Рішення
від 21.02.2022 по справі 140/13315/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2022 року ЛуцькСправа № 140/13315/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ксензюка А.Я.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до споживчого товариства «Іванівка» про стягнення заборгованості по фінансових санкціях,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області звернулося з позовом до споживчого товариства «Іванівка» про стягнення заборгованості по фінансових санкціях в сумі 20 000,00 гривень до місцевого бюджету.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час проведення фактичної перевірки з питань дотримання вимог законодавства щодо обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів торгового об`єкту, розташованого за адресою: Волинська область, Іваничівський район, село Біличі, вулиця Шевченка, 38/а, де здійснює торгівельну діяльність споживче товариство «Іванівка», було встановлено факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії, чим порушено вимоги статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (із змінами та доповненнями). Порушення зафіксовані в акті перевірки від 09 листопада 2020 року за №03/208/09-05/38692261, на підставі якого позивачем, в межах його повноважень, було прийнято рішення №000071-09 від 05 квітня 2021 року про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 34 000,00 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії.

Вказане рішення у встановленому порядку не оскаржене та не скасоване. Відповідачем фінансові санкції було частково сплачено в сумі 14 000,00 грн., а тому ГУ ДПС у Волинській області просить стягнути з відповідача на користь місцевого бюджету заборгованість по фінансових санкціях у розмірі 20 000,00 грн.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2021 року прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику (повідомлення) сторін.

Копія ухвали від 22 листопада 2021 року вручена відповідачу 03 грудня 2021 року, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 19).

Проте відповідач відзив на позовну заяву не подав.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відтак, оскільки відповідач у встановлений судом строк відзиву не подав, тому справу вирішено за наявними матеріалами.

Дослідивши письмові докази по справі, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що Споживче товариство «Іванівка», зареєстроване 06 вересня 2013 року, як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 20).

Працівниками ГУ ДПС у Волинській області 06 листопада 2020 року на підставі наказу №2344 від 05 листопада 2020 року та направлень на фактичну перевірку №1926, №1927 від 05 листопада 2020 року було проведено фактичну перевірку господарської одиниці крамниця, яка розташована за адресою: Волинська область, Іваничівський район, село Біличі, вулиця Шевченка, 38/а, та належить споживчому товариству «Іванівка», з питань дотримання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. За результатами перевірки складено акт №03/208/09-05/38692261 від 09 листопада 2020 року «Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним» (далі - акт перевірки) (а.с.6-7).

Вказаним актом перевірки, зокрема, зафіксовано, що споживчим товариством «Іванівка» було придбано на крамницю ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями бланк АС №018591 та тютюновими виробами бланк АС 018410 терміном дії з 05 квітня 2019 року до 05 квітня 2020 року. Діючі ліцензії на право роздрібної торгівлі на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями бланк АС №025275 та тютюновими виробами бланк АС №025063 терміном дії з 14.04.2020 до 14.04.2021 року. У період з 05.04.2020 по 13.04.2020 в крамниці не було ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Перевіркою звітів документації із носія MINI N-400 МЕ фіскальний №3000410017 встановлено продаж в крамниці у зазначений період алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії, про що складено відповідні додатки № 1 та №2 в яких відображено продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Відтак, перевіркою встановлено порушення відповідачем вимоги статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (із змінами та доповненнями).

Факт встановлених порушень підтверджується також поясненнями продавця ОСОБА_1 від 06 листопада 2020 року (а.с.11).

05 квітня 2021 року на підставі акта перевірки начальником ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення № 000071-09 про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу відповідно до абзацу сьомого частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР в розмірі 17 000,00 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії, в розмірі 17 000,00 грн. за роздрібну торгівлю тютюновими виробами без наявності ліцензії, (а.с.13).

Зазначене рішення надіслане відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, та вручене 13 квітня 2021 року (а.с.15).

Рішення про застосування фінансових санкцій відповідач не оскаржував ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Споживче товариством «Іванівка» фінансову санкцію сплатило частково у розмірі 14 000,00 грн., залишок заборгованості по сплаті фінансових санкцій, що обліковується за відповідачем становить 20000,00 грн. (а.с.14).

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України 481/95-BP від 19 грудня 1995 року "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (з наступними змінами та доповненнями).

У розумінні статті 1 Закону №481/95-ВР алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об`ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу "живого" бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об`ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД; тютюнові вироби - сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування; ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

За приписами статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Частиною першою статті 17 Закону України №481/95-BP встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій (крім випадків, передбачених цим Законом), - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.

Згідно з частинами четвертою, п`ятою статті 17 Закону № 481/95-ВР рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України. У разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Як визначено пунктами 5, 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року № 790 (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок №790), підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: акт перевірки додержання суб`єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (ДФС та її територіальні органи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.

Пунктами 10, 11 цього ж Порядку визначено, що у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.

З витягу АІС "Податковий блок" від 05 листопада 2021 року вбачається, що за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати фінансових санкцій у сумі 20 000,00 грн (а.с.14).

Таким чином, з урахуванням наведених норм чинного законодавства та встановлених обставин справи, суд дійшов висновку, що оскільки рішення про застосування фінансових санкцій 05 квітня 2021 року №000071-09 у встановленому порядку не скасоване, за відповідачем обліковується заборгованість з фінансових санкцій в сумі 20 000,00 грн., відповідачем добровільно фінансові санкції не сплачено, при цьому відповідач позовних вимог не заперечив, відзиву на позов та доказів на спростування зазначених у позовній заяві обставин суду не надав, тому позовні вимоги про стягнення з споживчого товариства «Іванівка» на користь місцевого бюджету заборгованості з фінансових санкцій у розмірі 20 000,00 грн підлягають до задоволення.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак, судові витрати у вигляді сплаченого позивачем судового збору в сумі 2270,00 грн. згідно із платіжним дорученням від 25 жовтня 2021 року №3790 з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 139, 162, 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з споживчого товариства «Іванівка» (45300, Волинська область, селище міського типу Іваничі, вулиця Грушевського, будинок 25, ідентифікаційний код юридичної особи 38692261) на користь місцевого бюджету заборгованість з фінансових санкцій у розмірі 20 000 (двадцять тисяч) гривень 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Я. Ксензюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2022
Оприлюднено28.02.2022
Номер документу103553015
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —140/13315/21

Рішення від 21.02.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні