Ухвала
від 18.03.2022 по справі 711/1388/22
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 7 11/1388/22

Провадження № 1-кс/711/433/22

У Х В А Л А

18.03.2022 м. Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 ,

при секретарі судових засідань - ОСОБА_2 ,

за участю слідчого - ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Черкаси клопотання старшого слідчого СУ Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 , погодженого заступником начальника відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , що винесене у кримінальному провадженні №42020251100000005, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.01.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст.364 КК України, про продовження строку досудового розслідування,-

В С Т А Н О В И В :

Старший слідчий слідчого управління Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 , звернулася до слідчого судді Придніпровського районного суду м.Черкаси з клопотанням, за погодженням заступника начальника відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , що винесене у кримінальному провадженні №42020251100000005, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.01.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст.364 КК України, про продовження строку досудового розслідування.

В обґрунтування клопотання зазначено, що відділом розслідування особливо тяжких злочинів проводиться досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Уманської міської ради та міськрайонного управління Держгеокадастру в Уманському районі та м.Умані, які вступивши в злочинну змову, організували незаконну сталу схему відчуження та передачі у приватну власність (користування) земельних ділянок Міністерства оборони України та підробки державних Актів на право власності на земельні ділянки, які вибули із державної власності, з яких: 66 земельних ділянок, які перебували на праві постійного користування Міністерства оборони України (далі МОУ), загальною площею 27 га; 35 земельних ділянок комунальної власності Уманської міської ради, право власності на які оформлені із використанням підроблених державних Актів на право власності на земельні ділянки, загальною площею 7,7 га, частина яких у подальшому продана іноземним громадянам.

У ході досудового розслідування отримано ухвали слідчих суддів з дозволами на тимчасові доступи до речей та документів щодо вказаних земельних ділянок:

- 17.02.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні Міськрайонного управління Держгеокадастру в Уманському районі та м. Умані (17.03.2020 в ході проведення тимчасового доступу вилучено копії кадастрових справ по частині земельних ділянок, зазначених у ухвалі, які 18.03.2020 оглянуто та визнано речовими доказами);

- 18.02.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні Уманської міської ради (12.03.2020 складено протокол слідчої дії, в ході якої керівником юридичного відділу та секретарем Уманської міської ради у наданні документів відмовлено);

- 05.05.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ОСОБА_5 (першонабувач земельної ділянки 7110800000:02:002:0355, у якого 02.06.2020 вилучено оригінал договору купівлі продажу, стороною якого є Уманська міська рада.);

- 05.05.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ОСОБА_6 ухвала (однак слідча дія не проведена, у зв`язку з технічною помилкою в ухвалі слідчого судді, та заперечення останнього щодо ототожнення з особою зазначеною в ухвалі);

- 13.05.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні приватних нотаріусів ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , протоколами 03.06.2020 вилучено документи відносно оформлення права власності на земельні ділянки ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у зазначених нотаріусів;

- 26.05.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні Квартирно-експлуатаційного відділення м. Біла Церква МОУ (однак слідча дія не проведена, не надано документи);

- 22.03.2021 отримано ухвалу з дозволом на проведення тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Уманської міської ради, а саме заяв про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо восьми земельних ділянок, які згідно листа КЕВ м. Біла Церква вилучені з користування земель оборони на підставі неправомірних рішень Уманської міської ради. 22.04.2021 проведено тимчасовий доступ в ході якого представники Уманської міської ради повідомили про відсутність таких документів.

- 13.04.2021 винесено постанову про визнання представником потерпілого МОУ представника за довіреністю ОСОБА_9 (доручення долучено до матеріалів).

- 12.05.2021 отримано ухвалу Придніпровського районного суду м.Черкаси про надання дозволу на проведення тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Уманської міської ради щодо земельних ділянок, вилучених з користування МОУ на території військових містечок № НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 . 11.06.2021 проведено тимчасовий доступ до документів, в ході якого вилучено копії журналів вхідної кореспонденції, протоколів засідання постійної комісії з питань земельних відносин. Крім того, представниками УМР повідомлено про відсутність у них в розпорядженні других примірників актів на право постійного користування земель оборони.

Впродовж червня 2021 року отримано ряд ухвал Придніпровського районного суду м.Черкаси про надання дозволів на проведення земельних ділянок.

06.07.2021 проведено відповідні огляди в адміністративних межах м.Умань, за участю спеціалістів ДП «Черкаський НДПІЗ», ГУ «Держгеокадастр в Черкаській області», КЕВ м.Біла Церква МОУ. У ході проведення оглядів учасники підтвердили, що згідно картографічних матеріалів, матеріалів інвентаризації та натурного обстеження, ділянки, що оглядаються знаходяться в межах земель оборони, однак не були про інвентаризовані у зв`язку з перебуванням у власності третіх осіб.

Як зазначено, що метою проведення вказаних оглядів було встановлення меж земельних ділянок, їх належність до земель оборони та військових містечок, а також їх натурне обстеження. Однак, не дивлячись на участь спеціалістів, наявність картографічних матеріалів, учасники не мали змоги напевно вказати необхідну інформацію.

Важливим питанням, доведеність якого дасть змогу встановити істину у кримінальному провадженні, є офіційне підтвердження належності земельних ділянок до земель оборони. Однак, оглядами місцевості було встановлено, що навіть за участю фахівців земельних питань, це підтвердити чи спростувати неможливо, та необхідно проведення експертних досліджень.

У клопотанні також зазначено, що допитаний свідком колишній начальник Міськрайонного управління Держгеокадастру в АДРЕСА_2 , зазначив, що 35 державних актів про право приватної власності на землю, ним не підписувались, та за своїми реквізитами мають ознаки підробки.

Допитана свідком спеціаліст Міськрайонного управління Держгеокадастру в АДРЕСА_2 , пояснила, що державні акти на більшість вказаних земельних ділянок не реєструвались.

Крім того, допитаний свідком ОСОБА_5 , пояснив, що земельну ділянку з кадастровим номером 7110800000:02:002:0355, розташовану за адресою АДРЕСА_2 , ним було придбано, шляхом викупу із земель комунальної власності, в порядку ст.128 ЗК України. На підставі рішення Уманської міської ради з ним укладено договір купівлі-продажу. Іншої інформації не надано.

Допитаний свідком ОСОБА_9 головний спеціаліст управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель МОУ, пояснив, що йому стало відомо, що службові особи Уманської міської ради протиправно заволоділи рядом земельних ділянок.

Нотаріус ОСОБА_8 відмовилась від надання свідчень, керуючись нотаріальною таємницею.

Також, у ході досудового розслідування направлені запити, а саме:

-запити голові Уманської міської ради, з метою отримання копій документів, що слугували підставою для передачі у приватну власність чи оренду вказаних земельних ділянок;

-запит до ГУ Держгеокадастру в Черкаській області, з метою отримання інформації щодо видачі державних актів;

-запит до Уманської міської ради, з метою отримання інформації про підстави прийняття рішень щодо видачі земельних ділянок.(у відповідь долучено копії технічної документації);

-неодноразово направлялись запити до КЕВ м. Біла Церква з метою отримання інформації та документів. Отримано відповідь, згідно якої встановлено, що на частині зазначених у запиті земельних ділянках розташоване нерухоме майно, яке раніше належало ДП«Рубін», передане до Концерну «Укроборонпром» та житловий фонд колишнього ЖЕК-4, а також долучено скановані копії документів частина з яких пошкоджені;

-до Уманської міської ради направлено запит з метою отримання копій розподілу функціональних обов`язків Уманської міської ради за період з 2012 року по теперішній час, рішення сесії Уманської міської ради про призначення членів земельної комісії за період з 2012 року по теперішній час, обов`язки (повноваження) членів земельної комісії Уманської міської ради. Відповідно до отриманої відповіді Уманська міська рада відмовилась надавати копії документів на письмовий запит, керуючись ст.159 КПК України;

-запит до КЕВ м. Біла Церква з метою отримання копій документів щодо земельних ділянок.

Відповідно до отриманої відповіді від 04.12.2020, наразі триває проведення інвентаризації земель оборони, зокрема розташованих в межах м. Умань. Крім того, зазначено обсяги земель оборони, розташовані в межах м. Умань та Уманського району. Надано копії державних актів на право постійного користування, без зазначення кадастрових номерів земельних ділянок.

Аналізом отриманої відповіді, встановлено, що КЕВ м. Біла Церква, не надано інформації щодо конкретних земельних ділянок та не роз`яснено спосіб дослідження питання розміщення земельних ділянок, зазначених у запиті на території земельних ділянок, право користування якими передбачено актами на право постійного користування.

До того ж, направлено запит до Уманської міської ради з вимогою виділення спеціаліста в сфері земельних відносин, для проведення оглядів земельних ділянок, на підставі ухвал слідчих суддів. Отримано відповідь про те, що Уманська міська рада не має співробітників, які володіють необхідними знаннями для проведення таких оглядів.

Після проведення тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Уманської міської ради, в ході якого вилучено копії журналів вхідної кореспонденції, на адресу КЕВ м.Біла Церква направлено запит щодо отримання копій вихідних документів із зазначенням конкретних реєстраційних документів.

Крім того, направлено запит до ДП «Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», з метою отримання матеріалів інвентаризації земель КЕВ м.Біла Церква, акту інвентаризації, картографічних матеріалів розроблених у ході її проведення. У зв`язку із тим, що за тривалий час відповіді від установи не надійшло, було повторно скеровано лист з проханням надати запитувану інформацію та документи, оскільки слідству під час проведення оглядів, за участю представника установи стало достовірно відомо, що така інвентаризація проводилась, та її результати є важливим доказом у справі.

Ініціатор клопотання вказує, що до матеріалів кримінального провадження долучено копію постанови Верховного суду України від 20.08.2019, якою касаційну скаргу МОУ та КЕВ м.Біла Церква про визнання незаконним рішення УМР, у частині надання в оренду ВАТ«Уманьавтодор» земельної ділянки, площею 22,9026 га, залишено без задоволення.

08.02.2022 винесено постанову про об`єднання кримінального провадження №12020250250000274 від 03.03.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, з кримінальним провадженням №42020251100000005 (основний номер).

У ході здійснення досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що посадовими особами Уманської міської ради всупереч вимогам чинного законодавства, з порушенням черговості надання земельних ділянок громадянам, що перебувають на обліку міської ради як такі, що виявили бажання приватизувати землю, було передано у приватну власність земельні ділянки з кадастровими номерами 7110800000:01:002:0753, 7110800000:01:002:0752, 7110800000:01:002:0751.

На думку слідчого клопотання, у відповідному реєстрі речових прав на підставі наказу ГУ Держгеокадастру в Черкаській області №346 від 08.11.2018 земельні ділянки, які є об`єктом досудового розслідування, було включено до переліку земельних ділянок зарезервованих для послідуючого надання їх у власність учасникам АТО.

Відповідно до поданих заяв до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області в 2018році звернулись громадяни - учасники АТО із заявами про надання дозволу на розробку проектів відведення земельних ділянок в адміністративних межах Косарської сільської ради Кам`янського району (за межами населеного пункту) для одержання їх безоплатно у власність для ведення особистого селянського, як це передбачено п. 6 ст. 118 ЗК України.

Громадянами, були замовлені у відділі у Кам`янському районі Головного управління та отримані в 2018 році довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Зокрема, відповідно до листа Уманської міської ради встановлено, що ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , у черзі на отримання земельних ділянок за рахунок комунальної власності не перебували.

У свою чергу, останні, через центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Уманської міської ради звернулись із заявами (клопотаннями) про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність для індивідуального садівництва, за рахунок земель комунальної власності Уманської міської ради.

Вказані заяви розглянуто на засіданні комісії у сфері регулювання земельних відносин виконавчого комітету Уманської міської ради та прийнято рішення таке звернення погодити та вважати за можливе винести питання на розгляд постійної комісії з питань архітектури, регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

У подальшому, на засіданнях постійної комісії з питань архітектури, регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища вирішено включити питання до проекту рішення міської ради.

Рішенням Уманської міської ради № 2.36-64/7 від 02.08.2019 надано згоду на відновлення меж земельних ділянок та дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі.

Рішенням Уманської міської ради № 3.39-71/7 від 20.12.2019 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі.

Також, встановлено, що п. 9 Розділу 2 Правил регулювання земельних відносин, пов`язаних з наданням громадянам у користування або у власність земельних ділянок для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, ведення садівництва, індивідуального дачного будівництва у м. Умань, затверджених Рішенням Уманської міської ради №2.10-77/6 від 16.10.2015 мав наступну редакцію:

«право на пільгове одержання земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, ведення садівництва, індивідуального дачного будівництва мають:

1) Громадяни України, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до І, ІІ категорії;

2) Сім`ї, які мають 3 і більше дітей;

3) Особи, які проживають в гуртожитках;

4) Одинокі матері;

5) Діти сироти (при умові відсутності житла);

6) Громадяни інваліди І та ІІ групи;

7) Громадяни, ветерани війни, які мають статус учасника бойових дій, інваліда війни, учасника війни, згідно Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а також особи, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення та які отримали статус учасника бойових дій і на час мобілізації були зареєстровані в м. Умань та особи, які підпадають під дію Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», зокрема члени сім`ї загиблого військовослужбовця, який брав безпосередньо участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення та який на час мобілізації був зареєстрований в м. Умань».

Крім того, відповідно до п. 18 Розділу І зазначених Правил зазначено: «Як виняток, взяти на облік для отримання земельної ділянки, громадян, учасників антитерористичної операції, одного із членів сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції за раніше поданими заявами (про надання дозволу на розробку проекту землеустрою для отримання земельної ділянки за цільовим призначенням для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд), в порядку черговості поданих заяв, при дотриманні вимог та наявності усіх підстав визначених у пунктах1.12 (у разі бажання отримати земельну ділянку в приватну власність), 2.1., 2.9.7 цих правил».

Рішенням Уманської міської ради № 2.24-7/7 від 19.02.2016 внесені зміни і доповнення до Правил:

В пункт 18 Розділу 1 додатку 1 після слів: «…в порядку черговості поданих заяв…» добавити слова: «за умови подачі заяви про постановку на облік для отримання земельної ділянки, при дотриманні вимог та наявності усіх підстав визначених у пунктах 12 розділу 1 (у разі бажання отримати земельну ділянку в приватну власність), пункту 1 розділу 2, підпункту 7 пункту9 розділу2»…

Пунктом 19 Розділу 1 Правил передбачено, що Надання громадянам земельних ділянок у порядку безоплатної приватизації чи в оренду для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд ведення садівництва, індивідуального дачного будівництва (далі земельна ділянка) на території міста Умань здійснюється у порядку черговості, лише громадянам, які перебувають на обліку.

Рішенням № 3.48-35/7 від 29.08.2017 внесено зміни і доповнення до Правил, а саме: «В пункт19розділу 1 додатку 1 після слів: «…лише громадянам, які перебувають на обліку…» добавити слова: «та зареєстровані на території міста Умань»…, а далі за текстом.

Пунктом 12 Розділу І зазначених Правил визначено, що право на одержання у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, ведення садівництва, індивідуального дачного будівництва мають громадяни України одноразово у межах норм, передбачених статтею 121 Земельного кодексу України.

Як зазначено, 22.03.2022 закінчується строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні.

Разом з тим, для проведення необхідних слідчих (розшукових) дій, зокрема допитів свідками першонабувачів та власників земельних ділянок, проведення оглядів «Публічної кадастрової карти України», із використанням інструментів сайту, та нещодавно введеної функції фільтру «Землі оборони», з метою зафіксувати, що земельні ділянки, при використанні зазначеної функції зафарбовуються червоним кольором, що свідчить про те, що відповідно до інвентаризаційних даних вони віднесені до вказаної категорії, призначення експертизи з питань землеустрою, з метою підтвердження чи спростування факту виділення земель у власність, які перебували у користуванні МОУ, оскільки без спеціальних знань фахівців у земельній сфері, використання спеціальних приладів, отримати цю інформації іншим чином не представилось можливим, оскільки землі оборони не виділені в натурі, не мають визначених оборотних точок, та станом на сьогоднішній день документація не приведена у відповідності до чинного законодавства, а також отримати додаткові документи щодо порядку передачі у власність земельних ділянок, допитати в якості свідків посадових осіб Уманської міської ради та інших осіб, призначити будівельно-технічну експертизу та проведенню інших слідчих дій необхідний термін не менший шести місяців.

Відповідно до Указу Президента України ОСОБА_14 №64/2022 від 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Таким чином, як зазначено, у зв`язку із наведеним вище, для повного, всебічного та неупередженого проведення досудового розслідування існує необхідність у допиті осіб, які проживають за межами виконання посадових обов`язків працівників слідчого управління ГУНП в Черкаській області, а також отримання та виконання ухвал про тимчасовий доступ до речей та документів, які також перебувають у володінні осіб та установ на території м.Умань.

Однак, з урахуванням воєнного стану, відсутня об`єктивна можливість виконання обов`язків покладених на орган досудового розслідування та проведення необхідного комплексу слідчих (розшукових) дій у встановлені законом строки.

Таким чином, слідчий органу досудового розслідування просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020251100000005 від 23.01.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 364 КК України, до шести місяців, тобто до 22.09.2022.

У судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 підтримала клопотання та просила задовольнити у повному обсязі на підставі обґрунтування, наведеного у ньому та з урахуванням доказів, доданих до клопотання. Крім того, зазначила, що у даному кримінальному провадженні про підозру нікому не повідомлено. На даний час є неможливим завершити проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні, оскільки: ще не виконані усі ухвали про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів; встановлюється місце знаходження оригіналів актів; на запити слідчого, лише у кінці 2021 року, були надані відповіді, зміст яких зараз перевіряється. Таким чином, просила продовжити строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні до шести місяців.

Заслухавши доводи слідчого, перевіривши надані матеріали клопотання, зокрема і витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань №42020251100000005від 23.01.2020 щодо кримінального провадження, у рамках якого подане дане клопотання та дослідивши докази по цих матеріалах, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено у судовому засіданні, СУ ГУНП в Черкаській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020251100000005 від 23.01.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст.364 КК України.

Відповідно до ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Строк досудовогорозслідування змоменту внесеннявідомостей прокримінальне правопорушеннядо Єдиногореєстру досудовихрозслідувань додня повідомленняособі пропідозру становить:1)дванадцятьмісяців -у кримінальномупровадженні щодонетяжкого злочину(уданому випадкукримінальне правопорушення,передбачене ч.1ст.364КК України); 2)вісімнадцять місяців- у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину (у даному випадку кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст.364 КК України).

Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати:

1) одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку у випадках, передбачених пунктами 1 і 2 частини третьої цієї статті;

2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину;

3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Частинами 1 та 4 ст. 294 КПК України передбачено, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами2 і 3 частини четвертої статті219 цього Кодексу. Строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців- внаслідок виняткової складності провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 295-1 КПК України, у випадках, передбачених статтею294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

У судовому засіданні встановлено, що 23.01.2020 відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України, внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020251100000005. Крім того, 03.03.2020 відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 364 КК України, внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020250000000274.

Ухвалою слідчого судді Придніпровського районного суду м.Черкаси від 17.09.2021 (справа №711/5626/21) продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020251100000005, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.01.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 КК України, до шести місяців, тобто до 22.03.2022.

Разом з тим, 08.02.2022 винесено постанову про об`єднання кримінального провадження №12020250250000274 від 03.03.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, з кримінальним провадженням №42020251100000005 (основний номер).

Також встановлено, що на момент розгляду даного клопотання підозра нікому не оголошена.

Аналіз доданих до клопотання слідчого документів свідчить, що на даному етапі проведення досудового розслідування кримінального провадження є достатньо відомостей, які свідчать про те, що були вчинені кримінальні правопорушення, які за обставинами їх вчинення відносяться: до категорії нетяжких злочинів у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов`язаної з наданням публічних послуг (ч. 1 ст. 364 КК України); до категорії тяжких злочинів у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов`язаної з наданням публічних послуг (ч.2 ст.364 КК України).

Між тим, закінчити досудове розслідування кримінального провадження №42020251100000005 від 23.01.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1, 2 ст.364 КК України, у строк, який закінчується 22.03.2022 неможливо, оскільки органу досудового розслідування у встановлений строк не вдалося виконати значний обсяг слідчих (розшукових) та процесуальних дій, зокрема: допитати в якості свідків першонабувачів та власників земельних ділянок; провести огляд «Публічної кадастрової карти України», із використанням інструментів сайту, та нещодавно введеної функції фільтру «Землі оборони», з метою зафіксувати, що земельні ділянки, при використанні зазначеної функції зафарбовуються червоним кольором, що свідчить про те, що відповідно до інвентаризаційних відомостей вони віднесені до вказаної категорії; призначити експертизи з питань землеустрою, з метою підтвердження чи спростування факту виділення земель у власність, які перебували у користуванні МОУ, оскільки без спеціальних знань фахівців у земельній сфері, використання спеціальних приладів, отримати цю інформації іншим чином не представилось можливим, оскільки землі оборони не виділені в натурі, не мають визначених оборотних точок та станом на сьогоднішній день документація не приведена у відповідності до чинного законодавства; отримати додаткові документи, щодо порядку передачі у власність земельних ділянок; допитати в якості свідків посадових осіб Уманської міської ради та інших осіб; призначити будівельно-технічну експертизу; провести інші процесуальні дії, в яких виникне необхідність після проведення вказаних вище слідчих і процесуальних дій; виконати вимоги ст.290 КПК України; закінчити досудове розслідування за однією із форм, що передбачені ст.283 КПК України.

Слід зазначити,що відповіднодо ч.ч.1,2ст.28КПК України,під часкримінального провадженнякожна процесуальнадія абопроцесуальне рішенняповинні бутивиконані абоприйняті врозумні строки.Розумними вважаютьсястроки,що єоб`єктивно необхіднимидля виконанняпроцесуальних дійта прийняттяпроцесуальних рішень.Розумні строкине можутьперевищувати передбаченіцим Кодексомстроки виконанняокремих процесуальнихдій абоприйняття окремихпроцесуальних рішень. Проведення досудового розслідування у розумні строки забезпечує прокурор, слідчий суддя (в частині строків розгляду питань, віднесених до його компетенції), а судового провадження- суд.

У контексті кримінального провадження, Конституційний Суд України, у своєму рішенні від 30.01.2003 відзначив, що «поняття розумний строк досудового слідства є оціночним, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку з огляду на сукупність усіх обставин вчинення і розслідування злочину». Визначення розумного строку досудового слідства залежить від багатьох факторів, включаючи обсяг і складність справи, кількість слідчих дій, число потерпілих та свідків, необхідність проведення експертиз та отримання висновків тощо. Але за будь-яких обставин строк досудового слідства не повинен перевищувати меж необхідності. Досудове слідство повинно бути закінчене у кожній справі без порушення права на справедливий судовий розгляд і права на ефективний засіб захисту, що передбачено ст.ст.6,13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Таким чином, слідчим доведено, що обставини, які перешкоджали здійсненню вказаних вище процесуальних дій раніше, є суттєвими, тобто такими, що унеможливлюють завершення досудового розслідування та не свідчать про бездіяльність органу досудового розслідування і прокурора у проведенні досудового розслідування за вказаним кримінальним провадженням. За наданими матеріалами клопотання вбачається, що органом досудового розслідування здійснений значний обсяг слідчих та процесуальних дій за вказаним кримінальним провадженням. Крім того, відповідно до ч.2 ст.9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень. Також слід зазначити, що за нормами ч.5 ст.38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування. Слідчий, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється (ч.5 ст.40 КПК України).

За результатамивирішення даногоклопотання,слідчий суддяприходить довисновку,що воно є обґрунтованим та підлягає задоволенню, а саме необхідно продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020251100000005, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.01.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст.364 КК України, до шести місяців, тобто до 22.09.2022. Слідчий суддя вважає, що саме такий строк є достатнім для виконання ряду процесуальних та слідчих дій, що зазначені у цьому клопотанні.

До того ж, слід враховувати ту обставину, що продовження строку досудового розслідування є умовою правомірності застосування заходів забезпечення кримінального провадження.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 2, 3, 7, 22, 42-45, 219, 294, 295, 295-1, 372, 376 КПК України слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020251100000005, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.01.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст.364 КК України, до шести місяців, тобто до 22.09.2022.

Копію ухвали вручити учасникам кримінального провадження.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення18.03.2022
Оприлюднено20.01.2023
Номер документу103743632
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —711/1388/22

Ухвала від 18.03.2022

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Позарецька С. М.

Ухвала від 18.03.2022

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Позарецька С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні