Рішення
від 20.03.2022 по справі 160/25836/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2022 року Справа № 160/25836/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у м. Дніпро в письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

16.12.2021 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, у якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3061462/42617997 від 02.09.2021, прийняте комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 10.08.2021, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ»;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 10.08.2021, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ», датою її фактичного отримання.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 01.07.2021 між позивачем (експедитором) і ТОВ «МЗ «ДНІПРОСТАЛЬ» (клієнтом) було укладено договір на транспортно-експедиційне обслуговування №К20/1157. У серпні 2021 року позивачем здійснювалося перевезення вантажів ТОВ «МЗ «ДНІПРОСТАЛЬ». 10.08.2021 було складено акт виконаних робіт № 08-01. Позивач здійснює перевезення вантажів орендованим транспортом згідно з договорами оренди транспортних засобів з екіпажем, укладеними з ТОВ «СГ ЛОГІСТ» № 21/0701 від 01.07.2021, № 21/0702 від 01.07.2021, № 21/0703 від 01.07.2021, № 21/0801 від 01.08.2021.

10.08.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» у зв`язку зі здійсненням господарської діяльності з ТОВ «МЗ «ДНІПРОСТАЛЬ» було складено податкову накладну № 1 на суму вартості послуги 19007,40 грн, у тому числі ПДВ 3167,90 грн, та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до отриманої позивачем квитанції № 1 реєстрацію податкової накладної №1 від 10.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - ЄРПН) було зупинено на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються, та обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано платнику податків надати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі також - ПН/РК). 31.08.2021 ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» було подано повідомлення про надання пояснення та копії документів, до якого було додано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною. Однак рішенням комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП № 3061462/42617997 від 02.09.2021 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 10.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстави ненадання платником податку копій документів. ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» було подано скаргу на вказане рішення, до якої було додано пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 1 від 10.08.2021. Рішенням комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП № 41930/42617997/2 від 20.09.2021 відмовлено у задоволенні скарги з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо встановлення придбання товарів/послуг, зберігання і странспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Позивач вважає оскаржуване рішення протиправним і таким, що підлягає скасуванню, оскільки надані позивачем пояснення та документи підтверджують реальність здійснення операції, за якою складено податкову накладну.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 позовну заяву було залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою від 05.01.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.

25.01.2022 до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято оскаржуване рішення у межах повноважень та у спосіб, що передбачений законом, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме не в повному обсязі надано документи щодо власних/орендованих транспортних засобів. ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» надано послуги перевезення вантажів автомобільним транспортом за маршрутом м. Павлоград-м. Дніпро. Підприємством виписано такі ТТН: № 15995 від 02.08.2021, автомобіль НОМЕР_1 , причіп/напівпричіп НОМЕР_2 ; № 16066 від 02.08.2021, автомобіль НОМЕР_3 , причіп/напівпричіп НОМЕР_4 ; № РЗЦ/609 від 05.08.2021, автомобіль НОМЕР_5 , причіп/напівпричіп НОМЕР_6 . До повідомлення не додано документи щодо власних/орендованих транспортних засобів: автомобіль НОМЕР_5 , причіп/напівпричіп НОМЕР_2 , причіп/напівпричіп НОМЕР_4 , причіп/напівпричіп НОМЕР_6 . Оскаржуване рішення пройшло процедуру адміністративного оскарження, скаргу залишено без задоволення. Дії з реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями, тому позовні вимоги в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати спірну податкову накладну є необґрунтованими та не підлягають задоволенню. У зв`язку з чим просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

25.01.2022 до суду надійшов відзив Державної податкової служби України, в якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що комісія контролюючого органу при прийнятті оскаржуваного рішення діяла у межах своїх повноважень та у спосіб, передбачений законом. Дії з реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями, тому позовні вимоги в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати спірну податкову накладну є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.

Судом встановлено, що ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 42617997) зареєстровано як юридичну особу за адресою: 49000, м.Дніпро, вул. Каштанова, буд. 41.

ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Лівобережна ДПІ (Індустріальний р-н м. Дніпра).

Видами економічної діяльності ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» є, зокрема, 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний), 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

01.07.2020 між ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» (експедитором) і ТОВ «МЗ «ДНІПРОСТАЛЬ» (клієнтом) було укладено договір на транспортно-експедиторське обслуговування № 20/1157, відповідно до п.1.1 якого в порядку та на умовах, визначених цим договором, Клієнт доручає, а Експедитор бере на себе зобов`язання за плату і за рахунок Клієнта організувати перевезення вантажів клієнта автомобільним транспортом у міжміському та/або міжнародному сполученні шляхом укладання договорів з третіми особами, а також надавати допоміжні та супутні послуги, пов`язані з вантажно-розвантажувальними роботами; сортуванням; складуванням; зберіганням; організацією охорони вантажів під час перевезення, перевалки та зберігання; організацією експертизи вантажів; здійсненням страхування вантажів; оформленням документів та організації роботи відповідно до митних вимог і правил; надання інших допоміжних та супутніх послуг, що не суперечить діючому законодавству України.

Пунктом 2.6 договору передбачено, що Експедитор у заявці, отриманій від Клієнта в електронному вигляді, виражає свою згоду організувати перевезення та підтверджує її прийняття до виконання шляхом підписання даної заявки уповноваженою особою із розшифруванням її підпису та скріплює печаткою. У заявці Експедитор зазначає номери транспортних засобів, наданих для перевезення.

Згідно з п. 4.1 договору Експедитор підтверджує заявку, направлену Клієнтом, а також повідомляє номери транспортних засобів, наданих для перевезення в порядку, встановленому п. 2.6 цього договору.

Відповідно до п. 5.5 договору для проведення розрахунків за надання транспортно-експедиційних послуг, Експедитор зобов`язаний надати Клієнту такі документи: оригінал Акту виконаних робіт; оригінал рахунку; оригінал ТТН (CMR) з відміткою вантажоотримувача; оригінал заявки на відповідні послуги з підписом та печаткою експедитора; у разі наднормативного простою транспортних засобів, документи, що підтверджують простій; інші документи, підтверджуючі конкретні витрати Експедитора (акт приймання-передачі виконаних робіт, оформлений між експедитором та залученою третьою особою; рахунок; видаткова накладна; розрахункові документи тощо).

10.08.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» було складено податкову накладну № 1 на отримувача (покупця) Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЗАВОД «ДНІРОСТАЛЬ» (код ЄДРПОУ 33718431) на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 19007,40 грн: усього обсяги постачання 15839,50 грн, загальна сума ПДВ 3167,90 грн. Відповідно до опису (номенклатури) товарів/послуг продавця, податкову накладну було складено у зв`язку з наданням послуг перевезення вантажів автомобільним транспортом за маршрутом м. Павлоград - м. Дніпро.

30.08.2021 було складено квитанцію про прийняття податкової накладної № 1 від 10.08.2021 та зупинення її реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, в якій зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються, та обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано платнику податків надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п.201.16, ст.201 Податкового кодексу України (далі також - ПК України), 31.08.2021 позивачем було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено: ТТН № 16066 від 02.08.2021; договір оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) № 21/0703 від 01.07.2021; акт № ОУ-19 від 31.07.2021; договір на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів № 48утл21 від 12.07.2021; рахунок № 08-01 від 10.08.2021; договір оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) № 21/0702 від 01.07.2021; заявку № 11767.37 від 29.07.2021; акт № ОУ-20 від 31.07.2021; заявку № 15995 від 28.07.2021; договір на транспортно-експедиторське обслуговування № 20/1157 від 01.07.2020; ТТН № РЦЗ609 від 05.08.2021; заявку № 16066 від 30.07.2021; акт № ОУ-18 від 31.07.2021; рахунок № 26 від 31.07.2021; договір про довгострокові поставки № 50 від 09.07.2021; рахунок № 27 від 31.07.2021; пояснення № 2 від 31.08.2021; ТТН № 15995 від 02.08.2021; акт № 08-01 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 10.08.2021; рахунок № 25 від 31.07.2021; договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток № 35ПК-27922/20 від 26.08.2020; договір оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) № 21/0701 від 01.07.2020.

За результатами розгляду документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було прийнято рішення № 3061462/42617997 від 02.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 10.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних з тієї підстави, що платником податку не надано копій документів: не в повному обсязі надано документи щодо власних/орендованих транспортних засобів (автомобілі, автопричіпи).

10.09.2021 ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» було подано скаргу на рішення № 3061462/42617997 від 02.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 10.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами розгляду скарги рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 41930/42617997/2 від 20.09.2021 було залишено скаргу без задоволення та оскаржуване рішення без змін з підстави ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси.

Незгода позивача із оскаржуваним рішенням № 3061462/42617997 від 02.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 10.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних зумовила звернення до суду з даною позовною заявою.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

Згідно з пунктом 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Реєстрацію податкової накладної № 1 від 10.08.2021, складеної ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ», було зупинено з підстави відповідності відображеної у ній операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 1 додатку № 3 до Порядку №1165 передбачено такий критерій ризиковості здійснення операцій: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункту 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункту 25 Порядку № 1165).

Згідно із пунктом 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), згідно пункту 17 якого у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Згідно з пунктом 18 Порядку № 1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Пунктом 19 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Відповідно до Акту № 08-01 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 10.08.2021, складеного ТОВ «МЗ «ДНІПРОСТАЛЬ» і ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ», перевізником було виконано послуги перевезення вантажів клієнта автомобільним транспортом за маршрутом м. Павлоград - м. Дніпро згідно з договором № 20/1157 від 01.07.2020: ТТН від 02.08.2021, заявка № 15995, № ТЗ та п/п НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , сума 5764,50 грн; ТТН від 05.08.2021, заявка № 16066, № ТЗ та п/п НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , сума 5400,00 грн; ТТН від 05.08.2021, заявка № 11767.37, № ТЗ та п/п НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , сума 4675,00 грн; всього 15839,50 грн, ПДВ 20% 3167,90 грн, загальна сума з ПДВ 19007,40 грн.

Згідно з договором оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) № 21/0702 від 01.07.2021, укладеним між ТОВ «СГ ЛОГІСТ» (орендодавцем) і ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» (орендарем), та додатковою угодою № 1 від 01.07.2021 до вказаного договору, в оренду було передано вантажний автомобіль марки MAN TGA 41.430, державний номер НОМЕР_7 , разом з напівпричіпом марки KRONE SDP 27, державний номер НОМЕР_4 .

Відповідно до договору оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) № 21/0703 від 01.07.2021, укладеним між ТОВ «СГ ЛОГІСТ» (орендодавцем) і ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» (орендарем), та додатковою угодою № 1 від 01.07.2021 до вказаного договору, в оренду було передано вантажний автомобіль марки RENAULT MAGNUM AE440.19, державний номер НОМЕР_1 , разом з напівпричіпом марки KRONE SZC20, державний номер НОМЕР_2 .

Згідно з договором оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) № 21/0801 від 01.08.2021, укладеним між ТОВ «СГ ЛОГІСТ» (орендодавцем) і ТОВ «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» (орендарем), та додатковою угодою № 1 від 01.07.2021 до вказаного договору, в оренду було передано вантажний автомобіль марки RENAULT MAGNUM, державний номер НОМЕР_5 , разом з напівпричіпом марки DENNISON EF-25SKA, державний номер НОМЕР_6 .

31.08.2021 було складено акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) оренди транспортних засобів відповідно до вказаних вище договорів № 21/0702 від 01.07.2021, № 21/0703 від 01.07.2021, № 21/0801 від 01.08.2021.

Вирішуючи спір по суті, надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що одним із способів здійснення податкового контролю є ведення обліку платників податків та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів, яке є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (статті 62, 71 ПК України).

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Ризик, відповідно до підпункту 14.1.221 пункту 14.1 статті 14 ПК України це ймовірність недекларування (неповного декларування) платником податків податкових зобов`язань, невиконання платником податків іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Процедура зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної / розрахунку коригування.

При цьому, згідно із пунктом 2 Порядку № 1165 ризик порушення норм податкового законодавства - це ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку.

Здійснивши зупинення реєстрації податкової накладної, відповідач посилався на відсутність в таблиці даних платника ПДВ товарів за кодом УКТ ЗЕД/ДКПП 49.41, як пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Розрахунок, відповідно до якого відповідач дійшов висновку про відповідність першому критерію ризиковості здійснення операцій, до матеріалів справи не надано, у квитанції повідомлено показники D, P.

Суд зазначає, що у відповідних таблицях зазначається товар (роботи, послуги), що постачаються на постійній основі, отже відсутність певного коду товару у таблиці не унеможливлює здійснення господарської операції із її відображенням у податковому обліку. Таким чином, матеріалами справи та доводами відповідача не підтверджено правомірність зупинення реєстрації податкової накладної.

Відповідач, зупинивши реєстрацію податкової накладної, запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної у Реєстрі, без визначення переліку документів. При цьому, перелік таких документів визначений пунктом 5 Порядку № 520.

Платником податків до повідомлення надані контролюючому органу первинні документи на підтвердження зазначеної у податковій накладній операції.

Суд зазначає, що в надісланій позивачу квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.

У постанові Верховного Суду від 18.12.2019 в справі № 560/435/19 (ЄДРСР 86504198) касаційний суд сформував правовий висновок, що конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підставу його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.

У постанові Верховного Суду від 20.11.2019 у справі № 826/9457/18 (ЄДРСР 85803891) зазначено, що надаючи правову оцінку прийнятим податковим органом рішенням, суди також повинні з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН визначена Порядком.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 21.05.2019 у справах № 620/3556/18 (ЄДРСР 81857391), № 815/2791/18 (ЄДРСР 81858145), від 14.05.2019 у справі № 817/1356/18 (ЄДРСР 81727808), від 22.04.2019 у справі № 2040/5445/18 (ЄДРСР 81366622).

Здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 18.07.2019 у справі № 1740/2004/18 (ЄДРСР 83105330), від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18 (ЄДРСР 81858144), від 25.10.2019 у справі № 0340/1834/18 (ЄДРСР 85207548), від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18 (ЄДРСР 85574619).

Відмовляючи у реєстрації податкової накладної № 1 від 10.08.2021 відповідач зазначив про ненадання платником податку копій документів, у рядку «Додаткова інформація» вказано, що не в повному обсязі надано документи щодо власних /орендованих транспортних засобів (автомобілі, автопричіпи).

Суд звертає увагу, що до матеріалів справи позивачем надані документи на підтвердження господарської діяльності платника податків, у тому числі документи на підтвердження зазначеної у податковій накладній господарської операції та свідоцтва про реєстрацію орендованих транспортних засобів (автомобілів та напівпричіпів).

Отже, в даному випадку суд зазначає, що використання податковим органом загального пункту щодо різновидів оцінки за критеріями ризику є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком.

Відмовляючи у реєстрації податкової накладної відповідач вказав, що не в повному обсязі надано документи щодо власних /орендованих транспортних засобів (автомобілі, автопричіпи), однак такі документи не було запропоновано подати при зупиненні реєстрації податкової накладної.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Отже, суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Виходячи з аналізу пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд зазначає, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваним рішенням.

З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в сумі 2481,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 93 від 10.12.2021.

Позовну заяву подано до суду у грудні 2021 року. Згідно з ч.1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» №1082-IX від 15.12.2020 визначено, що у 2021 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2021 року становить 2270,00 грн.

Згідно із приписами ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою судовий збір становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2270,00 грн).

Таким чином, за подання даної позовної заяви підлягав сплаті судовий збір у сумі 2270,00 грн, позивачем надміру сплачено 211,00 грн судового збору.

Отже, судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн підлягають стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України у рівних частинах за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь позивача.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії- задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 3061462/42617997 від 02.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 10.08.2021, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ», в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 10.08.2021, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ», датою її фактичного отримання.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1 135,00 грн.

Стягнути з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ» судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1 135,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬМЕТ КОМПАНІ», місцезнаходження: 49000, м.Дніпро, вул. Каштанова, буд. 41, код ЄДРПОУ 42617997.

Відповідач 1: Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, місцезнаходження: 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А, код ЄДРПОУ ВП 44118658.

Відповідач 2: Державна податкова служба України, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393.

Повний текст рішення складено 21.03.2022.

Суддя В.В. Рянська

Дата ухвалення рішення20.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103711593
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/25836/21

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 24.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 03.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 13.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 26.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 20.03.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні