Постанова
від 01.07.2010 по справі 2а-4307/10/12/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

01.07.10 Справа №2а-4307/10/12/0170

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо го судді Котаревої Г.М., при с екретарі Суконновій Г.В., розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністратив ну справу

за позовом Прокурора Київ ського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленний підрозділ "Держенергонагляд у Кримсько му регіоні"

до Воїнської сільської ра ди Красноперекопського райо ну

про стягнення заборговано сті в сумі 1700,00 грн.,

за участю представників:

прокурор - Афанасенко К.В., на підставі посвідчення № 10040;

позивача - Носач П.А., до віреність № 161 від 30.01.10р.;

відповідача - Скачков І .М., на підставі посвідчення від 12.11.07р.

Суть спору: прокурор Київсь кого району м. Сімферополь АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР К рим з адміністративним позов ом в інтересах держави в особ і відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Кримськ ому регіоні” про стягнення з Воїнської сільської ради Кр асноперекопського району за боргованості в сумі 1700,00 грн. по нарахованому штрафу, призна ченому за Законом України “П ро електроенергетику”.

Прокурор у судовому засіда нні позов підтримав у повном у обсязі.

Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав у повному обсязі.

Відповідач у судовому засі данні проти задоволення позо вних вимог не заперечував, за значив, що не сплатив штрафні санкції в сумі 1700,00 грн., у зв' я зку з відсутністю фінансуван ня.

Вислухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и матеріали справи, дослідив ши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.17 КАС Украї ни компетенція адміністрати вних судів поширюється на сп ори за зверненням суб'єкта вл адних повноважень у випадках , встановлених законом. Відпо відно до ст.50 КАС України гром адяни України, іноземці чи ос оби без громадянства, їх об'єд нання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноваж ень, можуть бути відповідача ми лише за адміністративним позовом суб'єкта владних пов новажень 5) в інших випадках, в становлених законом. Приклад ом "інших справ у випадках, вст ановлених законом" можуть бу ти справи про застосування а дміністративно-господарськ их санкцій (глава 27 ГКУ), які згі дно із законом застосовуютьс я у судовому порядку.

Статтею 216 Господарського к одексу України визначено, що учасники господарських відн осин несуть господарсько-пра вову відповідальність за пра вопорушення у сфері господар ювання шляхом застосування д о правопорушників господарс ьких санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Ко дексом, іншими законами та до говором. Пунктом 3 статті 217 Гос подарського кодексу України передбачено, що, крім зазначе них у частині другій цієї ста тті господарських санкцій, д о суб'єктів господарювання з а порушення ними правил здій снення господарської діяльн ості застосовуються адмініс тративно-господарські санкц ії. При цьому статтею 238 Господ арського кодексу України пря мо передбачено, що за порушен ня встановлених законодавчи ми актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції. А частиною 2 вказаної статті в изначено, що види адміністра тивно-господарських санкцій , умови та порядок їх застосув ання визначаються цим Кодекс ом, іншими законодавчими акт ами.

Відповідно до преамбули За кону України "Про електроене ргетику" Закон визначає прав ові, економічні та організац ійні засади діяльності в еле ктроенергетиці і регулює від носини, пов'язані з виробницт вом, передачею, постачанням і використанням енергії, забе зпеченням енергетичної безп еки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і п рацівників галузі.

Згідно ст. 27 Закону України "П ро електроенергетику" правоп орушення в електроенергетиц і тягне за собою встановлену законодавством України циві льну, адміністративну і крим інальну відповідальність.

Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці, зокрема, за у хилення від виконання або не своєчасне виконання рішень ч и приписів Національної комі сії регулювання електроенер гетики України, Державної ін спекції з експлуатації елект ричних станцій і мереж, Держа вної інспекції з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної та теплово ї енергії та порушення умов л іцензій - штраф у розмірі до п' яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Закон України "Про теплопос тачання" прийнятий Верховною Радою України 02.06.2006 і набрав чи нності з дня його опублікува ння (п. 1 Прикінцевих положень) . Закон опубліковано в Голосі України, 2005, 07, 06.07.2005 N 121, Урядовому к ур'єрі, 2005, 07, 13.07.2005 N 127, Офіційному ві снику України, 2005, N 27 (22.07.2005), ст. 1532, Ві домостях Верховної Ради Укра їни, 2005, N 28 (15.07.2005), ст. 373.

Відповідно до преамбули За кону України "Про теплопоста чання" Закон визначає основн і правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності на об'єктах сфери теплопоста чання та регулює відносини, п ов'язані з виробництвом, тран спортуванням, постачанням та використанням теплової енер гії з метою забезпечення ене ргетичної безпеки України, п ідвищення енергоефективнос ті функціонування систем теп лопостачання, створення і уд осконалення ринку теплової е нергії та захисту прав спожи вачів та працівників сфери т еплопостачання.

Згідно ст. 14 Закону України "П ро теплопостачання" державни й нагляд у сфері теплопостач ання здійснюють державні інс пекції та інші органи у поряд ку, встановленому законом.

Державні інспектори мають право:

безперешкодно у будь-який ч ас відвідувати об'єкти тепло постачання для перевірки дод ержання нормативно-правових актів у сфері теплопостачан ня з питань, що належать до їх компетенції, отримувати від посадових осіб інформацію що до виконання цих актів;

надавати в межах своїх повн оважень приписи про усунення порушень нормативно-правови х актів;

отримувати інформацію, нео бхідну для виконання покладе них на них завдань;

надсилати приписи керівни кам теплогенеруючих або тепл опостачальних організацій п ро приведення засобів контро лю, обліку та регулювання теп лової енергії і теплоносія н а об'єктах теплопостачання у відповідність із нормами та стандартами у сфері теплопо стачання;

надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації об'єктів у сфері те плопостачання, якщо це створ ює загрозу життю та здоров'ю о бслуговуючого персоналу та з доров'ю населення;

застосовувати в установле ному законом порядку санкції до суб'єктів відносин у сфері теплопостачання за порушенн я нормативно-правових актів з питань, що належать до їх ком петенції.

Відповідальність за поруш ення законодавства у сфері т еплопостачання передбачена ст. 31 Закону України "Про тепло постачання".

Отже, правові, економічні та організаційні засади діяльн ості в електроенергетиці виз начає Закон України "Про елек троенергетику", а в сфері тепл опостачання - Закон України "П ро теплопостачання".

З метою вдосконалення упра вління енергоспоживанням, по силення контролю за режимами використання електричної і теплової енергії Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 №926 “Про посилення конт ролю за режимами споживання електричної і теплової енерг ії”у редакції постанови Кабі нету Міністрів України від 13 л ютого 2006 р. N 131 затверджено Поло ження про державний нагляд з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії. Згі дно п.1 Положення державний ен ергетичний нагляд за технічн им станом та організацією ек сплуатації електричних, тепл ових, тепловикористовувальн их установок і мереж, режимам и споживання електричної та теплової енергії суб'єктів е лектроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостач ання і споживачів електрично ї енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного на гляду за режимами споживання електричної і теплової енер гії (Держенергонагляд).

До складу Держенергонагля ду входять Державні інспекці ї з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії в Авт ономній Республіці Крим, обл астях, мм. Києві та Севастопол і. Законні вимоги посадових о сіб Держенергонагляду є обов 'язковими для виконання кері вниками та посадовими особам и суб'єктів електроенергетик и, суб'єктів відносин у сфері т еплопостачання і споживачів електричної енергії незалеж но від форми власності.

Законні вимоги посадових о сіб Держенергонагляду є обов 'язковими для виконання кері вниками та посадовими особам и суб'єктів електроенергетик и, суб'єктів відносин у сфері т еплопостачання і споживачів електричної енергії незалеж но від форми власності.

Відповідно до Положення пр о порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання, що з атверджено постановою Кабін ету Міністрів України від 21.07.19 99 N1312, накладати на суб'єктів гос подарювання штрафи мають пра во державні інспектори з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії.

Таким чином, суд дійшов висн овку про віднесення даного с пору до компетенції адмініс тративного суду, що визначен а ст.17 КАС України.

Відповідно до Інструкції з організації проведення обст ежень електричних, тепловико ристовуючих установок, тепло вих мереж та оформлення їх ре зультатів, що затверджена на казом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004 N817 (у редакції наказу Міністерс тва палива та енергетики Укр аїни від 25.06.2008 N345) зареєстрована в Міністерстві юстиції Украї ни 20.01.2005 за N 71/10351, (п.10.2.) основними фор мами роботи інспектора з пит ань контролю за виконанням в имог приписів є перевірка ви конання відповідних вимог пр иписів безпосередньо в суб'є кта господарювання. Вимоги п овинні бути виконані в повно му обсязі після закінчення в становленого терміну викона ння приписів.

За п.10.3. Інструкції перевірка виконання вимог приписів бе зпосередньо в суб'єкта госпо дарювання повинна проводити сь, як правило, не пізніше двох календарних місяців після з акінчення встановленого тер міну виконання найбільш трив алого заходу.

За результатами проведено го позапланового заходу (пер евірка виконання вимог Припи су) складаються Акт перевірк и (п.10.6.).

03 грудня 2009 року у присутност і представника відповідача б ула проведена перевірка вико нання Припису про усунення п орушень законодавства про ел ектроенергетику № 04/05-108 від 05.08.09р . (а.с.7). З огляду на те, що не всі в имоги припису були виконані, державним інспектором з ене ргетичного нагляду складени й акт перевірки N04/05-0027 від 03.12.2009 (а.с .9-10). Акт складений та підписани й уповноваженою особою пози вача. Один примірним отримав керівник суб' єкта господар ювання, про що свідчить власн оручний підпис директора та відбиток печаті відповідача .

Відповідно до ч.3 п.10.6.4. Інстру кції акт перевірки передаєт ься інспектором до структурн ого підрозділу Держенергона гляду. Керівник структурного підрозділу Держенергонагля ду, який видав Направлення на проведення заходу з державн ого енергетичного нагляду, п ротягом п'яти робочих днів з д ати його підписання керівник ом суб'єкта господарювання а бо отримання повідомлення по штового відділення зв'язку п ро його отримання керівником суб'єкта господарювання вид ає Розпорядження про усуненн я порушень законодавства, а з а потреби відповідне Подання . Керівник структурного підр озділу Держенергонагляду, як ий видав Направлення на здій снення заходу, протягом 15 днів з дня отримання відповідних документів приймає рішення щодо накладення штрафних сан кцій в установленому порядку . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою п ро накладення штрафу за пору шення законодавства про елек троенергетику, яка виноситьс я інспекцією Держенергонагл яду у регіоні або інспекцією Держенергонагляду в Автоном ній Республіці Крим, областя х, містах Києві та Севастопол і.

23 грудня 2009 року старшим Держ авним інспектор по енергонаг ляду за режимами споживання енергетичної та теплової ене ргії винесена Постанова N337 - кр про накладення штрафу за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику в розмірі 1700,00 г рн. за невиконання припису.

Згідно ст. 27 Закону України "П ро електроенергетику" правоп орушення в електроенергетиц і тягне за собою встановлену законодавством України циві льну, адміністративну і крим інальну відповідальність.

Процедура притягнення до в ідповідальності в сфері елек троенергетики встановлена п остановою Кабінету Міністрі в України N 1312 від 21.07.99 "Про затвер дження Положення про порядок накладення на суб'єктів госп одарської діяльності штрафі в за порушення законодавства про електроенергетику". Таки м чином, вказаний штраф є адмі ністративно-господарською с анкцією, застосованою у відп овідності до вимог вказаних вище законів.

Відповідно до абз.1 п.10 Положе ння, суб'єкт господарювання с плачує штраф за порушення за конодавства в галузі електро енергетики протягом 30 днів з д ня прийняття постанови (розп орядження) про його накладен ня, а за порушення законодавс тва у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення. У разі не сплати штрафу у зазначений т ермін він стягується в судов ому порядку.

За п.11 Положення рішення про накладення на суб'єктів госп одарювання штрафів може бути оскаржене в установленому з аконом порядку.

Відповідач доказів про оск арження постанови N337-кр від 23.12.2 009 суду не надав.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни відповідач не надав доказ ів сплати ним зазначеної заб оргованості.

Таким чином, виходячи з заяв лених позовних вимог, систем ного аналізу положень чинног о законодавства України та м атеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позо вній заяві доводи позивача є обґрунтованими та відповідн о такими, що підлягають задов оленню.

Під час судового засідання , яке відбулось 01.07.2010р. оголошен і вступна та резолютивна час тини постанови. Відповідно д о ст. 163 КАСУ постанову складен о 08.07.2010 р.

Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Воїнської сільської ради Краснопереко пського району (96033, АР Крим, Кра сноперекопський район, с. Вої нка, вул. Леніна, 54, р/р 354170130010090 в УДК м. Сімферополь ГУ ДКУ в АР Кри м, МФО 824026, ЄДРПОУ 04367950) штраф у роз мірі 1700,00 грн. на користь Держав ного бюджету Красноперекопс ького району, р/р 31115106700151 МФО 824026 ГУ Державне казначейство в АР К рим м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34740735, код платежу 21081100.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Котарева Г.М.

Дата ухвалення рішення01.07.2010
Оприлюднено04.08.2010
Номер документу10365532
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4307/10/12/0170

Постанова від 01.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні