Постанова
від 21.02.2022 по справі 460/10041/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2022 рокуЛьвівСправа № 460/10041/21 пров. № А/857/18789/21

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Матковської З.М.,

суддів: Бруновської Н.В., Хобор Р.Б.,

при секретарі судового засідання: Герман О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Рівненської міської ради на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року у справі №460/10041/21 за адміністративним позовом Рівненської міської ради до Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Лілії Василівни про визнання протиправним і скасування рішення (головуючий суддя першої інстанції - Комшелюк Т.О., час ухвалення - у порядку спрощеного позовного провадження, місце ухвалення - м. Рівне, дата складання повного тексту - 14.09.2021),-

В С Т А Н О В И В:

Рівненська міська рада звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Л.В. (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Л.В. про відмову у державній реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.07.2021, код: 332929448258 в частині його прийняття з підстави, передбаченої пунктом 5 частини 1 статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»; визнання протиправним та скасування рішення Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Л.В. про відмову у державній реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.07.2021, код: 332929448258 в частині його прийняття з підстави, передбаченої пунктом 3-2 частини 1 статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»; зобов`язання державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Л.В. повторно розглянути заяву про «Державну реєстрацію створення юридичної особи» Комунальної установи «Агенція Розвитку Рівного» Рівненської міської ради від 08.07.2021 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки не ґрунтується на положеннях чинного законодавства, зокрема Закону України №755-ІV. Підставами для визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення зазначають: 1. немотивоване твердження відповідача щодо подання державному реєстратору документів особою, яка не має на це повноважень, оскільки вважають, що повноваження представника заявника були підтверджені не довіреністю, а розпорядження від 07.07.2021 року №252-ОС, так як ОСОБА_1 було подано Розпорядження Рівненського міського голови від 07.07.2021 року №252-ОС про призначення її на посаду директора Комунальної установи «Агенція Розвитку Рівного» Рівненської міської ради; 2. Безпідставне твердження державного реєстратора, що документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації, а саме вважають незаконним висновок державного реєстратора про те, що Управління не має право проводити дії з державної реєстрації Комунальної Установи, оскільки засновником Управління та Установи є Рівненська міська рада, оскільки на думку позивача, державні реєстратори не перебувають у трудових відносинах з Рівненською міською радою, а саме з Управлінням забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, а відтак не мають права вчиняти реєстраційні дії лише відносно Управлінням забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради та зобов`язані вчиняти реєстраційні дії стосовно комунальних підприємств, засновником, яких є Рівненська міська рада. Зазначає, що рішенням Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Л.В. про відмову у державній реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.07.2021 було порушено право позивача на отримання за його місцезнаходженням адміністративної послуги щодо державної реєстрації юридичної особи.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, позивачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що при прийнятті рішення суддею неправильно застосовані норми матеріального права. Невідповідність висновків рішення суду обставинам справи дають підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Зокрема апелянт вказує на те, що державні реєстратори Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради перебувають у безпосередніх трудових правовідносинах саме з даним управлінням, а не з Рівненською міською радою, тому твердження суду, що державний реєстратор, не перебуває в трудових відносинах з Управлінням забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, а перебуває в трудових відносинах з Рівненською міською радою є помилковим.

Також зазначає, що та обставина, що Рівненська міська рада одночасно є засновником як Управління забезпечення надання адміністративних послуг, так і Комунальної установи «Агенція Розвитку Рівного» Рівненської міської ради, не може бути безумовною підставою у відмові вчиненні реєстраційних дій, оскільки такі підстави прямо не передбачені Законом №755-ІУ. За наведених обставин, суд дійшов помилкового висновку про те, що державний реєстратор Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради не має права проводити дії з державної реєстрації відомостей відносно Комунальної установи «Агенція Розвитку Рівного» Рівненської міської ради, оскільки їх засновником є Рівненська міська рада.

Апелянт вважає, що слід розмежовувати проведення реєстраційних дій стосовно органу місцевого самоврядування так і будь-яких юридичних осіб, утворених органом місцевого самоврядування, та проведення реєстраційних дій стосовно юридичної особи - суб`єкта державної реєстрації.

З урахуванням наведеного просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідачем, Державним реєстратором Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Л.В. подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що рішення суду є законним та обґрунтованим, прийнятим з дотриманням норм процесуального права, при повному та всебічному з`ясуванні судом обставин, що мають значення для справи, доведеністю обставин, що мають значення для справи. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

В судовому засіданні апеляційного розгляду справи представник позивача апеляційну скаргу підтримав з підстав наведених у скарзі, просив рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не прибув, надіслав заяву про розгляду справи у відсутності його представника.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено та з матеріалів справи слідує, що 08.07.2021 заявник ОСОБА_1 в порядку електронної черги подала державному реєстратору Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради (далі - Управління) Демчук Л.В. наступні документи для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація створення юридичної особи»: 1) заяву форми 2 від 08.07.2021; 2) рішення Рівненської міської ради від 10.06.2021 № 760 (належним чином завірена копія); 3) статут Комунальної установи «Агенція розвитку Рівного» Рівненської міської ради, прошитий разом із Програмою фінансової підтримки на 14 арк; 4) довіреність, видана на ім`я ОСОБА_1 , викладена на бланку Рівненської міської ради, від 08.07.2021 № 08-1263; 5) розпорядження міського голови від 07.07.2021 № 252-ОС про призначення ОСОБА_1 (належним чином завірена копія) із наступним текстом: «Призначити ОСОБА_1 на посаду директора Комунальної установи «Агенція розвитку Рівного» Рівненської міської ради з 8 липня 2021 року за контрактом. Підстава: заява ОСОБА_1.».

За результатами розгляду, поданих позивачем документів державний реєстратор Демчук Л.В. виявила наявність підстав для зупинення розгляду документів, а саме: 1) «подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі» (передбачена пунктом 1 частини 1 статті 27 Закону № 755-ІV). Так як, заявником на сторінці 4 заяви форми 2 не зазначено види економічної діяльності згідно Національного класифікатора України КВЕД ДК 009:2010, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457, а також на сторінці 5 заяви форми 2 не зазначено ідентифікаційного коду юридичної особи - засновника Установи. Згідно із п. 11 ч. 2 ст. 9 та п. 8 ч. 2 ст. 9 Закону України № 755-IV відомості про види діяльності та про ідентифікаційний код засновника, якщо засновник - юридична особа, повинні міститись в ЄДР та вносяться до нього на підставі відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) «невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону» (передбачена пунктом 2 частини1 статті 27 Закону України № 755-IV), оскільки статут Установи, який є додатком до рішення від 10.06.2021 № 76, прошитий та поданий на державну реєстрацію, як цілісний документ разом з іншим додатком до цього рішення (програмою фінансової підтримки Установи), яка не є частиною статуту, що не відповідає положенням абзацу 1 пункту 9 частини 1 статті 15 Закону України № 755-IV, яким визначено вимоги до оформлення саме установчих документів, а не інших документів.

Одночасно, державним реєстратором Управління Демчук Л.В. прийнято рішення від 09.07.2021 код: 332929448258 про відмову у державній реєстрації за заявою «Державна реєстрація створення юридичної особи» стосовно Комунальної установи «Агенція розвитку Рівного».

Підставою для прийняття рішення від 09.07.2021 року код: 332929448258 державний реєстратор Демчук Л.В. зазначає: пункт 5 частини 1 статті 28 Закону України № 755-IV (документи суперечать вимогам Конституції та законів України) та пункт 3-2 частини 1 статті 28 Закону № 755-IV (документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації).

Не погоджуючись з рішенням державного реєстратора про відмову у державній реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.07.2021 в частині його прийняття з підстав, передбачених п. 3-2 п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», позивач звернувся до суду із даним позовом.

Суд першої інстанції в задоволенні позову відмовив з тих підстав, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем обґрунтовано, з дотриманням вимог Конституції та законів України, в межах повноважень та спосіб, передбачений чинним законодавством України та підстав для визнання його протиправними та скасування не вбачається.

Апеляційний суд вважає висновки суду першої інстанції вірними, такими, що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам у межах заявлених позовних вимог, суд враховує наступне.

Спірні відносини регулюються нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» №755-IV, а процедура проведення реєстраційних дій визначається Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016р. №359/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.02.2016р. за №200/28330 (далі - Порядок №359/5).

Державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців - це офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом ( п. 4 ч. 1 ст. 1 цього Закону).

Приписами пункту 7 частини першої статті 1 Закону № 755-IV визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - це єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 6 Закону № 755-IV (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України «Про виконавче провадження», інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до п. 14 частини другої статті 9 Закону № 755-IV, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема: відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.

Подання документів для державної реєстрації, а також вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації визначено статтями 14 та 15 Закону № 755-IV.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 25 Закону № 755-IV, державна реєстрації та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Порядок № 359/5 визначає процедуру проведення відповідно до Закону № 755-IV державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Порядку № 359/5 документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати вимогам, установленим Законом.

Пунктом 10 розділу ІІ Порядку № 359/5 визначено, що державний реєстратор у строки, визначені законом, здійснює перевірку зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі документів на наявність підстав для зупинення їх розгляду та на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.

У разі наявності підстав для зупинення розгляду документів державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру вичерпний перелік таких підстав, передбачених законом.

За допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру формується повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку, виключного переліку підстав для його зупинення, рішення суб`єкта державної реєстрації про зупинення розгляду документів, що за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщується на порталі електронних сервісів у день такого зупинення та надсилається заявнику на адресу його електронної пошти.

Якщо за результатами здійсненої перевірки поданих документів державним реєстратором встановлено наявність підстав як для зупинення їх розгляду, так і для відмови у державній реєстрації, які не пов`язані одна з одною, та усунення підстав для зупинення розгляду документів не матиме наслідком проведення державної реєстрації, державний реєстратор формує повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та із зазначенням підстав для зупинення їх розгляду.

Згідно з пунктом 12 Загальних засад проведення державної реєстрації Порядку № 359/5 державний реєстратор за наявності підстав для відмови у державній реєстрації, визначених статтею 28 Закону, за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру формує повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб`єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації, що за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщується на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації.

Підстави для відмови у державній реєстрації визначено статтею 28 Закону № 755-IV (в редакції чинній, на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 3-2 частини 1 вказаної статті визначено, що підставою для відмови у державній реєстрації є подання документів до неналежного суб`єкта державної реєстрації.

Відповідно до частин третьої, четвертої статті 28 Закону № 755-IV, повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об`єднання не допускається.

Відповідно до пункту 14 розділ ІІ Порядку № 359/5 державний реєстратор за наявності підстав для відмови у державній реєстрації, визначених статтею 28 Закону № 755-IV, за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру формує повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб`єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації, що за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщується на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації.

Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.

Повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб`єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації розміщуються на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації.

Відповідно до абз. 2 ч. 7 ст. 6 Закону № 755-IV встановлено, що державний реєстратор не має права проводити реєстраційні дії щодо суб`єкта державної реєстрації, з яким державний реєстратор перебуває у трудових відносинах або засновником (учасником) якого він є. У такому разі державна реєстрація проводиться іншим державним реєстратором.

З матеріалів справи слідує, що державний реєстратор Демчук Л.В., приймаючи рішення про відмову у проведенні реєстраційної дії щодо реєстрації юридичної особи Комунальної установи «Агенція Розвитку Рівного» Рівненської міської ради, виходила з того, що: подані документи суперечать вимогам Конституції та законів України, що відповідає пункту 5 частини 1 статті 28 Закону України № 755-IV; документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації (п. 3-2 ч. 1 ст. 28 Закону № 755-IV), оскільки державний реєстратор Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради не має права проводити дії з державної реєстрації Комунальної установи «Агенція Розвитку Рівного» Рівненської міської ради, оскільки їх засновником є Рівненська міська рада (абз. 1 ч. 7 ст. 6 Закону № 755-IV) та відповідно до п. 2 розділу 1 Положення про Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради від 20.10.2020 № 8149 таке Управління підпорядковується міському голові, а державний реєстратор Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, як працівник органу місцевого самоврядування, приймається на службу шляхом призначення міським головою (абз. 5 ст. 10 Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування»).

Частиною 2 статті 25 Закону № 755-ІV визначено порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, який включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного веб порталу електронних послуг виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Відповідно до вимог пункту 2 вищевказаної норми документи було прийнято державним реєстратором Управління Демчук Л.В. 08.07.2021 за описом, один примірник якого відповідно до частини 4 статті 14 Закону № 755-ІV видано заявнику.

Відповідно до вимог пунктів 3 та 4 цієї ж норми Закону державним реєстратором виготовлено копії вищевказаних документів в електронній формі та внесено їх копії в електронній формі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).

Абзацом 4 пункту 10 розділу ІІ Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, який затверджений наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5, та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 лютого 2016 р. за № 200/28330 (далі - Порядок) визначено, що «якщо за результатами здійсненої перевірки поданих документів державним реєстратором встановлено наявність підстав як для зупинення їх розгляду, так і для відмови у державній реєстрації, які не пов`язані одна з одною, та усунення підстав для зупинення розгляду документів не матиме наслідком проведення державної реєстрації, державний реєстратор формує повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та із зазначенням підстав для зупинення їх розгляду».

Як уже зазначалось вище, державним реєстратором Управління Демчук Л.В. відповідно до пункту 6 частини 2 статті 25 Закону № 755-ІV встановлено підстави для відмови у державній реєстрації, визначені: пунктом 5 частини 1 статті 28 Закону України № 755-IV (документи суперечать вимогам Конституції та законів України) та пунктом 3-2 частини 1 статті 28 Закону № 755-IV (документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації), внаслідок чого в силу абзацу 4 пункту 10 розділу ІІ Порядку, сформовано повідомлення від 09.07.2021 код: 332929448258 про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та із зазначенням підстав для зупинення їх розгляду.

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до абзацу 7 пункту 2 частини 1 статті 28 Закону № 755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» щодо: скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

Щодо вимоги позивача про скасування рішення державного реєстратора Управління Демчук Л.В. про відмову у державній реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.07.2021 код: 332929448258 в частині його прийняття з підстави, передбаченої пунктом 5 частини 1 статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та про скасування рішення державного реєстратора Управління Демчук Л.В. про відмову у державній реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 09.07.2021 код: 332929448258 в частині його прийняття з підстави, передбаченої пунктом 3-2 частини 1 статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» колегія суддів апеляційного суду вважає вірними висновки суду першої інстанції з огляду на наступне.

З матеріалів справи слідує, що державним реєстратором Демчук Л.В. 09.07.2021 не приймалось повідомлення та рішення про зупинення розгляду поданих документів, як окремий акт. Крім того, позивач не оспорює рішення про відмову у державній реєстрації в частині його прийняття у зв`язку із наявністю у ньому підстав для зупинення розгляду.

Повідомлення про відмову у державній реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.07.2021 код: 332929448258 сформовано відповідно до вимог абзацу 4 пункту 10 розділу ІІ Порядку.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства ( ч. 3 ст. 28 Закону № 755-IV).

Державним реєстратором Демчук Л.В. у рішенні про відмову від 09.07.2021, код: 332929448258 зазначено першу підставу для відмови у державній реєстрації, яка визначена пунктом 5 частини 1 статті 28 Закону № 755-IV «документи суперечать вимогам Конституції та законів України», зокрема в рішення про відмову вказано, що «Форма довіреності, видана від імені уповноваженої особи засновника, як документ, що засвідчує повноваження представника суперечить вимогам, встановленим абз. 5 ч. 5 ст. 6 та абз. 4 ч. 2 ст. 14 Закону № 755-IV (подано довіреність, не посвідчену нотаріально).

Суд першої інстанції вірно вказав, що таке рішення відповідає вимогам абзацу 5 частини 5 статті 6 Закону № 755-IV, яким визначено наступне: «Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження діяти від імені іншої особи, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, нотаріально посвідчена довіреність або відомості з Єдиного державного реєстру про особу, яка уповноважена діяти від імені особи», та синхронізується з положеннями абзацу 4 частини 2 статті 14 Закону № 755-IV, де зазначено: «Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що засвідчує повноваження представника, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, або нотаріально посвідчена довіреність».

Засновником Установи є Рівненська міська рада. В Єдиному державному реєстрі містяться відомості про Третяка О.В як про керівника Рівненської міської ради. Відомості про ОСОБА_1 як про особу, що може вчиняти дії від імені Рівненської міської ради, в Єдиному державному реєстрі відсутні.

Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 8 статті 1 Закону № 755-IV заявник - засновник (засновники) або уповноважена ними особа - у разі подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи.

З урахуванням наведеної обставини та норм чинного законодавства, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що виключно для цілей проведення реєстраційних дій подати документи на державну реєстрацію створення юридичної особи Комунальна установа «Агенція розвитку Рівного» Рівненської міської ради мав право лише міський голова від імені Рівненської міської ради, або інша особа в порядку представництва, на підставі документу, вимоги до якого визначені абзацом 5 частини 5 статті 6 Закону № 755-IV та положеннями абзацу 4 частини 2 статті 14 Закону № 755-IV.

Відповідно подання документів для державної реєстрації створення Установи заявником ОСОБА_1 на підставі довіреності від 08.07.2021 № 08-1263, виданої на її ім`я, яка була викладена на бланку Рівненської міської ради, підписана міським головою Третяком О.В., суперечило вищевказаним нормам Закону № 755-IV про те, що довіреність як документ, що засвідчує повноваження представника, мала бути нотаріально посвідчена від імені міського голови Третяка О.В.

З урахуванням наведеного доводи апелянта про те, що у випадку подання рішення уповноваженого органу про призначення керівника, такий керівник наділений повноваженнями з подання документів на державну реєстрацію створення юридичної особи, що суперечить положенням абзаців 1 та 2 пункту 8 статті 1 Закону № 755-IV є невірними та необґрунтованими.

Щодо другої підстави відмови у рішенні про відмову від 09.07.2021, «документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації», апеляційний суд також вважає вірними висновки суду першої інстанції з огляду на наступне.

Абзацами 6 та 7 пункту 14 частини першої статті 1 Закону № 755-IV передбачено, що суб`єктом державної реєстрації є: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб - підприємців.

Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) набувають повноважень з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до цього Закону у разі прийняття відповідною радою такого рішення.

Статтею 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах визначених цим та іншими законами.

Відповідно до положення про Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, яке затверджене рішенням Рівненської міської ради від 20.10.2020 № 8149 (нова редакція) (далі - Положення), Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради (далі - Управління) - виконавчий орган Рівненської міської ради, утворений для виконання власних (самоврядних) повноважень у сфері надання адміністративних послуг, віднесених до відання виконавчих органів міських рад та інших виконавчих органів, а також делегованих державою повноважень з організаційного забезпечення надання адміністративних послуг, через постійно діючий робочий орган - Центр надання адміністративних послуг у місті Рівному.

Відповідно до пункту 5 розділу 3 Положення «Функції управління відповідно до покладених завдань»: Управління, як виконавчий орган місцевого самоврядування виконує функцію: «Здійснення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідно до чинного законодавства України».

Відповідно до рішення Рівненської міської ради від 08.11.2013 № 3506 «Про внесення змін до структури Рівненської міської ради та її виконавчих органів», Рівненська міська рада є засновником Управління, що стверджується витягом з Єдиного державного реєстру від 16.08.2021.

Таким чином, Управління є суб`єктом державної реєстрації в сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації, нотаріус ( п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону № 755-).

Статус державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань всіх суб`єктів державної реєстрації також визначений частиною 1 статті 6 Закону № 755-IV, відповідно до якої, державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус».

Відповідно до положень абзацу 5 частини 1 статті 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється: на посади інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Відповідно до абз. 4 п. 14 ст. 1 Закону № 755-IV суб`єктом державної реєстрації є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб - підприємців.

Статтею 1 Закону України «Про місцеве самоврядування» визначено, що виконавчі органи рад це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Згідно ч. 5 ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги» у разі утворення центру надання адміністративних послуг як постійно діючого робочого органу для здійснення матеріально-технічного та організаційного забезпечення діяльності центру надання адміністративних послуг у структурі відповідної ради, міської, районної державної адміністрації утворюється (визначається) виконавчий орган (структурний підрозділ), на який покладаються керівництво та відповідальність за організацію діяльності такого центру.

У відповідності до п. п. 1, 4 Розділу 1 «Положення про Управління забезпечення адміністративних послуг Рівненської міської ради» затвердженого рішенням Рівненської міської ради від 20.10.2020 року № 8149, Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради - виконавчий орган Рівненської міської ради, утворений для виконання власних (самоврядних) повноважень у сфері надання адміністративних послуг, віднесених до відання виконавчих органів міських рад та інших виконавчих органів, а також делегованих державою повноважень з організаційного забезпечення надання адміністративних послуг, через постійно діючий робочий орган Центр надання адміністративних послуг у місті Рівному.

Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням, інші печатки й штампи, бланки, реквізити у тому числі електронні, необхідні для виконання повноважень, передбачених цим Положенням та чинним законодавством.

Відповідно до п. 4 Розділу 5 «Положення про Управління забезпечення адміністративних послуг Рівненської міської ради» штат Управління складається з начальника Управління, заступників начальника Управління, адміністраторів, державних реєстраторів, спеціалістів, начальників відділів та інших штатних одиниць (у випадках, передбачених законодавством та структурою Управління).

Згідно з розпорядженням міського голови від 18.02.2016 № 73-ОС Демчук Л.В. з 19 лютого 2016 року призначена на посаду державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради за переведенням.

Також саме Рівненська міська рада надає відпустку державному реєстратору Демчук Л.В. (копія розпорядження міської ради № 749-рк від 04.08.12021 наявне в матеріалах справи).

Отже, які вірно вказав суд першої інстанції, відповідач фактично перебуває в трудових відносинах з Рівненською міською радою в особі міського голови, якому безпосередньо підпорядкована як посадова особа Управління, відповідно до пункту 2 розділу 1 «Загальні положення» Положення про Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради (далі - Положення про Управління): «Управління підзвітне і підконтрольне Рівненській міській раді, виконавчому комітету, підпорядковується міському голові та/або заступнику міського голови відповідно до розподілу обов`язків між керівними працівниками виконавчого комітету Рівненської міської ради».

Таким чином, наведені вище обставини спростовують доводи апелянта про те, що державні реєстратори Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради перебувають у безпосередніх трудових правовідносинах саме з даним управлінням, а не з Рівненською міською радою, оскільки суб`єктом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є Управління, а державний реєстратор Управління Демчук Л.В. не перебуває в трудових відносинах з Управлінням.

Вказана обставина також підтверджується тим, що 21.07.2021 відповідачем направлено звернення в Національне агентство України з питань державної служби з питання перебування державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Лілії Василівни у трудових відносинах. У відповіді на звернення від 17.08.2021 № 5794/13-21 зазначено про те, що державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради Демчук Лілія Василівна перебуває у трудових відносинах з власником Управління - Рівненською міською радою в особі міського голови міста Рівне, який є її роботодавцем.

Крім того, 23.06.2021 Управлінням зроблено запит у Міністерство юстиції України з питання наявності права на вчинення реєстраційних дій щодо юридичних осіб, засновниками яких є Рівненська міська рада.

Згідно відповіді Міністерства юстиції України від 06.08.2021 № 62582/54157-9-21/19.2.3 на вищевказаний запит, відповідно до частини сьомої статті 6 Закону, державний реєстратор не має права проводити реєстраційні дії щодо суб`єкта державної реєстрації, з яким державний реєстратор перебуває у трудових відносинах або засновником (учасником) якого він є.

З урахуванням наведених вище обставин справи та норм чинного законодавства, апеляційний суд вважає невірними доводи апелянта про те, що відповідач вправі був проводити реєстраційні дії щодо органу місцевого самоврядування та будь-яких юридичних осіб, утворених ним.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 25 Закону № 755-ІV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Відповідно до абзацу 1 частини 7 статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор не має права проводити реєстраційні дії щодо суб`єкта державної реєстрації, з яким державний реєстратор перебуває у трудових відносинах або засновником (учасником) якого він є. У такому разі державна реєстрація проводиться іншим державним реєстратором.

Крім цього, державний реєстратор, як посадова особа органу місцевого самоврядування не може бути засновником юридичних осіб - підприємницьких товариств, відповідно до підпункту «а» пункту 1 частини 1 статті 25 Закону України «Про запобігання корупції». Враховуючи вказане, абзац 1 частини 7 статті 6 Закону № 755-IV передбачає заборону державного реєстратора на вчинення реєстраційних дій стосовно суб`єкта державної реєстрації із засновником (учасником) якого державний реєстратор перебуває в трудових відносинах, а не стосовно яких засновником є безпосередньо державний реєстратор, оскільки це було б прямим порушенням вимог Закону України «Про запобігання корупції».

Також апеляційний суд зазначає, що рішення про відмову від 09.07.2021, код: 332929448258 приймалось державним реєстратором Демчук JI.B. із врахуванням вимог абзацу 1 частини 7 статті 6 Закону № 755-1V, редакція якої змінена 03.10.2019, де визначено, що державний реєстратор не має права проводити реєстраційні дії щодо суб`єкта державної реєстрації, з яким державний реєстратор перебуває у трудових відносинах або засновником (учасником) якого він є. У такому разі державна реєстрація проводиться іншим державним реєстратором.

На підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності» від 03.10.2019 № 159-ІХ (далі - Закон № 159-ІХ) , що набрав чинності 02.11.2019, було виключено абзац 2 частини 7 статті 6 Закону № 755-IV в наступній редакції: «Дія абзацу першого цієї частини щодо перебування у трудових відносинах не поширюється на державних реєстраторів, які перебувають у трудових відносинах з виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями».

Отож, до виключення вказаної норми із Закону № 755-IV, державні реєстратори Управління та інших суб`єктів державної реєстрації здійснювали реєстраційні дії, як щодо сільських, селищних, міських рад, та їх виконавчих комітетів, так і щодо юридичних осіб, створених відповідними сільськими, селищними, міськими рад, незалежно від наявності трудових відносин з такими радами або їх виконавчими комітетами.

Крім того, саме у зв`язку із виключенням даної норми із частини 7 статті 6 Закону №755-IV, до статті 28 цього ж Закону, Законом № 159-ІХ було включено підставу для відмови, визначену пунктом 32 частини 1 статті 28 Закону № 755-IV «документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації».

З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що державний реєстратор Управління Демчук Л.В., приймаючи рішення від 09.07.2021 про відмову у державній реєстрації по заяві «Державна реєстрація створення юридичної особи» щодо Комунальної установи «Агенція розвитку Рівного» Рівненської міської ради діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) міститься відомості про державну реєстрацію новоствореної юридичної особи Комунальна установа «Агенція розвитку Рівного» Рівненської міської ради (код ЄДРПОУ 44344786).

Отже, факт державної реєстрації Установи 14.07.2021 свідчить про те, що відповідно до положень частини 9 статті 28Закону № 755-IV позивач усунув причини, що були підставою для відмови у державній реєстрації, а заявник ОСОБА_1 повторно подала документи для державної реєстрації Установи.

Також судом першої інстанції вірно надано оцінку неналежності доказів у справі, а саме тих, що додані відповідачем до позовної заяви та вірно встановлено, що зокрема, копія розпорядження від 07.07.2021 № 252-ОС, додана до позовної заяви позивача не відповідає копії розпорядження від 07.07.2021 № 252-ОС, яка подавалась відповідачу для проведення реєстраційної дії та в якій не містилось пункту 2. «Доручити ОСОБА_1 подати державному реєстратору пакет документів на державну реєстрацію Комунальної установи «Агенція розвитку Рівного» Рівненської міської ради, з правом підписання всіх необхідних документів для здійснення державної реєстрації.».

Щодо позовної вимоги позивача - зобов`язати державного реєстратора Управління Демчук Л.В. повторно розглянути заяву від 08.07.2021 про державну реєстрацію створення юридичної особи Комунальної установи «Агенція розвитку Рівного» Рівненської міської ради, то апеляційний суд вважає, що така задоволенню не підлягає, оскільки є похідною.

Крім цього, 14.07.2021 проведено державну реєстрацію новоствореної юридичної особи Комунальна установа «Агенція розвитку Рівного» Рівненської міської ради (код ЄДРПОУ 44344786), тому повторне подання заяви на державну реєстрацію створення юридичної особи із тотожним найменуванням є підставою для відмови у державній реєстрації, що визначена пунктом 8 частини 1 статті 28 Закону № 755-IV та частиною 4 статті 16 Законом № 755-IV.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Перевіривши оскаржене позивачем рішення, апеляційний суд вважає, що таке відповідає критеріям, визначеним ст. 2 КАС України, а представлені відповідачем на заперечення позовних вимог докази у своїй сукупності не дають підстав вважати що рішення відповідача є протиправними, а натомість вказують на те, що таке прийняте відповідачем обґрунтовано, з дотриманням вимог Конституції та законів України, в межах повноважень та спосіб, передбачений чинним законодавством України та підстав для визнання його протиправними та скасування не вбачається.

Суд враховує положення Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

При цьому, зазначений висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява №65518/01; від 06.09.2005; пункт 89), Проніна проти України (заява №63566/00; 18.07.2006; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява №4909/04; від 10.02.2010; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; 09.12.1994, пункт 29).

Вказані вище обставини є безсумнівною підставою для скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог з наведених вище підстав.

Судом першої інстанції порушено норми матеріального права та неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, що призвело до ухвалення рішення, яке підлягає скасуванню з підстав визначених ст. 317 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 315 КАС України, суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвали нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга відповідача підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції скасуванню та апеляційним судом приймається нова постанова про відмову у задоволенні позову з наведених вище підстав.

Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Рівненської міської ради - залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року у справі №460/10041/21 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя З. М. Матковська судді Н. В. Бруновська Р. Б. Хобор Повне судове рішення складено 09.03.2022

Дата ухвалення рішення21.02.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103661112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/10041/21

Постанова від 21.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 14.09.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні