Рішення
від 22.02.2022 по справі 300/8400/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" лютого 2022 р. справа № 300/8400/21

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Главач І.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства Вігор до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень №3004754/34830252 від 19.08.2021 та №3240995/34830252 від 18.10.2021 про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання до вчинення дій,

ВСТАНОВИВ:

20.12.2021 Фермерського господарства Вігор (надалі, також позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними скасування рішень №3004754/34830252 від 19.08.2021 та №3240995/34830252 від 18.10.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 04.08.2021 та податкову накладну №2 від 05.08.2021.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішеннями регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області за №3004754/34830252 від 19.08.2021 та №3240995/34830252 від 18.10.2021 безпідставно, в порушення вимог статті 201 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної за №1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021 відповідно в Єдиному реєстрі податкових накладних. Протиправність оскаржуваних рішень відповідача мотивована підтвердженням реальності здійснення господарський операцій на виконання договору поставки Товариству з обмеженою відповідальністю «Верум ТК» насіння ріпаку урожаю 2021 року, на підставі яких складено податкові накладні № 1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021. Вважає рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а податкові накладні за № 1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021 підлягають реєстрації, Державною податковою службою України, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою суду від 28.12.2021 відкрито провадження у даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

31.01.2022 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України в якому представник відповідачів зазначив, що Комісією Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято оскаржувані рішення №3004754/34830252 від 19.08.2021 та №3240995/34830252 від 18.10.2021 про відмову у реєстрації податкових накладних №1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021, оскільки позивачем надано копії документів, складених із порушенням законодавства. Просив у задоволенні позову відмовити.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, встановив наступне.

Фермерське господарство Вігор є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на податковому обліку Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, є платником податку на додану вартість. Основний вид економічної діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

04.08.2021 фермерського господарства Вігор подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 04.08.2021, виписану позивачем (продавцем) Товариству з обмеженою відповідальністю Верум ТК (покупцю) з придбання ріпака озимого урожаю 2021 року в обсязі 22,00 тон на суму 389400,11 грн з яких 47821,07 грн податок на додану вартість, вказана податкова накладна від 12.01.2021 зареєстрована за №348302509127.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.08.2021 за №9221036476, що надійшла з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України, податкову накладну №1 від 04.08.2021 прийнято, її реєстрація зупинена.

Підставою зупинення реєстрації податкової накладної значиться: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій. Одночасно, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D»=17,8286%, «Р»=0.

14.08.2021 позивач через особистий електронний кабінет подав до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області повідомлення №1 про надання пояснень та копій документів, що підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №1 від 04.08.2021, кількість додатків 43.

19.08.2021 комісією Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3004754/34830252 про відмову у реєстрації податкової накладної за №1 від 04.08.2021, з підстав ненадання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. У додатковій інформації зазначено невідповідність дат видаткової накладної та ТТН (дата ТТН 04.08.2021, передує даті складення видаткової накладної 05.08.2021).

14.09.2021 фермерське господарство Вігор оскаржило рішення №3004754/34830252 про відмову у реєстрації податкової накладної за №1 від 04.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному порядку до Державної податкової служби України .

До вказаної скарги позивач додав документи по по операціях придбання насіння ріпаку, пального, засобів захисту рослин, міндобрив, які використані для вирощення у 2021 році ріпаку та які свідчать про можливість здійснення позивачем операцій з вирощування та подальшого продажу ріпаку ТзОВ «Верум ТК», а також письмові пояснення щодо невідповідності дат видаткової накладної та товарно-транспортної накладної.

23.09.2021 рішенням Державної податкової служби України скаргу фермерського господарства Вігор залишено без задоволення, а рішення комісії Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2021 за №3004754/34830252 про відмову у реєстрації податкової накладної за №1 від 04.08.2021 - без змін.

05.08.2021 фермерського господарства Вігор подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2, виписану позивачем (продавцем) Товариству з обмеженою відповідальністю Верум ТК (покупцю) з придбання ріпака озимого урожаю 2021 року в обсязі 3,576294 тон на суму 62382,53 грн з яких 7661,01 грн податок на додану вартість, вказана податкова накладна від 12.01.2021 зареєстрована за №348302509127.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.08.2021 за №9249430537, що надійшла з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України, податкову накладну №2 від 05.08.2021 прийнято, її реєстрація зупинена.

Підставою зупинення реєстрації податкової накладної значиться: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій. Одночасно, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D»=17,8286%, «Р»=0.

08.10.2021 позивач через особистий електронний кабінет подав до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області повідомлення №3 про надання пояснень та копій документів, що підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №2 від 05.08.2021, кількість додатків 45.

18.10.2021 комісією Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3240995/34830252 про відмову у реєстрації податкової накладної за №2 від 05.08.2021, з підстав ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів таабо банківських виписок з особових рахунків. У додатковій інформації зазначено невідповідність дат видаткової накладної та ТТН (дата ТТН 04.08.2021, передує даті складення видаткової накладної 05.08.2021). не надано розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, що підтверджують сплату коштів покупцю; акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками/покупцем.

18.10.2021 фермерське господарство Вігор оскаржило рішення №3240995/34830252 про відмову у реєстрації податкової накладної за №2 від 05.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному порядку до Державної податкової служби України .

До вказаної скарги позивач, також, додав документи по по операціях придбання насіння ріпаку, пального, засобів захисту рослин, міндобрив, які використані для вирощення у 2021 році ріпаку та які свідчать про можливість здійснення позивачем операцій з вирощування та подальшого продажу ріпаку ТзОВ «Верум ТК», а також письмові пояснення щодо невідповідності дат видаткової накладної та товарно-транспортної накладної.

28.10.2021 рішенням Державної податкової служби України скаргу фермерського господарства Вігор залишено без задоволення, а рішення комісії Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.10.2021 за №3240995/34830252 про відмову у реєстрації податкової накладної за №2 від 05.08.2021 - без змін.

Наведене і стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (пункт 201.2).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Пунктом 201.16 статті 201 даного Кодексу встановлено, що реєстрація податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 і пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України за 1165 від 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок) податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (пункту 4 Порядку).

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3 ) (пункту 5 Порядку).

Відповідно до пункту 6 Порядку у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 7 Порядку встановлено, що у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункту 8 Порядку).

Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет. Зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункту 9 Порядку).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункту 10 Порядку).

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункту 11 Порядку).

Підставами для прийняття комісією контролюючого органу рішення про відмову в реєстрації податкових накладних за №1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021 є надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства та ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. У додатковій інформації зазначено невідповідність дат видаткової накладної та ТТН (дата ТТН 04.08.2021 передує даті складення видаткової накладної 05.08.2021) та не надано розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, що підтверджують сплату коштів покупцю; акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками/покупцем.

Суд згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановив, що видами економічної діяльності фермерського господарства Вігор є: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний), 28.30 виробництво машин і устатковання для сільського та лісового господарства, 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві, 46.11 діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами, 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель, 01.25 вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників.

У користуванні фермерського господарства Вігор перебуває 127,3 га сільськогосподарських угідь (ріллі), що підтверджується звітом про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року форми №4-сг (річна), відповідно до якого посівні площі сільськогосподарських культур становили 127,3 га.

Для обробітку сільськогосподарських угідь фермерське господарство Вігор використовує власну сільськогосподарську техніку, в тому числі трактор колісний ХТЗ-121, зерновий комбайн John Deere 985, плуги, культиватори, оприскувачі, сівалку, розкидач добрив, пневмопогрузчик ГІТЗ-30, борони тощо, наявність якої відображена в повідомленнях про об`єкти оподаткування (форма №20-ОПП) від 20.08.2019 та 04.09.2020.

Фермерське господарство Вігор отримало ліцензію на право зберігання пального терміном дії з 28.10.2021 до 28.10.2026 та здійснює на постійній основі придбання паливно- мастильних матеріалів. Зокрема, дизельне паливо придбавається у ТзОВ «Марсаш», що підтверджується договором №12/02-19 купівлі-продажу нафтопродуктів від 19.02.2019, додатковою угодою від 19.02.2020, видатковими накладними №873 від 12.08.2020 та №1653 від 21.12.2020, товарно-транспортними накладними №0873 від 12.08.2020 та №1653 від 21.12.2020, платіжними дорученнями №127 від 11.08.2020 та №159 від 21.12.2020.

Фермерське господарство Вігор у 2020 році придбало насіння ріпаку у ТзОВ «Агрохім-партнер», що підтверджується договором поставки товару №46/20/ЗЛ від 30.04.2020, видатковими накладними №4316 від 21.08.2020 та №4619 від 07.09.2020, товарно-транспортними накладними №Р4316 від 21.08.2020 та №Р4619 від 07.09.2020, платіжними дорученнями №128 від 21.08.2020, №142 від 15.10.2020.

Придбане насіння використано для посіву ріпаку під урожай 2021 року на площі 15,0 га, що підтверджується актами витрати насіння і садивного матеріалу №1 за серпень 2020 року та №2 за вересень 2020 року, звітом про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року (форма № 4-сг (річна)) та звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020 році (форма №29-сг (річна)).

Фермерське господарство Вігор здійснило придбання у ТзОВ «Агрохім-партнер» засобів захисту рослин, регуляторів росту рослин, добрив з мікроелементами, що підтверджується договором поставки товару №46/20/ЗЛ від 30.04.2020, видатковими накладними №5157 від 01.10.2020 та №5326 від 16.10.2020, товарно-транспортними накладними №Р5157 від 01.10.2020 року та №Р5326 від 16.10.2020, платіжними дорученнями №157 та №158 від 18.12.2020, договором поставки товару №47/21/ЗЛ від 29.04.2021, видатковими накладними №1414 від 29.04.2021 та №2051 від 17.05.2021, товарно-транспортними накладними №Р1414 від 29.04.2021 та №Р2051 від 17.05.2021, платіжними дорученнями №185 від 07.05.2021, №187 від 19.05.2021, №188 від 24.05.2021, №202 від 09.08.2021.

У 2021 році фермерське господарство Вігор виростило та зібрало 300,00 центнерів ріпаку, що відображено у статистичному звіті про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2021 році (форма №37-сг (місячна).

З метою продажу вирощеного ріпаку фермерське господарство Вігор укладено договір поставки №Р21-0001 від 04.08.2021 року з ТзОВ «Верум ТК».

На виконання вказаного договору, фермерське господарство Вігор здійснило поставку 25,9т ріпаку урожаю 2021 року, що підтверджується довіреністю №79 від 04.08.2021, рахунком-фактурою №1 від 04.08.2021, товарно-транспортною накладною №1 від 04.08.2021, додатковою угодою від 05.08.2021 до договору поставки №Р21-0001 від 04.08.2021, видатковою накладною №1 від 05.08.2021 року, випискою по рахунку за 04.08.2021 року, актом звірки між контрагентами станом на 30.09.2021 року.

Фермерське господарство Вігор надано необхідні документи для складення та реєстрації податкових накладних №1 від 04.08.2021 року та №2 від 05.08.2021 року, зокрема описані вище первинні документи по операціях придбання насіння ріпаку, пального, засобів захисту рослин, міндобрив, які використані для вирощення у 2021 році ріпаку та які свідчать про можливість здійснення позивачем операцій з вирощування та подальшого продажу ріпаку ТзОВ «Верум ТК». Копії таких документів подано контролюючому органу у форматі PDF (тобто сканкопії документів) у вигляді окремих додатків до Повідомлень від 14.08.2021 року №1 та Повідомлення №3 від 08.10.2021 року.

Вказані первинні документи не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу статтей 198, 201 Податкового кодексу України, частини 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88) могли би спричинити втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Щодо необхідності подання будь-яких інших документів, то в квитанціях від 05.08.2021 №9221036476, та від 30.08.2021 №9249430537, про зупинення реєстрації податкових накладних, жодним чином не вказано конкретного переліку документів, які необхідно було подати платнику податків, а тільки запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної' в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної.

Одночасно, враховуючи зауваження комісії регіонального рівня, до скарги фермерське господарство Вігор додано документи по операціях придбання насіння ріпаку, пального, засобів і захисту рослин, міндобрив, які використані для вирощення у 2021 році ріпаку та які свідчать про можливість здійснення позивачем операцій з вирощування та подальшого продажу ріпаку ТзОВ «Верум ТК», а також письмові пояснення щодо невідповідності дат видаткової накладної та товарно-транспортної накладної.

Зокрема, фермерське господарство Вігор звернуло увагу контролюючого органу, що відповідно до п. 3.4., 3.6., 4.2. договору поставки №Р21-0001 від 04.08.2021 року, укладеного з ТзОВ «Верум ТК», кількість товару визначається при розвантаженні на складі покупця, а датою поставки товару є дата фактичного отримання товару покупцем в місці поставки. Згідно Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом і Мінтрансу України від 14.10.1997 №363, товарно-транспортна накладна належить до первинної транспортної документації та призначена для обліку товарів на шляху їх переміщення, її обов`язково повинен мати водій, який здійснює перевезення, та має пред`явити поліції (разом з посвідченням водія, техпаспорту, полісом обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності). Тому саме з метою обліку товару на шляху переміщення фермерське господарство Вігор 04.08.2021 складено товарно-транспортну накладну №1 від 04.08.2021. При цьому, з урахуванням договірних зобов`язань та оскільки після розвантаження ріпаку 05.08.2021 було визначено остаточну кількість товару, то саме 05.08.2021 було складено видаткову накладну №1 від 05.08.2021.

Враховуючи вищевикладене, судом підтверджено реальність здійснення позивачем фінансово-господарських операцій між фермерським господарством Вігор та його контрагентами, а також враховуючи їх достатність для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021.

Як наслідок, є протиправним та підлягає скасуванню рішення комісії Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2021 №3004754/34830252 та від 18.10.2021 №3240995/34830252.

Щодо позовних вимог про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021 суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, серед іншого, про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.

Згідно з частиною 3 статті 245 даного Кодексу у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 19).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20).

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до пунктів 12, 18 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за № 1165 від 11.12.2019, за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін. Задоволення скарги є підставою для реєстрації зазначених у скарзі податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі з урахуванням вимог пункту 200-1 .3 статті 200-1 Кодексу.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява N28924/04) констатував: "Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі - провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява N58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява N48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".

В даних правовідносинах, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 12.01.2021 за датою її подання, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд звертає увагу, що відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції Суд визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

В адміністративному судочинстві діє принцип офіційності, який полягає в активній позиції суду щодо з`ясування всіх обставин у справі. Обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він як відповідач заперечує адміністративний позов.

Позивач належними доказами підтвердив правомірність своїх вимог щодо скасування спірного рішення Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин, для відновлення прав позивача суд вважає необхідним зобов`язати Державну податку службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021 фермерського господарства Вігор.

Як наслідок, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Частина 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зі змісту прохальної частини позовної заяви слідує, що позивач просив суд стягнути судові витрати у розмірі 9 080,00 грн.

З цього приводу суд зазначає, що документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 9 080 гривень, згідно платіжного доручення за №250 від 20.12.2021.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області судовий збір в розмірі 4 540 гривень та за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір в розмірі 4 540 гривень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ ВП 43968084) про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №3004754/34830252 від 19.08.2021 та №3240995/34830252 від 18.10.2021.

Зобов`язати Державну податкову службу України (площа Львівська, будинок 8, місто Київ, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні фермерського господарства Вігор (індекс 76019, вулиця Військових Ветеранів, будинок 12, офіс 94, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 35276297) за №1 від 04.08.2021 та №2 від 05.08.2021.

Стягнути на користь фермерського господарства Вігор (вулиця Богдана Хмельницького, 4, с. Підвисоке, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 34830252) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ ВП 43968084) сплачений судовий збір в розмірі 4 540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) гривень та за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (площа Львівська, будинок 8, місто Київ, код ЄДРПОУ 43005393) сплачений судовий збір в розмірі 4 540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) гривень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач фермерське господарство Вігор (вулиця Богдана Хмельницького, 4, с. Підвисоке, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 34830252);

відповідач - Головне управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ ВП 43968084);

відповідач Державна податкова служба України (площа Львівська, будинок 8, місто Київ, код ЄДРПОУ 43005393).

Суддя Главач І.А.

Дата ухвалення рішення22.02.2022
Оприлюднено28.02.2022
Номер документу103554973
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання до вчинення дій

Судовий реєстр по справі —300/8400/21

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 05.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 08.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 29.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 22.02.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні