Рішення
від 20.03.2022 по справі 260/7740/21
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 березня 2022 року м. Ужгород№ 260/7740/21 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ващиліна Р.О., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" до Державної податкової служби України в особі Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України в особі Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України, в якому просить: 1) визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26 листопада 2021 року №3429987/43578671 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 13 жовтня 2021 року №1 до податкової накладної від 31 березня 2021 року №41 в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складений Товариством з обмеженою відповідальністю "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 13 жовтня 2021 року №1 до податкової накладної від 31 березня 2021 року №41.

Заявлені позовні вимоги обґрунтовує тим, що 31 березня 2021 року товариством зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №41, складену за щоденним підсумком операцій з продажу товару кінцевому споживачу, на загальну суму 50605,85 грн. та 10121,17 грн. податку на додану вартість. В жовтні 2021 року внаслідок проведеного аналізу правильності та повноти справляння податків було виявлено факт складання зазначеної податкової накладної із завищенням реальної суми виторгу, яка відображена в Z-звітах за 31.03.2021. З огляду на що товариством складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 31.03.2021 №41. Однак реєстрація такого розрахунку була зупинена відповідачем з підстав відсутності ліцензії, яка засвідчує право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами, стосовно товару/послуг, що відповідає п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій; та подання такого коригування у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складання податкової накладної. З метою забезпечення проведення реєстрації розрахунку коригування товариством було подано необхідні роз`яснення з підтверджуючими документами. Однак відповідачем 1 було відмовлено в реєстрації такого розрахунку з огляду на ненадання копії документів, які б підтверджували обсяг операцій, зазначених у ньому. Разом з тим, контролюючим органом не було визначено конкретного переліку документів, які необхідно було б подати. З огляду на зазначене оскаржене рішення вважає протиправним та таким, що порушує законодавчі норми, а тому підлягає скасування в судовому порядку.

10 січня 2022 року представник відповідача 1 надіслав до Закарпатського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву б/н від 10.01.2022, відповідно до якого проти задоволення позову заперечив. Зокрема вважає, що оскаржене рішення прийняте на підставі норм чинного законодавства, оскільки позивачем не подано всіх необхідних документів для підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Так, за результатами аналізу поданих товариством документів встановлено, що вони не можуть підтверджувати інформацію про господарську операцію, щодо якої виставлено податкову накладну, зокрема: надано Z-звіти, які не підтверджують обсяг операцій, зазначених у розрахунку коригування. Вважає безпідставними твердження позивача щодо не зазначення вичерпного переліку документів, що необхідно було подати, оскільки перевірка податкової накладної здійснюється в автоматичному режимі, а посадові особи контролюючого органу не приймають участь у процесі прийняття рішення про зупинення їх реєстрації.

17 січня 2022 року представник позивача надіслав до суду відповідь на відзив, в якій стверджує, що товариство до своїх пояснень долучило три Z-звіти за 31 березня 2021 рік, згідно з якими обсяг постачання товару кінцевому споживачу за день склав 21832,88 грн. Вказані докази вважає достатніми та належними на підтвердження відомостей, зазначених в поданому розрахунку коригування.

Дослідивши подані сторонами документи та матеріали справи, розглянувши доводи сторін, наведені ними в письмових заявах, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 31 березня 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" (далі ТОВ "КАРПАТИ РІТЕЙЛ") надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №41, складену за щоденним підсумком операції з продажу товарів кінцевому споживачу, на загальну суму 60727,02 грн., в тому числі ПДВ 10121,17 грн.

У зв`язку з виявленням допущених при складанні податкової накладної №41 від 31 березня 2021 року помилок 13 жовтня 2021 року ТОВ "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" було надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №41 від 31.03.2021, в якому було скориговано показники такої податкової накладної шляхом зменшення податкового зобов`язання на 6482,36 грн. та обсягів постачання без урахування податку на додану вартість, що оподатковується за основною ставкою на 32411,82 грн.

Однак проведення такої реєстрації було зупинено на підставі п. 201.16 п. 201 Податкового кодексу України, як такої, що відповідає:

-п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операції (відсутня ліцензія, яка засвідчує право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами, стосовно товару/послуг 2206, 2203, 2208, 2204);

-п. 6 Критеріїв ризиковості здійснення операції (подання та складання розрахунку коригування на реєстрацію у термін, що перевищує 14 календарних днів з дня складання податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних, без порушення граничних строків реєстрації).

При цьому запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23 листопада 2021 року ТОВ "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" надіслало пояснення №15 щодо специфіки господарської діяльності, в яких проінформувало контролюючий орган, що розрахунок за проданий товар кінцевому споживачу здійснюється через касу / реєстратори розрахункових операцій (фіскальний номер РРО: 3000886696, 3000874169, 3000874168, 3000874166). 31 березня 2021 року за підсумками робочого дня оборот становив 21846,78 грн., що підтверджується Z-звітами за 31.03.2021. При формуванні податкової накладної №41 від 31.03.2021 відомості такої було сформовано із завищенням реальної суми виторгу, що призвело до необґрунтованого збільшення зобов`язання зі сплати податку на додану вартість та зумовило необхідність подання розрахунку коригування. Окрім того, повідомлено, що товариство має ліцензії на роздрібну торгівлю підакцизними товарами, зокрема, алкогольними напоями та тютюновими виробами, що були діючими в період подання податкової накладної.

За результатами розгляду поданого повідомлення 26 листопада 2021 року комісією Головного управління ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №3429987/43578671 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №1 від 13.10.2021, обґрунтоване неподанням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі: рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Вважаючи відмову контролюючого органу здійснити реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправною та такою, що суперечить нормам чинного законодавства, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, в тому числі, стосовно реєстрації податкової накладної, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі ПК України) (в редакції, чинній станом на день виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до абз. 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При цьому п. 187.1 ст. 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно п. 201.4. ст. 201 ПК України податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі, зокрема: здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Відповідно до норм п. 201.7 ст. 201 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України встановлений обов`язок продавця товарів/послуг при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Абз. 2 п. 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З матеріалів справи вбачається, що за результатами здійснення постачання товарів за готівку кінцевому споживачу, розрахунки за які здійснювалися через реєстратори розрахункових операцій, ТОВ "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" складено та скеровано до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №41 від 31.03.2021, відповідно до якої загальна сума коштів, що підлягала сплаті, з урахуванням податку на додану вартість становила 60727,02 грн., в тому числі ПДВ 10121,17 грн. (арк. спр. 92 101).

Нормами п. 192.1 ст. 192 ПК України передбачено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Так, у зв`язку з виявленням допущеної при складанні податкової накладної №41 від 31.03.2021 помилки ТОВ "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" складено та скеровано до Єдиного реєстру податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 13.10.2021, в якому скориговано суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість шляхом зменшення на 6482,36 грн. (арк. спр. 102 109).

Так, визначена в вищезазначеному розрахунку коригування сума податкового зобов`язання з податку на додану вартість підтверджується долученими до матеріалів справи копіями фіскальних звітних чеків за 31 березня 2021 року №3000886696, №3000874169, №3000874168 (арк. спр. 16 18).

Згідно абз. 10 п. 201.10 ст. 201 ПК України, якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

П. 201.16 ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165).

Так, п. 3 Порядку №1165 передбачено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно п. 5 Порядку №1165 податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено також Критерії ризиковості здійснення операцій, серед яких:

-відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення (п. 2);

-складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом (п. 6).

На наявність вказаних обставин посилається відповідач 1 як на підставу прийняття рішення про зупинення реєстрації розрахунку коригування №1 від 13.10.2021.

Відповідно до п. 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п. 10 Порядку №1165).

Згідно п. 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі Наказ №520).

П. 3 наказу №520 встановлено, що комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4 наказу №520).

П. 5 наказу №520 наведено примірний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 11 наказу №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

-та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, законодавчими нормами, що регулюють спірні правовідносини, не встановлено виключного переліку документів, подання яких буде достатнім для прийняття позитивного рішення стосовно реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) у разі зупинення реєстрації такої за критеріями ризиковості здійснення операцій.

П. 5 наказу №520 не конкретизовано, які саме документи подаються платниками податків, а тільки визначено їх загальний перелік для всіх можливих випадків. Разом з тим, зі змісту квитанції про зупинення реєстрації неможливо точно встановити, які саме документи із такого переліку можуть, на думку уповноваженого органу, спростувати ризиковість відображеної в розрахунку коригування №1 від 13.10.2010 операції та будуть достатніми для прийняття рішення на користь платника податків.

Разом з тим, своє рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування №1 від 13.10.2021 контролюючий орган аргументував неподанням платником податку копій первинних документів щодо постачання товару.

Оцінюючи правомірність такого рішення крізь призму законодавчих норми, що регулюють спірні правовідносини, та сукупність представлених на розгляд комісії платником податку документів, суд вважає, що не повідомивши позивача про те, які документи йому необхідно подати для здійснення реєстрації розрахунку коригування, а в подальшому відмовивши у проведенні такої з мотивів неподання достатнього обсягу таких, відповідач порушив принцип правової визначеності, який гарантує забезпечення легкості з`ясування змісту права і можливість скористатися цим правом у разі необхідності.

Суд зауважує, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав (фактичних і юридичних) та переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Відтак, невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 та від 04 грудня 2018 року у справі №821/1173/17.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Так, судом встановлено, що на виконання п. 4 наказу №520 ТОВ "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" було подано до контролюючого органу пояснення від 23.11.2021 №15, до яких було долучено, в тому числі, копії ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, фіскальних звітних чеків за 31 березня 2021 року №3000886696, №3000874169, №3000874168, а також первинних документів на підтвердження факту придбання товару.

Суд вважає, що подані позивачем документи у повній мірі підтверджували причини коригування податкових зобов`язань у раніше поданій податковій накладній, а тому у відповідної комісії були відсутні підстави для відмови позивачу у реєстрації розрахунку коригування №1 від 13.10.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, зокрема, фіскальні звітні чеки, долучені ТОВ "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" до поданих пояснень, згідно із Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР, є документом встановленої форми, створеним реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам`яті реєстратора розрахункових операцій або фіскального сервера контролюючого органу. З огляду на що суд вважає, що такі звіти є належними доказами на підтвердження обсягу операцій з продажу товару кінцевому споживачу через реєстратор розрахункових операцій.

При цьому, відповідачем 1 ні в оскарженому рішенні, ані у відзиві на позов не наведено які саме документи, на його думку, могли б підтвердити інформацію про таку господарську операцію.

При цьому суд вважає, що відмова у реєстрації розрахунку коригування з підстав ненадання копій документів, достатніх для прийняття рішення, можлива виключно за умови визначення вичерпного переліку таких документів.

Ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Ч. 1 ст. 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що позивач просить суд стягнути на його користь судові витрати, у тому числі витрати на оплату правничої допомоги адвоката, у розмірі 4000,00 грн.

Стосовно зазначеної вимоги суд зазначає наступне.

Ч. 1 ст. 132 КАС України передбачено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Згідно ч. 3 зазначеної статті до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, в тому числі, витрати на професійну правничу допомогу.

Відповідно до ч. 2 ст. 134 КАС України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Ч. 4 ст. 134 КАС України встановлено, що для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Так, на підтвердження понесених витрат на оплату послуг адвоката представник позивача долучив копію договору про надання правничої допомоги №11 від 07 грудня 2021 року; додаткової угоди №1 до договору №1 від 07.12.2021; акту приймання наданої правової допомоги б/н від 13.01.2022; детальний опису робіт (наданих послуг) по справі.

Відповідно до умов додаткової угоди №1 до договору №1 від 07.12.2021, вартість наданих адвокатом послуг становить 4000,00 грн., що також відповідає вартості, зазначеній в акті приймання наданої правової допомоги від 13.01.2022.

Відповідно до ч. 7 ст. 134 КАС України, обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Об`єднана палата Верховного Суду у складі суддів Касаційного господарського суду у постанові від 03 жовтня 2019 року у справі № 922/445/19 дійшла правового висновку, відповідно до якого суд вправі зменшити розмір витрат на професійну правничу допомогу лише за клопотанням іншої сторони.

У поданому до суду відзиві відповідачі жодних аргументів проти заявленого розміру судових витрат не наводять.

Тому з огляду на вищенаведене суд вважає, що з відповідачів підлягає також стягненню сума понесених позивачем витрат на правничу допомогу адвоката у заявленому розмірі.

Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" (місцезнаходження: вул. Головна, буд. 55, м. Свалява, Свалявський район, Закарпатська область, 89300, код ЄДРПОУ 43578671) до Державної податкової служби України в особі Головного управління ДПС у Закарпатській області (місцезнаходження: вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкової служби України (місцезнаходження: площа Львівська, буд. 8, м. Київ 1, 01001, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26 листопада 2021 року №3429987/43578671 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 13 жовтня 2021 року №1 до податкової накладної від 31 березня 2021 року №41 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складений Товариством з обмеженою відповідальністю "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 13 жовтня 2021 року №1 до податкової накладної від 31 березня 2021 року №41.

4. Стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області (місцезнаходження: вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) та Державної податкової служби України (місцезнаходження: площа Львівська, буд. 8, м. Київ 1, 01001, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КАРПАТИ РІТЕЙЛ" (місцезнаходження: вул. Головна, буд. 55, м. Свалява, Свалявський район, Закарпатська область, 89300, код ЄДРПОУ 43578671) сплачений судовий збір у розмірі 2270,00 грн. (Дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 коп.) та 4000,00 гривень (Чотири тисячі гривень 00 коп.) витрат на правничу допомогу адвоката.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяР.О. Ващилін

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103725923
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —260/7740/21

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 17.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 17.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 17.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 21.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 21.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Рішення від 20.03.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні