Постанова
від 12.07.2010 по справі 2а-2738/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-2738/10/1670

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Супр уна Є.Б.,

при секретарі - Дубовик О .І.,

за участю:

представника позивача Ля поти І.М.,

представника прокуратури м. Полтави Кучерявої Т.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом пр окурора м. Полтави , в інтерес ах держави в особі Полтавсь кого обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Колективного пі дприємства «Глобинське «Рай агропроменерго» про стягне ння штрафних санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

14 червня 2010 року прокур ор м. Полтави звернувся до П олтавського окружного адм іністративного суду в інте ресах держави в особі Полта вського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (надалі - Полтавсь ке відділення Фонду) з адмі ністративним позовом до Коле ктивне підприємство (надалі - КП) "Глобинське "Райагропроме нерго" про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені у розмірі 2556,70 грн.

В обґрунтування своїх вим ог позивач зазначив, що відпо відачем було порушено вимоги статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», а сам е: у 2009 році відповідачем не вик онано нормативу робочих місц ь призначених для працевлашт ування інвалідів у кількості 1 робочого місця, що тягне за с обою накладення адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 3 500 грн. та пені у сумі 5 6,70 грн. за порушення терміну сп лати цих санкцій.

Прокурор в судовому засіда нні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, по силаючись на обставини, викл адені в адміністративному по зові.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити, посилаючись на об ставини, викладені в адмініс тративному позові.

Відповідач у судове засіда ння не з'явився, надав клопота ння, в якому визнав позов в час тині вимог щодо стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій у розмірі 3 500 грн. та п росить розглянути справу без участі його представника.

За таких обставин суд визна в за можливе розглядати спра ву за відсутності відповідач а.

Суд, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи д окументи, приходить до насту пних висновків.

Частиною 1 статті 19 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»від 21.03.1991 р. №875-ХІІ (надалі - Закон №875-ХІІ) передбачено, щ о для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій, громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Положеннями частин 2, 3 цієї ж норми визначено, що підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів. При розрахунках кількіст ь робочих місць округлюється до цілого значення. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно здійсню ють працевлаштування інвалі дів у рахунок нормативів роб очих місць виходячи з вимог с татті 18 цього Закону.

Статтею 18 Закону №875-ХІІ пере дбачено, що забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості. Під приємства, установи, організ ації, фізичні особи, які викор истовують найману працю, зоб ов'язані виділяти та створюв ати робочі місця для працевл аштування інвалідів, у тому ч ислі спеціальні робочі місця , створювати для них умови пра ці з урахуванням індивідуаль них програм реабілітації і з абезпечувати інші соціально -економічні гарантії, передб ачені чинним законодавством , надавати державній службі з айнятості інформацію, необхі дну для організації працевла штування інвалідів, і звітув ати Фонду соціального захист у інвалідів про зайнятість т а працевлаштування інваліді в у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 181 Зако ну №875-ХІІ інвалід, який не дося г пенсійного віку, не працює, а ле бажає працювати, має право бути зареєстрованим у держа вній службі зайнятості як бе зробітний. Рішення про визна ння інваліда безробітним і в зяття його на облік для праце влаштування приймається цен тром зайнятості за місцем пр оживання інваліда на підстав і поданих ним рекомендацій М СЕК та інших передбачених за конодавством документів. Дер жавна служба зайнятості здій снює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда квал іфікації та знань, з урахуван ням його побажань. Державна с лужба зайнятості може за рах унок Фонду соціального захис ту інвалідів надавати дотаці ю роботодавцям на створення спеціальних робочих місць дл я інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятост і, а також проводити професій ну підготовку, підвищення кв аліфікації і перепідготовку цієї категорії інвалідів у п орядку, встановленому Кабіне том Міністрів України.

Згідно з абзацами 2, 4 пункту 2 статті 19 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03 .1991 р. №803-ХІІ державна служба зай нятості має право одержувати від підприємств, установ і ор ганізацій, незалежно від фор м власності, адміністративні дані про наявність вакантни х робочих місць, у тому числі п ризначених для працевлаштув ання інвалідів, характер і ум ови праці на них, про всіх виві льнюваних, прийнятих і звіль нених працівників та інформа цію про передбачувані зміни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можуть п ризвести до вивільнення прац івників та направляти для пр ацевлаштування на підприємс тва, в установи і організації всіх форм власності при наяв ності там вільних робочих мі сць (вакантних посад) громадя н, які звертаються до служби з айнятості, відповідно до рів ня їх освіти і професійної пі дготовки, а інвалідів, крім то го, - відповідно до рекомендац ій МСЕК, наявних у них кваліфі кації і знань та з урахування м їх побажань.

Пунктом 4 статті 20 вищевказ аного Закону визначено, що пі дприємства, установи і орган ізації незалежно від форми в ласності реєструються у місц евих центрах зайнятості за ї х місцезнаходженням як платн ики збору до Фонду загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття, щоміс яця подають цим центрам адмі ністративні дані у повному о бсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у том у числі призначених для прац евлаштування інвалідів, та п ро працівників, які працюють неповний робочий день (тижде нь), якщо це не передбачено тру довим договором, або не працю ють у зв'язку з простоєм вироб ництва з не залежних від них п ричин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівни ків у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від н еї, порушення порядку поданн я адміністративних даних тяг не за собою відповідальність , передбачену законом.

Згідно з Інструкцією щодо з аповнення форми звітності №3 -ПН «Звіт про наявність вакан сій»форма використовується для інформування населення про наявність вакансій, спри яння працевлаштуванню грома дян, зареєстрованих у центра х зайнятості як такі, що шукаю ть роботу, для підбору персон алу на замовлення роботодавц ів, для оцінки поточної потре би в кадрах та організації пр офесійної підготовки населе ння відповідно до потреб рин ку праці. У разі необхідності підбору працівників за спри яння центрів зайнятості фізи чні особи, у тому числі підпри ємці, також можуть інформува ти центри зайнятості про ная вність вакансій за цією форм ою.

У графі 15 Звіту наводяться д ані про можливість працевлаш тування на вільне робоче міс це (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорі ї громадян, які потребують со ціального захисту і не здатн і на рівних умовах конкурува ти на ринку праці, у рахунок рі чної броні, установленої міс цевими державними адміністр аціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відпові дно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", із змінами та доповненнями, а та кож інвалідів, пенсіонерів, с тудентів та інших.

Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2009 рік форм а №10-ПІ (а.с. 9), наданого відповід ачем Полтавському відді ленню Фонду, середньообліков а кількість штатних працівни ків облікового складу на під приємстві за цей період стан овила 8 осіб. З них, середньооб лікова кількість штатних пра цівників, яким відповідно до чинного законодавства встан овлена інвалідність відпові дачем не зазначена. В цьому ж з віті обчислено норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів, який складає 1 ос обу.

Судом встановлено та підтв ерджено матеріалами справи, зокрема розрахунком суми поз ову, наданого позивачем (а.с. 10), а також виходячи із положень Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) «Звіт про за йнятість і працевлаштування інвалідів», затвердженої на казом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 р. №42, фактично на підпр иємстві у 2009 році особи, яким ві дповідно до чинного законода вства встановлена інвалідні сть, не працювали.

Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят е інвалідами, відповідач пов инен був звітувати до Глобин ського районного центру зайн ятості. Однак, як підтверджен о матеріалами справи, зокрем а листом Глобинського районн ого центру зайнятості (а.с. 13) КП «Глобинський «Райагропроме нерго»протягом 2009 року про на явність вільних робочих місц ь, призначених для працевлаш тування інвалідів (форма №3-ПН ) не звітувало.

Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону №875-ХІІ підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, де середньооблікова чис ельність працюючих інваліді в менша, ніж установлено норм ативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарські санкції, сума яки х визначається в розмірі сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичної осо би, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштув ання інваліда і не зайняте ін валідом. Для підприємств, уст анов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, на яких п рацює від 8 до 15 осіб, розмір адм іністративно-господарських санкцій за робоче місце, приз начене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалі дом, визначається в розмірі п оловини середньої річної зар обітної плати на відповідном у підприємстві, в установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, у фізичної особи, яка викорис товує найману працю.

Згідно з частиною 2 статті 20 з азначеного Закону порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій т ягне за собою нарахування пе ні. Пеня обчислюється виходя чи з 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку України, що діяла на момен т сплати, нарахованої на повн у суму недоїмки за весь її стр ок.

Зі звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2009 рік, наданого відповідаче м до Полтавського відділ ення Фонду (а.с. 9), вбачається, щ о на підприємстві відповідач а у 2009 році працювало 8 працівни ків, фонд оплати праці у вказа ному році складав 56 000 грн., сере дньорічна заробітна плата од ного штатного працівника скл адає, відповідно, 56 000 : 8 = 7 000 грн.

Враховуючи зазначене, за 1 р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, відпов ідач до 16 квітня 2010 року (термін сплати встановлений частино ю 4 статті 20 Закону №875-ХІІ) повин ен був самостійно сплатити а дміністративно-господарськ і санкції у розмірі (7 000:2) х1-0=3 500 гр н.

У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій у визначений законом ст рок, позивачем відповідно до частини 2 статті 20 цього ж Зако ну було нараховано пеню за не своєчасну сплату за період з 16 .04.2010 р. по 08.06.2010 р. включно у розмір і (3 500,00 грн. х 0,03%) х 54 дні = 56,70 грн.

Оскільки вказані суми не бу ли сплачені відповідачем, то згідно з частиною 5 статті 20 За кону №875-ХІІ ці суми можуть бут и стягнуті в примусовому пор ядку за відповідним рішенням суду.

Статтею 361 Закону України "П ро прокуратуру" від 05.11.1991 р. №1789-ХІ І передбачено, що представни цтво прокуратурою інтересів громадянина або держави в су ді полягає у здійсненні прок урорами від імені держави пр оцесуальних та інших дій, спр ямованих на захист у суді інт ересів громадянина або держа ви у випадках, передбачених з аконом.

Відповідно до статті 60 Коде ксу адміністративного судоч инства України прокурор може звертатися до адміністратив ного суду із адміністративни ми позовами про захист прав, с вобод та інтересів інших осі б і брати участь у цих справах , прокурор здійснює в суді пре дставництво інтересів грома дянина або держави в порядку , встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може зді йснювати представництво на б удь-якій стадії адміністрати вного процесу .

Таким чином, прокурор м. Пол тави, діючи в межах, наданих йо му законодавством України по вноважень, обґрунтовано звер нувся до суду в інтересах дер жави в особі Полтавського відділення Фонду до КП «Гло бинське «Райагропроменерго »про стягнення штрафних санк цій.

Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адм іністративного судочинства України, кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення.

З урахуванням викладеного , виходячи із загальних норм п рава стосовно відповідально сті за встановлення в діях аб о бездіяльності особи складу правопорушення, елементами якого є вина та наявність при чинного зв' язку між самим п орушенням та його наслідками , суд приходить до висновку, що відповідачем не виконано но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, а тому позивачем правомірно бу ло нараховано адміністратив но-господарські санкції та п еню відповідно до статті 20 Зак ону №875-ХІІ.

Відтак, позовні вимоги дост атньо обґрунтовані та підляг ають задоволенню.

У відповідності з вимогам и частини 4 статті 94 Кодексу ад міністративного судочинств а України судові витрати з ві дповідача не стягуються.

На підставі викладеного , керуючись Законом України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні», с таттями 9, 71, 160-163 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов прокурора м. Полтави в інте ресах держави в особі Полта вського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Колективного підприємства «Глобинське «Р айагропроменерго» про стягн ення штрафних санкцій - зад овольнити частково.

Стягнути з Колективного пі дприємства «Глобинське «Рай агропроменерго» (Полтавська область, м. Глобино, вул. 1 Травн я, 39, код ЄДРПОУ 05443110) на користь Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (вул. Зигіна , 1, м. Полтава, р/р 31215230700061 в ГУДКУ в П олтавській області, МФО 831019, от римувач УДК у Глобинському р айоні) адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 3 5 00 грн. та пеню у розмірі 56,70 грн.

В частині вимог щодо поклад ення судових витрат на відпо відача - відмовити.

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окру жний адміністративний суд шл яхом подачі заяви про апеляц ійне оскарження в 10-денний стр ок з дня її проголошення, а в р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 цього Кодексу - з дн я складення в повному обсяз і. Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то ст рок подання заяви про апел яційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга може бути подана у 20-денн ий строк після подачі заяви п ро апеляційне оскарження в п орядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 13 липня 2010 року.

Суддя Є.Б. Супрун

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу10356372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2738/10/1670

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Постанова від 12.07.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Супрун Є.Б.

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Супрун Є.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні