Ухвала
від 23.02.2022 по справі 380/8196/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/8196/20

У Х В А Л А

з питань заміни сторони виконавчого провадження

24 лютого 2022 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого-судді Костецького Н.В., розглянув в порядку письмового провадження заяву Відділу примусового виконання рішень про заміну сторони відповідача у виконавчому провадженні у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Пустомитівської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

встановив :

В провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебувала на розгляді адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Пустомитівської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Представник Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління юстиції Міністерства юстиції України (м. Львів) звернулася до суду із заявою, в якій просить замінити сторону відповідача у виконавчому провадженні з Управління соціального захисту населення Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Львівської районної державної адміністрації.

Керуючись приписами частини третьої статті 194, частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе провести розгляд заяви у порядку письмового провадження.

Відповідно до статті 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Суд зазначає, що процесуальне правонаступництво необхідно розуміти як заміну або вибуття в адміністративній справі сторони чи третьої особи в разі переходу правового статусу від однієї особи до іншої (правонаступника), зокрема компетенції між суб`єктами владних повноважень, у спірних матеріальних правовідносинах. Залучення правонаступника до участі в розгляді та вирішенні адміністративної справи має відбуватися шляхом постановлення ухвали як за ініціативою суду, так і зацікавлених осіб.

Заміна правонаступником допускається на будь-якій стадії судового процесу, у тому числі і на стадії виконання судових рішень.

Згідно положень пункту 6 частини 1 статті 4 КАС України, судовий процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 4 КАС України, адміністративне судочинство - діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом.

За приписами частини 3 статті 241 КАС України, судовий розгляд в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.

Суд зазначає, що у даній справі Львівським окружним адміністративним судом винесено рішення, тобто судовий розгляд по справі закінчено, адміністративне судочинство не здійснюється, внаслідок чого, в задоволенні заяви в частині заміни відповідача у справі слід відмовити.

Відповідно до статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи, суд який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Частиною 5 статті 15 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.

Отже, необхідною умовою для заміни сторони у виконавчому провадженні є її заміна саме правонаступником.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 28.04.2021 адміністративний позов задоволено частково.

Судом встановлено, що Львівським окружним адміністративним судом 29.07.2021 видано виконавчий лист № 380/8196/20, де боржником вказано Управління соціального захисту населення Пустомитівської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ: 03194364).

Суд встановив, що згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій від 16.12.2020 року №1635-р. вирішено здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 року №807-IX Про утворення та ліквідацію районів , шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1.

Відповідно до додатку 3 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р, Городоцька райдержадміністрація, Жовківська райдержадміністрація, Кам`янка-Бузька райдержадміністрація, Перемишлянська райдержадміністрація, Пустомитівська райдержадміністрація реорганізуються шляхом приєднання до Львівської райдержадміністрації Львівської області.

Згідно з відомостями в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 23.12.2021 внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Управління соціального захисту населення Пустомитівської районної державної адміністрації.

Згідно з відомостями в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 02.03.2021 року внесено запис про державну реєстрацію Львівської районної державної адміністрації Львівської області (код ЄДРПОУ 44046683).

Згідно з відомостями в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 18.03.2021 року внесено запис про державну реєстрацію Управління соціального захисту населення Львівської районної державної адміністрації Львівської області (код ЄДРПОУ 44000827).

Розпорядженням голови Львівської районної державної адміністрації Львівської області 5/02-08/21 від 17.03.2021 затверджено Положення про управління соціального захисту населення Львівської районної державної адміністрації Львівської області, відповідно до якого призначення та виплата соціальних виплат належить до повноважень управління.

Суд зазначає, що відсутність в Реєстрі запису про припинення Відповідача внаслідок реорганізації не є достатньою підставою для висновку про ненастання правонаступництва щодо прав і обов`язків Відповідача в спірних у справі правовідносинах.

За висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 16.06.2020 у справі №910/5953/17, якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями. При цьому Велика Палати Верховного Суду в зазначеній постанові визнала помилковим висновок попередніх інстанцій про те, що правонаступництво не відбулось за відсутності в Реєстрі запису про припинення юридичної особи, яка реорганізовувалась шляхом злиття.

У постанові від 04.11.2020 р. у справі № 922/817/18 Верховний Суд зробив наступні висновки: Зважаючи на викладене та те, що положеннями статей 104, 107 Цивільного кодексу України не визначений момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється у зв`язку з реорганізацією, Суд вважає, що такий момент не може пов`язуватися з внесенням запису до державного реєстру про припинення реорганізованої юридичної особи. Зазначене кореспондується з висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 14.09.2020 у справі №296/443/16-ц. З огляду на таке Суд вважає передчасним висновок судів першої та апеляційної інстанцій про відсутність підстав для задоволення Заяви через те. що на момент її розгляду Відповідач перебуває в стані припинення, включений до Реєстру, державна реєстрація його не припинена. Адже відсутність в Реєстрі запису про припинення Відповідача внаслідок реорганізації не є достатньою підставою для висновку про ненастання правонаступництва Управління щодо прав і обов`язків Відповідача в спірних у справі правовідносинах. Для з`ясування таких обставин та вирішення питань щодо можливості процесуального правонаступництва суд в кожному конкретному випадку має аналізувати фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права, зокрема відомості первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення. перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника. .

Таким чином, наявні підстави для заміни боржника у виконавчому листі у справі Управління соціального захисту населення Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області на Управління соціального захисту населення Львівської районної державної адміністрації (процесуальне правонаступництво) (код ЄДРПОУ 44000827), яке є структурним підрозділом Львівської районної державної адміністрації Львівської області.

Згідно з ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України та ч. 5 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження , у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням (заявою) державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з ч. 4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Підставою для вибуття сторони виконавчого провадження є припинення (ліквідація чи реорганізація) юридичної особи. Перехід окремого суб`єктивного права та обов`язку від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, згідно цивільного законодавства також є правонаступництвом.

За таких обставин, враховуючи приписи ст. 379 КАС України, суд вважає за необхідне замінити сторону у виконавчому провадженні по виконанню виконавчого листа №380/12398/20, який виданий 22 квітня 2021 року.

Керуючись статтями 243, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

у х в а л и в :

Заяву представника Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління юстиції Міністерства юстиції України (м. Львів) - задовольнити частково.

Замінити боржника у виконавчому провадженні по виконанню виконавчого листа №№ 380/8196/20, який виданий 29.07.2021 року Львівським окружним адміністративним судом, з Управління соціального захисту населення Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області на його правонаступника Управління соціального захисту населення Львівської районної державної адміністрації (79008, м. Львів, вул. Винниченка 18, код ЄДРПОУ 44000827).

В задоволенні заяви в частині заміни відповідача у справі - відмовити.

Згідно з ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ухвала суду набирає законної сили у порядку та строки згідно ст. 256 КАС України.

Повний текст складений 24.02.2022.

Суддя Костецький Н.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу103691907
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —380/8196/20

Ухвала від 23.02.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Рішення від 27.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 28.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні