23.02.2022 Провадження № 2-з/389/29/22
ЄУН 389/621/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2022 року місто Знам`янка
Суддя Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області Берднікова Галина Володимирівна, розглянувши заяву ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення позову,-
ВСТАНОВИВ:
Заявник ОСОБА_1 , 22 лютого 2022 року до подання позовної заяви, звернувся до суду з даною заявою про життя заходів забезпечення позову шляхом заборони Суботцівській сільській раді Кропивницького району Кіровоградської області, Головному управлінню Держгеокадастру у Кіровоградській області вчиняти дії, спрямовані на зміну площі, кадастрових номерів, цільового призначення (виду використання), вчиняти будь-які реєстраційні дії із земельною ділянкою- загальною площею 25,0000 га, для ведення селянського (фермерського) господарства код КВЦПЗ 01.02), кадастровий номер 3522280400:02:000:9034, яка розташована на території Суботцівської (Богданівської) сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, що перебуває у комунальній власності Суботцівської сільської ради та наданої ОСОБА_2 у постійне користування на підставі державного акта на право постійного користування землею серії КР-3 №000572 від 12 березня 1997 року.
На обґрунтування заяви вказав, що рішенням виконавчогокомітету Знам`янськоїрайонної радинародних депутатіввід 25березня 1992року №125його батьку ОСОБА_2 передано упостійне користуванняземельну ділянкуплощею 25,00га дляведення фермерськогогосподарства яказнаходиться натериторії Богданівськоїсільської радинародних депутатів(ниніСуботцівська сільськарада Кропивницькогорайону Кіровоградськоїобласті).На підставівищевказаного рішення ОСОБА_2 видано державнийакт направо постійногокористування землеюбланка серіїКР-3№000572від 12березня 1997року.Вказаній земельнійділянці визначенокадастровий номер3522280400:02:000:9034,що підтверджуєтьсявитягом ізДержавного земельногокадастру від02січня 2018року індекснийномер НВ-350522962018. ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 помер,що підтверджуєтьсясвідоцтвом просмерть бланкасерії НОМЕР_1 від 23квітня 2020року.Після смерті батька відкрилася спадщина, у тому числі на право користування вищевказаною земельною ділянкою. Він та інші спадкоємці звернулися до Знам`янської районної державної нотаріальної із заявою про прийняття спадщини останнього.
При цьому, Суботцівською сільською радою Кропивницького району Кіровоградської області прийняте рішення від 04 лютого 2022 року №2618, зі змісту якого вбачається, що сільською радою припинено право постійного користування земельною ділянкою - загальною площею 25,0000 га, для ведення селянського (фермерського) господарства код КВЦПЗ 01.02), кадастровий номер 3522280400:02:000:9034, яка розташована на території Суботцівської (Богданівської) сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, що перебуває у комунальній власності Суботцівської сільської ради та наданої у постійне користування громадянину ОСОБА_2 на підставі державного акта на право постійного користування землею серії КР-2 №000672, виданого 12 березня 1997 року у зв`язку зі смертю користувача (актовий запис про смерть №18 від 23 квітня 2020 року). Пунктом 2 вищевказаного рішення передбачено перевести в категорію земель запасу Суботцівської сільської ради земельну ділянку площею 25,0000 га з кадастровим номером 3522280400:02:000:9034. Разом з тим, із сайту Суботцівської сільської ради у розділі проекти рішень (https://rada.info/upload/users_files/04365106/30с 15429ее 1661 асс73 5afO8ad6e31 bd.pdf) ним встановлено, що Суботцівською сільською радою одразу підготовлені проекти рішень про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки у приватну власність громадянам площею по 2.0000 га.
З огляду на зазначене, ним на даний час готується позовна заява до Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області про визнання незаконним рішення Суботцівської сільської ради та з урахуванням вказаних обставин існує велика загроза, що спірна земельна ділянка упродовж короткого проміжку часу може бути поділена або об`єднана з іншими земельними ділянками, що може суттєво ускладнити виконання рішення суду. Наведені вище докази дають реальні підстави вважати, що невжиття заходів забезпечення позову може унеможливити у подальшому виконання рішення суду і, як наслідок призведе до нових судових справ.
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод«Право на ефективний засіб юридичного захисту» встановлено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі. Одним з механізмів забезпечення ефективного юридичного захисту є передбачений національним законодавством України інститут вжиття заходів до забезпечення позову.
Відповідно до ч.1 ст.149ЦПКУкраїни суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 150цього Кодексу заходів забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду (ч.2 ст.149 ЦПК України).
Згідно з п.1 ч.1 ст.150 ЦПК України, позов забезпечуєтьсязабороною вчиняти певні дію.
Забезпечення позову - це заходи цивільного процесуального припинення дій, які можуть утруднити виконання майбутнього рішення суду чи зробити його виконання неможливим.
Підставою забезпечення позову є обґрунтоване припущення заявника, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.
Розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.
Суд враховує, що Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував на тому, що пункт 1 статті 6 Конвенції забезпечує всім "право на суд", яке охоплює право на виконання остаточного рішення, ухваленого будь-яким судом. ЄСПЛ в контексті права на виконання остаточного рішення зауважує, що метою заходу забезпечення є підтримання status quo, поки суд не визначиться щодо виправданості цього заходу. Крім того, тимчасовий захід спрямований на те, щоб протягом судового розгляду щодо суті спору суд залишався в змозі розглянути позов заявника за звичайною процедурою. ЄСПЛ також звернув увагу на те, що тимчасові забезпечувальні заходи мають на меті забезпечити протягом розгляду продовження існування стану, який є предметом спору (§§ 60, 61 рішення від 13 січня 2011 року у справі "Кюблер проти Німеччини", заява № 32715/06). Отже, заходи забезпечення позову, без застосування яких існує ризик такої зміни обставин, внаслідок якої подальше ухвалення остаточного рішення суду на користь позивача вже не призведе до захисту прав або інтересів позивача, по який він звертався до суду, слід розглядати як такі, що охоплені "правом на суд".
Із урахуванням цього, будь-яке можливе забезпечення позову, у випадку найменшої загрози його невиконання, є виправданим, якщо занижує поріг легітимного сподівання особи на захист свого порушеного права, і є законним, необхідним та збалансованим із правами усіх сторін спору.
Як слідує з приписівст.13 Конституції України, зокрема, земля є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Відповдіно дост.12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цьогоКодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок комунальної власності із постійного користування відповідно до цього Кодексу; Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб (ч.1 ст.122ЗК України).
Відповідно до положеньст.9 Закону України "Про Державний земельний кадастр"внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Пунктом 5 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 № 1051, до складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначенихЗаконом України "Про Державний земельний кадастр"та цим Порядком.
За частиною 6 такого Порядку, до повноважень державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та його територіальних органів належать: здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації; присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам.
Пунктом 114 даного Порядку встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема, поділу чи об`єднання земельних ділянок.
Частинами 1, 13ст.79-1 Земельного кодексу Українивстановлено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі, зокрема, поділу або об`єднання земельних ділянок.
Судом встановлено, що між сторонами наявний спір з приводу земельної ділянки- загальною площею 25,0000 га, для ведення селянського (фермерського) господарства кадастровий номер 3522280400:02:000:9034, яка знаходиться на території Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області та позивач зі вказаних вище підстав має намір подати в суд позовну заяву про визнання незаконним рішення Суботцівської сільської ради.
Отже, є всі підстави вважати, що при не вжитті заходів забезпечення майбутнього позову шляхом заборони вчинення певних дій, рішення суду у разі задоволення позовних вимог, неможливо буде виконати, оскільки, існує велика загроза, що спірна земельна ділянка упродовж короткого проміжку часу може бути передана іншим особам, поділена або об`єднана з іншими земельними ділянками, що може суттєво ускладнити виконання рішення суду.
Таким чином, обраний вид забезпечення позову шляхом заборони вчиняти певні дії, суд вважає обґрунтованим, його застосування не обмежить прав відповідача, і водночас забезпечить реальний захист прав позивача у випадку прийняття рішення на його користь.
Забезпечення позову зазначеним способом не порушує принципів змагальності і процесуального рівноправ`я сторін, оскільки мета забезпечення позову це негайні, проте тимчасові заходи, направлені на недопущення утруднення чи неможливості виконання судового рішення, а також перешкоджання завдавання шкоди інтересам позивача. Відтак, подана заява про вжиття заходів забезпечення позову підлягає задоволенню.
Суд може скасувати заходи забезпечення позову з власної ініціативи або за вмотивованим клопотанням учасника справи. За клопотанням учасника справи суд може допустити заміну одного заходу забезпечення позову іншим. У разі ухвалення судом рішення про задоволення позову заходи забезпечення позову продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.
У випадку залишення позову без розгляду, закриття провадження у справі або у випадку ухвалення рішення щодо повної відмови у задоволенні позову заходи забезпечення позову зберігають свою дію до набрання законної сили відповідним рішенням або ухвалою суду.
Заходи забезпечення позову, вжиті судом до подання позовної заяви, скасовуються судом також у разі: неподання заявником відповідної позовної заяви згідно з вимогами частини третьої статті 152 ЦПК України; повернення позовної заяви; відмови у відкритті провадження у справі.
Особи, винні в невиконанні ухвали про забезпечення позову, несуть відповідальність, встановлену законом.
Міри по застосуванню зустрічного забезпечення позову судом не приймалися.
Розгляд заяви про забезпечення позову проведено судом без повідомлення учасників справи, що не суперечить ч.1ст.153 ЦПК України.
Керуючись ст.ст.149-153,157,258- 260,353 ЦПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Заяву про забезпеченняпозову задовольнити.
Заборонити Суботцівській сільській раді Кропивницького району Кіровоградської області, Головному управлінню Держгеокадастру у Кіровоградській області вчиняти дії, спрямовані на зміну площі, кадастрових номерів, цільового призначення (виду використання), вчиняти будь-які реєстраційні дії із земельною ділянкою - загальною площею 25,0000 га, для ведення селянського (фермерського) господарства код КВЦПЗ 01.02, кадастровий номер 3522280400:02:000:9034, яка розташована на території Суботцівської (Богданівської) сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, що перебуває у комунальній власності Суботцівської сільської ради та була надана в постійне користування ОСОБА_2 на підставі державного акта на право постійного користування землею серії КР-3 №000572, виданого 12 березня 1997 року.
Стягувач за ухвалою про забезпечення позову ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 .
Боржник: Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровограської області, код ЄДРПОУ: 04365106, місце знаходження: вулиця Центральна, 24, село Суботці Кропивницького району Кіровоградської області, 27444.
Боржник: Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, код ЄДРПОУ 39767636, місце знаходження: вулиця Академіка Корольова, 26, місто Кропивницький, 25030.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
На ухвалу суду може бути подана апеляційна скарга до Кропивницького апеляційногосудупротягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.
Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Дата складення ухвали 23.02.2022 року.
Суддя Г.В. Берднікова
Суд | Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2022 |
Оприлюднено | 25.02.2022 |
Номер документу | 103549643 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Заява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів |
Цивільне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні