Постанова
від 22.06.2010 по справі 2а-13542/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 червня 2010 р. сп рава № 2а-13542/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Ушенка С . В.

при секретарі Кутафіній К.Ю .

за участю представника по зивача - Гумарової О.Ю.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом при ватного підприємства «ДОНТР АНС» до Головної державної і нспекції на автомобільному т ранспорті Міністерства тра нспорту та зв' язку України про визнання протиправною та скасування постанови про за стосування фінансових санк цій, -

ВСТАНОВИВ:

ПП «ДОНТРАНС» зверну лося до суду з позовом до Голо вної державної інспекції на автомобільному транспорті М іністерства транспорту та зв ' язку України про визнання протиправною та скасування п останови про застосування фі нансових санкцій.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що 20.07.2009р. Терито ріальним управлінням Головн ої державної інспекції на ав томобільному транспорті Мін істерства транспорту та зв' язку України у Донецькій обл асті було прийнято постанов у № 078708 про застосування фінанс ових санкцій у розмірі 1700 грн. з а порушення законодавства пр о транспорт, відповідальніст ь за яке передбачена абз. 3 ч. 1 с т. 60 Закону України «Про автом обільний транспорт». Позивач не згоден з винесеною постан овою, вважає її незаконною та необґрунтованою, оскільки відповідачем при її прийнятт і допущено порушення вимог П останови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006р. № 1567 «Про затв ердження Порядку здійснення державного контролю на авто мобільному транспорті», Зако ну України «Про автомобільни й транспорт України», а саме: н е зазначені підстави та вид п роведеної перевірки, не зроб лено записи у дорожньому лис ті, не повідомлено позивача п ро час та місце розгляду спра ви, не надіслано позивачу коп ії постанови про застосуванн я фінансових санкцій. Про існ ування постанови позивач діз нався після ознайомлення з м атеріалами справи № 2а-6845/10/05570, як а розглядається Донецьким ок ружним адміністративним суд ом. Позивач вважає, що допущен і відповідачем порушення вим ог законодавства під час про ведення перевірки та прийнят тя постанови є підставою для визнання судом цієї постано ви протиправною та її скасув ання.

В судовому засіданні предс тавник позивача, яка діє на пі дставі довіреності від 21.06.2010р., позовні вимоги підтримала, н адала суду пояснення аналогі чні обставинам, викладеним в позовній заяві, просить позо в задовольнити в повному обс язі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлявся нал ежним чином, що підтверджуєт ься поштовим повідомленням п ро отримання судової повістк и, причин неявки суду не повід омив. Заяв про відкладення ро згляду справи або про розгля д справи за його відсутності представник відповідача не надав. Письмових заперечень суду не надано.

Представник позивача не за перечувала проти розгляду сп рави за відсутності представ ника відповідача.

За таких обставин, та врахов уючи приписи ч. 4 ст. 128 КАС Украї ни, суд вважає за можливе розг лянути справу за відсутності представника відповідача н а підставі наявних у справі д оказів.

Вислухавши доводи і поясне ння представника позивача, д ослідивши матеріали справи і наявні в ній докази, суд встан овив наступне.

Приватне підприємство «ДО НТРАНС» зареєстроване як юри дична особа 21.12.2006р. Виконавчим к омітетом Донецької міської р ади, що підтверджується свід оцтвом про державну реєстрац ію юридичної особи. Згідно з д овідкою Управління статисти ки у м. Донецьку від 18.09.2009 р. позив ача включено до ЄДРПОУ.

07.02.2007р. Міністерством транспо рту та зв' язку України ПП «Д ОНТРАНС» видано Ліцензію сер ії АВ №312655 на право надання пос луг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним тра нспортом загального користу вання (крім надання послуг з п еревезення пасажирів та їх б агажу на таксі) з дозволеним в идом роботи - внутрішні пер евезення пасажирів. Строк ді ї Ліцензії визначений до 06.02.2012р .

15.06.2009р. державними інспектора ми Територіального управлін ня Головної державної інспек ції на автомобільному трансп орті Міністерства транспорт у та зв' язку України у Донец ькій області проведена перев ірка дотримання ПП «ДОНТРАНС » вимог законодавства про ав томобільний транспорт, за ре зультатами якої складено акт від 15.06.2009 р. Цим актом встановл ені наступні порушення: під ч ас надання послуг з перевезе ння пасажирів відсутня докум ентація, передбачена ст. 39 Зак ону України «Про автомобільн ий транспорт», а саме пасажир ам не видані квитки на проїзд , відсутній передній, задній і боковий трафарети.

20.07.2009р. начальником Територіа льного управління Головної д ержавної інспекції на автомо більному транспорті Міністе рства транспорту та зв' язку України у Донецькій області Проворотовим В.П. на підс таві абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону Україн и «Про автомобільний транспо рт» прийнято постанову № 078708 пр о застосування до ПП «Донтра нс» фінансових санкцій в сум і 1700 грн.

Донецько-Ясинуватський тр анспортний прокурор в інтере сах Головної державної інспе кції на автомобільному транс порті Міністерства транспор ту та зв' язку України зверн увся до Донецького окружного адміністративного суду з по зовом до ПП «Донтранс» про ст ягнення фінансових санкцій, накладених, у тому числі, вказ аною вище постановою.

Ухвалою судді Донецького о кружного адміністративного суду від 26.03.2010р. за означеним по зовом відкрито провадження в адміністративній справі № 2а -6845/10/0570 і Ухвалою від 14.06.2010р. розгля д зазначеної справи зупинено до набрання законної сили су довим рішенням в даній адмін істративній справі.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони:

1)на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2)з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3)обгрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4)безсторонньо (неупереджен о);

5)добросовісно;

6)розсудливо;

7)з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації;

8)пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 зазнач еного Кодексу суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

У відповідності до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

Пунктами 2-4, 14, 15 Порядку здійс нення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 8 листопада 2006р. № 1567, визначено, щ о державному контролю підляг ають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб ' єктів господарювання, що з дійснюють автомобільні пере везення пасажирів та вантажі в на території України. Орган ами державного контролю на а втомобільному транспорті є Г оловавтотрансінспекція, її т ериторіальні управління в об ластях, Автономній Республіц і Крим, мм. Києві та Севастопол і. Державний контроль на авто мобільному транспорті здійс нюється посадовими особами о ргану державного контролю шл яхом проведення планових, по запланових та рейдових перев ірок.

Рейдова перевірка транспо ртних засобів проводиться на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах, автовокза лах, автостанціях, автобусни х зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобі в, місцях вантаження та розва нтаження вантажних автомобі лів, контрольно-вагових комп лексах, під час виїзду з підпр иємств та місць стоянки, у пун ктах пропуску через державни й кордон за погодженням з нач альником органу охорони держ авного кордону. Під час прове дення рейдової перевірки пер евіряється наявність визнач ених статтями 39 і 48 Закону Укра їни «Про автомобільний транс порт» документів, на підстав і яких здійснюються перевезе ння автомобільним транспорт ом та інше.

Як вбачається з акту переві рки від 15.06.2009, державним інспект орам Територіального управл іння Головної Державної інсп екції на автомобільному тран спорті в Донецькій області Шиліну Р.В. та Завгороднє й О.В. було видано завдання н е перевірку від 12.06.2009 № 076861.

Згідно п.п. 16, 19, 21, 36 Порядк у здійснення державного конт ролю на автомобільному транс порті, затвердженого постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 8 листопада 2006 р. № 1567, рейдо ва перевірка проводиться гру пою посадових осіб у кількос ті не менш як дві особи відпов ідно до завдання на перевірк у. Строк проведення рейдової перевірки не перевищує трьо х днів. Посадові особи мають п раво проводити перевірку тра нспортного засобу, у тому чис лі з його зупиненням, згідно і з завданням на перевірку; зна йомитися з документами, на пі дставі яких суб' єкти господ арювання провадять діяльніс ть у сфері автомобільного тр анспорту, та отримувати їх ко пії.

Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт» водії, пасажири пови нні мати і пред' являти особ ам, які уповноважені здійсню вати контроль на автомобільн ому транспорті та у сфері без пеки дорожнього руху, докуме нти, на підставі яких виконую ться пасажирські перевезенн я.

Вимогою п. 21 Порядку здійсне ння державного контролю на а втомобільному транспорті, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 8 л истопада 2006 р. № 1567, передбачено, що у разі виявлення в ході пер евірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт пос адовими особами, що провели п еревірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Відповідно до вимог п. 40 Поря дку здійснення державного ко нтролю на автомобільному тра нспорті, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 8 листопада 2006 р. № 1567, упо вноважена особа суб' єкта го сподарювання, водій мають пр аво ознайомитися з актом, під писати або відмовитися від й ого підписання, а також надат и свої пояснення та зауважен ня щодо змісту акта.

Пунктом 22 цього Порядку пер едбачено, що у разі відмови уп овноваженої особи суб'єкта г осподарювання або водія від підписання акта перевірки су б'єкта господарювання або ак та перевірки транспортного з асобу посадові особи, що пров ели перевірку, роблять про це запис.

Вказані вимоги законодавс тва Територіальним управлін ням Головної державної інспе кції на автомобільному транс порті Міністерства транспор ту та зв' язку України у Доне цькій області були дотриман і. Як вбачається з акту переві рки від 15.06.2009, водій Колганов В .М., який керував транспортн им засобом марки Фольксваген , державний номер НОМЕР_1, щ о належить ПП «ДОНТРАНС», з ак том ознайомився, від пояснен ь відмовився.

Як передбачено п.п. 26, 27 Порядк у здійснення державного конт ролю на автомобільному транс порті, затвердженого постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 8 листопада 2006 р. № 1567, справ а про порушення розглядаєтьс я у присутності уповноважено ї особи суб'єкта господарюва ння. Про час і місце розгляду с прави про порушення уповнова жена особа суб'єкта господар ювання повідомляється під ро зписку чи рекомендованим лис том із повідомленням. У разі н еявки уповноваженої особи су б'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності пі дстав керівник органу держав ного контролю або його засту пник виносить постанову про застосування фінансових сан кцій, яка оформляється згідн о з додатком 5.

Відповідач не надав суду до казів, які б свідчили, що уповн оважених осіб ПП «ДОНТРАНС» повідомлялось про дату, час т а місце розгляду справи про п орушення.

В постанові про застосуван ня фінансових санкцій, яка є п редметом спору, зазначено, що підставою для її прийняття є абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «П ро автомобільний транспорт» , відповідно до якого за поруш ення законодавства про автом обільний транспорт до автомо більних перевізників застос овуються штраф у розмірі три дцяти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян.

Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення. В адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб' єкта владних повноваж ень обов' язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.

Відповідач в судовому засі данні не довів суду тих обста вин, що позивач діяв всупереч вимогам діючого законодавст ва. Документів в їх підтвердж ення не надав, не спростував с тверджень позивача щодо непр авомірності дій працівників Територіального управління Головної державної автомобі льної інспекції в Донецькій області при проведенні перев ірки і прийнятті оскаржуємог о рішення.

На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що ві дповідач при винесенні поста нови про застосування фінанс ових санкцій до позивача № 078708 від 20.07.2009 р., діяв не на підставі, не у межах повноважень і не у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Разом із тим, заявляючи вимо гу про визнання протиправною спірної постанови у позовні й заяві та, водночас, про її ск асування, позивачем не врахо вано, що відповідно до п. 1 ч. 2 ст . 162 КАС України у разі задоволе ння адміністративного позов у суд може прийняти постанов у про визнання протиправним рішення суб' єкта владних по вноважень і про скасування а бо визнання його нечинним. На слідком висновку про протипр авність рішення суб' єкта вл адних повноважень є його ска сування. Вимога про визнання протиправним (недійсним, нез аконним, неправомірним) ріше ння суб' єкту владних повнов ажень виключає вимогу про ск асування цього ж рішення, оск ільки правові наслідки засто сування обох згаданих вимог в даному випадку співпадають .

Виходячи з вищевикладеног о, суд вважає позовні вимоги т акими, що підлягають частков ому задоволенню, а постанова про застосування фінансових санкцій № 078708 від 20.07.2010 р., винесен а начальником Територіально го управління Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті в Донецькій області Провоторовим В.П. про застосування до приватн ого підприємства «ДОНТРАНС» фінансових санкцій в сумі 1700 (о дна тисяча сімсот) грн. - такою , що підлягає скасуванню.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 94 К АС України судові витрати зд ійснені позивачем належать с тягненню на його користь з Де ржавного бюджету України від повідно до обсягу задоволени х позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 9, 11, 14, 17, 18, 71, 72, 86, 9 1, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов приватного підприємства «ДОНТРАНС» до Головної держ авної інспекції на автомобіл ьному транспорті Міністерст ва транспорту та зв' язку Ук раїни про визнання протиправ ною та скасування постанови про застосування фінансови х санкцій - задовольнити ча стково.

Скасувати постанову про за стосування фінансових санкц ій № 078708 від 20.07.2010 р., винесену нача льником Територіального упр авління Головної державної і нспекції на автомобільному т ранспорті в Донецькій област і Провоторовим В.П. про за стосування до приватного під приємства «ДОНТРАНС» фінанс ових санкцій в сумі 1700 (одна тис яча сімсот) грн.

В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь прива тного підприємства «ДОНТРАН С» (83050, м. Донецьк, вул. Щорса, 24; ід ентифікаційний код 34828442) судов і витрати в розмірі 1 (одна) грн . 70 коп.

Повний текст постанови скл адено і підписано 29.06.2010 р.

Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.

Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Ушенко С. В.

Дата ухвалення рішення22.06.2010
Оприлюднено03.08.2010
Номер документу10355428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13542/10/0570

Постанова від 22.06.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні