22 червня 2021 року про ініціювання позбавлення ГО «ВФКСУ» статусу національної, що відбулося 29 жовтня 2021 року.

Відповідачем був наданий суду відзив на адміністративний позов, в якому він просить відмовити в задоволенні заявлених позовних вимог з огляду на правомірність оскаржуваних дій та рішення.

Свої письмові пояснення щодо обставин справи були надані і третьою особою.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

В С ТА Н О В И В:

Як вбачається з матеріалів справи, наказом Міністерства молоді та спорту України від 18 липня 2014 року було надано статус національної ГО «ВФКСУ» - вид спорту «кінний спорт».

Позивач звернувся з заявою до Міністерства про позбавлення ГО «ВФКСУ» статусу національної, посилаючись на те, що ГО «ВФКСУ» при поданні документів для набуття статусу національної зазначила недостовірну інформацію та здійснила порушення умов договору про співпрацю, що є порушенням п.15 Положення про надання на конкурсних засадах спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 18 січня 2012 року №22 (далі також - Положення № 22).

29 жовтня 2021 року відбулося засідання Комісії для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу з метою розгляду заяви позивача про позбавлення ГО «ВФКСУ» статусу національної, за наслідком якого було прийнято рішення про відмову у позбавленні ГО «ВФКСУ» такого статусу.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальні правові, організаційні, соціальні та економічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту та регулює суспільні відносини у створенні умов для розвитку фізичної культури і спорту визначає Закон України «Про фізичну культуру та спорт».

Відповідно до статті 5 Закону України «Про фізичну культуру і спорт», державне управління фізичною культурою і спортом здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, за сприяння відповідно інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно вимог статті 6 вищевказаного Закону, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту приймає рішення про надання громадській організації фізкультурно-спортивної спрямованості статусу національної або відмову в його наданні.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство молоді та спорту України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 № 220, Мінмолодьспорт є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у молодіжній сфері, сферах фізичної культури і спорту, національно-патріотичного виховання.

Положення № 22 визначає умови, порядок надання на конкурсних засадах спортивній федерації, яка має всеукраїнський статус, статусу національної та позбавлення такого статусу.

Відповідно до п. 4 Положення № 22, для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу утворюється комісія, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Мінмолодьспорту.

Право на подання спортивною федерацією заяви про ініціювання позбавлення статусу національної передбачено Положенням № 22, а також Положенням про комісію для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу, затвердженого наказом Міністерства молоді та спорту України від 21 січня 2014 року №102 (далі також - Положення № 102).

Так, згідно з п. 4 Положення № 22, для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу утворюється комісія, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Мінмолодьспорту (далі - Комісія). Рішення про утворення комісії приймається Мінмолодьспортом, що затверджує її кількісний і персональний склад, положення про неї.

В Розділі II Положення № 102 зазначено, що основними завданнями комісії є прийняття рішення про надання, відмову у наданні спортивним федераціям статусу національної або позбавлення їх такого статусу; розгляд випадків порушення спортивними федераціями, яким надано статус національної спортивної федерації, умов договору про співпрацю.

Комісія проводить відкритий конкурс про надання спортивній федерації статусу національної, переможцем якого визначається учасник, що відповідає кваліфікаційним вимогам і подав усі необхідні документи. В порядку пункту 13 Положення №22, з переможцем конкурсу Мінмолодьспорт укладає протягом 10 днів після видання наказу договір про співпрацю.

Пунктом 15 Положення № 22 встановлюється, що спортивна федерація може бути позбавлена статусу національної у разі: порушення (невиконання) умов договору про співпрацю; виявлення недостовірної інформації в документах після надання статусу національної; скасування рішення про визнання виду спорту.

Відповідно до п. 17 Положення № 22 та п. 7 Розділу IV Положення № 102, розгляд питання про позбавлення спортивної федерації статусу національної може бути ініційовано Мінмолодьспортом, МОН України, Міноборони України, МВС України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, спортивними федераціями та громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості.

У пункті 1 Розділу V Положення №102 зазначено, що формою роботи Комісії є засідання, що проводяться за рішенням її голови, а в разі його відсутності - заступником.

Пунктом 16 Положення № 22 визначається, що рішення про позбавлення спортивної федерації статусу національної може бути оскаржене в судовому порядку, а відповідно до пункту 20 даного Положення рішення про позбавлення спортивної федерації статусу національної оголошується на відкритому засіданні комісії, на яке запрошуються уповноважені учасниками конкурсу особи.

Згідно Розділу І та Розділу III Положення № 102, Комісія для надання спортивній федерації статусу національної спортивної федерації та позбавлення такого статусу створюється Мінмолодьспортом як постійний консультаційно-дорадчий орган для розгляду документів спортивних федерацій та прийняття рішень щодо надання спортивній федерації, яка має всеукраїнський статус, статусу національної спортивної федерації та позбавлення такого статусу. На підставі розгляду поданих документів Комісія приймає рішення про: надання спортивній федерації статусу національної; відмову в наданні спортивній федерації статусу національної; позбавлення спортивної федерації статусу національної.

На засідання комісії, під час якого розглядається питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної, може запрошуватися керівник спортивної федерації або уповноважена ним особа. За їх відсутності на засіданні комісії питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної розглядається без їх участі.

Як вже зазначалось, 29 жовтня 2021 року відбулося засідання Комісії для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу з метою розгляду заяви позивача про позбавлення ГО «ВФКСУ» статусу національної.

З тексту наявного у матеріалах справи протоколу засідання Комісії вбачається, що на її засіданні були присутні та запрошені для надання пояснень представники позивача. Доказів зворотного позивачем надано не було, а тому суд вважає безпідставними його доводи в частині недопущення представників ГС «АКСУ-ПКЛ» до участі у засіданні Комісії.

При цьому, суд окремо звертає увагу на те, що системний аналіз наведених вище правових положень свідчить про те, що запрошення на засідання комісії є правом, а не обов`язком відповідача. До того ж таке право стосується виключно спортивної федерації, стосовно якої вирішується питання позбавлення статусу національної. Нормами Положень №№ 22, 102 чи Закону України «Про фізичну культуру і спорт» не визначено права суб`єкта, яким ініційовано питання позбавлення певної спортивної федерації статусу національної, брати участь у засіданні відповідної комісії, як і не визначено обов`язку комісії запрошувати ініціатора позбавлення федерації статусу національної на таке засідання.

Що стосується відмови у використанні спеціальної техніки під час вищезазначеного засідання, то відповідно до вищезазначених вимог Положень, Комісія при прийнятті рішення розглядає пакет документів, тому, відповідно, питання використання спеціальної техніки під час засідання Комісії вирішується виключно на її розсуд. Аналогічно, питання здійснення відеозйомки засідання Комісії нормативно не вирішене, а тому має прийматись членами Комісії під час її засідання. При цьому, текст протоколу засідання Комісії від 29 жовтня 2021 року засвідчує, що вказані питання нею розглядались, за результатом чого у задоволенні відповідних клопотань представників позивача було відмовлено.

Що стосується доводів позивача про наявність у нього відомостей про бажання одного з членів Комісії здійснити голосування без безпосередньої участі у її засіданні 29 жовтня 2021 року, суд звертає увагу на те, що згідно з п. 4 розділу V Положення № 102, рішення Комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів Комісії.

Відповідно, лише члени Комісії, які безпосередньо беруть участь у її засіданні, можуть брати участь у голосуванні з питань порядку денного.

Таким чином, відповідні доводи позивача суд визнає безпідставними.

Враховуючи наведене, суд не вбачає в оскаржуваних діях Комісії ознак протиправності.

Додатково до наведеного, у контексті другої позовної вимоги позивача, суд звертає увагу на те, що протокол, яким оформлено результати голосування учасників засідання Комісії не є правовим актом індивідуальної дії, оскільки не є актом для застосування норм права, такий протокол не встановлює конкретних приписів, звернених до окремої особи, адже відповідно до п. 8 розділу V Положення № 102, рішення про надання спортивній федерації статусу національної приймається Мінмолодьспортом на підставі пропозицій Комісії, що мають рекомендаційний характер.

Отже, оскаржуване рішення Комісії не має ознак рішення суб`єкта владних повноважень, адже не змінює стану суб`єктивних прав позивача, не породжує для нього ніяких обов`язків, не містить жодних владних приписів, які б імперативно визначали поведінку позивача.

Наведене, додатково до встановлених вище обставин, свідчить про безпідставність заявлених позовних вимог. Відповідно, суд не вбачає підстав для задоволення і третьої вимоги позивача, яка має похідний від перших двох характер.

Відповідно до статті 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень ч.ч. 1 та 2 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 2 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За наслідком здійснення аналізу оскаржуваних дій та рішення на відповідність наведеним вище критеріям, суд, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки оскаржувані дії та рішення відповідають наведеним у ч. 2 статті 2 КАС України критеріям.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову громадської спілки «Асоціація кінного спорту України - Професійна кінна ліга» (01024, місто Київ, вулиця Круглоуніверситетська, будинок 18/2; код ЄДРПОУ 43974570) до Міністерства молоді та спорту України (01601, місто Київ, вулиця Еспланадна, будинок 42; код ЄДРПОУ 38649881), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - громадська організація «Всеукраїнська федерація кінного спорту України» (01054, місто Київ, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 53, офіс 110; код ЄДРПОУ 14277461), про визнання протиправними дій та рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 287, 293-297 КАС України.

Суддя П.В. Вовк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.02.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103536438
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —640/33914/21

Рішення від 08.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 26.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні