ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Справа № 607/27535/19Головуючий у 1-й інстанції Ромазан В.В. Провадження № 22-ц/817/174/22 Доповідач - Костів О.З.Категорія -
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 березня 2022 року м. Тернопіль
Тернопільський апеляційний суд в складі:
головуючого - Костів О.З.
суддів - Гірський Б. О., Міщій О. Я.,
розглянувши у письмовому провадженні цивільну справу № 607/27535/19 за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопільський міський ринок ЛТД» на рішення Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 08 листопада 2021 року (ухвалене суддею Ромазаном В.В., повний текст якого складено 18 листопада 2021 року) в справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопільський міський ринок ЛТД» до ОСОБА_1 , Кременецької міської ради Тернопільської області, виконавчого комітету Тернопільської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Білобожницька сільська рада Чортківського району Тернопільської області, Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр Як» про усунення перешкод у користуванні нежитловою будівлею та земельною ділянкою шляхом знесення самочинного будівництва, скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію права власності, скасування рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради №369 від 03 квітня 2002 року «Про затвердження акту державної технічної комісії» та акту державної комісії про прийняття закінченого об`єкта в експлуатацію,
В С Т А Н О В И В:
У листопаді 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Тернопільський міський ринок ЛТД» (надалі - ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД») звернулося до суду з позовом до ОСОБА_2 , Кременецької міської ради Тернопільської області про усунення перешкод у користуванні приміщенням нежитлової будівлі під літерою «А» за адресою: АДРЕСА_1 та земельною ділянкою площею 1.00068 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , шляхом зобов`язання ОСОБА_2 знести самочинно збудовану нежитлову будівлю загальною площею 96.1 кв.м. за вказаною адресою, а також скасувати рішення Державного реєстратора Кременецької міської ради Курадчик А.А. про держану реєстрацію прав та їх обтяжень №48881249 від 26 вересня 2019 року про реєстрацію приватної власності за ОСОБА_2 на нежитлову будівлю за адресою: АДРЕСА_1 .
У лютому 2020 року ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» звернулось із позовом до ОСОБА_2 , виконавчого комітету Тернопільської міської ради, у якому просило скасувати рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради за №369 від 03 квітня 2020 року «Про затвердження акту державної технічної комісії про прийняття закінченого об`єкта в експлуатацію переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію» та затверджений даним рішенням акт державної технічної комісії про прийняття закінченого об`єкта в експлуатацію переобладнання магазину «Лімонті».
Зазначені позови ухвалою Тернопільського міськрайонного суду від 06 липня 2020 року за клопотанням позивача об`єднано в одне провадження.
30 вересня 2020 року позивачем подано заяву про зміну предмету позову та збільшення позовних вимог, яка прийнята судом, відповідно до якої позивач просив:
1) усунути ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» перешкоди у користуванні приміщенням нежитлової будівлі під літерою «А» за адресою: АДРЕСА_1 та земельною ділянкою кадастровий номер 6110100000:12:017:0123 площею 1.0068 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ;
2) скасувати рішення державного реєстратора Тернопільської міської ради Сагайдак І.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №34104975 від 02 березня 2017 року про реєстрацію приватної власності ОСОБА_2 на будівлю, торговий комплекс, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1186820161101);
3) скасувати рішення державного реєстратора Білобожницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області Іванісіка С.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №53421117 від 03 серпня 2020 року про реєстрацію приватної власності ТОВ «Центр Як» на будівлю, торговий комплекс, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1186820161101);
4) скасувати рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради №369 від 03 квітня 2002 року «Про затвердження акту державної технічної комісії про прийняття закінченого об`єкта в експлуатацію переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію» та затверджений даний рішенням акт державної технічної комісії про прийняття закінченого об`єкта в експлуатацію переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що на підставі рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 15 жовтня 1997 року №828 ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» надано дозвіл на проведення комплексної реконструкції будівель та споруд на території міського ринку за адресою, АДРЕСА_1 з поетапним проведенням будівельних робіт. Рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 13 січня 1999 року вирішено визначити територію міського продовольчого ринку по вул.Живова, 9, загальною площею 2.68 га та зобов`язано ТзОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» забезпечити виконання на визначеній території організацію виробничої діяльності, згідно функціонального призначення. Рішенням п`ятої сесії четвертого скликання Тернопільської міської ради від 26 листопада 2002 року вирішено затвердити матеріали інвентаризації та видати договір оренди ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» на термін дії договору оренди приміщення на земельну ділянку площею 2.300 га за адресою: АДРЕСА_1 для обслуговування орендованих приміщень. На підставі зазначеного рішення, 21 лютого 2003 року було укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» приймає в тимчасове користування земельну ділянку площею 2.300 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Земельну ділянку надано в користування на термін дії договору оренди приміщення, до 01 березня 2016 року. Відповідно до договору від 07 грудня 2011 року про внесення змін та доповнень до договору оренди земельної ділянки, ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 1.6092 га, цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Згідно договору від 09 вересня 2013 року про внесення змін та доповнень до договору оренди земельної ділянки, ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 1.6092 га, цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 6110100000:12:017:0116. Право оренди земельної ділянки зареєстровано за позивачем в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 21 серпня 2013 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 138451561101, інше речове право. Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 24 червня 2016 року земельна ділянка за кадастровим номером 6110100000:12:017:0123 площею 1.0068 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , перебуває в оренді ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД». Відповідно до договору оренди нежитлових приміщень комунальної власності №4252 від 17 травня 2001 року, укладеного на підставі рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 01 березня 2001 року №287, ТзОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» отримало в строкове платне користування нежитлові приміщення для використання відповідно під офіс, критий ринок. Згідно із свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 20 червня 2012 року, позивач є власником 251/100 частин нежитлової будівлі під літерою «А» в АДРЕСА_1 .
Зазначив, що позивач є правомірним користувачем земельної ділянки, а також нежитлових торгових приміщень критого ринку, розташованих на вказаній земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 . Крім цього, 02 березня 2017 року Державним реєстратором Тернопільської міської ради на підставі рішення державного реєстратора №34104978 було здійснено державну реєстрацію будівлі, торгового комплексу за адресою: АДРЕСА_1 за ОСОБА_2 . В подальшому, 06 серпня 2020 року позивачу стало відомо, що 03 серпня 2020 року державним реєстратором Білобожницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області Іванісік С.В. на підставі протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Центр Як», серія та номер: 3291 від 03 серпня 2020 року та акту- приймання передачі майна, серія та номер: 3292, 3293 від 03 серпня 2020 року, було зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна: будівля, торговий комплекс за адресою: АДРЕСА_1 .
Позивач вважає, що акт державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкту в експлуатацію, виданий у 2002 році, та рішення виконавчого комітету місцевої ради №369 від 03 квітня 2002 року, які слугували підставою для проведення державної реєстрації на вказаний об`єкт нерухомості, повинні бути визнані незаконними.
Так, відповідно до спірного акту про введення в експлуатацію передбачається, що проведено лише переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію за адресою: АДРЕСА_1 . У даному акті зазначено, що дозвіл на виконання будівельних робіт не оформлявся, оскільки ремонтні роботи не проводились, а лише здійснювалось встановлення обладнання. Також, була відсутня проектна документація на будівництво спірного об`єкту та не видавався дозвіл на виконання будівельних робіт. Спірним рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради №369 від 03 квітня 2002 року затверджено акт про введення в експлуатацію об`єкту нерухомого майна, загальна площа у якому складає 96.1 кв.м. Відповідач ОСОБА_2 самостійно вніс невідповідну площу у розмірі 138.2 м.кв.
Земельна ділянка ОСОБА_2 по АДРЕСА_1 не надавалась у власність, а також у користування. ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» у 2002 році не надавав ОСОБА_2 згоди на будівництво нерухомості на орендованій товариством земельній ділянці. Спірну будівлю, яку збудував відповідач ОСОБА_2 , позивач вважає самочинною, такою, що порушує права ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», як користувача земельної ділянки та власника будівлі АДРЕСА_1 , а тому, на думку позивача, вона підлягає знесенню відповідачем за його рахунок на підставі ч.4 ст.376 ЦК України. Позивач вважає, що ОСОБА_2 , маючи акт державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію, що виданий у 2002 році та який, на його думку, незаконно затверджений рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради №369 від 03 квітня 2002 року, порушує його права власника будівлі по АДРЕСА_1 , які підлягають захисту шляхом їх скасування. Також позивач вважає, що вимоги про скасування права власності на самочинно збудоване ОСОБА_2 нерухоме майно є похідною від первинної вимоги про його знесення.
У зв`язку з наведеним просив позовну заяву задовольнити.
Рішенням Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 08 листопада 2021 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» подало на нього апеляційну скаргу, посилаючись на його незаконність та необґрунтованість, порушення судом норм матеріального та процесуального права. Вказує, що судом неповно встановлено фактичні обставини справи та дано невірну оцінку доказам.
Апеляційна скарга мотивована тим, що ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» є правомірним користувачем земельної ділянки, а також користувачем та співвласником нежитлових торгових приміщень критого ринку, що розташовані на спірній земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 . Зазначає, що ОСОБА_2 спірна будівля була збудована без надання йому у передбаченому законом порядку земельної ділянки під забудову, проектно-технічної документації на будівництво, дозволу на проведення будівельних робіт, а також без згоди ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», як законного користувача земельної ділянки. Вважає, що спірний об`єкт нерухомого майна збудовано на земельній ділянці, що не була відведена особі, яка здійснила будівництво та була відведена не для цієї мети, а також без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи. Звертає увагу, що будівництво, яке здійснив ОСОБА_2 є самочинним, та таким, що порушує права ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», як користувача земельної ділянки та власника будівлі АДРЕСА_1 , а тому підлягає знесенню відповідачем.
Крім того, посилання суду першої інстанції на рішення Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 06 серпня 2019 року у справі №607/2905/18 є помилковим, оскільки правова оцінка статусу спірного об`єкта нерухомого майна, як самочинного, не є «обставинами» в розумінні процесуального закону та не має преюдиційного характеру для справи №607/27535/19. В той час, склад учасників справи №607/2905/18 та справи № 607/27535/19 є різним, а тому, рішення у вказаних справах не мають преюдиційного характеру.
У зв`язку з наведеним просить рішення Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 08 листопада 2021 року скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задоволити.
02 грудня 2021 року на адресу Тернопільського апеляційного суду від представника ОСОБА_2 та ТОВ «Центр Як» - адвоката Білецького Н.Т. надійшов відзив на апеляційну скаргу.
Відзив мотивований тим, що із змісту статті 105 ЦК УРСР, який діяв станом на момент закінчення спірного об`єкту, вбачається, що самовільним будівництвом можна вважати будівництво, проведене без встановленого дозволу, без належно затвердженого проекту, з істотним відхиленням від проекту або з грубим порушенням основних будівельних норм і правил. Стаття 29 Закону України «Про планування та забудову територій» визначала, що самовільним будівництвом є здійснення будівельних робіт без дозволу на виконання будівельних робіт або його перереєстрації; здійснення не зазначених у дозволі будівельних робіт. Зазначив, що рішенням Тернопільського міськрайонного суду від 06 серпня 2019 року, яке набрало законної сили, у цивільній справі № 607/2905/18 за позовом ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» до ОСОБА_2 про зобов`язання знесення самочинного будівництва та скасування рішення про держану реєстрацію нерухомого майна встановлено, що будівництво, проведене відповідачем ОСОБА_2 , не є самочинним, оскільки відповідність будівлі, що розташована в АДРЕСА_1 , вимогам нормативно-правових актів у сфері будівництва підтверджується актом державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію за адресою: АДРЕСА_1 , затвердженого рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради №369 від 03 квітня 2002 року. Також вказані обставини підтверджено листом №1139/14 від 27 травня 2019 року Управління містобудування, архітектури та кадастру та листом №203/27 від 05 червня 2019 року відділу державного архітектурно-будівельного контролю. Крім цього зазначив, що ОСОБА_2 спірне будівництво було проведено за згодою директора ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» та Тернопільської міської ради, яка на час прийняття об`єкта до експлуатації була власником нежитлового будинку та земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 .
У зв`язку з викладеним просить апеляційну скаргу залишити без задоволення.
В судове засідання сторони не з`явились, хоча належним чином були повідомлені про день, час та місце слухання справи.
Враховуючи викладене, відповідно до ч.2 ст.372 ЦПК України колегія суддів вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін.
Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи, зазначені в апеляційній скарзі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга до задоволення не підлягає виходячи із наступного.
За загальним правилом статей 15, 16 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу має право звернутися до суду, який може захистити цивільне право або інтерес у один із способів, визначених частиною першою статті 16 ЦК України, або й іншим способом, що встановлений договором або законом.
Судом встановлено наступні обставини.
Рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради №9 від 13 січня 1999 року «Про впорядкування території, визначеної для функціонування ринку» вирішено визначити територію міського продовольчого ринку по вул.Живова, 9, загальною площею 2.68 га, з врахуванням існуючої системи забудови, та зобов`язати ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» забезпечити виконання на визначеній території виробничої діяльності, згідно функціонального призначення. Підприємствам та суб`єктам підприємницької діяльності, розміщеним в межах території, укласти договори з «Тернопільським міським ринком» ЛТД про співпрацю: по утриманню території ринку згідно встановлених санітарно-технічних вимог до 01 лютого 1999 р. та по створенню цілісної інфраструктури ринку шляхом дольової участі в будівництві до 01 березня 1999 р. (т.1 а.с.9)
Рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 15 жовтня 1997 року №828 «Про надання дозволу на реконструкцію товариству з обмеженою відповідальністю «Тернопільський міський ринок ЛТД», розглянувши клопотання ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», з метою впорядкування території міського ринку, вирішено дозволити ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» провести комплексну реконструкцію будівель та споруд на території міського ринку за адресою, вул.Живова, 9, з поетапним проведенням будівельних робіт. Зобов`язано ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» проект реконструкції ринку погодити з відповідними службами у встановленому порядку (т.1 а.с.10).
Як вбачається із договору оренди нежитлових приміщень (будівель) комунальної власності №4252 від 17 травня 2001 року, укладеного на підставі рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 01 березня 2001 року №287, ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» прийняло в строкове платне користування нежитлові приміщення (будівлі) комунальної власності за адресою АДРЕСА_1 , площею 2960.0 кв.м., що знаходяться на балансі цього товариства, для використання відповідно під офіс, критий ринок. Надані в оренду приміщення орендар може використовувати лише для зазначених потреб. В подальшому, зазначеними сторонами 30 листопада 2007 року внесено зміни щодо розміру площ приміщень та орендної плати (т.1 а.с.11-13).
Рішенням п`ятої сесії четвертого скликання Тернопільської міської ради від 26| листопада 2002 року №4/5/61 «Про видачу документів на право користування землею» вирішено затвердити матеріали інвентаризації та видати договір оренди ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» на термін дії договору оренди приміщення на земельну ділянку площею 2.300 га за адресою: АДРЕСА_1 , для обслуговування орендованих приміщень (т.1 а.с.15).
21 лютого 2003 року між Тернопільською міською радою (Орендодавець) та ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» (Орендар) укладено нотаріально посвідчений та зареєстрований у виконавчому комітеті Тернопільської міської ради договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого позивач приймає в тимчасове користування земельну ділянку площею 2.300 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Земельна ділянка надається в користування на термін дії договору оренди приміщення, до 01 березня 2016 року (т.1 а.с.16-17).
В подальшому зазначеними сторонами 02 лютого 2004 року, 06 серпня 2007 року, 03 березня 2008 року вносились зміни шляхом укладення нотаріально посвідчених договорів щодо розміру орендної плати (т. а.с.18-20).
Як вбачається з нотаріально посвідченого договору від 07 грудня 2011 року про внесення змін та доповнень до договору оренди земельної ділянки, посвідченого Першою Тернопільською державною нотаріальною конторою 21 лютого 2003 року за реєстровим №1216, зареєстрованого у виконавчому комітеті Тернопільської міської ради 24 квітня 2003 року за №757, Тернопільська міська рада (Орендодавець) надає, а ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» (Орендар) приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 2.1871 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (т.1 а.с.21).
Також, договором від 09 вересня 2013 року про внесення змін та доповнень до договору оренди земельної ділянки, посвідченого Першою Тернопільською державною нотаріальною конторою 21 лютого 2003 року за реєстровим №1216, зареєстрованого у виконавчому комітеті Тернопільської міської ради 24 квітня 2003 року за №757, Тернопільська міська рада (Орендодавець) надає, а ТзОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» (Орендар) приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 1.6092 га, з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 6110100000:12:017:0116 (т.1 а.с.22).
28 жовтня 2014 року рішенням Тернопільської міської ради «Про надання дозволу на поділ земельної ділянки площею 1.6092 га, яка перебуває в оренді ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», надано дозвіл зазначеному товариству на поділ земельної ділянки загальною площею 1.6092 га (кад. номер 6110100000:12:017:0116) за адресою: вул.Живова, 9, яка перебуває в оренді, згідно договору від 21 лютого 2003 року, на дві окремі земельні ділянки площею 1.0068 га та площею 0.6024 га, без зміни їх цільового призначення.
26 лютого 2014 року та 27 травня 2016 року сторонами по договору оренди земельної ділянки від 21 лютого 2003 року внесено зміни в частині розміру орендної плати шляхом укладення нотаріально посвідченого договору (т.1 а.с.24).
Згідно копії нотаріально посвідченого договору оренди індивідуально визначеного нерухомого майна, що належить до комунальної власності від 04 вересня 2015 року, Тернопільська міська рада (Орендодавець) на підставі рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 08 липня 2015 року №608 «Про продовження терміну дії договору оренди нежитлових приміщень (будівель) комунальної власності» передає, а ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» (Орендар) 04 вересня 2015 року приймає в строкове платне користування окреме індивідуально визначене майно (нежитлові приміщення) комунальної власності, площею 4039.8 кв.м., що становить 749/1000 частин нежитлової будівлі літ.А, розміщене за адресою: АДРЕСА_1 , згідно наведеного в договорі переліку. Строк дії оренди обумовлено сторонами до 31 грудня 2031 року (т.1 а.с.31-36).
Як вбачається із копії витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень №43330641 від 04 вересня 2015 року, за ТзОВ «Тернопільським міським ринок ЛТД» зареєстроване речове право оренди на нежитлову будівлю під літерою А, яка розташована у АДРЕСА_1 , загальною площею 5394.8 кв.м. згідно договору оренди від 04 вересня 2015 року (т.1 а.с.37).
Як вбачається із копії свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 20 червня 2012 року, виданого виконавчим комітетом Тернопільської міської ради, нежитлова будівля під літерою «А», яка розташована у АДРЕСА_1 , належить на праві приватної власності ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» у розмірі 251/1000 частки. Зазначені обставини підтверджено також витягом про державну реєстрацію прав від 20 червня 2012 року за №34565475 (т.1 а.с.30).
Як вбачається із акту державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію - переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію за адресою АДРЕСА_1 , державній технічній комісії пред`явлений закінчений будівництвом переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію за вказаною адресою. У ньому зазначено, що дозвіл на виконання будівельно-монтажних робіт не оформлявся, ремонті роботи, встановлення технічного обладнання згідно договору оренди. Піцерію влаштовано шляхом переобладнання приміщень існуючого магазину « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розміщених частково на першому поверсі та в цокольному поверсі будівлі центрального ринку, загальна площа 96.1 кв.м. Рішенням державної технічної комісії вказаний об`єкт прийнято в експлуатацію та зазначено про те, що даний акт є підставою для оформлення права власності на збудований об`єкт та включення його до державної статистичної звітності. Акт державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію від 27 березня 2002 року підписано усіма членами державної технічної комісії без будь-яких зауважень, у тому числі представником зацікавленої особи - директором ТзОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» Ворком Є.В. (т.2 а.с.25-26).
03 квітня 2002 року виконавчим комітетом Тернопільської міської ради прийнято рішення №369 «Про затвердження акту державної технічної комісії», яким затверджено акт державної технічної комісії про прийняття в експлуатацію, переобладнання продовольчого магазину «Лімонті», розташованого в нежитловому приміщенні будівлі центрального ринку за адресою АДРЕСА_1 , під піцерію, загальною площею 96.1 кв.м. (т.2 а.с.28).
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 02 липня 2020 року за №214792513, 28 лютого 2017 року державним реєстратором Тернопільської міської ради Сагайдак І.В. зареєстровано право власності за ОСОБА_2 на будівлю загальною площею 138.2 кв.м., що розташована в АДРЕСА_1 , на підставі довідки серія та номер 346, виданої 26 листопада 2001 року ТзОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», акту державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію №349, виданого виконавчим комітетом Тернопільської міської ради 03 квітня 2002 року. Підставою внесення зазначеного запису слугувало рішення зазначеного державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 34104978 від 02 березня 2017 року (т.2 а.с.120-123).
Також, відповідно до інформації із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 06 серпня 2020 року за №219248072, 03 серпня 2020 року державним реєстратором Білобожницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області Іванісік С.В. зареєстровано право власності за Товариством з обмеженою відповідальністю «Центр Як» на будівлю загальною площею 138.2 кв.м., що розташована в АДРЕСА_1 на підставі: протоколу загальних зборів учасників ТзОВ «Центр Як» №3291 від 03 серпня 2020 року, акту приймання-передачі майна №3292, 3293 від 03 серпня 2020 року. Підставою внесення зазначеного запису слугувало рішення зазначеного державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 53421117 від 03 серпня 2020 року. (т.2 а.с.157-158).
Рішенням Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 06 серпня 2019 року, яке набрало законної сили, у цивільній справі №607/2905/18 за позовом ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» до ОСОБА_2 , треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Управління державної реєстрації Тернопільської міської ради, Виконавчий комітет Тернопільської міської ради, ОСОБА_3 про зобов`язання знесення самочинного будівництва та скасування рішення про державну реєстрацію нерухомого майна, позов задоволено частково. Скасовано рішення Державного реєстратора Тернопільської міської ради Сагайдак І.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №34104978 від 02 березня 2017 року, про реєстрацію приватної власності за ОСОБА_2 на будівлю, торговий комплекс, загальною площею 138.2 кв.м., що знаходиться в АДРЕСА_1 . У решті вимог, відмовлено.
Зазначене судове рішення залишене без змін постановою Тернопільського апеляційного суду від 25 листопада 2019 року, а також постановою Верховного Суду від 05 жовтня 2020 року.
В силу вимог ч.4 ст.82 ЦПК України, обставини встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлене законом.
Згідно рішення Тернопільського міськрайонного суду від 06 серпня 2019 року справа №607/2905/18, судом встановленонастіпні обствини:
«…відповідно до листа №682/33 від 25 березня 1993 року, адресованого директору фірми «Лімонті» Старко В.І., Управління архітектури і будівництва міської адміністрації дає дозвіл на встановлення торгівельної крамниці по вул.Живова в районі міського ринку… Довідка, видана директором ринку Ворко Є.В. містить інформацію про те, що торговий комплекс «Лімонті» підприємця ОСОБА_2 знаходиться на території ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» і підключений до інженерно-технічних комунікацій (водоканалізаційні мережі, енергопостачання, комунальне обслуговування) міського ринку за адресою АДРЕСА_1 . Як встановлено в судовому засіданні та вбачається з матеріалів справи, на обґрунтування доводів про порушення прав користувача земельної ділянки - ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» покликається на те, що відповідач без погодження позивача здійснив самочинну добудову до будівлі позивача та на земельній ділянці, яка перебуває в оренді у позивача… Суд вважає необґрунтованими покликання позивача, оскільки вони спростовуються матеріалами справи, а саме: погодженої проектної документації на будівництво, яка затверджена начальником Управління містобудування та архітектури Тернопільського міськвиконкому від 22 квітня 1995 року; дозволом на будівництво торгового комплексу «Лімонті», затвердженого Управлінням архітектури і будівництва 25 березня 1993 року за №682/33; заявою ОСОБА_2 02 березня 1997 року, яка погоджена директором ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» Ворко Є.В., про виділення місця біля центрального входу на облаштування літньої площадки під бар; довідкою, виданою директором ринку Ворко Є.В., яка містить інформацію про те, що торговий комплекс « ІНФОРМАЦІЯ_1 », знаходиться на території ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» і підключений до інженерно-технічних комунікацій міського ринку за адресою м.Тернопіль, вул.Живова, 9; рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради 03 квітня 2002 року №369 «Про затвердження акту державної технічної комісії», яким затверджено акт державної технічної комісії про прийняття в експлуатацію, переобладнання продовольчого магазину «Лімонті», розташованого в нежитловому приміщенні будівлі центрального ринку за адресою вул.Живова, 9, під піцерію; актом державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію - переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію за адресою вул.Живова, 9, затвердженого рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради №369 від 03 квітня 2002 року. Вказаний акт також погоджувався директором ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» Ворко Є.В. Таким чином суд приходить до висновку, що будівництво спірної прибудови, вчинене ОСОБА_2 за згодою директора ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» та Тернопільської міської ради, яка на час прийняття об`єкта до експлуатації була власником нежитлового будинку та земельної ділянки, за адресою АДРЕСА_1 . За таких обставин, суд вважає, що будівництво - переобладнання продовольчого магазину «Лімонті», розташованого за адресою вул.Живова, 9, м.Тернопіль, під піцерію не є самочинним з точки зору закону. Даних про те, що переобладнання вказаного об`єкту нерухомості відбулося з істотним відхиленням від проекту чи з істотним порушенням будівельних норм і правил в матеріалах справи немає та в судовому засіданні таких не здобуто. Крім того, суду не представлено відомостей про те, що позивач на виконання ст.38 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» звертався до органу державного архітектурно-будівельного контролю, який виявивши факт самочинного будівництва, зобов`язаний видати особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису...» (т.1 а.с.72-77).
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, апеляційний суд виходить з наступного.
Згідно із статтею 331 ЦК України, право власності на нову річ, яка виготовлена (створена) особою, набувається нею, якщо інше не встановлено договором або законом. Право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації.
Відповідно до ч.1 статті 376 ЦК України, житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Частиною 4 зазначеної статті передбачено, що якщо власник (користувач) земельної ділянки заперечує проти визнання права власності на нерухоме майно за особою, яка здійснила (здійснює) самочинне будівництво на його земельній ділянці, або якщо не порушує права інших осіб, майно підлягає знесенню особою, яка здійснила (здійснює) самочинне будівництво, або за її рахунок.
Як роз`яснив пленум Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ у п.п.5, 17 постанови від 30 березня 2012 року №6 «Про практику застосування судами статті 376 ЦК України (про правовий режим самочинного будівництва)» у випадках порушення прав інших осіб право на звернення до суду належить і таким особам за умови, що вони доведуть наявність порушеного права (стаття 391 ЦК України).
Згідно із частиною другою статті 386 ЦК України власник, який має підстави передбачати можливість порушення свого права іншою особою, може звернутися до суду з вимогою про заборону вчинення нею дій, які можуть порушити його право, або з вимогою про вчинення певних дій для запобігання такому порушенню.
Відповідно до статті 391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.
В силу вимог ч.1 ст.24 Закону України «Про планування і забудову територій» чинного на момент виникнення спірних правовідносин, фізичні та юридичні особи, які мають намір здійснити будівництво об`єктів містобудування на земельних ділянка, що належать їм на праві власності чи користування, зобов`язані отримати від виконавчих органів відповідних рад, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, у разі делегування їм таких повноважень відповідним радам, дозвіл на будівництво об`єкта містобудування. Частиною 1 статті 29 зазначеного Закону передбачено, що дозвіл на виконання будівельних робіт - це документ, що засвідчує право забудовника та підрядника на виконання будівельних робіт, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд, видачу ордерів на проведення земляних робіт.
Відповідно до пункту «б» ч.1 ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року, у редакції чинного на момент прийняття спірного рішення виконавчим комітетом Тернопільської міської ради, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження в галузі будівництва: прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів у порядку встановленому законодавством.
В період здачі спірного об`єкту в експлуатацію діяло Положення про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів державного замовлення, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 1992 року №449, яким передбачалося прийняття державними приймальними комісіями закінчених будівництвом об`єктів в експлуатацію шляхом підписання акту про прийняття об`єктів в експлуатацію.
Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01 липня 2004 року №1952-IV врегульовано відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 2 зазначеного Закону, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Частиною 2 статті 5 вказаного Закону у редакції станом на момент вчинення реєстраційної дії встановлено, що якщо законодавством передбачено прийняття в експлуатацію нерухомого майна, державна реєстрація прав на таке майно проводиться після прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку, крім випадків, передбачених статтею 31 цього Закону.
Процедура проведення відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень, перелік, необхідних документів для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна врегульовано Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджених постановою КМ України від 25 грудня 2015 року №1127.
Так, пунктом 40 зазначеного Порядку, у редакції чинного на момент вчинення спірної реєстраційної дії, передбачено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та цим Порядком.
Відповідно до частин третьої, четвертої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації. Права на нерухоме майно, що виникли до набрання чинності цим Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, за таких умов: якщо реєстрація прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав діяло законодавство, що не передбачало обов`язкової реєстрації таких прав.
На час видачі спірного акту державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію та його затвердження був чинний наказ Держжитлокомунгоспу від 13 грудня 1995 року № 56 «Про затвердження Правил державної реєстрації об`єктів нерухомого майна, що знаходяться у власності юридичних та фізичних осіб».
Згідно з пунктом 1.4 цих Правил державну реєстрацію об`єктів нерухомого майна здійснюють державні підприємства - бюро технічної інвентаризації місцевих органів державної виконавчої влади на підставі відповідних правовстановлюючих документів за рахунок коштів власників нерухомого майна.
Відповідно до пункту 1.3 Тимчасового положенням про порядок державної реєстрації прав власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 07 лютого 2002 року № 7/5 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18 лютого 2002 року за № 157/6445 (втратило чинність на підставі наказу Міністерства юстиції України № 1844/5 від 14 грудня 2012 року), державна реєстрація прав проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць, обслуговування на території яких здійснюється БТІ, створеними до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно. Зазначені нормативні акти передбачали державну реєстрацію будівель, споруд, державну реєстрацію права власності на нерухоме майно територіальними бюро технічної інвентаризації, проте виникнення права власності на будинки, споруди не залежало від державної реєстрації до часу набрання чинності Цивільним кодексом України та Законом України від 01 липня 2004 року «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Право на звернення до суду з позовом про знесення або перебудову самочинно збудованого об`єкту нерухомості мають органи державної влади, органи місцевого самоврядування і інспекції державного архітектурно-будівельного контролю. У разі порушення прав інших осіб право на звернення до суду мають такі особи за умови, що вони доведуть наявність порушеного права (стаття 391 ЦК України), а також власники (користувач) земельної ділянки, якщо він заперечує проти визнання за особою, яка здійснила самочинне будівництво на його земельній ділянці, права власності на самочинно збудоване нерухоме майно (частина четверта статті 376 цього Кодексу).
Такий висновок викладений у постанові Верховного Суду України від 06 вересня 2017 року в справі №6-1721цс16.
Крім того правом звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів і осіб, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси. Відтак, суд повинен установити, чи були порушені, невизнані або оспорювані права, свободи чи інтереси цих осіб, і, залежно від встановленого, вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні. У справі, яка переглядається, судами встановлено, що об`єкт нерухомості збудований на земельній ділянці, що не була відведена у встановленому порядку для цієї мети. Разом із тим, ухвалюючи рішення про задоволення позовних вимог особи, яка не є власником земельної ділянки, на якій зведено об`єкт нерухомості, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд касаційної інстанції, не встановив, яким чином порушуються права зазначеної особи, хоча для правильного застосування статтею 376, 386, 391 ЦК України встановлення цього факту є обов`язковим.
Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду України від 17 грудня 2014 року в справі №6-137цс14.
З урахуванням змісту статті 376 ЦК України в поєднанні з положеннями статей 16, 386, 391 цього Кодексу вимоги про знесення самочинно збудованого нерухомого майна на земельній ділянці, власником або користувачем якої є інша особа, можуть бути заявлені власником чи користувачем земельної ділянки або іншою особою, права якої порушено, за умови доведеності факту такого порушення самочинною забудовою. Таким чином, суд повинен установити, чи були порушені, не визнані або оспорені права, свободи чи інтереси цих осіб, і, залежно від установленого, - вирішити питання про задоволення позовних вимог або про відмову в їх задоволенні.
Вказаний висновок викладений у постанові Верховного Суду України від 19 квітня 2017 року в справі №354/612/13ц.
З матеріалів справи не вбачається, що здійснене будівництво - переобладнання продовольчого магазину «Лімонті», за адресою вул.Живова, 9, під піцерію, є самочинним будівництвом та порушує права ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» на вільне володіння та розпорядження земельною ділянкою чи нежитловими приміщеннями.
Спірна будівля, що розташована в АДРЕСА_1 відповідає вимогам нормативно-правових актів у сфері будівництва та підтверджується актом державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію за адресою АДРЕСА_1 , затвердженого рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради №369 від 03 квітня 2002 року.
Апеляційний суд звертає увагу на те, що зазначені обставини щодо відсутності підстав віднесення спірного об`єкту до самочинного підтверджені також рішенням Тернопільського міськрайонного суду від 06 серпня 2019 року в справі №607/2905/18.
Судом вірно встановлено, що реєстрація права власності за відповідачем ОСОБА_2 на спірний об`єкт нерухомості має наслідком не виникнення права власності у нього в момент такої реєстрації, а офіційне визнання і підтвердження державою факту набуття ним речових прав на спірне нерухоме майно.
Водночас, позивачем не надано доказів, які б підтверджували незаконність рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 03 квітня 2002 року №369 «Про затвердження акту державної технічної комісії». При цьому вказане рішення прийняте зазначеним органом місцевого самоврядування з урахуванням вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та у межах повноважень встановленого ним.
Правильним є висновок суду першої інстанції, що відсутні правові підстави для скасування акту державної технічної комісії про прийняття закінченого об`єкта в експлуатацію переобладнання магазину «Лімонті» під піцерію, оскільки його було підписано у тому числі представником зацікавленої особи - директором ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» Ворком Є.В. без будь-яких зауважень.
Доводи апелянта про те, що будівництво, яке здійснив ОСОБА_2 , є самочинним, та таким, що порушує права ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», як користувача земельної ділянки та власника будівлі АДРЕСА_1 , колегія суддів відхиляє, оскільки наведене спростовується матеріалами справи.
Твердження апелянта про те, що посилання суду першої інстанції на рішення Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 06 серпня 2019 року у справі № 607/2905/18 є помилковим та немає преюдиційного характеру, суд апеляційної інстанції не бере до уваги, оскільки учасниками справи №607/2905/18 були позивач ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», відповідач ОСОБА_2 та треті особи. У ході судового розгляду досліджувались докази та встановлювались фактичні обставини, а саме, що будівництво спірної прибудови вчинене ОСОБА_2 за згодою директора ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД» та Тернопільської міської ради, яка на час прийняття об`єкта до експлуатації була власником нежитлового будинку та земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 . Отже, будівництво - переобладнання продовольчого магазину «Лімонті», розташованого за адресою АДРЕСА_1 , під піцерію не є самочинним з точки зору закону.
Преюдиція - це обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набуло законної сили, в одній справі для суду при розгляді інших справ. Преюдиційно встановлені факти не підлягають доказуванню.
Таким чином судове рішення в справі №607/2905/18 слід вважати таким, що має преюдиційне значення для даної справи, яка є предметом перегляду.
Посилання апелянта на те, що у даній справі інший cуб"єктний склад, ніж у справі №607/2905/18, а тому обставини, встановлені в рішенні суду від 06 серпня 2019 року в справі №607/2905/18 не можуть мати преюдиційного значення для даної справи колегія суддів до уваги не приймає, оскільки як у справі №607/2905/18, так і у даній справі позивачем є ТОВ «Тернопільський міський ринок ЛТД», відповідачем - ОСОБА_2 , а тому обставини, встановлені рішенням суду в справі №607/2905/18 щодо особи відповідача ОСОБА_2 , в силу вимог ч.4 ст.82 ЦПК України не підлягають доказуванню при розгляді даної справи.
Суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що позивачем не доведено підстав для задоволення позовних вимог, а тому у задоволенні позову слід відмовити.
У відповідності до ст.ст.12, 81 ЦПК України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини на які посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Згідно з вимогами ст.13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно ч.2 ст.78 ЦПК України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно ч.2 ст.89 ЦПК України, жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відмовляючи в задоволенні позову, судом першої інстанції вірно встановлено фактичні обставини справи та дано правильну оцінку доказам.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду та не впливають на їх правильність.
Норми матеріального права відповідно до спірних правовідносин, застосовані правильно.
Порушень норм процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи, колегією суддів не встановлено.
Відповідно до ст.375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносини, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у сукупності колегія суддів приходить до висновку про законність та обґрунтованість постановленого по даній справі рішення та відсутність підстав для його скасування з мотивів, викладених в апеляційній скарзі.
Керуючись ст.ст. 367, 368, 374, 375, 381-384 ЦПК України, суд апеляційної інстанції,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопільський міський ринок ЛТД» - залишити без задоволення.
Рішення Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 08 листопада 2021 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Дата складення повного тексту постанови - 14 березня 2022 року.
Головуючий
Судді
Суд | Тернопільський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 103670550 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них |
Цивільне
Тернопільський апеляційний суд
Костів О. З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні