ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
з розгляду питання про заміну сторони виконавчого провадження
21 лютого 2022 року м. Київ№ 640/20831/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши заяву представника Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві про заміну сторони виконавчого провадження по адміністративній справі
за позовомОСОБА_1 доГоловного управління Державної фіскальної служби у м. Києв; Головного управління ДПС у м. КиєвіпроВизнання протиправним а скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.05.2021 у справі №640/20831/20 позов ОСОБА_1 задоволено повністю.
Суд вирішив:
визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС у м. Києві від 03.02.2020 № 13-о про звільнення ОСОБА_1 ;
поновити ОСОБА_1 на посаді начальника Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві з 04.02.2020; стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (вул Шолуденка 33/19,Київ 116,04116, код ЄДРПОУ39439980) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 04.02.2020 по 31.05.2021 в сумі 494538 грн.;
допустити до негайного виконання рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві та в частині стягнення з Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (вул Шолуденка 33/19,Київ 116,04116, код ЄДРПОУ39439980) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) у межах суми стягнення за один місяць у розмірі 31470,60грн. 08 червня 2021 року на виконання рішення від 31.05.2021 №640/20831/20 в частині негайного виконання, Окружним адміністративним судом м. Києва видані виконавчі листи.
01 листопада 2021 року Окружним адміністративним судом м. Києва виданий виконавчий лист у справі №640/20831/20 в частині виконання рішення: Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (вул Шолуденка 33/19,Київ 116,04116, код ЄДРПОУ39439980) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 04.02.2020 по 31.05.2021 в сумі 494538 грн.
Разом з тим, через відділ документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Окружного адміністративного суду міста Києва від представника Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві надійшло клопотання (вх.№03-13/625/22) про заміну сторони у виконавчому листі, а саме: Головне управління ДФС у м. Києві замінити на Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).
Розглядаючи заявлене клопотання, суд зазначає наступне.
Статтею 52 КАС України закріплені положення стосовно процесуального правонаступництва та указано, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
За приписами частин першої 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина четверта статті 379 КАС України).
Згідно з пунктами 5 та 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074 (надалі - Порядок № 1074), орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
За приписами пункту 8 Порядку № 1074 внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
18 грудня 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 1200 Про утворення Державної податкової служби та Державної митної служби України якою, відповідно, утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Відповідно до абзаців 3 та 4 пункту 2 Постанови № 1200 Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Підрозділи податкової міліції у складі Державної фіскальної служби продовжують здійснювати повноваження та виконувати функції з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, здійснюючи оперативно-розшукову, кримінальну процесуальну та охоронну функції до завершення здійснення заходів з утворення центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України (абзац 6 пункту 2 Постанови № 1200).
Розпорядженням № 682-р Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів України щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою України покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Судом встановлено, відповідно до витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДФС у м. Києві перебуває у стані припинення.
Разом з тим, запис про припинення ГУ ДФС у м. Києві на момент вирішення даного клопотання відсутній.
Таким чином, Постанова № 1200 та розпорядження № 682-р свідчать про компетенційне адміністративне (публічне) правонаступництво ДПС України, тобто про перехід до ДПС України функцій ДФС України у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску.
Проте, спір у цій справі виник у відносинах публічної служби та стосувався поновлення на посаді, а також стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу не стосується публічно-владних функцій у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску чи інших функцій, що були передані ДПС України відповідно до Постанови № 1200 та Розпорядження № 682-р.
У такому випадку заміна ГУ ДФС у м. Києві як боржника за вказаним рішенням може мати місце виключно у випадку фактичного його вибуття унаслідок припинення.
За правилами частин першої та п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Ураховуючи, що зобов`язання, яке випливає з рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.05.2021 у справі №640/20831/20, не стосується публічно-владних функцій, переданих ДПС України, і на момент вирішення клопотання про заміну боржника до Реєстру не внесений запис про припинення ГУ ДФС у м. Києві, клопотання представника відповідача є передчасним.
При цьому, суд звертає увагу, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 червня 2021 року замінено боржника у виконавчих листах у справі №640/20831/20 з Головного управління ДФС у м. Києві на Головне управління ДПС у м. Києві. Проте, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду м. Києва від 12.10.2021 ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від "14" червня 2021 р. скасовано, ухвалено нову постанову, якою в задоволенні заяви Головного управління ДФС у м.Києві про заміну сторони у виконавчих листах у справі №640/20831/20 відмовлено.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 248, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва -
УХВАЛИВ:
1. Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві про заміну сторони у виконавчому листі.
2. Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили відповідно до частини першої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до частини третьої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.
Суддя Каракашьян С.К.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2022 |
Оприлюднено | 02.03.2022 |
Номер документу | 103565814 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Штульман Ігор Володимирович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні