Рішення
від 23.02.2022 по справі 908/3805/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 32/201/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.02.2022 Справа № 908/3805/21

м.Запоріжжя Запорізької області

Суддя Господарського суду Запорізької області Колодій Н. А., при секретарі судового засідання Зеленцовій К.Ю.

за позовом: Територіальної громади міста Запоріжжя в особі Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр.Соборний, 206)

до відповідача: Приватного виробничо-комерційної фірми «АНЖЕЙ», (69057, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд. 88)

За участю представників сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Запорізької області 24.12.2021 надійшла позовна заява про внесення змін до договору оренди землі № 201505000100318 від 01.09.2015 (п. 6. та п.12).

Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу від 24.12.2021 здійснено автоматичний розподіл судової справи між суддями, присвоєно єдиний унікальний номер судової справи 908/3805/21 та визначено до розгляду судді Колодій Н.А.

Ухвалою суду від 29.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/3805/21 за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 25.01.2022. Підготовче засідання відкладалось до 08.02.2022. Ухвалою суду від 08.02.2022 судом закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 24.02.2022.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що законодавством та умовами договору, укладеного між сторонами передбачена можливість внесення змін до договору, у зв`язку з чим і на виконання прийнятих Запорізькою міською радою рішень №26 від 28.11.2018 «Про встановлення розміру орендної плати» відповідачу направлялись повідомлення щодо необхідності внесення змін до договору з додаванням примірників додаткових угод. На момент звернення до суду, відповідач додаткову угоду не уклав, питання про припинення чи розірвання цього договору не порушує. Вказане свідчить про ухилення відповідача від приведення умов договору оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства України. На підставі вищевикладеного, позивач просить задовольнити позовні вимоги та внести відповідні зміни до договору оренди землі від 01.09.2015. В обґрунтування позовних вимог посилається на приписи ст. ст. 142, 144 Конституції України, ст.ст. 10, 14, 265, 271, 288 Податкового кодексу України, ст.ст. 377, 415, 632, 651, 652 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1. 13, 30 Закону України «Про оренду землі», ст.ст. 10, 26, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 206 Земельного кодексу України.

Представник відповідача у призначені судові засідання не з`являвся, про причини неявки суду не повідомив. Про час та місце слухання справи повідомлявся у встановленому порядку шляхом направлення на адресу відповідних ухвал. Клопотань про розгляд справи без уповноваженого представника або про відкладення розгляду справи на адресу суду не надходило. Вимоги ухвал суду не виконані, відзив на позов не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з п. п. 1, 2 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п. 1) повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки (п. 2).

Отже, враховуючи, що сторони були належним чином повідомлені про дату, час та місце призначеного судового засідання, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників відповідачів за наявними в матеріалах справи документами.

Враховуючи неявку представників сторін в судове засідання 24.02.2022 відповідно до ч.3 ст. 222 Господарського процесуального кодексу України фіксування судового процесу за допомогою технічного засобу не здійснювалось.

24.02.2022 спір по суті розглянуто за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Між Запорізькою міською радою (далі - позивач, орендодавець) та приватною виробничо-комерційною фірмою «АНЖЕЙ» (далі - орендар, відповідач), укладений договір оренди земельної ділянки (далі - договір) №201505000100318. Право оренди зареєстровано в установленому законом порядку.

Згідно з пунктом 1 договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування магазину, прибудованого до житлового будинку, яка знаходиться за адресою: м.Запоріжжя, вул. Незалежної України (Сорок років Радянської України), 88.

Земельна ділянка загальною площею 0,0249га, кадастровий номер 2310100000:05:010:0076 за адресою: вул. Незалежної України (Сорок років Радянської України), 88, м. Запоріжжя комунальної форми власності (далі - земельна ділянка). Власник земельної ділянки - територіальна громада міста Запоріжжя.

Відповідно до пункту 11 договору, договір укладено до 23.01.2034 року.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

В статті 13 Закону України «Про оренду землі» визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

В статті 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Те, що сторона договору не скористалася процедурою позасудового врегулювання питання зміни чи розірвання договору, навіть коли порядок здійснення такої процедури врегульовано законодавчо, не позбавляє таку сторону можливості належним чином реалізувати своє суб`єктивне право на зміну чи припинення договору та вирішити існуючий конфлікт у суді в силу прямої вказівки, що міститься у частині 2 статті 651 Цивільного кодексу України (пункт 6.12 постанови Великої Палати Верховного Суду від 08.09.2020 у справі №920/418/19).

Внесення змін до пункту 6 договору оренди землі щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Згідно з пунктом 6 договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 478 590 грн. 45 коп. в цінах 2015 року.

Відповідно до статті 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.

Згідно зі статтею 18 Закону України «Про оцінку землі» нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.

28.11.2018 року Запорізькою міською радою було прийнято рішення № 26 «Про встановлення розміру орендної плати», яким було затверджено розміри орендної плати за використання земельних ділянок, які перебувають у комунальній власності в межах міста Запоріжжя. Зазначене рішення було оприлюднене 05.12.2018 року в газеті «Запорізька Січ» і набрало чинності з дня його офіційного оприлюднення, а ввелося в дію з 01.01.2019 року.

Отже, з 01.01.2019 року для розрахунку суми орендної плати за земельну ділянку, що знаходиться у користуванні відповідача, застосовується нормативна грошова оцінка відповідно до затвердженої технічної документації 2019 року з урахуванням індексації.

Статтею 20 Закону України «Про оцінку землі» визначено, що дані про нормативну грошову оцінку землі оформлюються, як витяг.

Статтею 23 Закону України «Про оцінку землі» встановлює, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

09.08.2019 року позивачем отримано витяг щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, переданої в користування відповідачу (далі - витяг НГО). Згідно з витягом НГО нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:05:010:0076 становить 1 243 565 грн. 76 коп.

З огляду на викладене, позивач зазначає, що пункт 6 договору оренди землі має бути викладений в новій редакції та приведений у відповідність вимогам земельного та податкового законодавства України.

Розмір орендної плати розраховано на базі нормативної грошової оцінки, вказаної у витязі.

Внесення змін до пункту 12 договору оренди землі щодо розміру орендної плати.

Пунктом 12 договору сторони визначили, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 14 357 грн. 71 коп., що складає 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2015 року.

Пунктом 36 договору оренди землі передбачена можливість внесення змін до договору та порядок внесення змін.

Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до пункту 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно зі статтею 265 Податкового кодексу України плата за землю є складовою податку на майно.

Статтею 10 Податкового кодексу України встановлено, що податок на майно є місцевим податком. Місцеві ради обов`язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Відповідно до статті 288.5.1. Податкового кодексу України розмір річної орендної плати не може бути меншим розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.

30.06.2015 року Запорізькою міською радою було прийнято рішення № 6 «Про встановлення податку на майно (в частині плати за землю)».

28.11.2018 року прийнято рішення Запорізької міської ради № 26 «Про встановлення розміру орендної плати за землю», далі - рішення № 26. Дане рішення набрало чинності з дня офіційного оприлюднення та введено в дію з

01.01.2019 згідно з рішенням № 26 в рішення № 6 внесені зміни, а саме виключено пункт 4, яким встановлено розмір орендної плати за використання земельних ділянок комунальної форми власності в додатку № 3. В додатку до рішення № 26 визначено розмір орендної плати за використання земельної ділянки - 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Розмір орендної плати за користування земельною ділянкою по договору оренди землі в цінах 2021 року складає 37 306, 97 грн.:

1 243 565, 76 грн. х 3% - 37 306, 97 грн., де:

37 306, 97 грн. - річний розмір орендної плати;

3% - розмір орендної плати у відсотках від нормативної грошової оцінки землі, визначений рішенням Запорізької міської ради від 28.11.2018 року № 6 (зі змінами внесеними рішенням Запорізької міської ради від 28.11.2018 року № 26).

Таким чином, договір оренди землі підлягає приведенню у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення до нього відповідних змін.

В пункті 15 договору сторони дійшли згоди, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів тощо.

В даному випадку, має місце законодавча зміна граничного розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності. Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною. У зв`язку з чим маються підстави для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки (бази оподаткування) тягне за собою зміну розміру орендної плати, а отже є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Запорізькою міською радою з метою визначення бази розрахунку орендної плати за земельну ділянку, надану в користування відповідачу отримано у Міськрайонному управлінні у Запорізькому районі та м. Запоріжжі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки в цінах 2021 року.

Таким чином, договір оренди землі підлягає приведенню у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення до нього відповідних змін.

З метою досудового врегулювання спору, Запорізькою міською радою підготовлено пропозицію про внесення змін до договору оренди землі від 20.05.2021 № 01/03-32/01764 з проектом додаткової угоди та розрахунком , яку 20.05.20221 було направлено на адресу орендаря рекомендованим листом з повідомленням.

Позивача зазначив, що станом на час звернення до суду відповідач ухиляється від внесення змін до договору шляхом підписання додаткової угоди.

Відповідно до положень ст. 2 ЗУ «Про оренду землі» відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (надалі Закон України - ЗУ) рішення органів місцевого самоврядування, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно з пунктами 34, 35 ч. 1 ст. 26 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Частиною 1 ст. 632 ЦК України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (надалі - ПКУ) (частини 1, 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі").

За змістом статті 1 ЗУ "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 ПКУ для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Пунктами 288.5.1, 288.5 ст. 288 ПКУ передбачено, що мінімальна орендна плата встановлена у розмірі трьох відсотків нормативної грошової оцінки землі.

Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється й річна сума податкового зобов`язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Положеннями п. 2 ч. 1 ст. 13, ч. 1 ст. 15 ЗУ "Про оцінку земель" визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 15 ЗУ "Про оренду землі" істотною умовою договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення, перегляду та відповідальності за ЇЇ несплату.

Таким чином, з урахуванням положень ст. 632 ЦК України, ст. 288 ПКУ і статей 15, 21 ЗУ «Про оренду землі» нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Разом з тим, відповідно до ч.2 ст. 632 ЦК України зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Згідно зі ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Частиною другою цієї статті визначено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно ч.3 ст.653 ЦК України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо Інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов`язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Статтею 30 ЗУ «Про оренду землі» визначено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Виходячи зі змісту статей 632, 651, 653 ЦК України та ст. 30 ЗУ «Про оренду землі» слід дійти висновку про те, що за загальним правилом зміна умов договору, в тому числі в частині розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін. За відсутності такої згоди такий договір може бути змінений за рішенням суду (відповідна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 13.06.2019 у справі№910/11764/17 та від 20.11.2018№908/4582/15).

Враховуючи вищевикладене, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а її зміна є підставою для перегляду розміру орендної плати і рішення про зміну нормативної грошової оцінки є обов`язковим, за умови погодження сторонами у договорі можливості перегляду розміру орендної плати у разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати або ж у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі, що передбачено пунктом 4.4 Договору, який обумовлює підстави для внесення змін до Договору.

Відтак оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, а нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки є обов`язковою підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої сторонами в Договорі.

Відповідно до ст. 172 ЦК України територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов`язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом.

Згідно ст. 18 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції. зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.

Положеннями ст. 10 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і в межах, визначених цим та іншими законами.

Згідно з ч. 5 ст. 16 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради. Міська рада має виключну компетенцію в сфері розпорядження землею.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок і, як наслідок, зміна розміру земельного податку та ставок орендної плати за землю не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання уповноваженими органами місцевого самоврядування плати за користування землею в межах та на виконання норм Податковим кодексом України.

В свою чергу, орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною. Тому, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки (бази оподаткування) тягне за собою зміну розміру земельного податку та орендної плати, а отже є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Відповідно до Закону України «Про оренду землі», відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Статтею 15 Закону України «Про оренду землі» визначено, що орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є істотною умовою договору.

Також, згідно ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Отже, приведення договору оренди землі у відповідність до вимог діючого законодавства є обов`язком сторін.

Частиною 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Стаття 79 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Позивач надав всі необхідні докази в обґрунтування позовних вимог.

За таких обставин, враховуючи вищевикладене, вимоги позивача суд вважає законними, обґрунтованими та документально підтвердженими, а тому підлягають задоволенню у запропонованій позивачем редакції.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 73, 86, 202, 219, 233, 236, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити в повному об`ємі.

Внести зміни до договору оренди землі від 01.09.2015 № 201505000100318 з кадастровим номером 2310100000:05:010:0076 площею 0,0249 га, адресою : м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 88, для розташування магазину, прибудованого до будинку, наступного змісту:

- 6 договору оренди землі № 201505000100318 від 01.09.2015, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватною виробничо-комерційною фірмою «АНЖЕЙ», виклавши його в такій редакції: « 6. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1 243 565 (один мільйон двісті сорок три тисячі п`ятсот шістдесят п`ять) грн. 76 коп. в цінах 2021 року».

- 12 договору оренди землі № 201505000100318 від 01.09.2015, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватною виробничо-комерційною фірмою «АНЖЕИ», виклавши його в такій редакції: «12. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 37 306 (тридцять сім тисяч триста шість) грн. 97 коп. в цінах 2021 року.

Стягнути з Приватною виробничо-комерційною фірмою «АНЖЕЙ» (69057, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд. 88, ЄДРПОУ 31968065) на користь Запорізької міської ради (розрахунковий рахунок UА538201720344280001000034816 в ДКСУ у м. Київ, отримувач: виконавчий комітет Запорізької міської ради, ЄДРПОУ 02140892, МФО 820172, 69105, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 206) судовий збір в розмірі 2 270 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн.) 00 коп.

Видати наказ.

Повний текст рішення оформлено і підписано «23» березня 2022.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку, передбаченому ст.ст. 254-256 ГПК України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Відповідно до ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення, а у разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.А. Колодій

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення23.02.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103735431
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —908/3805/21

Судовий наказ від 18.05.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Рішення від 23.02.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Ухвала від 08.02.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Ухвала від 27.01.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Ухвала від 29.12.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні