Постанова
від 09.03.2022 по справі 420/12462/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 березня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/12462/21Головуючий в 1 інстанції: Балан Я.В.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючої судді Шевчук О.А.,

суддів: Бойка А.В., Єщенка О.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Держпраці в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2021 року по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Конст-Дельта" до Головного управління Держпраці в Одеській області про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИЛА:

В липні 2021 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просив визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держпраці в Одеській області щодо не реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, поданої Приватним підприємством «Конст-Дельта» до Центру надання адміністративних послуг 01.02.2021 року, вхідний №9/1/01-4/81;

- зобов`язати Головне управління Держпраці в Одеській області здійснити реєстрацію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Приватного підприємства «Конст-Дельта», поданої 01.02.2021 року до Центру надання адміністративних послуг, вхідний №9/1/01-4/81 шляхом внесення відповідного запису.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що наведені Головним управлінням Держпраці в Одеській області підстави для повернення декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці не передбачені чинним законодавством. Позивачем наголошувалося, що ані Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.2011 року, а ні Закони України, не наділяють дозвільний орган будь-якими повноваженнями стосовно перевірки інформації, зазначеній у поданій декларації, а також не містять будь-якої процедури узгодження декларації дозвільним органом. На думку Приватного підприємства «Конст-Дельта» відмова у реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці не допускається.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2021 року позовні вимоги задоволено частково. Бездіяльність Головного управління Держпраці в Одеській області щодо не реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, поданої Приватним підприємством «Конст-Дельта» до Центру надання адміністративних послуг 01.02.2021 року (вхідний №9/1/01-4/81) визнано протиправною. Зобов`язано Головне управління Держпраці в Одеській області повторно розглянути питання щодо реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Приватного підприємства «Конст-Дельта», поданої 01.02.2021 року до Центру надання адміністративних послуг (вхідний №9/1/01-4/81), з урахуванням висновків суду. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпраці в Одеській області на користь Приватного підприємства «Конст-Дельта» понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270,00 гривень.

Не погоджуючись з таким рішенням, відповідач надав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи та порушення судом норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Доводами апеляційної скарги зазначено, що в наданій ПП «КОНСТ-ДЕЛЬТА» декларації від 28.01.2021 не заповнені відомості щодо: прізвища, ім`я та по батькові осіб, які відповідають за дотриманням вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки; наявності служби охорони праці, інструкцій про проведення навчання та інструктажу з питань охорони праці, експлуатаційної документації, засобів індивідуального захисту, нормативно-правової та матеріально-технічної бази навчально-методичного забезпечення. Тому, Головним управлінням правомірно та відповідно до Порядку № 1107 листом № 15/01-33-1009 від 10.02.2021, повідомлено про недоліки наданої для реєстрації декларації. Також і Державна служба України з питань праці в своїй відповіді на скаргу чітко вказували про необхідність дотримання ПП «Конст-Дельта» визначеної форми декларації та зазначали про те, що законодавство не передбачає підстав для відмови в реєстрації декларації, чим інформували позивача про можливість подання декларації після заповнення необхідних відомостей.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає, що на момент подання декларації 01.02.2021 р. були заповнені всі поля у повному обсязі згідно встановленої форми відповідно Постанови №77 в редакції від 12.03.2020 р. У найменуванні видів робіт Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Приватним підприємством «Конст-Дельта» було вказано, що складові газорозподільної системи експлуатуються Акціонерним товариством «ОДЕСАГАЗ» за Договором №008997 від 02.01.2021 року. Головне управління Держпраці в Одеській області не мало права відмовляти в реєстрації декларації, так як подана декларація відповідала вимогам діючого законодавства. Будь-яких нормативних посилань, що обгрунтовували б правомірність бездіяльності відповідача у апеляційній скарзі не зазначено. Суб`єктом владних повноважень не доведено правомірності не реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, поданої приватним підприємством «Конст-Дельта» з посиланням на незаповнення її полів.

Згідно з ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Приватне підприємство «Конст-Дельта» згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстроване 15.11.2007 року за № 15531020000001095 (а.с.4).

До видів діяльності Приватного підприємства «Конст-Дельта» згідно код КВЕД відносяться: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (основний); 81.21 Загальне прибирання будинків; 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.31 Агентства нерухомості; 68.32 Управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту; 73.11 Рекламні агентства;41.10 Організація будівництва будівель.

01.02.2021 року, Приватне підприємство «Конст-Дельта» звернулось до Головного управління Держпраці в Одеській області з заявою щодо реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці (а.с.6-7).

До заяви від 01.02.2021 року Приватним підприємством «Конст-Дельта» було надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці за формою визначеною Додатком №8 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.2011 року (а.с.5).

Листом №15/01-33-1009 від 10.02.2021 року «Про надання роз`яснення» Головне управління Держпраці в Одеській області повідомило Приватне підприємство «Конст-Дельта» про необхідність заповнення полів Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у повному обсязі та надання оновленої декларації протягом семи робочих днів з дня отримання роз`яснення (а.с.8).

Вважаючи протиправною бездіяльність Головного управління Держпраці в Одеській області щодо не реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовної вимоги Приватного підприємства «Конст-Дельта» про визнання протиправною бездіяльність Головного управління Держпраці в Одеській області щодо не реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці позивача та з урахуванням дискреційних повноважень Головного управління Держпраці в Одеській області на реєстрацію декларацій відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, суд першої інстанції дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання відповідача повторно розглянути питання щодо реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Приватного підприємства «Конст-Дельта», поданої 01.02.2021 року до Центру надання адміністративних послуг (вхідний №9/1/01-4/81), з урахуванням висновків суду.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 21 Закону України «Про охорону праці» №2694-ХІІ від 14.10.1992 року передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України №1107 від 26 жовтня 2011 року затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі Порядок № 1107).

Відповідно до п.6 Порядку № 1107 дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається:

роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.

Згідно з п.7 Порядку № 1107 дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.

Відповідно до п. 9 Порядку № 1107 для одержання дозволу роботодавець, виробник або постачальник подає особисто, через уповноважену ним особу або надсилає поштою до територіального органу Держпраці чи адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці, заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додається: на виконання робіт підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки; на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання під час експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки; на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо відповідності машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.

Забороняється вимагати для одержання дозволу документи, не передбачені законом.

Згідно з п. 21 Порядку № 1107 виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б додатка 2, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.

Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п`ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Документи повертаються протягом п`яти робочих днів без розгляду у разі незаповнення полів, зазначення робіт підвищеної небезпеки та машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які не відповідають вимогам, встановленим цим Порядком та переліком машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.

Декларація подається роботодавцем або уповноваженою ним особою, надсилається поштою до адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці.

Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п`яти робочих днів з дня їх отримання.

Відмова в реєстрації декларації не допускається.

У разі зміни відомостей або виявлення суб`єктом господарювання помилки в поданій декларації суб`єкт господарювання в порядку, встановленому цим пунктом для подання декларації, подає оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін або з дня подання декларації в разі виявлення помилки.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, 01.02.2021 року, Приватне підприємство «Конст-Дельта» звернулось до Головного управління Держпраці в Одеській області з заявою щодо реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на експлуатацію системи газопостачання природного газу, а саме: вуличний газопровід низького тиску, контрольна труба низького тиску, електроізолюючий фланець засувка до Д150мм, захисне заземлення, тимчасова заглушка, які експлуатуються Акціонерним товариством «ОДЕСАГАЗ» за Договором №008997 від 02.01.2021 року на експлуатацію складових газорозподільної системи (а.с.5-7).

Однак, Листом №15/01-33-1009 від 10.02.2021 року «Про надання роз`яснення» Головне управління Держпраці в Одеській області повідомило Приватне підприємство «Конст-Дельта» про необхідність заповнення полів Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у повному обсязі та надання оновленої декларації протягом семи робочих днів з дня отримання роз`яснення (а.с.8).

Головним управлінням Держпраці в Одеській області зазначено, що поля Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Приватного підприємства «Конст-Дельта» щодо прізвища, ім`я та по батькові осіб, які відповідають за дотримання законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки; наявність служби охорони праці, інструкції проведення навчання та інструктажу з питань охорони праці, експлуатаційної документації, засобів індивідуального захисту, нормативно правової та матеріально-технічної бази навчально-методичного забезпечення не були заповнені (а.с.36).

02.01.2021 року, між Приватним підприємством «Конст-Дельта» та Акціонерним товариством «ОДЕСАГАЗ» було укладено Договір №008779 на експлуатацію складових газорозподільної системи (а.с.9-13).

Згідно умов Договору №008997 від 02.01.2021 року, Приватне підприємство «Конст-Дельта» передає Акціонерному товариству «ОДЕСАГАЗ» в експлуатацію складові газорозподільної системи, які безпосередньо підключені (приєднані) до газових мереж Акціонерного товариства «ОДЕСАГАЗ», який є оператором газорозподільної системи (Оператором ГРМ), та використовуються для забезпечення розподілу природного газу споживачам, підключеним (приєднаним) до складових газорозподільної системи Приватного підприємства «Конст-Дельта».

Надання послуг з експлуатації об`єкта включає здійснення Акціонерним товариством «ОДЕСАГАЗ» комплексу технічних заходів, необхідних для забезпечення розподілу природного газу, виконання робіт з технічного обслуговування, огляду, обстеження та поточного ремонту, у строки та порядку, що передбачені цим договором та чинними нормативно-правовими актами (а.с.9).

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що експлуатація складових газорозподільної системи Приватного підприємства «Конст-Дельта» здійснюється Акціонерним товариством «ОДЕСАГАЗ» на підставі договору №008997 від 02.01.2021 року, а Приватне підприємство «Конст-Дельта» самостійно вищевказане технічне обладнання не експлуатує.

При цьому, від дій чи рішень Приватного підприємства «Конст-Дельта» не залежить проведення комплексу технічних заходів, необхідних для забезпечення розподілу природного газу, виконання робіт з технічного обслуговування, огляду, обстеження та поточного ремонту складових газорозподільної системи, що, відповідно, виключає обов`язок останнього призначати відповідальну особу за дотримання законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки; створювати службу охорони праці; складати інструкцію проведення навчання та інструктажу з питань охорони праці, тощо.

Колегія суддів зауважує, що у графах Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, щодо прізвища, ім`я та по батькові осіб, які відповідають за дотримання законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки; наявність служби охорони праці, інструкції проведення навчання та інструктажу з питань охорони праці, експлуатаційної документації, засобів індивідуального захисту, нормативно правової та матеріально-технічної бази навчально-методичного забезпечення Приватним підприємством «Конст-Дельта» було зазначено Договір №008997 від 02.01.2021 року.

Крім того, у найменуванні видів робіт Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Приватним підприємством «Конст-Дельта» було вказано, що складові газорозподільної системи експлуатуються Акціонерним товариством «ОДЕСАГАЗ» за Договором №008997 від 02.01.2021 року (а.с.36).

У свою чергу, апелянтом, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності не реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, поданої приватним підприємством «Конст-Дельта» з посиланням на незаповнення її полів.

З огляду на вищезазначене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для задоволення позовної вимоги Приватного підприємства «Конст-Дельта» про визнання протиправною бездіяльність Головного управління Держпраці в Одеській області щодо не реєстрації Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці позивача, стосовно позовної вимоги Приватного підприємства «Конст-Дельта» про зобов`язання Головного управління Держпраці в Одеській області здійснити реєстрацію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Приватного підприємства «Конст-Дельта» поданої 01.02.2021 року до Центру надання адміністративних послуг, вхідний №9/1/01-4/81 шляхом внесення відповідного запису, належним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання відповідача повторно розглянути питання щодо реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці Приватного підприємства «Конст-Дельта», поданої 01.02.2021 року до Центру надання адміністративних послуг (вхідний №9/1/01-4/81), з урахуванням висновків суду.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що рішення Одеського окружного адміністративного суду ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеному рішенні, у зв`язку з чим підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ч.1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління Держпраці в Одеській області залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2021 року залишити без змін.

Відповідно до ст. 329 КАС України постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуюча суддя: О.А. Шевчук

Суддя: А.В. Бойко

Суддя: О.В. Єщенко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.03.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103638430
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/12462/21

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 03.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 09.03.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 28.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні