ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
У Х В А Л А
"11" березня 2022 р.Справа № 5/182-Б
Господарський суд Хмельницької області у складі головуючого судді Грамчука І.В. при секретарі судового засідання Виноградов Б.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за заявою Відкритого акціонерного товариства "Банк народний капітал" м. Київ
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області
За участю представників сторін:
кредиторів : не викликались
боржника : не викликався
За участю арбітражного керуючого-ліквідатора Левкович О.К. - не викликалась
Ухвалою господарського суду від 12 вересня 2008р. порушено провадження у справі № 5/182-Б про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області відповідно до ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою суду від 15 жовтня 2008 р. боржника визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру з призначенням ліквідатором арбітражного керуючого Герасименко Ірину Іванівну, АДРЕСА_1 , ліцензія серії АВ № 081076 від 14.06.06р., яку зобов`язано провести ліквідаційну процедуру, скласти ліквідаційний баланс та подати його разом із звітом господарському суду для затвердження.
В послідуючому через зміну ліквідаторів боржника термін ліквідаційної процедури у справі неодноразово продовжувався.
Наразі 14.08.2019р. судом здійснено повторний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.
Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України визначено Левкович Олену Кононівну ( АДРЕСА_3 ), яку зобов`язано протягом трьох днів з дня отримання відповідної ухвали в справі про банкрутство, до дати проведення наступного судового засідання, надати заяву про участь у справі з повідомленням про те, що вона не належить до жодної з категорії осіб, зазначених у частині другій статті 114 Закону, на паперовому носії та/або в електронній формі на адресу електронної пошти, з якої вона отримала відповідну ухвалу.
Левкович О.К. подала заяву (вх. № 05-06/409/19 від 16.08.2019р.) про згоду на призначення арбітражним керуючим (ліквідатором) ТОВ "Батьківщина", проте зважаючи на закінчення терміну дії договору страхування відповідальності арбітражного керуючого, розгляд справи і відповідної заяви Левкович О.К. відкладався із зобов`язанням останньої надати суду чинний договір страхування відповідальності арбітражного керуючого.
Окрім того судом враховується, що 21.10.2019р. введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства, у відповідності до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень якого установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
17 лютого 2021р. судом отримано клопотання ліквідатора - арбітражного керуючого Левкович О.К. про закриття провадження у справі (вх. № 05-22/1586/21 від 17.02.2021р.), що призначено до розгляду із пропозицією арбітражному керуючому надати суду оригінали доказів на підтвердження викладених у клопотанні аргументів.
Ухвалою суду від 11.10.2021 в задоволенні клопотання арбітражного керуючого Левкович О.К (вх. № 05-22/1586/21 від 17.02.2021р.) про закриття провадження у справі № 5/182-Б про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області відмовлено.
Арбітражний керуючий - ліквідатор подала заяву (вх.№05-06/124/22 від 02.03.2022р.) про дострокове припинення повноважень арбітражного керуючого - ліквідатора у справі.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, судом враховується, що 21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018р. № 2597-VIII.
Згідно ст.65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси;
відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;
копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо);
реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів;
довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;
для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
2. Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
3. Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
4. У разі якщо господарський суд дійшов висновку, що ліквідатор не виявив або не реалізував майнові активи банкрута у повному обсязі, суд постановляє ухвалу про призначення нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Кодексом.
5. Якщо майна банкрута вистачило для задоволення вимог кредиторів у повному обсязі, він вважається таким, що не має боргів і може продовжувати свою підприємницьку діяльність. У такому разі ліквідатор протягом п`яти днів з дня прийняття господарським судом відповідного рішення повідомляє про це орган або посадову особу органу, до компетенції яких належить призначення керівника (органів управління) боржника, та за потреби скликає загальні збори чи засідання відповідного органу і продовжує виконувати повноваження керівника (органів управління) боржника до їх призначення в установленому порядку.
Господарський суд може постановити ухвалу про ліквідацію юридичної особи, що звільнилася від боргів, лише у разі, якщо залишок її майнових активів є меншим, ніж вимагається для продовження нею господарської діяльності згідно із законодавством.
6. Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Наразі під банкрутством розуміється визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури (стаття 1 Кодексу України з процедур банкрутства - Далі по тексту Кодекс).
Ліквідаційна процедура, як стадія провадження у справі про банкрутство, є однією з найбільш ймовірних та прогнозованих процедур, які застосовуються до неплатоспроможного боржника та є механізмом виведення з ринку нерентабельних та неперспективних підприємств.
Статтею 61 Кодексу визначені повноваження ліквідатора у ліквідаційній процедурі.
Зокрема, у ч.1 та ч. 2 наведеної норми Кодексу передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження:
приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження;
виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута;
проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута;
аналізує фінансовий стан банкрута;
виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута;
формує ліквідаційну масу;
заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості;
має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута;
з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту;
заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими;
подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника;
вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб;
передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню;
продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом;
повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства;
у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу;
веде реєстр вимог кредиторів;
подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство;
здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Разом з тим, у ч.1 ст. 65 Кодексу передбачені вимоги до звіту ліквідатора, а саме: після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси;
відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;
копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо);
реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів;
довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;
для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
За змістом наведених норм Кодексу правильне завершення ліквідаційної процедури є основним завданням ліквідатора, який, з урахуванням покладених на нього повноважень повинен наполегливо та добросовісно працювати упродовж всієї процедури ліквідації.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.
Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).
Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.
Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.
Разом з тим обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 09.07.2019 у справі № 15/55/2011/5003 та від 27.08.2019 у справі № 913/982/14).
Крім документів безпосередньо визначених у статті 65 Кодексу, для доведення правомірності та повноти своїх дій у ліквідаційній процедурі ліквідатором можуть бути додані до звіту та відображені у ньому інші відомості, які спрямовані на доведення господарському суду, окремим кредиторам виконання, покладених на ліквідатора обов`язків належним чином.
З врахуванням викладеного суд вважає за необхідне задовольнити заяву арбітражного керуючого - ліквідатора Левкович О.К. про дострокове припинення повноважень ліквідатора боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" у справі №5/182-Б та з метою визначення кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" у справі № 5/182-Б зборам кредиторів та комітету кредиторів банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина", з дотриманням визначеного Кодексом України з процедур банкрутства порядку до 01 квітня 2022р. запропонувати суду кандидатуру арбітражного керуючого, який відповідає вимогам Кодексу України з процедур банкрутства та може бути призначений ліквідатором у справі №5/182-Б.
Керуючись ст.ст. 28, 60-62, 65 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Заяву ліквідатора у справі №5/182-Б арбітражного керуючого Левкович О.К. (вх.№05-06/124/22 від 02.03.2022р.) про дострокове припинення повноважень повноважень ліквідатора задовольнити.
Відсторонити арбітражного керуючого Левкович Олену Кононівну ( АДРЕСА_3 ; Київська область, Києво-Святошинський район, Населений пункт: Софіївська Борщагівка, вул. Садова, 16 Б ; ІНФОРМАЦІЯ_2 ;ok_lev@bigmir.net), від виконання обов`язків ліквідатора боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області у справі №5/182-Б.
З метою визначення кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області у справі № 5/182-Б зборам кредиторів та комітету кредиторів банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області, з дотриманням визначеного Кодексом України з процедур банкрутства порядку до 01 квітня 2022р. запропонувати суду кандидатуру арбітражного керуючого, яка відповідає вимогам Кодексу України з процедур банкрутства та може бути призначений ліквідатором у справі № 5/182-Б.
Примірники ухвали надіслати всім учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили 11.03.2022р. та може бути оскаржена в установленому законом порядку до Північно-Західного апеляційного господарського суду м. Рівне з дотриманням вимог ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства та гл.1 розд. IY Господарського процесуального кодексу України.
Інформацію по справі, що розглядається, можна отримати на сторінці суду на офіційному веб - порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://km.arbitr.gov.ua.
Суддя Грамчук І.В.
Віддрук. 10 прим.: 1- до справи; 2- ВАТ „Банк народний капітан" (03067, м Київ. вул. Івана Лепсе, 4), 3 - ТОВ „Батьківщина" (32435. с. Підлісний Мукарів. Дунаєв. р-ну); 3 - Центрально-Західному Міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (info@km.minjust.gov.ua), 4 - Головному управлінню Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (post@km.pfu.gov.ua); 5 - Дунаєв. центр зайнятості (м.Дунаївці, вул.Шевченка. 88); 6 - ТОВ „Цукровий комбінат "Слов`янський" (31622, с. Вишнівчик, Чемеровецького вул. Заводська. 1); 8 - ДПІ у Дунаєв.р-ні (km.official@tax.gov.ua); 7 - Дунаєвецька РДА (м.Дунаївці, вул. 1 Травня, 1); 8 - державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Реєстраційної служби Дунаєвецького РУЮ (вул. Шевченка, 83а, м.Дунаївці Хмельницька обл., 32400), 9 - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області (km@fssu.gov.ua), 10 - Левкович Олені Кононівні ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) всім реком. з повід. про вруч.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 103662473 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Грамчук І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні