ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 березня 2022 року ЛуцькСправа № 140/15347/21
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Смокович В.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екопак» про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, контролюючий орган, позивач) звернулося із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екопак» (далі ТзОВ «Екопак», відповідач, товариство) про стягнення з банківських рахунків ТзОВ «Екопак» податкового боргу в сумі 100765,75 грн (сто тисяч сімсот шістдесят п`ять гривень сімдесят п`ять копійок) в дохід Державного бюджету.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення статей 16, 36, 38 Податкового кодексу України (далі - ПК України) за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість в сумі 89555,07 грн, який виник в результаті несплати грошових зобов`язань визначених згідно із податковими повідомленнями-рішеннями від 26 квітня 2019 року №0105935512, від 04 червня 2019 року №0134135512, від 14 серпня 2019 року №0191755512, від 14 серпня 2019 року №0191785512, від 03 лютого 2020 року №0018645504, від 13 квітня 2020 року №004705504, від 26 травня 2020 року №0056025504, від 07 травня 2020 року №0051255504, від 28 липня 2020 року №0078595504 та самостійно задекларованих сум, згідно поданих податкових декларацій з податку на додану вартість: від 19 квітня 2021 року №9091034966, від 01 лютого 2019 року №9116983067, від 01 березня 2019 року №9117079012, від 11 травня 2021 року №9117079012, від 11 травня 2021 року №9117323169, від 31 травня 2021 року №9130288414, від 18 червня 2021 року №9163847454, від 01 квітня 2021 року №9178345455, від 03 липня 2021 року №9178345455, від 19 липня 2021 року та нарахованої пені; з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 11210,68 грн, який виник в результаті несплати самостійно задекларованих зобов`язань згідно податкових декларацій: від 28 лютого 2020 року №9334971809 та від 11 березня 2021 року №9372849420. З метою погашення податкового боргу була сформована та надіслана податкова вимога від 10 червня 2019 року №699-17, однак податковий борг не був погашений.
З огляду на зазначене, контролюючий орган просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній адміністративній справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами (арк. спр. 51).
Вказана ухвала направлена рекомендованою кореспонденцією за юридичною адресою ТзОВ «Екопак», однак повернута відділенням поштового зв`язку 19 січня 2022 року із довідкою «адресат відсутній за вказаною адресою» (арк. спр. 53).
Відтак, із урахуванням положень частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), слід вважати, що копія ухвали вручена належним чином.
Відповідач відзив на позов не подав, як і будь-які докази у спростування позовних вимог.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, перевіривши доводи позивача у заяві по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ТзОВ «Екопак» з 21 лютого 2012 року зареєстроване як суб`єкт господарювання та взято на податковий облік як платник податків в ГУ ДПС у Волинській області (арк. спр. 5-7).
Згідно розрахунку сум податкового боргу, наданого позивачем, за відповідачем рахується податковий борг в загальній сумі 100765,75 грн, в тому числі з податку на додану вартість в сумі 89555,07 грн та з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 11210,68 грн (арк. спр. 9).
Вказані обставини контролюючий орган також підтверджує довідкою про наявність податкового боргу по платежах до бюджету станом на 31 серпня 2021 року (арк. спр. 8) та інтегрованою карткою платника податків за відповідними платежами (арк. спр. 41-47).
З метою стягнення наявної заборгованості, ГУ ДПС у Волинській області, керуючись підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20, пунктом 95.3 статті 95 ПК України, звернулось із даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачений обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ПК України, законами з питань митної справи.
За приписами підпункту 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Так, податковий борг з податку на додану вартість виник в результаті несплати грошових зобов`язань, визначених контролюючим органом згідно із податковими повідомленнями-рішеннями: від 26 квітня 2019 року №0105935512 в розмірі 3536,66 грн., від 04 червня 2019 року №0134135512 в розмірі 1665,00 грн, від 14 серпня 2019 року №0191755512 в розмірі 2,65 грн, від 14 серпня 2019 року №0191785512 в розмірі 3727,50 грн, від 03 лютого 2020 року №0018645504 в розмірі 6,00 грн, від 13 квітня 2020 року №004705504 в розмірі 116,00 грн, від 26 травня 2020 року №0056025504 в розмірі 170,00 грн, від 07 травня 2020 року №0051255504 в розмірі 44,00 грн, від 28 липня 2020 року №0078595504 в розмірі 2466,67 грн (арк. спр. 11-24).
Також податковий борг збільшився внаслідок несплати самостійно задекларованих сум, згідно поданих податкових декларацій з податку на додану вартість: від 19 червня 2019 року в сумі 23516,00 грн, від 17 липня 2019 року в розмірі 329,00 грн, від 19 квітня 2021 року в розмірі 6059,00 грн, , від 18 травня 2021 року в розмірі 5704,00 грн, від 18 червня 2021 року в розмірі 8027,00 грн, від 19 липня 2021 року в розмірі 17169,00 грн та уточнюючими розрахунками від 11 травня 2021 року до податкової декларації за березень 2019 року в розмірі 6536,00 грн та суми штрафу, у зв`язку із виправленням помилки в сумі 196,00 грн, від 11 травня 2021 року до податкової декларації за лютий 2019 року в розмірі 89,00 грн, від 11 травня 2021 року в розмірі 2964,00 грн, від 03 липня 2021 року до податкової декларації за квітень 2021 року в розмірі 6337,00 грн та суми штрафу, у зв`язку із виправленням помилки в сумі 190,00 грн (арк. спр. 25-36), а також пені, нарахованої відповідно до статті 129 ПК України в розмірі 878,11 грн.
З урахуванням наявної станом на 22 травня 2019 року переплати в сумі 113,52 грн та сплати в сумі 60,00 грн згідно із платіжним дорученням від 24 червня 2019 року (арк. спр. 42), загальна заборгованість ТзОВ «Екопак» з податку на додану вартість із виготовлених в Україні товарів (робіт, послуг) становить 89555,07 грн.
Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник в результаті несплати самостійно задекларованих зобов`язань згідно податкових декларацій: від 27 лютого 2020 року в розмірі 11025,00 грн та від 26 лютого 2020 року в розмірі 617,00 грн (арк. спр. 37-40).
Однак як убачається із інтегрованої картки платника з податку на прибуток приватних підприємств за 2020 рік з урахуванням наявної переплати в сумі 431,32 грн загальна заборгованість за вказаним платежем становить 11210,68 грн (арк. спр. 46-47).
Отже, загальна сума заборгованості відповідача по платежах до бюджету становить 100765,75 грн (сто тисяч сімсот шістдесят п`ять гривень сімдесят п`ять копійок).
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно пункту 42.2. статті 42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Податкові повідомлення - рішення від 26 квітня 2019 року №0105935512, від 04 червня 2019 року №0134135512, від 14 серпня 2019 року №0191785512, №0191755512, від 03 лютого 2020 року №0018645504, від 13 квітня 2020 року №004705504, від 07 травня 2020 року №0051255504, від 26 травня 2020 року №0056025504, від 28 липня 2020 року №0078595504 були надіслані у встановленому порядку за юридичною адресою ТзОВ «Екопак» та як убачається із рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень вручені відповідачу 20 травня 2019 року, 24 червня 2019 року, 28 серпня 2019 року, 12 лютого 2020 року, 03 травня 2020 року, 01 червня 2020 року, 10 червня 2020 року та 06 серпня 2020 року відповідно (арк. спр. 12, 14, 16, 17 зворот., 19, 20 зворот., 21, 24).
В судовому порядку зазначені податкові повідомлення-рішення станом на день розгляду справи відповідачем не оскаржувались. Доказів протилежного суду не надано.
Таким чином, грошове зобов`язання визначене такими податковими повідомленнями-рішеннями є узгодженим.
Відповідно до пункту 57.3. статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно із пунктом 137.1. статті 137 ПК України, податок на прибуток нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.
Нормами пункту 137.4. статті 137 ПК України визначено, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, крім:
Відповідно до підпункту 14.1.162. пункту 14.1 статті 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
Нормами підпункту 129.1.1 пункту 129.1. статті 129 ПК України, передбачено, що при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Згідно із пунктом 129.4. статті 129 ПК України, на суми заниження податкового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.2 та 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті, нараховується пеня за кожний календарний день заниження податкового зобов`язання, включаючи день настання строку погашення податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
За приписами підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
З врахуванням викладеного несплачені у встановлені законодавством строки суми податкового зобов`язання набули статусу податкового боргу.
Згідно пункту 59.1 статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків..
З метою погашення податкового боргу Головне управління ДПС у Волинській області сформувало податкову вимогу форми «Ф» від 10 червня 2019 року №699-17 на суму 3423,14 грн, яка була надіслана у встановленому порядку за юридичною адресою ТзОВ «Екопак» та як вбачається із рекомендованого повідомлення була вручена відповідачу (арк. спр. 10).
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Аналогічні норми передбачені і пунктом 6 розділу ІІІ Порядку направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 червня 2017 №610.
Таким чином, податкова вимога надсилається тільки один раз після виявлення заборгованості, в разі збільшення податкового боргу податкова вимога додатково не надсилається (не вручається), що не виключає права контролюючого органу стягнути з такого платника податку суму заборгованості, яка існує на день стягнення.
Виконання обов`язку позивачем щодо надіслання платнику податків вимоги судом установлено, доказів оскарження податкової вимоги сторонами не надано.
Як убачається із інтегрованої картки з податку на додану вартість за 2019-2021 роки податковий борг у ТзОВ «Екопак» з моменту виникнення 31 травня 2019 року не переривався (арк. спр. 41-47).
Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Податковим кодексом України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95).
Таким чином, оскільки за відповідачем обліковується податковий борг в загальній сумі 100765,75 грн (сто тисяч сімсот шістдесят п`ять гривень сімдесят п`ять копійок), доказів сплати якої відповідач суду не надав, а вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому адміністративний позов належить задовольнити шляхом прийняття рішення про стягнення в дохід Державного бюджету України вказаного податкового боргу.
Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З урахуванням такого правила, витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 243-246, 255, 257, 262, 263, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 44106679) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екопак» (43000, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Лідавська, будинок 2, ідентифікаційний код юридичної особи 38079082) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Екопак» в банках, обслуговуючих платника податків в дохід Державного бюджету України податковий борг в сумі 100765,75 грн (сто тисяч сімсот шістдесят п`ять гривень сімдесят п`ять копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя В.І. Смокович
Повний текст судового рішення складено 04 березня 2022 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 103621563 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні