Рішення
від 16.03.2022 по справі 904/9900/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.03.2022м. ДніпроСправа № 904/9900/21

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мельниченко І.Ф., розглянув спір

за позовом Керівника Центральної окружної прокуратури міста Дніпра, м.Дніпро, в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті, м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компаж", м. Дніпро

про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом у сумі 44 192,30грн.

Без участі представників сторін.

СУТЬ СПОРУ:

Керівник Центральної окружної прокуратури міста Дніпра в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення 44192,30 грн., що складають плату за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговими транспортними засобами та іншими самохідними машинами та механізмами, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Судові витрати позивач просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань з користування автомобільними дорогами, а саме під час перевірки Управлінням Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області транспортного засобу марки DAF, модель 85.380 CF, (д.н.з. НОМЕР_1 ), з причепом KROME, модель SP, (д.н.з. НОМЕР_2 ), було встановлено перевищення вагових обмежень загальної маси транспортного засобу.

В позовній заяві прокурор мотивує свої повноваження для представництва у даній справі наступними обставинами.

Відповідно до підпунктів 2, 15, 27 пункту 5 Положення про Державну службу з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює, серед іншого: Державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування, вживає заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

Отже, виходячи з наведеного, Державну службу України з безпеки на транспорті наділено повноваженнями звернення до суду щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

Так, до Дніпропетровської обласної прокуратури, від Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки надійшов лист від 25.06.2021 №49768/26/24-21, відповідно до якого, Центральне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки просить органи прокуратури вжити заходів представницького характеру щодо стягнення з TOB "Компаж" заборгованості з плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, оскільки, плата за проїзд TOB "Компаж" в добровільному порядку не вносилася та оскарження розрахунку плати за проїзд не здійснювалося.

Разом з цим, Центральна окружна прокуратура міста Дніпра, з метою встановлення наявності підстав для вжиття заходів представницького характеру, в порядку ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", звернулась до Укртрансбезпеки листом від 27.08.2021 за № 04/54-3719вих-21, до Центрального міжрегіонального управління Укртансбезпеки листами від 27.08.2021 за № 04/54-3720вих-21 та до Придніпровського міжрегіонального управління Укртансбезпеки листом від 27.08.2021 за № 04/54-3722вих-21 щодо інформування про вжиття заходів реагування, причини невжиття таких заходів та стягнення з TOB "Компаж" плати за проїзд у судовому порядку.

На адресу прокуратури Дніпропетровської області надійшли листи від в.о. голови Укртрансбезпеки Кокотайла Р. від 02.09.2021 за № 5782/6.3/15-21, від начальника Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Лучина О. від 01.09.2021 за № 4728/26/23-21 та від начальника Придніпровського міжрегіонального управління Укртансбезпеки Бичкова В. від 15.09.2021 за № 4962/3.1/23-21, в яких повідомлено про те, що TOB "Компаж" плати за проїзд не сплачено, а також відповідні заходи реагування в судовому порядку не вживалися.

Зазначене свідчить про те, що Державною службою України з безпеки на транспорті, за наявності підстав, для вжиття заходів щодо захисту інтересів держави, з метою надходження коштів до Державного бюджету України не вжито таких заходів.

Зважаючи на те, що несплата відповідачем коштів за проїзд автомобільними Дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні призводить до ненадходження коштів до спеціального фонду Державного бюджету України та, відповідно, до зменшення коштів на фінансування розвитку мережі та утримання автомобільних доріг загального користування, що суттєво порушує економічні інтереси держави виникає необхідність захисту інтересів держави.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 05.01.2022 відкрито провадження у справі № 904/9900/21, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Відповідач відзиву на позов не надав. Про відкриття судового провадження у справі № 904/9900/210 останній повідомлявся належним чином, про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване поштове повідомлення про вручення ухвали суду від 05.01.2022.

Отже, судом були вчинені всі передбачені законом заходи для належного повідомлення відповідача про розгляд справи.

Враховуючи викладене та приймаючи до уваги, що відповідно до статей 13, 74 Господарського процесуального кодексу України обов`язок доказування і подання доказів покладено на сторони, справа підлягає розгляду за наявними матеріалами.

З огляду на викладене та згідно з частини 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України справу розглянуто за наявними у справі матеріалами, а рішення підписано без його проголошення.

За результатом дослідження матеріалів справи, оцінки доказів у їх сукупності господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Предметом доказування є обставини, пов`язані з наявністю підстав для нарахування та сплати відповідачем заявленої прокурором до стягнення суми.

06.12.2020 під час проведення рейдових перевірок Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області у пункті а/д Н-05 «Київ-Одеса, Уманський район», 210 км. + 450 м. уповноваженою особою управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті було складено довідку № 027713 від 06.12.2020 про результати здійснення габаритно-вагового контролю та акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 044828 від 06.12.2020, якими зафіксовано перевезення вантажу належним відповідачу автомобілем марки DAF, модель 85.380 CF, (д.н.з. НОМЕР_1 ), з причепом KROME, модель SP, (д.н.з. НОМЕР_2 ), із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху, а саме: повна маса склала 44,35 тонн, при нормативно допустимій 44,0 тонн, що є перевищенням параметрів нормативу на 0,33 тонн або на 12,27 %.

Навантаження у вигляді 44,35 тонн, при нормативно допустимому 44 тонни, є порушенням п. 22.5 Правил дорожнього руху України.

За виявленим фактом перевищення вагових параметрів та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879, відповідачу було здійснено розрахунок плати у сумі 1 284,66 євро, що за офіційним курсом до гривні станом на 06.12.2020 становить 44 192,30 грн., що і є причиною спору.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини 3 статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Згідно з частиною 3 статті 53 Закону України "Про автомобільний транспорт" при виконанні міжнародних перевезень вантажів резиденти України повинні мати дозвіл щодо узгодження умов та режимів перевезення в разі перевищення вагових або габаритних обмежень чи документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових (габаритних) обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Як встановлено судом, під час габаритно-вагового контролю, ані дозволу, ані документу про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів у вказаного перевізника не було.

Відповідно до п. 26 Порядку № 879, кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету. За п. 6 ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Держаного бюджету України в частині доходів є плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

З вказаних норм вбачається, що 44 192,30 грн. мають стягуватися на користь державного бюджету України.

Згідно п. п. 28, 31-1, 32 Порядку № 879, згідно п. п. 28, 31-1, 32 Порядку № 879 відповідальність за перевезення вантажів з перевищенням вагових чи габаритних параметрів несе автомобільний перевізник.

Відповідно до п. 31-1 Порядку № 879 перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Крім того, господарський суд зазначає про те, що механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що використовуються на автомобільних дорогах загального користування, визначений Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007року №879.

Згідно з підпунктом 4 пункту 2, пунктом 16 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів. Габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.

За змістом підпункту 3 пункту 2 Порядку №879 великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. N 1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

Під час здійснення органом Укртрансбезпеки габаритно-вагового контролю транспортного засобу Відповідача було встановлено перевищення нормативно допустимого вагового (осьового) навантаження транспортного засобу.

Частиною 2 статті 29 Закону України "Про дорожній рух" передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 33 Закону України "Про автомобільні дороги" передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом (окрім зазначених у ч. 2 даної статті) є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий, компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Відповідно до п. 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постанов Кабінету Міністрів України №198 від 30.03.1994 перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об`єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Згідно з п. 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №30 від 18.01.2001 рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Процедура здійснення габаритно-вагового контролю регламентується Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 (далі - Порядок габаритно-вагового контролю).

Згідно із п. п. 3 п. 2 Порядку габаритно-вагового контролю, великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

У відповідності до п. п. 4 п. 2 Порядку габаритно-вагового контролю, габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Судом встановлено, що між сторонами у даній справі виникли правовідносини щодо своєчасної сплати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом.

Матеріалами справи підтверджено факт перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, що підтверджено Актом про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів №044828 від 06.12.2020 та Довідкою №027713 від 06.12.2020, щодо результатів виміру ваги автомобіля марки DAF, модель 85.380 CF, (д.н.з. НОМЕР_1 ), з причепом KROME, модель SP, (д.н.з. НОМЕР_2 ).

За результатами зважування автомобіля та габаритно-вагового контролю зафіксовано навантаження 44,35 тонн, при нормативно допустимій 44,0 тонн, що є перевищенням параметрів нормативу на 0,33 тонн або на 12,27 %.

Навантаження у вигляді 44,35 тонн, при нормативно допустимому 44 тонни, є порушенням п. 22.5 Правил дорожнього руху України.

У додатку до Наказу Міністерства інфраструктури України та Міністерства внутрішніх справ України від 10.12.2013 №1007/1207 визначено типову форму довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю. У типовій формі довідки відсутні поля, які б вимагали внесення відомостей щодо назви та характеристики вимірювального та зважувального обладнання.

Крім того, слід зазначити, що Відповідач не оскаржував Акт №044828 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 06.12.2020 та розрахунок плати за проїзд №1664 від 06.12.2020 у судовому порядку, тому є чинним та обов`язковим для виконання.

Судом встановлено, що за результатами проведеної перевірки проведено розрахунок плати за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 1 284,66 євро, що за офіційним курсом Національного банку України станом на 06.12.2020 складає еквівалент у сумі 44 192,30 грн.

Пунктом 28 Порядку габаритно-вагового контролю визначено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 затверджено ставки плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Відповідно до п. 31-1 Порядку габаритно-вагового контролю визначено, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Пунктом 27 Порядку передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком України на день проведення розрахунку.

Відповідно до п. 31-1 Порядку, перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Відповідно до п. 26 Порядку кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.

Судом встановлено, що відповідач повідомлений листом № 97210/39-2/24-20 від 11.12.2020 про необхідність внесення плати за проїзд у розмірі 44 192,30 грн. на підставі п. 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879.

Проте, останній, у встановлений законом строк плату за проїзд автомобільними дорогами великоваговим транспортним засобом не сплатив, дії Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки під час проведення перевірки габаритно-вагового контролю не оскаржив.

З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до п.1 ч.4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати, пов`язані з розглядом справи, у разі задоволення позову покладаються на відповідача.

Таким чином, відповідно статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст.48, 53 Закону України "Про автомобільний транспорт", ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", ст.29 Бюджетного кодексу України, ст.170 Цивільного кодексу України, Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, ст.ст.13, 86, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компаж" (49050, м. Дніпро, вул. Рибінська, буд. 8, код ЄДРПОУ 38298748) на користь Державного бюджету України (IBAN UA258999980313111216000023002, одержувач УК у м. Черкаси/Черкаси/22160100, код ЄДРПОУ 38031150; призначення платежу: 22160100) плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та габаритні параметри яких перевищують нормативні у сумі 44 192,30 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компаж" (49050, м. Дніпро, вул. Рибінська, буд. 8, код ЄДРПОУ 38298748) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (49044, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, 38, ЄДРПОУ 02909938) судовий збір у розмірі 2 270,00 грн.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повне рішення складено 17.03.2022

Суддя І.Ф. Мельниченко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення16.03.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу103697316
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —904/9900/21

Судовий наказ від 10.04.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Судовий наказ від 10.04.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Рішення від 16.03.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 05.01.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні