ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 лютого 2022 року Справа № 160/24413/21
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Олійника В. М.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
03 грудня 2021 року Українсько-Британське приватне акціонерне товариство «Динаміка Корпорейшин» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 08.11.2021 року №0169260404, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 25% за платежем земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 95307,07 грн.;
стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 2270,00 грн.
В обґрунтування позовної заяви позивачем зазначено, що 15.07.2021 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі пп.19-1.1 п.19-1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, у порядку пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 ПКУ проведено камеральну перевірку Українсько-Британського приватного акціонерного товариства "Динаміка Корпорейшин" з питання порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по земельному податку за 2012 рік від 14.02.2012 №9005147621, за 2014 рік від 30.07.2014 №9043873763, від 20.02.2014 №9008652726, за 2015 рік від 17.02.2015 №9016999486.
08 листопада 2021 на підставі акту перевірки №15700/04-36-04-04/21852196 від 15.07.2021 відповідачем було прийнято та направлено позивачу податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 08.11.2021 №0169260404, яким застосовано штрафну санкцію у сумі дев`яносто п`ять тисяч триста сім гривень 07 копійок за встановлено актом перевірки порушення, зокрема, порушення строку сплати суми грошового зобов`язання визначеного п.п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України та на підставі статей 124 Податкового кодексу України за затримку 17,17,17,17,17,17,45,45,45,45,45,45,79,79,79,108,108,174,174,198,198,232, 232,232 календарних днів сплати у сумі 381 228 грн. 29 коп. за платежем земельний податок з юридичних осіб.
Українсько-Британське приватне акціонерне товариство «Динаміка Корпорейшин» вважає протиправним податкове повідомлення-рішення від 08.11.2021 №0169260404 та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку із чим звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2021 року відкрито провадження у справі без виклику учасників справи.
22 грудня 2021 року на адресу суду від представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву вх.№117732/21, в якому представник відповідача не погоджується із позовними вимогами та вважає, що позовна заява не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Українсько-Британським приватним акціонерним товариством «Динаміка Корпорейшин» самостійно задекларовані податкові зобов`язання з плати за землю (земельний податок з юридичних осіб) за 2012 рік від 14.02.2012 №9005147621, уточнена декларація за 2014 рік від 30.07.2014 №9043873763, звітна декларація від 20.02.2014 №9008652726, за 2015 рік від 17.02.2015 №9016999486, які надані засобами електронного зв`язку.
Згідно з вимогами п.287.3 ст.287 Кодексу податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Інформація стосовно термінів сплати податків та реквізити для їх перерахування міститься на сайті ДПС України та в електронному кабінеті платника податків.
Перевіркою термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб, сплаченому юридичними особами, після скасування мораторію на задоволення вимог кредиторів в зв`язку із затвердженням мирової угоди та припинення провадження у справі про банкрутство №38/5005/10594/2012 встановлено порушення вимог п.287.3 ст.287 Кодексу в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб.
Українсько-Британським ПРАТ «Динаміка Корпорейшин» (код ЄДРПОУ 21852196) протягом 2017-2020 років надає звітність засобами електронного зв`язку, а інформація стосовно термінів сплати податків та реквізити для їх перерахування міститься на сайті ДПС України та в електронному кабінеті платника податків.
Згідно наданих Українсько-Британським ПРАТ «Динаміка Корпорейшин» (код ЄДРПОУ 21852196) податкових декларацій з податку на прибуток задекларований доход склав:
за 2017 рік - 1 161 335 грн.;
за 2018 рік - 1 536 841 грн.;
за 2019 рік - 1 485 712 грн.;
за 2020 рік - 2 149 000 грн.;
Перевіркою термінів сплати узгодженого грошового зобов`язання по земельному податку встановлено прострочення сплати грошового зобов`язання на строк 17,17,17,17,17,17,45,45,45,45,45,45,79,79,79,108,108,174,174,198,198,232,232,232 календарних днів.
Відповідальність платника за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання передбачена статтею 124 глави 11 розділу II ПКУ.
Відповідно п.124.2 ст.124 ПКУ діяння, передбачені пунктом 124.1 цієї статті, вчинені умисно, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання (сума податкового боргу складала 381 228,29 грн., розмір штрафної санкції - 95 307,07 грн).
14 січня 2022 року на адресу суду від представника Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» надійшла відповідь на відзив вх.№3799/22, в якій останній зазначає, що відповідачем розглянуто позовні вимоги формально, аргументи наведені у відзиві є аналогічні висновкам Акту №15700/04-36-04-04/21852196 від 15.07.2021.
Відповідач не спростував доводів і аргументів наведених у позовній заяві.
З урахуванням викладеного, представник позивача просив адміністративний позов Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» задовольнити у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Українсько-Британське приватне акціонерне товариство «Динаміка Корпорейшин» - позивач, 10.08.2004 року вчинено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про включення відомостей про юридичну особу - 21852196.
Українсько-Британське приватне акціонерне товариство «Динаміка Корпорейшин» перебуває на податковому обліку у ГУ ДПС у Дніпропетровській області з 13.08.1997 року.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 07.12.2012 року у справі №38/5005/10594/2012 порушено провадження у справі про банкрутство Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин».
Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, який згідно ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачає зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів ( обов`язкових платежів ), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до прийняття рішення про введення мораторію.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 09.02.2016 року у справі №38/5005/10594/2012 введено процедуру санації ПрАТ «Динаміка Корпорейшин» строком на 6 місяців.
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 07.02.2019 року у справі №38/5005/10594/2012 припинено процедуру санації Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин».
Визнано Українсько-Британське приватне акціонерне товариство «Динаміка Корпорейшин» - банкрутом.
Відкрито ліквідаційну процедуру строком на 6 місяців.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 09.10.2019 року у справі №38/5005/10594/2012 затверджено мирову угоду від 30.07.2019 року укладену між Українсько-Британським приватним акціонерним товариством «Динаміка Корпорейшин» та комітетом кредиторів, в особі голови комітету кредиторів ТОВ «Конкорт», керуючись положеннями Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Припинено дію мораторію на задоволення вимог кредиторів, введеного ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 07.12.2012 року у справі №38/5005/10594/2012, та провадження у справі про банкрутство закрито.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року позовну заяву Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» (пр.Богдана Хмельницького, буд.158, м.Дніпро, 49057, код ЄДРПОУ 21852196) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська, буд.17А, м.Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено повністю та вирішено:
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми «Ш» від 28.05.2020 року №0052235130.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми «Ш» від 28.05.2020 року №0052225130.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» (пр.Богдана Хмельницького, буд.158, м.Дніпро, 49057, код ЄДРПОУ 21852196) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. відповідно до квитанції №21350 від 19.06.2020 року.
15 липня 2021 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі пп.19-1.1 п.19-1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, у порядку пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 ПКУ проведено камеральну перевірку Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» з питання порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по земельному податку за 2012 рік від 14.02.2012 №9005147621, за 2014 рік від 30.07.2014 №9043873763, від 20.02.2014 №9008652726, за 2015 рік від 17.02.2015 №9016999486.
За результатами перевірки складено акт №15700/04-36-04-04/21852196 від 15.07.2021 року, примірник акту отримано позивачем 22 липня 2021 року.
Судом встановлено, що у акті відповідачем зазначено, що згідно з наявною в базах даних інформацією протягом 1095 днів до моменту винесення ППР від 08.11.2021 до Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» (код ЄДРПОУ 21852196) були застосовані штрафні санкції за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання згідно наступних податкових повідомлень-рішень форми "Ш":
- податок на додану вартість від 28.05.2020 року №0052225130 на суму 12075,00 грн.;
- податок на додану вартість від 28.05.2020 року №0052235130 на суму 870,00 грн.;
- податок на додану вартість від 28.05.2020 року №0052235130 на суму 870,00 грн.;
- податок на додану вартість від 28.05.2020 року №0052225130 на суму 12075,00 грн.;
- орендна плата з юридичних осіб від 21.03.2019 року №0050625343 на суму 1236,74 грн.
За висновком акту камеральної перевірки встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання визначеного п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, та на підставі статей 124 Податкового кодексу України за затримку 17,17,17,17,17,17,45,45,45, 45,45,45,79,79,79,108,108,174,174,198,198,232,232,232 календарних днів сплати у сумі 381 228 грн. 29 коп. за платежем земельний податок з юридичних осіб.
05 серпня 2021 року позивачем додатково надано відповідачу листа вих..№31 від 05.08.2021, та повідомлено, що згідно Акту №15700/04-36-04-04 21852196 від 15.07.2021 року (вхідний №9 від 22.07.2021 року) станом на 01.08.2021 року ПрАТ «Динаміка Корпорейшин» виконані обов`язки 3 черги, суми податкових зобов`язань по земельному податку за 2012, 2014 та 2015 роки включені у 4 та 6 черги згідно ухвали Господарського суду Дніпропетровської області №38/5005/10594/2012 від 09.10.2019 року, якою було затверджено мирову угоду у справі про банкрутство позивача.
08 листопада 2021 на підставі акту перевірки №15700/04-36-04-04/21852196 від 15.07.2021 відповідачем було прийнято та направлено позивачу податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 08.11.2021 №0169260404, яким застосовано штрафну санкцію у сумі дев`яносто п`ять тисяч триста сім гривень 07 копійок за порушення строку сплати суми грошового зобов`язання визначеного п.п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України та на підставі статей 124 Податкового кодексу України за затримку 17,17,17,17,17,17,45,45,45,45,45,45,79,79,79,108,108,174,174,198,198,232, 232,232 календарних днів сплати у сумі 381 228 грн. 29 коп. за платежем земельний податок з юридичних осіб.
Українсько-Британське приватне акціонерне товариство «Динаміка Корпорейшин» вважає протиправним податкове повідомлення-рішення від 08.11.2021 №0169260404 та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку із чим звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України.
Контролюючі органи згідно з п.75.1 ст.75 ПК України мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Камеральною відповідно до п.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» №1797-VIII від 21.12.2016 пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 доповнено абзацом другим, відповідно до якого предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Позивач перебуває на податковому обліку, зареєстрований платником податку на додану вартість з 13.08.1997 року.
Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (п.31.1 ст.31 ПК України).
Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п.57.1 ст.57 ПК України).
Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи (ст.36 ПК України).
Про отримані за певний період суб`єктом господарювання прибутки та розповсюджувані на них податкові знижки та пільги подається податкова декларація, яка є офіційною заявою платника податків.
Відповідно до пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з п.203.1, п.203.2 ст.203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно наданих позивачем податкових декларацій з податку на прибуток задекларований доход склав: за 2017 рік - 1 161 335 грн., за 2018 рік - 1 536 841 грн., за 2019 рік - 1 485 712 грн., 2020 рік - 2 149 000 грн.
Матеріалами справи підтверджується, що 15 липня 2021 року відповідачем проведено камеральну перевірку Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» з питання порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по земельному податку за 2012 рік від 14.02.2012 №9005147621, за 2014 рік від 30.07.2014 №9043873763, від 20.02.2014 №9008652726, за 2015 рік від 17.02.2015 №9016999486.
За результатами перевірки складено акт №15700/04-36-04-04/21852196 від 15.07.2021 року, встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання визначеного п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України та на підставі статей 124 Податкового кодексу України за затримку 17,17,17,17,17,17,45,45,45,45,45,45,79,79,79,108,108,174,174,198,198,232, 232,232 календарних днів сплати у сумі 381 228 грн. 29 коп. за платежем земельний податок з юридичних осіб.
У зв`язку із не згодою із висновками акту перевірки 05 серпня 2021 року позивачем додатково надано відповідачу листа вих..№31 від 05.08.2021, та повідомлено, що згідно Акту №15700/04-36-04-04 21852196 від 15.07.2021 року (вхідний №9 від 22.07.2021 року) станом на 01.08.2021 року ПрАТ «Динаміка Корпорейшин» виконані обов`язки 3 черги, суми податкових зобов`язань по земельному податку за 2012, 2014 та 2015 роки включені у 4 та 6 черги згідно ухвали Господарського суду Дніпропетровської області №38/5005/10594/2012 від 09.10.2019 року, якою було затверджено мирову угоду у справі про банкрутство позивача.
Так, Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 07.12.2012 року у справі №38/5005/10594/2012 порушено провадження у справі про банкрутство Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин».
Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, який згідно ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачає зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів ( обов`язкових платежів ), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до прийняття рішення про введення мораторію.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 09.02.2016 року у справі №38/5005/10594/2012 введено процедуру санації ПрАТ «Динаміка Корпорейшин» строком на 6 місяців.
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 07.02.2019 року у справі №38/5005/10594/2012 припинено процедуру санації Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин».
Визнано Українсько-Британське приватне акціонерне товариство «Динаміка Корпорейшин» - банкрутом.
Відкрито ліквідаційну процедуру строком на 6 місяців.
При цьому, Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 09.10.2019 року у справі №38/5005/10594/2012 затверджено мирову угоду від 30.07.2019 року укладену між Українсько-Британським приватним акціонерним товариством «Динаміка Корпорейшин» та комітетом кредиторів, в особі голови комітету кредиторів ТОВ «Конкорт», керуючись положеннями Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Відповідно до ч.4 ст.12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992 року №2343-XII (в редакції, чинній на 07.12.2012 року), мораторій на задоволення вимог кредиторів вводитися одночасно з порушеннях провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих документів та других документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства; не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов`язання і зобов`язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов`язкових платежів).
Слід зазначити, що мораторій на задоволення вимог кредиторів - це зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до прийняття рішення про введення мораторію (ст.1 ЗУ №2343-XII).
При цьому, Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (№2343-XII) втратив чинність 21.10.2019 року у зв`язку із прийняттям Кодексу України з процедур банкрутства від 18.10.2018 року №2597-VIII.
Однак, правове регулювання правового режиму мораторію на задоволення вимог кредиторів у зв`язку із набранням чинності Кодексом не змінилося.
Так, відповідно до ч.3 ст.41 Кодексу України з процедур банкрутства протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:
забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі виконання рішень у немайнових спорах;
забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій;
не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій;
зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію;
не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов`язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.
Системний аналіз наведених норм свідчить, що правове регулювання застосування до боржника, стосовно якого порушено провадження про визнання банкрутом, штрафних (фінансових) санкцій за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) під час мораторію на задоволення вимог кредиторів не змінилося, а встановлена цими правовими нормами заборона щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій стосується грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), на які поширюється мораторій (термін виконання яких настав до дня введення мораторію, який співпадає з днем порушення судом справи про банкрутство боржника).
Підтвердженням цього є законодавче визначення поняття мораторію, яке включає в себе:
1) зупинення виконання боржником, стосовно якого порушено справу про банкрутство зобов`язань, термін виконання яких настав до дня введення мораторію;
2) припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань. До таких заходів відносяться неустойка (штраф, пеня), інші штрафні (фінансові) санкції, стосовно нарахування (застосування) яких і встановлено заборону.
Отже, суб`єкт владних повноважень має діяти у спосіб, що визначений нормами законодавства України, та враховувати, зокрема, що правове регулювання правового режиму мораторію на задоволення вимог кредиторів у зв`язку із набранням чинності Кодексом України з процедур банкрутства від 18.10.2018 року №2597-VIII - не змінилося.
Оскільки мораторій на задоволення вимог кредиторів вводится одночасно з порушеннях провадження у справі про банкрутство, а протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих документів та других документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства; не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов`язання і зобов`язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов`язкових платежів), то відповідач не мав правових підстав для нарахування санкцій за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов`язання в період дії мораторію.
Окрім того, стосовно посилань відповідача на ППР форми «Ш» від 28.05.2020 року №0052235130 та форми «Ш» від 28.05.2020 року №0052225130, суд зазначає, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року позовну заяву Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» (пр.Богдана Хмельницького, буд.158, м.Дніпро, 49057, код ЄДРПОУ 21852196) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська, буд.17А, м.Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено повністю та вирішено:
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми «Ш» від 28.05.2020 року №0052235130.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми «Ш» від 28.05.2020 року №0052225130.
Таким чином, на момент винесення рішення по справі ППР від 28.05.2020 року скасовані.
За положеннями пункту 102.1. статті 102 Податкового кодексу України, контролюючий орган має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку зокрема подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Відповідачем 15 липня 2021 року проведено камеральну перевірку Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» з питання порушення терміну сплати (перерахування) земельного податку з юридичних осіб.
За результатами перевірки відповідачем складено акт та встановлено порушення вимог пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб на загальну суму 381228,29 грн. по такими податковим деклараціям:
за 2012 рік від 14.02.2012 №9005147621 на суму 28150,31 грн.,
за 2014 рік від 20.02.2014 №9008652726 (звітна) на суму 42232,79 грн.;
від 30.07.2014 року №9043873763 (уточнена) на суму 46941,64 грн.,
за 2015 рік від 17.02.2015 №9016999486 на суму 263903,55 грн.,
Відповідно до норм п.124.1 ст.124 Кодексу у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Згідно з вимогами п.124.2 ст.124 Кодексу діяння, передбачені пунктом 124.1 цієї етапі, вчинені умисно, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.
Відповідно п.124.3 ст.124 Кодексу діяння, передбачені пунктом 124.2 цієї етапі, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов`язання на строк більше 90 календарних днів, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.
На підставі викладеного, відповідачем застосовано штрафну санкцію у сумі 95307,07 грн. та прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.11.2021 року №016926040.
Враховуючи дату прийняття відповідачем оскаржуваного податкового повідомлення-рішення 08.11.2021 року, а також дати граничних строків сплати грошових зобов`язань, суд вважає, що нарахування суми штрафу прийнято відповідачем поза межами 1095 днів.
Стаття 76 ПК України встановлює строк, в межах якого може бути проведена камеральна перевірка, зокрема п.76.3 вказаної статті зазначено про таке: камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Верховний Суд у своїй постанові від 05.02.2019 року у справі №824/51/16-а, адміністративне провадження №К/9901/27065/18, зазначив, що оскільки предметом контролю при проведенні камеральної перевірки є правильність складання податкових декларацій (розрахунків) та їх сплата, то документами, які мають відношення до такої перевірки, є саме податкові декларації (розрахунки) і ніякі інші. Камеральна перевірка може проводитися виключно на підставі даних, вказаних в звітності.
Відповідно до частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідачем в Акті перевірки і у розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення наведено таблицю, як доказ несвоєчасності сплати земельного податку позивачем.
Нарахування відповідачем штрафних санкцій має відбуватись з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 ПК України.
Відповідачем не обґрунтовано встановлений граничний термін для сплати узгоджених податкових зобов`язань 12.11.2019 року, оскільки граничні строки сплати грошових зобов`язань охоплюються строком, визначеним статтею 102 ПКУ (строки давності та їх застосування), тому податковий орган вийшовши за межі 1095 денного строку, діяв не у відповідності до вимог податкового законодавства.
Судом звертає увагу, що відповідачем помилково зазначено, що 1095-денний термін не сплив, у зв`язку із наявністю податкового повідомлення-рішення з орендної плати з юридичних осіб від 21.03.2019 року №0050625343 на суму 1236,74 грн., тому що підставою для нарахування штрафних санкцій у розмірі 25% за платежем земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 95307,07 грн. стало саме сума санкцій, яку розраховано за порушення строку сплати суми грошового зобов`язання визначеного п.п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України та на підставі статей 124 Податкового кодексу України за затримку 17, 17, 17, 17, 17, 17, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 79, 79, 79, 108, 108,174,174,198,198,232,232,232 календарних днів сплати у сумі 381 228 грн. 29 коп. за 2012-2015 рік.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про необхідність визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 08.11.2021 року №0169260404, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 25% за платежем земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 95307,07 грн.
Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України, встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин».
Щодо судових витрат зі сплати судового збору, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог ч.1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до вимог ч.1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Судом встановлено, що позивачем при зверненні до адміністративного суду із позовною заявою сплачено суму судового збору у розмірі 2270,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням АТ АБ "Радабанк" №487 від 01 грудня 2021 року.
А отже, суд приходить до висновку про стягнення на користь Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» (код ЄДРПОУ 21852196) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) судових витрат зі сплати судового збору у розмірі 2270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят гривень нуль копійок).
Керуючись ст.ст.241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 08.11.2021 року №0169260404, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 25% за платежем земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 95307,07 грн.
Стягнути на користь Українсько-Британського приватного акціонерного товариства «Динаміка Корпорейшин» (код ЄДРПОУ 21852196) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят гривень нуль копійок)
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 103655264 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні