Постанова
від 06.07.2010 по справі 2а-1323/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

06.07.10 Справа №2а-1323/10/5/0170

12:35

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі:

головуючого судді Сидорен ка Д.В.

при секретарі судового зас ідання Мородецької Ю.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної подат кової інспекції в Совєтськом у районі АР Крим

до Комунального підприємс тва «Сиваш»

про стягнення 13386,63 грн.

Обставини справи: Державна податкова інспекція в Совєт ському районі АР Крим (далі по зивач) звернулась до Окружно го адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим із адміністративним позовом пр о стягнення з Комунального п ідприємства «Сиваш» (далі ві дповідач) 13386,63 грн. штрафних (фін ансових) санкцій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення кон трольно-ревізійним сектором у Совєтському районі АР Крим ревізії фінансово-господарс ької діяльності відповідача встановлені порушення остан нім п. 2.6, 2.11 п. 2, п.п. 5.11 п. 5 Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті Україн и, затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004р. № 637 та п. 1 ст. 9 Зако ну України «Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні», у зв' язку з чим прийнято рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій від 19.10.2009р. № 000472301 на су му 13386,63 грн. Але штрафні санкції відповідачем не оплачені.

Під час розгляду справи пре дставником позивача надавал ись додаткові письмові поясн ення в обґрунтування своєї п озиції.

Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про причини неявки суд не повідомив, про ч ас, місце та дату розгляду спр ави сповіщений належним чино м - через засоби масової інф ормації. Письмових заперечен ь на позов суду не надав.

Розглянувши матеріали спр ави і оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до п. 1.4.1.1. Плану ко нтрольно-ревізійної роботи к онтрольно-ревізійним сектор ом у Совєтському районі АР Кр им на 3-й квартал 2009 року провед ено ревізію фінансово-господ арської діяльності відповід ача за період з 27.01.06р. по 31.06.09р. За р езультатами якої складений А кт № 41-28/9 від 25.08.09р.

В подальшому, контрольно -ревізійним сектором у Совєт ському районі АР Крим на адре су позивача направлено Лист вих. № 41-14/683 від 10.09.09р. в якому секто р зазначив, що під час проведе ння ревізії відповідача вста новлені наступні порушення: 1. В ході ревізії дотримання за конодавства при проведенні г отівково-розрахункових опер ацій в національній валюті, п ри проведенні зустрічної зві рки у Сільськогосподарськом у товаристві з обмеженою від повідальністю «Злагода» з пи тання взаємних розрахунків з а період з 27.01.06р. по 31.06.09р., встанов лено неоприбуткування готів ки в касу КП «Сиваш» у сумі 360,00 г ри., яка не пред'явлена у наявн ості в ході інвентаризації н аявних грошових коштів у кас і КП «Сиваш», чим порушено п.п. 2.6 п. 2 Положення про ведення ка сових операцій у національні й валюті в Україні, затвердже ного постановою Правління На ціонального банку України ві д 15.12.04 № 637 із змінами. Дане поруше ння призвело до недостачі гр ошових коштів в касі КП «Сива ш» станом на 13.08.09р. у сумі 360,00 грн.; 2. В ході ревізії питання дотр имання лімітів залишку готів ки в касі КП «Сиваш» встановл ено понадлімітні залишки гот івки в касі КП «Сиваш» за пері од з 01.03.07 по 30.06.09 у загальній сумі 5039,32 грн., що є порушенням п.п. 5.11 п.5 Положення про ведення касов их операцій у національній в алюті в Україні, затверджено го постановою Правління Наці онального банку України від 15.12.04 № 637 із змінами; 3. Ревізію пит ання своєчасності звітуванн я про використання коштів, ви даних в підзвіт, та поверненн я підзвітними особами сум не використаної готівки в касу КП «Сиваш», встановлено, що за період з 12.07.07р. по 30.06.09р. видано го тівки під звіт, без підтвердж ення використання виданої го тівки на господарські потреб и або відрядження та без наяв ності підтверджуючих первин них документів, у загальній с умі 1507,99 грн.. що є порушенням п. 1 с т.9 Закону України «Про бу хгалтерський облік та фінанс ову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХГУ із змінами, пп. 2.11 п.2 По ложення про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні, затвердженого п остановою Правління Націона льного банку України від 15.12.04 № 637 із змінами, у частині своєча сності звітування за отриман у готівку під звіт.

19.10.2009р. позивачем прийнято рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій № 000472301, яким до відповідача згідно з ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з р егулювання обігу готівки» за стосовані штрафні (фінансові ) санкції в розмірі 13386,63 грн. за в ищезазначені порушення.

Зазначене рішення отриман е посадовою особою відповіда ча 19.10.09р., про що свідчить підпис на корінці.

Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтуються позовні вимо ги, об'єктивно оцінивши доказ и, які мають значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті суд дійшов до виснов ку, що позовні вимоги підляга ють задоволенню з наступних підстав.

Законом України “Про кон трольно-ревізійну службу” ви значений статус державної ко нтрольно-ревізійної служби в Україні, її функції та правов і основи діяльності. Даним Законом України “Про контр ольно-ревізійну службу” пере дбачено, що в компетенцію вка заної служби входить державн ий фінансовий контроль, який реалізується, зокрема, шляхо м інспекції і проведення дер жавного фінансового аудиту. Відповідно до ст.2 Закону “Про контрольно-ревізійну сл ужбу” порядок проведення дер жавною контрольно-ревізійно ю службою державного фінансо вого аудиту і інспекції вста новлюється Кабінетом Мініст рів України.

Пунктом 35 Порядку проведенн я інспектування державною ко нтрольно-ревізійною службою , затвердженого Постановою К абінету Міністрів України №5 50 від 20.04.06р. встановлено, що резу льтати ревізії оформляються актом, який складається на па перовому носії державною мов ою і повинен мати наскрізну н умерацію сторінок.

Вказаною нормою встановле но, що в констатуючій частині вказується інформація про р езультати ревізії в розрізі кожного питання програми із зазначенням, за який період, я ким способом (вибірковим, суц ільним) та за якими документа ми перевірені ці питання, а та кож вказується висновок про наявність або відсутність по рушень законодавства.

Виявлені об'єктом контролю порушення законодавства, ко нтроль за дотриманням якого віднесено до компетенції слу жби, фіксуються в констатуюч ій частині акта ревізії з обо в'язковим посиланням на норм и законів чи інших нормативн о-правових актів, які порушен о, та зазначенням винних у їх д опущенні осіб.

У виконання вищезазначени х норм Закону та відповід но до п. 1.4.1.1. Плану контрольно-ре візійної роботи контрольно-р евізійним сектором у Совєтсь кому районі АР Крим на 3-й квар тал 2009 року проведено ревізію фінансово-господарської дія льності відповідача за періо д з 27.01.06р. по 31.06.09р.

Наказом Головного контрол ьно-ревізійного управління У країни, Державної податкової адміністрації України від 22 г рудня 2001 року № 143/514 затверджено Порядок взаємного інформува ння органів державної контро льно-ревізійної служби Украї ни та органів державної пода ткової служби України про фа кти фінансових порушень та в житі заходи.

На підставі зазначеного По рядку контрольно-ревізійним сектором у Совєтському райо ні АР Крим направлено Держав ної податкової інспекції в С овєтському районі АР Крим Ли ст вих. № 41-14/683 від 10.09.09р. та матеріа ли ревізії щодо Комунального підприємства «Сиваш» для пр ийняття рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій.

Постановою Правління Наці онального банку України № 637 в ід 15.12.2004р. затверджено Положенн я про ведення касових операц ій у національній валюті в Ук раїні.

Це Положення визначає поря док ведення касових операцій у національній валюті Украї ни підприємствами (підприємц ями), а також окремі питання ор ганізації банками роботи з г отівкою.

Згідно з п.п. 2.6 п. 2 Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день о держання готівкових коштів) та в повній сумі оприбуткову ватися. Оприбуткуванням готі вки в касах підприємств, які п роводять готівкові розрахун ки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог гл ави 4 цього Положення, є здійсн ення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжен ь у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів . У разі проведення готівкови х розрахунків із застосуванн ям РРО або використанням РК о прибуткуванням готівки є зді йснення обліку зазначених го тівкових коштів у повній сум і їх фактичних надходжень у к низі обліку розрахункових оп ерацій на підставі фіскальни х звітних чеків РРО (даних РК).

Під час проведення ревізії було встановлено порушення зазначеного п.п. 2.6 Положення, а саме неоприбуткування готів ки в касу відповідача у сумі 36 0,00 грн. Дане порушення було виявлене під час проведення зустрічної звірки у Сільськ огосподарському ТОВ «Злагод а».

Згідно з п. 5.11. п. 5 Положення пр о ведення касових операцій у національній валюті в Украї ні підприємства, які встанов люють строк здавання готівко вої виручки (готівки) відпові дно до підпункту "в" пункту 5.1 ці єї глави, мають здавати понад лімітну готівку для її зарах ування на рахунки підприємст ва в банку не пізніше наступн ого робочого дня незалежно в ід установленого строку здав ання готівкової виручки (гот івки).

Під час проведення ревізії було встановлено порушення зазначеного п.п. 5.11 Положення, а саме понадлімітні залишки г отівки в касі відповідача за період, який перевірявся в за гальній сумі 5039,32 грн.

Згідно з п.п. 2.11 п. 2 Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні видача готівкових коштів під звіт або на здійснюється відповідно до законодавства України. Якщо підзвітній осо бі одночасно видана готівка як на відрядження, так і для ви рішення в цьому відрядженні виробничих (господарських) п итань (у тому числі для закупі влі сільськогосподарської п родукції у населення та заго тівлі вторинної сировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці завдання, може бути продовжено до завершенн я терміну відрядження. Видач а відповідній особі готівков их коштів під звіт проводить ся за умови звітування нею у в становленому порядку за рані ше отримані під звіт суми. Зві тування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюєтьс я відповідно до законодавств а України.

Разом з тим, ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерськи й облік та фінансову звітніс ть в Україні» закріплено, що п ідставою для бухгалтерськог о обліку господарських опера цій є первинні документи, які фіксують факти здійснення г осподарських операцій. Перви нні документи повинні бути с кладені під час здійснення г осподарської операції, а якщ о це неможливо - безпосереднь о після її закінчення. Для кон тролю та впорядкування оброб лення даних на підставі перв инних документів можуть скла датися зведені облікові доку менти.

Під час проведення ревізії встановлено порушення вищез азначених п. 2.11 Положення та ч. 1 ст. 9 Закону, а саме, за пері од, який перевірявся встанов лено видача готівки під звіт , без підтвердження використ ання виданої готівки на госп одарські потреби або відрядж ення та без наявності підтве рджуючих первинних документ ів у загальній сумі 1507,99 грн.

Відповідальність за вищез азначені порушення Положенн я та Закону встановлена с т. 1 Указу Президента України « Про застосування штрафних са нкцій за порушення норм з рег улювання обігу готівки» де у ч. 1 зазначено, що у разі поруше ння юридичними особами всіх форм власності, фізичними ос обами - громадянами України, і ноземними громадянами та осо бами без громадянства, які є с уб'єктами підприємницької ді яльності, а також постійними представництвами нерезиден тів, через які повністю або ча стково здійснюється підприє мницька діяльність, норм з ре гулювання обігу готівки у на ціональній валюті, що встано влюються Національним банко м України, до них застосовуют ься фінансові санкції у вигл яді штрафу: за перевищення вс тановлених лімітів залишку г отівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понад лімітної готівки за кожний д ень; за неоприбуткування (неп овне та/або несвоєчасне) опри буткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неопр ибуткованої суми; за проведе ння готівкових розрахунків б ез подання одержувачем кошті в платіжного документа (това рного або касового чека, квит анції до прибуткового ордера , іншого письмового документ а), який би підтверджував спла ту покупцем готівкових кошті в, - у розмірі сплачених коштів .

У зв' язку з чим, до відпові дача були застосовані штрафн і (фінансові) санкції в розмір і 13386,63 грн. ((360х5)+(5039,32х2)+(1507,99)).

Згідно до ст. 11 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» органи де ржавної податкової служби ма ють право стягувати в бюджет и та державні цільові фонди с уми недоїмки, пені й штрафних санкцій у порядку, передбаче ному законом.

Відповідно до статті 2 Зак ону України «Про державну п одаткову службу в Україні» о днією із задач органів подат кової служби є здійснення ко нтролю за дотриманням податк ового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюдж етів податків і зборів.

Закон України «Про держа вну податкову службу в Украї ні» передбачає стягнення до бюджетів і державних цільови х фондів сум недоїмок, пені у в ипадках, порядку і розмірах, п ередбачених законами Україн и.

Статтею 3 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» визнач ено, що активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнені в рахунок погашення й ого податкових зобов' язань виключно за рішенням суду.

На момент подачі позивачем адміністративного позову до суду відповідачем фінансові санкції у розмірі 13386,63 грн. до Д ержавного бюджету не перерах овані.

При таких обставинах, позов ні вимоги підлягають задовол енню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному закон одавству та підтверджуються матеріалами справи.

Під час судового засідання , яке відбулось 06.07.2010 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову складено та п ідписано 12.07.2010 року.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд, -

ПОСТАН ОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства «Сиваш» (97211, АР К рим, Совєтський район, с. Некра сівка, вул. Совєтська, 33: р/р 26000012118 в КРД ВАТ «Райффайзен банк Ав аль» МФО 324021, ЄДРПОУ 34383462) в дохід Д ержавного бюджету (на р/р 31119104700290 в ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПО У 34740431, отримувач: Держбюджет Со вєтського району 21080900) 13386,63 грн. шт рафних (фінансових) санкцій.

Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністра тивний суд АР Крим шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня склада ння постанови у повному обся зі та поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.07.2010
Оприлюднено04.08.2010
Номер документу10365561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1323/10/5/0170

Постанова від 06.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні