Рішення
від 10.03.2022 по справі 560/15544/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/15544/21

РІШЕННЯ

іменем України

11 березня 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Віат-Транс" до Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "Віат-Транс" звернулось до суду з позовом до Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу від 13.07.2021 №283398-283426.

Позов мотивований тим, що позивач здійснював внутрішні перевезення вантажів, у зв`язку з чим не має обов`язку встановлювати та використовувати тахографи реєстрації режимів праці та відпочинку. Також позивач зазначив, що не отримував повідомлення про час і місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.

У відзиві на позов відповідач зазначив, що вимоги Положення про робочий час і час відпочинку водіїв, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 №340, поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів та/чи вантажів колісними транспортними засобами. Повідомив, що позивач до позовної заяви додав, зокрема, повідомлення про час і місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт від 01.07.2021 №51507/24.1/24-21, яке вручене останньому 06.07.2021. У зв`язку з цим, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою від 09.11.2021 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою від 10.02.2022 Хмельницький окружний адміністративний суд залишив без руху позовну заяву ТОВ "Віат-Транс".

Ухвалою від 11.03.2022 Хмельницький окружний адміністративний суд продовжив розгляд справи.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.

25.05.2021 посадові особи Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 21.05.2021 №003990 здійснили перевірку транспортного засобу марки Volvo, номерний знак НОМЕР_1 , що належить ТОВ "Віат-Транс".

За результатами перевірки складений акт від 25.05.2021 №288208, яким встановлено, що водій здійснював міжнародне автомобільне перевезення вантажу, та у останнього відсутні протокол перевірки та адаптації тахографа і тахокарти за попередні 28 днів та за 25.05.2021.

На підставі висновків перевірки відповідач прийняв постанови від 13.07.2021 №283398, №283399, №283400, №283401, №283402, №283403, №283404, №283405, №283406, №283407, №283408, №283409, №283410, №283411, №283412, №283413, №283414, №283415, №283416, №283417, №283418, №283419, №283420, №283421, №283422, №283423, №283424, №283425, №283426, якими за порушення вимог ЄУТР застосував до позивача адміністративно-господарські штрафи по 680,00 грн.

Позивач оскаржив вказані постанови до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Згідно з частиною 15 статті 6 статті 53 Закону України від 05.04.2001 N 2344-III "Про автомобільний транспорт" (далі по тексту Закон №2344-III) державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Відповідно до статті 6 Закону №2344-III рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Статтею 18 Закону №2344-III визначено, що з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

За змістом статті 53 Закону №2344-III у транспортних засобах, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, установлюються і використовуються контрольні пристрої - тахографи.

Водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.

Згідно з положеннями абзаців 11 статті 60 Закону №2344-III за управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку застосовується штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Спірними постановами відповідач застосував до позивача адміністративно-господарські штрафи по 680,00 грн за порушення вимог ЄУТР, а саме: управління транспортним засобом при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режиму праці та відпочинку.

Обґрунтовуючи факт порушення позивачем абзацу 11 частини 1 статті 60 Закону №2344-III, відповідач послався на порушення вимог ЄУТР. Однак, у постановах відповідач не зазначив пункт ЄУТР, вимоги якого порушив перевізник.

Спірні постанови не містять посилання на акт перевірки від 25.05.2021 №288208 та порушення, встановлені цим актом. Кожна із постанов не містить дати вчинення порушення закону та управління транспортним засобом без тахокарт.

Таким чином, зі змісту таких постанов неможливо встановити за яке порушення та який період до позивача застосований адміністративно-господарський штраф. За таких обставин позивач не може бути притягнутий до відповідальності, передбаченої статтею 60 Закону №2344-III.

Статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В процесі судового розгляду відповідач не довів правомірність постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу від 13.07.2021 №283398-283426. Тому позовні вимоги про визнання їх протиправними і скасування необхідно задоволити.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір слід стягнути з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задоволити.

Визнати протиправними та скасувати постанови Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про застосування адміністративно-господарського штрафу від 13.07.2021 №283398, №283399, №283400, №283401, №283402, №283403, №283404, №283405, №283406, №283407, №283408, №283409, №283410, №283411, №283412, №283413, №283414, №283415, №283416, №283417, №283418, №283419, №283420, №283421, №283422, №283423, №283424, №283425, №283426.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Віат-Транс" 2270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень) судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Віат-Транс" (вул. Трудова, 5/7,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 38171106) Відповідач:Придністровське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки (вул. Соборна, 75,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39816845) Головуючий суддя О.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103659432
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —560/15544/21

Рішення від 10.03.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 10.03.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 10.02.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні