ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 березня 2022 р. м. Чернівці Справа № 600/4487/21-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства «Р.В.Р» до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
І. РУХ СПРАВИ
1.1. Фермерське господарство «Р.В.Р» (далі позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (далі відповідач-1), Державної податкової служби України (далі відповідач-2), в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області від 22 червня 2021 року №№ 2788305/36687705, 2788300/36687705, 2788306/36687705, 2788303/36687705, 2788298/36687705, 2788299/36687705, 2788304/36687705, 2788301/36687705 про відмову у реєстрації податкових накладних № 4 від 31.03.2021 р., № 3 від 30.04.2021 р., № 1 від 02.05.2021 р., № 2 від 05.05.2021 р., № 3 від 07.05.2021 р., № 4 від 09.05.2021 р., № 5 від 12.05.2021 р., № 6 від 14.05.2021 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 4 від 31.03.2021 р., № 3 від 30.04.2021 р., № 1 від 02.05.2021 р., № 2 від 05.05.2021 р., № 3 від 07.05.2021 р., № 4 від 09.05.2021 р., № 5 від 12.05.2021 р., № 6 від 14.05.2021 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, в порядку встановленому чинним законодавством.
1.2. Ухвалою суду від 08.09.2021 року даний позов залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків.
1.3. Ухвалою суду від 13.09.2021 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без повідомлення учасників справи.
1.4. 28.09.2021 року до суду від Головного управління ДПС у Чернівецькій області надійшов відзив на позовну заяву.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
2.1. Фермерське господарство «Р.В.Р» виписано та направлено до Державної податкової служби України для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 4 від 31.03.2021 р., № 3 від 30.04.2021 р., № 1 від 02.05.2021 р., № 2 від 05.05.2021 р., № 3 від 07.05.2021 р., № 4 від 09.05.2021 р., № 5 від 12.05.2021 р., № 6 від 14.05.2021 р.
2.2. Однак, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрації податкових накладних відмовлено у реєстрації вищевказаних податкових накладних.
2.3. Позивач вважає рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних протиправними, що і обумовило звернення до суду з цим позовом.
ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН
Позиція позивача
3.1. Відповідно до змісту позову та доданих до нього матеріалів, позиція позивача обґрунтовується наступним.
3.2. Так, представник позивача вказує, що податкові накладні були виписані та направлені на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних за наслідок виконаних господарських операцій між Фермерським господарством «Р.В.Р» та ТОВ «Сільпо-фуд» згідно договорів поставки.
3.3. Вважає, що Фермерським господарством «Р.В.Р» надано відповідачеві-1 всі передбачені законом та достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних документи. Немає жодних законних та достатніх підстав для віднесення позивача та здійснених господарських операцій до категорії ризикових та зупинення реєстрації податкових накладних. Господарські операції є законними та реальними.
Позиція відповідачів
3.4. Згідно поданого до суду відзиву на позовну заяву представник відповідача-1 зазначає про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення. В обґрунтування своєї позиції наводить положення Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2010 року №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, , на підставі яких, зокрема, встановлено алгоритм дій ДПС України щодо віднесення господарських операцій до переліку ризикових, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної, проведення перевірок, проведення реєстрації.
3.5. Так, зазначає, що Комісією при розгляді Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (далі - Повідомлення), встановлено ряд обставин та фактів, які унеможливлюють підтвердження Комісією реальність проведених господарських операцій між ФГ «Р.В.Р.» та ТОВ «Сільпо-Фуд» відповідно до податкових накладних №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 року, №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року та №6 від 14.05.2021 року, реєстрацію яких зупинено.
3.6. Так, станом на дату виписки вищенаведених податкових накладних ФГ «Р.В.Р.» (код ЄДРПОУ 36687705) перебувало в переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості згідно Постанови КМУ №1165 від 11.12.2019 року. В діяльності підприємства наявні ризики, а саме: середня зарплата по підприємству менше розміру мінімальної заробітної плати (згідно баз даних кількість працюючих - 4 особи (звіт по ЄСВ за грудень 2020 року, середня з/п - 3954,90 грн.); згідно бази даних ДПС (АІС «Податковий блок») із об`єктів оподаткування наявна тільки земельна ділянка; відноситься до категорії СГ, які здійснюють реєстрацію ПН/РК за рахунок ліміту минулих періодів; починаючи з січня 2020 року не задекларовано жодної гривні ПДВ до сплати. Тому платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
3.7. Податкові накладні №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 року, №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року та №6 від 14.05.2021 року, реєстрацію яких зупинено та за результатами розгляду копій документів прийняті рішення про відмову в їх реєстрації, виписані на ТОВ «Сільпо-Фуд» (код СДРПОУ 40720198), яке згідно інформації наявної в органах ДПС перебуває на обліку в МУ ДПС по роботі з ВПП, основний вид діяльності - роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами. Станом на період здійснення господарських відносин ТОВ «Сільпо-Фуд» (код ЄДРПОУ 40720198) не перебувало в переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості згідно Постанови КМУ №1165 від 11.12.2019 року.
3.8. До наданих Повідомлень платником не надано первинні документи, в яких міститься інформація щодо проведених господарських операцій, а саме: до ПН №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 року, №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року та №6 від 14.05.2021 року не надано прайс-листи, логістичні специфікації, які згідно умов договору є його невід`ємними частинами (п.2, п. 3 Договору поставки №7736Р від 11.08.2020 року), а також не надано жодних документів щодо оплати товару покупцем.
3.9. Вищенаведені факти унеможливлюють підтвердження Комісією реальність проведених господарських операцій між ФГ «Р.В.Р.» (код ЄДРПОУ 44001569) та ТОВ «Сільпо-Фуд» (код ЄДРПОУ 40720198).
3.10. Відповідач-2 будь-якої процесуальної активності не проявив, клопотань та відзив на позов суду не надав.
ІV. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
4.1. Фермерське господарство «Р.В.Р», згідно матеріалів справи, є юридичною особою, зареєстрованою 11.09.2009 року. Основний вид діяльності 01.49. Розведення інших тварин.
4.1. У зв`язку із здійсненням господарських операцій, а саме реалізації товару (тушки кроликів) ТОВ «Сільпо-Фуд» Фермерським господарством «Р.В.Р» виписано та направлено до Державної податкової служби України для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 року, №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року та №6 від 14.05.2021 року.
4.4. За результатами перевірки вищезазначених податкових накладних, контролюючим органом надіслано Фермерському господарству «Р.В.Р» квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8. Критерії ризиковості платника податку. Також запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
4.5. Реалізовуючи право на подачу пояснень, позивач надіслав контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків, реєстрацію яких зупинено, №2, №7, №5, від 18.06.2021 року.
4.6. За наслідками розгляду вказаних повідомлень, пояснень та наданих позивачем документів Комісією Головного управління ДПС у Чернівецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрації податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 22.06.2021 року № 2788305/36687705, №2788300/36687705, №2788306/36687705, №2788303/36687705, №2788298/36687705, №2788299/36687705, №2788304/36687705, №2788301/36687705 про відмову у реєстрації податкових накладних №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 р., №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року, №6 від 14.05.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для відмови у реєстрації поданої позивачем податкових накладних в оскаржуваних рішеннях зазначено ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. У якості додаткової інформації зазначено: не надано прайс-листи; логістичні специфікації, які згідно умов договору є його невід`ємними частинами, а також не надано жодних документів щодо оплати товару.
4.7. Судом також встановлено, що Фермерське господарство «Р.В.Р» 22.06.2021 року подано скарги на вищевказане рішення Комісії Головного управління ДПС у Чернівецькій області, в якій просило його скасувати. Однак рішенням Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.07.2021 року № 31256/36687705/2, №31249/36687705/2, від 12.07.2021 року № 31757/36687705/2, №31730/36687705/2, №31697/36687705/2, №31748/36687705/2, №31749/36687705/2, №31726/36687705/2 скарги залишено без задоволення, а рішення комісій регіонального рівня про відмову реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
V. ПОЗИЦІЯ СУДУ
5.1. Так предметом оскарження у цій справі є рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації поданої Фермерським господарством «Р.В.Р» податкової накладної та рішення Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, при розгляді цієї справи, суд надасть зазначеним рішенням Головного управління ДПС у Чернівецькій області та ДПС України оцінку на предмет відповідності чинним нормативно-правовим актам, через призму верховенства права.
5.2. Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі ПК України).
5.3. Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 року 1797-VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Метою зазначеного було покращення інвестиційного клімату в Україні за рахунок спрощення податкової системи та адміністрування податків, що матиме позитивний вплив на економічне зростання, залучення інвестицій та створення нових робочих місць (див. зміст пояснювальної записки до проекту Закону).
5.4. Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
5.5. За правилами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
5.6. Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
5.7. Як зазначено у пункті 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
5.8. Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 року, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 204 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
5.9. Згідно з пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
5.10. Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).
5.11. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 року №1165 (набула чинності з 01.02.2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
5.12. Згідно з вимогами пункту 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165) у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
5.13. Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
5.14. При цьому, згідно пункту 2 Порядку №1165 під ризиком порушення норм податкового законодавства розуміється ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
5.15. У відповідності до пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
5.16. Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
5.17. Таким чином, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є відповідність: 1) платника податку критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування критеріям ризиковості здійснення операції.
5.18. Пунктом 10 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
5.19. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
5.20. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
5.21. Дослідженням матеріалів справи судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 року, №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року та №6 від 14.05.2021 року слугувало те, що платник податку відповідає вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку (див. пункт 4.4 рішення).
5.22. Суд, зазначає, що на момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 року, №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року та №6 від 14.05.2021 року, такі Критерії визначені додатком 1 до Порядку №1165.
Так, додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
5.23. Отже, пункт 8 додатку 1 до Порядку №1165 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість містить одну із можливих ознак ризиковості здійснення операцій, якою є те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування
5.24. Відтак, аналіз пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у платника податку такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності платника податку вказаному критерію слід навести розрахунок показника за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
5.25. Водночас, пункт 11 Порядку №1165 передбачає зазначення у квитанції пропозиції щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації
5.26. Отже, аналізуючи зазначене слід прийти до висновку, що підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є наявність об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
5.27. Тобто, господарська операція має бути реальною, впливати на активи підприємства та породжувати податкові зобов`язання.
5.28. Крім цього, слід прийти до висновку, що податкове законодавство України, чинне на час формування у цій справі квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, містило вимоги до змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, які є конкретними та не можуть носити абстрактний характер.
5.29. Натомість, судом встановлено, що при зупиненні реєстрації податкових накладних у квитанціях відсутній конкретний перелік необхідних документів, що має бути наданий платником для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, наявні лише посилання на п.201.16. ст. 201 ПК України, що унеможливлює встановити конкретно яким критеріям ризиковості, переліченим в зазначеному вище пункті 8 Критеріїв ризиковості платника податку відповідає позивач.
5.30. Вказане свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам пункту 11 Порядку №1165.
5.31. Пунктом 6 вказаного Порядку також визначено, що комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
5.32. Відтак, суд зазначає, що відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до вимог Порядку або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
5.33. З огляду на матеріали справи, судом встановлено, що реалізовуючи право на подачу пояснень, позивач надіслав контролюючому органу пояснення та копії документів щодо податкових накладних №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 року, №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року та №6 від 14.05.2021 року, реєстрацію яких зупинено, які на переконання представника позивача свідчать про реальність здійснених Фермерське господарство «Р.В.Р» операцій.
5.34. Однак, як встановлено судом вище, позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних у зв`язку із ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
5.35. У даному разі, з метою забезпечення логічності та зрозумілості, суд надасть оцінку реальності господарської операції, після чого надасть оцінку правомірності підстав, які зазначені у оскаржуваному рішенні.
5.36. Водночас суд зазначає, що відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, такий суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
5.37. З викладеного слідує, що відповідачі не можуть посилатись на докази, які не були підставою для прийняття рішення про відмову позивачу в реєстрації податкових накладних.
Щодо реальності господарських операцій між Фермерським господарством «Р.В.Р» та ТОВ «Сільпо-Фуд»
5.38. Фермерське господарством «Р.В.Р, будучи господарським товариством, здійснює підприємницьку діяльність з метою отримання прибутку. З врахуванням зазначеного, у цій справі необхідно провести аналіз операцій щодо реалізації Фермерським господарством «Р.В.Р» товару згідно укладених з контрагентом договорів, через призму мети отримання прибутку.
5.39. При цьому суд зазначає, що у даному разі не йде мова про отримання податкової вигоди, всупереч положень ПК України.
5.40. Судом у цій справі встановлено, що податкові накладні №4 від 31.03.2021 року на загальну суму 82131,30 грн., №3 від 30.04.2021 року на загальну суму 77292,00 грн., №1 від 02.05.2021 року на загальну суму 30808,76 грн., №2 від 05.05.2021 року на загальну суму 16245,73 грн., №3 від 07.05.2021 року на загальну суму 11276,08 грн., №4 від 09.05.2021 року на загальну суму 14376,04 грн., №5 від 12.05.2021 року на загальну суму 25321,64 грн. та №6 від 14.05.2021 року на загальну суму 21573,13 грн. складено у зв`язку із продажем ТОВ «Сільпо-Фуд» товару.
5.41. Так, між Фермерським господарством «Р.В.Р» та ТОВ «Сільпо-Фуд» укладено договори поставки №144-ПС 03/18 від 12.09.2018 року (з урахуванням додаткових угод) та №7736Р від 11.08.2020 року (з урахуванням додаткових угод).
5.42. На реалізацію умов договорів поставки №144-ПС 03/18 від 12.09.2018 року та №7736Р від 11.08.2020 року оформлено накладні та товарно-транспортні накладні про відпуск товару.
При цьому, згідно матеріалів справи та аргументів сторін встановлено, що податкова накладна №4 від 31.03.2021 року на загальну суму 82131,30 грн. є зведеною податковою накладною у зв`язку із тим, що за березень 2021 року реалізовано продукції на ТОВ «Сільпо-Фуд» у сумі 82131,30 грн.
Податкова накладна №3 від 30.04.2021 року на загальну суму 77292,00 грн. є зведеною податковою накладною у зв`язку із тим, що за квітень 2021 року реалізовано продукції на ТОВ «Сільпо-Фуд» у сумі 77292,00 грн.
5.43. Окрім цього, судом також встановлено, що ТОВ «Сільпо-Фуд» у березні 2021 року згідно платіжних доручень №6585982 від 01.03.2021 року, № 6625254 від 15.03.2021 року, № 6657892 від 29.03.2021 року, № 6648392 від 23.03.2021 року здійснено оплату за поставлений йому товар згідно договору №144-ПС 03/18 від 12.09.2018 року, що також підтверджується випискою по рахунку Фермерського господарства «Р.В.Р» та актом звірки взаєморозрахунків.
Водночас, згідно доводів позивача у поданих поясненнях до відповідача-1 оплата за поставлений товар у квітні-травні 2021 року не здійснювалася у зв`язку із зупинкою реєстрації податкових накладних №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 року, №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року та №6 від 14.05.2021 року.
5.44. Водночас, аналізуючи викладене у своїй сукупності, враховуючи логічність та розумність проведеної позивачем господарських операцій, метою яких є отримання прибутку, з урахуванням наданих контролюючим органам з метою реєстрації податкових накладних первинних документів по господарській операції, суд вважає, що такі господарські операції щодо реалізації Фермерським господарством «Р.В.Р» товару ТОВ «Сільпо-Фуд» є реальними. При цьому, у матеріалах справи наявні первинні документи, які підтверджують понесенні позивачем витрати у зв`язку із виконанням ним умов договорів поставки товару, аналіз та синтез яких свідчить про їх змістову логічність з наведеними вище первинними документами, якими документовано господарські операції між Фермерським господарством «Р.В.Р» та ТОВ «Сільпо-Фуд». При цьому, у зв`язку із придбанням товару ТОВ «Сільпо-Фуд» має право на податковий кредит, однак його реалізувати не може у зв`язку з відмовою в реєстрації податкової накладної.
5.45. Водночас, відповідачі у цій справі не надали суду жодного доказу фіктивності цієї господарської операцій, при цьому суд зауважує, що підставою для зупинення податкової накладної є наявність об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
Щодо ненадання позивачем первинних документів по здійсненій господарській операції
5.46. Так, в оскаржуваних позивачем рішеннях підставою для відмови у реєстрації податкових накладних вказано ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
5.47. У першу чергу, суд звертає увагу на те, що реалізовуючи право на подачу пояснень, позивач надіслав контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків, реєстрацію яких зупинено.
5.48. Так, судом встановлено, та не заперечувалось відповідачами в ході розгляду справи, що позивачем до контролюючого органу разом із поясненнями подано, зокрема, копії таких документів: договір №144-ПС 03/18 від 12.09.2018 року та №7736Р від 11.08.2020 року, додаткових угод до них, а також накладних та товарно-транспортних накладних про відпуск товару на ТОВ «Сільпо-Фуд».
5.49. Зазначене у своїй сукупності спростовує позицію відповідача-1 щодо відсутності у позивача первинних документів щодо здійснення господарських операції по укладених між Фермерським господарством «Р.В.Р» та ТОВ «Сільпо-Фуд» договорів, які є достатніми для підтвердження реальності господарських операцій.
5.50. Щодо висновків Комісії відповідача-1 згідно оскаржуваних рішень в частині не надання документів про оплату товару, то суд зазначає, що по податковій накладній №4 від 31.03.2021 року, згідно пояснень позивача від 18.06.2021 року, надано розрахункові документи за продукцію (платіжні доручення від ТОВ «Сільпо-Фуд»).
5.51. Щодо решти податкових накладних, як зазначено судом раніше, позивачем згідно пояснень від 18.06.2021 року вказано, що оплата за поставлений товар не здійснювалася у зв`язку із зупинкою реєстрації податкових накладних, що відповідає положенням договорів поставки.
5.52. При цьому, суд зазначає, що відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
5.53. Відтак, суд приходить до висновку про необґрунтованість висновку Комісії відповідача-1 щодо не надання документів про оплату товару як підставу для відмови у реєстрації податкових накладних, з огляду на те, що податкові накладні подані на реєстрацію по першій події відвантаження товарів.
5.54. Окрім цього, щодо відсутності та дефектності, на переконання представників відповідачів, певних первинних документів, якими документована господарська операція, то у даному разі суд вважає за необхідне навести наступні висновки Верховного Суду щодо правозастосування:
- наявність або відсутність окремих документів, як і деякі помилки чи неточності у їх оформленні, не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних випливає, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце (відбулися), а певні недоліки в заповненні первинних документів носять оціночний характер (постанова Верховного Суду від 22.05.2020 року, справа №804/9510/15);
- відсутність та/або дефектність документів на транспортне перевезення не є безумовною підставою ставити під сумнів здійснення господарських операцій (постанова Верховного Суду від 04.06.2020 року, справа №340/422/19);
- наявність належно оформлених первинних документів є обов`язковою ознакою господарської операції, однак не єдиною. По своїй правовій суті господарська операція є операція, яка змінює зміст активів платника податку, а первинні документи лише підтверджують факт її проведення. Основною первинною ознакою господарської операції є її реальність, а наявність первинних документів є вторинною, похідною ознакою. Належне документальне оформлення господарської операції відповідними первинними документами не свідчить про безумовну їх відповідність самому змісту операції. Правові наслідки створює саме господарська операція, а не первинні документи (постанова Верховного Суду від 25.09.2019 року, справа №520/11437/18).
5.55. За таких підстав, суд вважає, що відповідачами, як суб`єктами владних повноважень не надано жодних доказів, які слугували б підставою для прийняття оскаржуваних рішень, як і не надано доказів, які б вказували на наявність ознак відповідності Фермерського господарства «Р.В.Р» критерія ризиковості платника податку.
VІ. ВИСНОВКИ СУДУ
6.1. Відповідно до частин 1, 2 статті 6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
6.2. Відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
6.3. У пункті 50 рішення Європейського суду з прав людини Щокін проти України (№ 23759/03 та № 37943/06) зазначено про те, що перша та найважливіша вимога статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року полягає в тому, що будь-яке втручання публічних органів у мирне володіння майном повинно бути законним. Говорячи про закон, стаття 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року посилається на ту саму концепцію, що міститься в інших положеннях цієї Конвенції (див. рішення у справі Шпачек s.r.о. проти Чеської Республіки (SPACEK, s.r.o. v. THE CZECH REPUBLIC № 26449/95). Ця концепція вимагає, перш за все, щоб такі заходи мали підстави в національному законодавстві. Вона також відсилає до якості такого закону, вимагаючи, щоб він був доступним для зацікавлених осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні (див. рішення у справі Бейелер проти Італії (Beyeler v. Italy № 33202/96).
6.4. Суд враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
6.5. При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
6.6. Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), Проніна проти України (Заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).
6.7. Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а згідно частини 2 цієї статті Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
6.8. Відповідачами не доведено суду правомірність прийняття оскаржуваних позивачем рішень від 22.06.2021 року № 2788305/36687705, №2788300/36687705, №2788306/36687705, №2788303/36687705, №2788298/36687705, №2788299/36687705, №2788304/36687705, №2788301/36687705 про відмову у реєстрації податкових накладних №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 р., №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року, №6 від 14.05.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому суд вважає, що позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
6.9. За таких обставин, суд вважає, що оскаржувані рішення Комісії Головного управління ДПС у Чернівецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрації податкових накладних про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
6.10. Разом з цим, суд зазначає, що згідно частини 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
6.11. Таким чином, суд вважає, що в даному випадку належним способом захисту порушених прав позивача буде визнання протиправним і скасування оскаржуваних рішень та зобов`язання відповідача-2 Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 р., №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року, №6 від 14.05.2021 року, подані на реєстрацію позивачем, датою їх подання.
6.12. За таких обставин суд прийшов до висновку, що зазначений позов підлягає задоволенню з підстав викладених у його мотивувальній частині.
VІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ
7.1. Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
7.2. З матеріалів справи встановлено, що при зверненні до суду з даним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 18160,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 703 від 07.09.2021 року та №705 від 10.09.2021 року.
7.3. У зв`язку із тим, що цей позов задоволено повністю, суд стягує порівну з відповідачів на користь позивача судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у розмірі 18160,00 грн за рахунок їх бюджетних асигнувань.
7.4. Доказів понесення інших витрат суду надано не було.
На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Фермерського господарства «Р.В.Р.» до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Чернівецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2788305/36687705 від 22.06.2021 року, №2788300/36687705 від 22.06.2021 року, №2788306/36687705 від 22.06.2021 року, №2788303/36687705 від 22.06.2021 року, №2788298/36687705 від 22.06.2021 року, №2788299/36687705 від 22.06.2021 року, №2788304/36687705 від 22.06.2021 року, №2788301/36687705 від 22.06.2021 року про відмову у реєстрації податкових накладних Фермерського господарства «Р.В.Р.» №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 р., №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року, №6 від 14.05.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Фермерським господарством «Р.В.Р.» податкові накладні №4 від 31.03.2021 року, №3 від 30.04.2021 року, №1 від 02.05.2021 р., №2 від 05.05.2021 року, №3 від 07.05.2021 року, №4 від 09.05.2021 року, №5 від 12.05.2021 року, №6 від 14.05.2021 року, датою їх подання.
4. Стягнути на користь Фермерського господарства «Р.В.Р.» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернівецькій області судові витрати у вигляді сплаченого згідно платіжних доручень № 703 від 07.09.2021 року та №705 від 10.09.2021 року судового збору у розмірі 9080 (дев`ять тисяч вісімдесят) грн 00 коп. та за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судові витрати у вигляді сплаченого згідно платіжних доручень № 703 від 07.09.2021 року та №705 від 10.09.2021 року судового збору у розмірі 9080 (дев`ять тисяч вісімдесят) грн 00 коп.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Повне найменування учасників процесу:
Позивач Фермерське господарство «Р.В.Р.» (Чернівецька обл., Чернівецький р-н., с. Берестя, вул. Шкільна, буд. 23, код ЄДРПОУ 36687705).
Відповідач-1 Головне управління ДПС у Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, код ЄДРПОУ 44057187).
Відповідач-2 Державна податкова служба України (м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Суддя О.В. Анісімов
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 103613330 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні