Постанова
від 22.02.2022 по справі 908/2697/21
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.02.2022 року м.Дніпро Справа № 908/2697/21

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Антонік С.Г. (доповідач),

суддів: Дарміна М.О., Березкіної О.В.

розглянувши матеріали апеляційної скарги Товариство з обмеженою відповідальністю Холдингова компанія ІСУ на рішення Господарського суду Запорізької області від 14.12.2021 (повний текст складений 20.12.2021, головуючий суддя В.В. Ярешко) у справі №908/2697/21

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МК 7 (вул. Шкільна, буд. 50, кв. 5, м. Запоріжжя, 69002; адреса для листування: бул. Шевченка, буд. 10-А, оф. 2, м. Запоріжжя, 69001)

до відповідача: Квартино-експлуатаційного відділу м. Запоріжжя (вул. Земського лікаря Лукашевича, буд. 4, м. Запоріжжя, 69063)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю Холдингова компанія ІСУ (вул. Шашкевича, буд. 44, м. Золочів, Золочівський район, Львівська область, 80700)

про визнання незаконними і скасування рішень щодо спрощеної закупівлі

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю МК 7 до Квартино-експлуатаційного відділу м. Запоріжжя про: визнання протиправним і скасування рішення, оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи Квартино-експлуатаційного відділу м. Запоріжжя про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю МК 7 щодо закупівлі: Виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації та отримання експертного висновку проектної документації по об`єкту: Нове будівництво зовнішніх мереж електропостачання ВМБ Схід ВМС ЗСУ, м. Бердянськ, Запорізька область, військове містечко № 89 ДК 021:2015-71320000-7 Послуги з інженерного проектування; визнання протиправним і скасування рішення, оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи Квартино-експлуатаційного відділу м. Запоріжжя про визнання переможцем та про намір укласти договір з учасником Товариством з обмеженою відповідальністю Холдингова компанія ІСУ щодо закупівлі: Виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації та отримання експертного висновку проектної документації по об`єкту: Нове будівництво зовнішніх мереж електропостачання ВМБ Схід ВМС ЗСУ, м. Бердянськ, Запорізька область, військове містечко № 89 ДК 021:2015-71320000-7 Послуги з інженерного проектування.

Рішенням господарського суду Запорізької області позовні вимоги ТОВ «МК-7» задоволено.

Приймаюче дане рішення, господарський суд виходив з того, що оскаржувані рішення є такими, що суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі», що є підставою для їх скасування.

Не погоджуючись з рішенням господарського суду, до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою звернулося ТОВ «Холдингова компанія «ІСУ», в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, просить це рішення скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову.

Апеляційна скарга обгрунтована наступним:

- у складі пропозиції ТОВ «МК-7» подано витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії, але самої ліцензії, належним чином завіреної банком, не було, між тим, ліцензія та витяг з Державного реєстру банків не є тотожнім поняттям. У поданій позивачем банківській гарантії інформація не є повною та зрозумілою;

- пропозиція ТОВ «МК-7» не відповідала умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а саме: п.11 Оголошення, тому була правомірно відхилена Квартирно-експлуатаційним відділом.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 17.01.2021 відкрите апеляційне провадження у справі 908/2697/21. Розгляд апеляційної скарги призначено в судовому засіданні.

23.02.2022 до суду від позивача надійшло клопотання, в якому останній просив розглядати апеляційну скаргу без участі представника позивача. Також просив залишити апеляційну скаргу без задоволення.

Відповідач відзив на апеляційну скаргу не надав.

Згідно ст. 269 ГПК України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Як встановлено господарським судом та вбачається з матеріалів справи, Квартирно-експлуатаційним відділом м. Запоріжжя оголошені відкриті торги в системі Prozorro.

Рішенням уповноваженої особи Квартирно-експлуатаційного відділу м. Запоріжжя (протокол № 69 від 19.08.2021) затверджено оголошення про проведення спрощеної закупівлі: Виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації та отримання експертного висновку проєктної документації по об`єкту: «Нове будівництво зовнішніх мереж електропостачання ВМБ «Схід» ВМС ЗСУ, м. Бердянськ, Запорізька область, військове містечко № 89» ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проєктування, очікувана вартість предмета закупівлі 350000,00 грн. з ПДВ (пункт 7); кінцевий строк подання пропозицій до 06.09.2021 (пункт 9).

Відповідно до пункту 10, ціна єдиний критерій оцінки, питома вага критерію 100%. Найбільш економічною вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною.

Згідно з пунктом 11, вид забезпечення пропозиції електронна банківська гарантія, яка надається одночасно з поданням пропозиції. Електронна банківська гарантія створюється та подається з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі «PDF» копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, яка підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути належним чином завірені банком.

Згідно з пунктом 14.2, ненадання учасником будь-якого з документів, передбачених в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та додатках до нього, без надання ґрунтовних пояснень, є підставою для відхилення пропозиції учасника.

У пункті 14.9 оголошення визначено, що замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

Рішенням уповноваженої особи В. Левченко, що оформлене протоколом №83 від 09.09.2021, відхилено пропозицію ТОВ «МК 7» щодо закупівлі: Виконання робіт з розробки проєктно-кошторисної документації та отримання експертного висновку проєктної документації по об`єкту: «Нове будівництво зовнішніх мереж електропостачання ВМБ «Схід» ВМС ЗСУ, м. Бердянськ, Запорізька область, військове містечко № 89» ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проєктування, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».

Рішення мотивоване відсутністю в пропозиції учасника копії ліцензії банку; в гарантії в абзаці: Назва валюти, в якій надається гарантія, стоїть незрозуміла сума 980,00, інформація, яка не відповідає сумі банківської гарантії.

ТОВ «МК 7», шляхом розміщення в електронній системі закупівель Prozzoro, було подано вимогу № UA-2021-08-19-004619-а.а.1 від 13.09.2021 про усунення порушень, в якій, зокрема, зазначено з посиланням на законодавчі акти, що банківська ліцензія це запис у Державному реєстрі банків про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності; видача банківської ліцензії внесення Національним банком України до Державного реєстру банків запису про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності. Банку видається витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії. Таким чином, банком до гарантії було додано копію витягу з Державного реєстру банків та лист банку № 21.2.1/3889 з роз`ясненнями щодо надання копії ліцензії банку саме у формі витягу.

14.09.2021 замовник відхилив вимогу позивача.

Рішенням уповноваженої особи В. Левченко, оформленим протоколом №3 від 14.09.2021, визначено учасника ТОВ «Холдингова компанія «ІСУ» переможцем закупівлі; прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю із учасником на суму 320000,00 грн.; оприлюднити повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель згідно з ч. 1 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі».

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача з позовом до суду визнання протиправним і скасування рішення, оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи Квартирно-експлуатаційного відділу м. Запоріжжя про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю МК 7 щодо закупівлі: Виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації та отримання експертного висновку проектної документації по об`єкту: Нове будівництво зовнішніх мереж електропостачання ВМБ Схід ВМС ЗСУ, м. Бердянськ, Запорізька область, військове містечко № 89 ДК 021:2015-71320000-7 Послуги з інженерного проектування; визнання протиправним і скасування рішення, оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи Квартирно-експлуатаційного відділу м. Запоріжжя про визнання переможцем та про намір укласти договір з учасником Товариством з обмеженою відповідальністю Холдингова компанія ІСУ щодо закупівлі: Виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації та отримання експертного висновку проектної документації по об`єкту: Нове будівництво зовнішніх мереж електропостачання ВМБ Схід ВМС ЗСУ, м. Бердянськ, Запорізька область, військове містечко № 89 ДК 021:2015-71320000-7 Послуги з інженерного проектування.

Пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що предмет закупівлі - це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), закупівлі, у порядку даного закону, повинні здійснюватися з додержанням принципів добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної процедури.

Відповідно ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; 2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 3) подання пропозицій учасниками; 4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; 5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; 6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; 7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; 4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) умови оплати; 7) очікувана вартість предмета закупівлі; 8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель); 9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю); 10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; 11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати); 12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.

Звіт про результати проведення закупівлі оприлюднюється у порядку, передбаченому статтями 10 і 19 цього Закону.

Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; 3) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.

Спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі:1) відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті; 2) відсутності пропозицій учасників для участі в ній.

Спрощена закупівля може бути відмінена частково (за лотом).

Повідомлення про відміну закупівлі оприлюднюється в електронній системі закупівель:

замовником протягом одного робочого дня з дня прийняття замовником відповідного рішення;

електронною системою закупівель протягом одного робочого дня з дня автоматичної відміни спрощеної закупівлі внаслідок відхилення всіх пропозицій згідно з частиною тринадцятою цієї статті або відсутності пропозицій учасників для участі у ній.

Повідомлення про відміну закупівлі автоматично надсилається всім учасникам електронною системою закупівель в день його оприлюднення.

З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.

Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.

Приписами частин 1, 2 статті 16 названого Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 25 вказаного Закону, замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.

Згідно з частинами 1, 3 ст. 28 Закону, перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій/пропозицій. Розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.

Визначення термінів «банківська ліцензія» та «видача банківської ліцензії» наведено в Законі України «Про банки і банківську діяльність».

На час оголошення про проведення закупівлі та її проведення Закон України «Про банки і банківську діяльність» діяв в редакції із змінами внесеними Законом України від 30.06.2021р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення питань організації корпоративного управління в банках та інших питань функціонування банківської системи», який набрав чинності з 05.08.2021р.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про банки і банківську діяльність», банківська ліцензія запис у Державному реєстрі банків про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності;

видача банківської ліцензії - внесення Національним банком України до Державного реєстру банків запису про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності.

Частинами 8, 10 статті 19 цього Закону встановлено, що Національний банк України протягом двох робочих днів з дня прийняття рішення про видачу банківської ліцензії: вносить відповідний запис до Державного реєстру банків; надає банку витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії. Національний банк України розміщує інформацію про видані банківські ліцензії на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України у визначеному ним порядку.

Відповідно до п.6 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 30.06.2021р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення питань організації корпоративного управління в банках та інших питань функціонування банківської системи», банківська ліцензія у паперовій формі, що була видана до набрання чинності цим Законом, після набрання чинності цим Законом не використовується банком/філією іноземного банку для підтвердження права на здійснення банківської діяльності.

В даному випадку, матеріалами справи підтверджується, що позивачем, на виконання умов Закону України «Про публічні закупівлі» було надано до пропозиції копію витягу з Державного реєстру банків, виданого Національним Банком України (витяг сформовано 16.08.2021) Акціонерному товариству «Банк Альянс», у пункті 6 якого визначений статус: чинна банківська ліцензія (а.с. 32)

При цьому, Акціонерним товариством «Банк Альянс» було надано лист №21.2.1/3889 з роз`ясненнями щодо надання копії ліцензії банку саме у формі витягу. Також у цьому листі вказана адреса сторінки офіційного Інтернет-представництва, на якій можливо перевірити вказану інформацію.

Відтак, пропозиція ТОВ «МК-7» є такою, що відповідає умовам, визначним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, у зв`язку з чим була протиправно відхилена відповідачем.

У цьому зв`язку, колегія суддів доходить висновку, що спірні рішення, прийняті відповідачем, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, у зв?язку з чим позовні вимоги правильно задоволенні господарським судом.

Підстави для скасування рішення господарського суду відсутні.

Вказані вище обставини спростовують доводи скаржника стосовно неподання позивачем у складі пропозиції ліцензії, належним чином завіреної банком та стосовно того, що у поданій позивачем банківській гарантії інформація не є повною та зрозумілою.

Інші доводи скаржника не спростовують висновків суду першої інстанції та не підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами.

За наведених обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає. Рішення суду слід залишити без змін.

Витрати з судового збору покласти на заявника апеляційної скарги - ТОВ Холдингова компанія ІСУ.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 269, 270, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Холдингова компанія ІСУ залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Запорізької області від 14.12.2021 у справі №908/2697/21 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного суду протягом 20 днів з дня складання повного тексту постанови.

Повний текст складено 14.03.2022р.

Головуючий суддя С.Г. Антонік

СуддяО.В. Березкіна

Суддя М.О. Дармін

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення22.02.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103661647
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2697/21

Судовий наказ від 04.05.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Постанова від 22.02.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 17.01.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Рішення від 14.12.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 17.11.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 19.10.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 24.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 24.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні