Справа № 560/13445/21
РІШЕННЯ
іменем України
10 березня 2022 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Олексіївського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального розвитку "Капітошка" Старосинявської селищної ради Старосинявського району (Хмельницький район) Хмельницької області про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулось в суд з позовом до Олексіївського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального розвитку "Капітошка" Старосинявської селищної ради Старосинявського району (Хмельницький район) Хмельницької області, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Олексіївського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального розвитку «Капітошка» Старосинявської селищної ради Старосинявського району (Хмельницького району) Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Хмельницький р-н, с. Олексіївка, вул. Радянська, 44 (ЄДРПОУ 34638881) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, викладених в пунктах 1-15 акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №693 від 15.07.2021.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначає, що подальша робота Олексіївського дошкільного навчального закладу ( дитячий садок) загального розвитку "Капітошка" Старосинявської селищної ради Старосинявського району ( Хмельницький район) Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Старосинявський р-н, с. Олексіївка, вул. Радянська, 44, код ЄДРПОУ 34638881, із порушеннями вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що створює реальну загрозу життю та здоров`ю людей.
Відповідач правом на подання відзиву на адміністративний позов у наданий йому строк не скористався.
Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.
Відповідно до вимогКодексу цивільного захисту України, наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 04.06.2021 №294 в період з 14 по 15 липня 2021 року посадові особи позивача здійснили позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки будівель Олексіївського ДНЗ "Капітошка", розташованих за адресою: Хмельницька область, Хмельницький р-н, с. Олексіївка, вул. Радянська, 44.
За результатами перевірки складений акт від 15.07.2021 №693, яким встановлено, зокрема, порушеннявимогКодексу цивільного захисту України №5403 - VI від 02.10.2012 року(далі -КЦЗУ), Державних будівельних норм України "Системи протипожежного захисту" затверджених наказом Мінрегіону України від 12.11.2014 № 312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Правил пожежної безпеки в Україні, затвердженихнаказом МВС України № 1417 від 30.12.2014(зі змінами), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБУ) та ряду інших нормативно-правових актів, а саме:
в порушення п. 2.5 розділу ІІІ ППБУ дерев`яні конструкції горища не оброблено вогнезахисним розчином;
в порушення п. 8 розділу ІІ ППБУ на території та в приміщеннях не поновлено знаки безпеки;
в порушення п. 1.6 розділу ІV ППБУ з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;
в порушення п. 1.18 розділу ІV ППБУ на електричних світильниках з лампами розжарювання відсутні скляні плафони;
в порушення п. 1.17 розділу ІV ППБУ електричні розетки та вимикачі встановлено на горючу основу в усіх приміщеннях;
в порушення п. 1.21 розділу ІV ППБУ не проведено ремонт установки блискавкозахисту;
в порушення п. 2.1 розділу ІІІ ППБУ, п. 2.13 розділу VІ ППБУ в підсобних приміщеннях знаходяться горючі матеріали;
в порушення п. 2.17 розділу ІІІ ППБУ допущено оздоблення стін, підлоги з матеріалів з невизначеними показниками пожежної безпеки;
в порушення п. 1.2 розділу VІ ППБУ килими та доріжки не закріплені до підлоги;
в порушення п. 2.3 розділу ІІІ ППБУ в перекритті відсутній протипожежний люк;
в порушення п. 3.6 розділу V ППБУ об`єкт не забезпечено достатньою кількістю первинних засобів пожежогасіння;
в порушення п. 1.1, 1.2 розділу V ППБУ, п. 1.4, п. 5.8 ДБН В.2.5.-56:2014 система пожежної сигналізації не виведена на центральний пульт спостереження; не заключено договір на ремонт і обслуговування системи пожежної сигналізації; не проведено ремонт системи пожежної сигналізації;
в порушення п. 2.13 розділу ІV ППБУ пошкоджені дверцята опалювальних печей.
Вважаючи, що подальша експлуатація будівель Олексіївського ДНЗ "Капітошка", розташованих за адресою Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с. Олексіївка, вул. Радянська, 44 із вищезазначеними порушеннями вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що створює реальну загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МНС України 30.12.2014 № 1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Відповідно до частини 7статті 7 закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V(далі - Закон №877-V) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановленізаконом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Статтею 3 Конституції Українивизначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
За змістом частини 2статті 68 Кодексу цивільного захисту Україниу разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту Українивизначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Отже, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених відповідних заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Відповідно до пунктів 32-33 частини 1статті 2 Кодексу цивільного захисту України, пожежа - неконтрольований процес знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища; пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Отже, пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, але й за наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від шкідливого впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі або підвищують ризик розвитку пожеж.
Не усунення відповідним суб`єктом господарювання усіх виявлених порушень не свідчить про минування загрози життю та здоров`ю людей та, як наслідок, відсутності підстав для застосування відповідних заходів реагування.
Верховний Суд у постанові від 29 жовтня 2020 року по справі №815/6378/17 вказав, що саме контролюючий орган наділений дискреційними повноваженнями щодо встановлення наявності або відсутності порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, та лише цей орган здійснює прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику, а єдиним доказом усунення зафіксованих в акті перевірки порушень є результати повторної перевірки.
Таким чином, належним та допустимим доказом усунення порушень є акт перевірки з висновками про відсутність порушень, який може дійсно свідчити про такий факт, оскільки у спірних правовідносинах саме контролюючий орган наділений дискреційними повноваженнями щодо встановлення наявності або відсутності порушень позивачем у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Відповідно до статей11,71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідностатті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідач не надав суду жодних доказів усунення усіх порушень, зазначених в акті складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №693 від 15.07.2021.
На підставі викладеного, враховуючи, що не усунуті відповідачем порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди, суд вважає за необхідне позов задовольнити та зупинити роботу Олексіївського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального розвитку "Капітошка" Старосинявської селищної ради Старосинявського району (Хмельницького району), розташованого за адресою: Хмельницька область, Хмельницький р-н, с. Олексіївка, вул. Радянська, 44 (ЄДРПОУ 34638881) до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки.
За змістом частини 2статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Олексіївського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального розвитку "Капітошка" Старосинявської селищної ради Старосинявського району (Хмельницького району) Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с. Олексіївка, вул. Радянська, 44 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, викладених в Акті, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №693 від 15.07.2021.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2,Хмельницький,Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Олексіївський дошкільний навчальний заклад( дитячий садок) загального розвитку "Капітошка" Старосинявської селищної ради Старосинявського району ( Хмельницький район) Хмельницької області (вул. Радянська, буд. 44,Олексіївка,Хмельницький район, Хмельницька область , код ЄДРПОУ - 34638881)
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 103637783 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні