Рішення
від 21.02.2022 по справі 925/1612/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2022 року Черкаси справа №925/1612/21

Господарський суд Черкаської області у складі судді Кучеренко О.І., із секретарем судового засідання Юхименко О.В.,

без участі представників сторін, розглянув справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «АНКОМТЕХ»

до Товариства з обмеженою відповідальністю «КТС СЕРВІС»

про стягнення 216648,34 грн,

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «АНКОМТЕХ» звернулося у Господарський суд Черкаської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «КТС СЕРВІС», у якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість у зв`язку з невиконанням умов договору про сервісне обслуговування та продаж запасних частин №ТО-ПР-92/140219 від 14.02.2019 у розмірі 216648,34 грн з яких: 199644,60 грн сума основного боргу, 11133,65 грн сума пені, 3842,26 грн інфляційні втрати, 2027,83 грн три відсотка річних, а також відшкодування судових витрат у вигляді сплаченого судового збору у розмірі 3249,73 грн. У прохальній частині позовної заяви позивач просить розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на виконання умов укладеного договору позивач виконав узяті на себе зобов`язання та передав відповідачу товар відповідно до видаткових накладних, проте відповідач у свою чергу належним чином узяті на себе зобов`язання не виконав, поставлений товар оплатив частково, внаслідок чого у нього виникла заборгованість перед позивачем у розмірі 199644,60, яку останній просить стягнути з відповідача разом із інфляційними витратами, пенею та трьома відсотками річних у примусовому порядку.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 30.11.2021 відкрито провадження у справі, справу ухвалено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження. Встановлено відповідачу строк для подання суду відзиву на позов та усіх доказів, якими обґрунтовує свої заперечення протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, а також встановив строк для подання заперечень на відповідь на відзив (у разі їх наявності) не пізніше 21.01.2022, позивачу встановлено строк на подачу відповіді на відзив відповідача на позов не пізніше 12.01.2022.

Ухвала Господарського суду Черкаської області від 30.11.2021 про призначення судового засідання направлена відповідачу на вказану у позові адресу, проте 05.01.2022 повернулася до господарського суду з відміткою - за закінченням терміну зберігання.

Наведена у поштовому повідомленні Укрпошти причина повернення ухвали Господарського суду Черкаської області від 30.11.2021, не може бути належним доказом направлення відповідачу ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання, відтак, суд ухвалою Господарського суду Черкаської області від 25.01.2022 відклав судове засідання у справі на 11 год 00 хв 22 лютого 2022 року та на адресу відповідача, яка є місцезнаходженням юридичної особи (судом був замовлений Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), було направлено ухвалу суду від 25.01.2022

26.01.2022 Господарським судом Черкаської області оприлюднено оголошення про повідомлення учасника справи у порядку статті 120 Господарського процесуального кодексу України, яким повідомлено Товариство з обмеженою відповідальністю «КТС СЕРВІС», що розгляд справи відбудеться об 11 год 00 хв 22 лютого 2022 року.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.

Згідно з частиною 1 статті 10 цього Закону якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 120 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до частин 2, 3 статті 120 Господарського процесуального кодексу України суд повідомляє учасників справи про дату, час і місце судового засідання чи вчинення відповідної процесуальної дії, якщо їх явка є не обов`язковою. Виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень.

Днем вручення судового рішення відповідно до частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України, є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Застосовуючи положення статті 3 Господарського процесуального кодексу України, статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» при розгляді справи частину 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, колегія суддів зазначає, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується обов`язок добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (пункт 35 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії» (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain») від 07.07.1989).

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини 1 статті 6 даної Конвенції (§66-69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Смірнова проти України»).

Відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами. Отже, з огляду на те, що судом виконано усі дії для належного повідомлення відповідача про розгляд справи та неподання ним відзиву, суд розглядає справу за наданими позивачем доказами.

Розглянувши матеріали справи та дослідивши докази, суд

ВСТАНОВИВ:

14.02.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Технічний центр «АНКОМТЕХ» (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «КТС СЕРВІС» (замовник) було укладено договір на сервісне обслуговування та продаж запасних частин №ТО-ПР-92/140219 (далі - договір). За умовами цього договору виконавець надає замовнику на платній основі послуги по мийці, технічному обслуговуванню, поточному та капітальному ремонту вантажних автомобілів, причепів, напівпричепів та автобусів європейського виробництва, далі по тексту транспортні засоби, здійснює ремонт та обслуговування холодильних установок та кондиціонерів THERMO KING, автономних обігрівачів, регенерацію автомобільних шин, шиномонтажу (далі за текстом - сервісне обслуговування), здійснює продаж запасних частин, автомобільних шин (нових та відновлених), автомобільних шин після регенерації, автохімії, мастил (олив), супутніх товарів для вантажного автотранспорту, далі по тексту - Товар, за цінами, в асортименті (за номенклатурою) і кількості, що погоджуються Сторонами в видаткових накладних, які є невід`ємною частиною даного договору, а замовник зобов`язаний приймати послуги та/або товар і оплачувати їх на встановлених даним договором умовах (пункт 1.1 договору).

Продаж товару здійснюється виконавцем згідно заявки від замовника, здійсненої в усній або письмовій формі, в якій вказується найменування та кількість товару. На підставі заявки від замовника, виконавцем оформлюється рахунок-фактура на замовлений товар, в якому вказується ціна, кількість, асортимент, строк сплати суми ціни товару та надається замовнику для погодження. У разі погодження замовником рахунку-фактури, виконавцем здійснюється відвантаження товару (пункт 2.1 договору).

При наявності замовленого товару на складі виконавця відвантаження товару здійснюється протягом 3-х робочих днів з моменту підтвердження заявки виконавцем та рахунку-фактури замовником, або після надходження грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця. У разі відсутності замовленого товару на складі виконавця, строк поставки такого товару додатково погоджуються сторонами (пункт 2.2 договору).

Датою поставки вважається дата вказана у видатковій накладній, яка має юридичну силу специфікації у розумінні статті 266 Господарського кодексу України (пункт 2.4 договору).

У разі не підписання видаткових документів та відсутності вмотивованої відмови у письмовому вигляді зі сторони замовника протягом 10 робочих днів після здійснення сервісного обслуговування та передання транспортного засобу замовнику та/або відвантаження товару, сервісне обслуговування та/або придбаний товар вважається прийнятим та підлягає оплаті (пункт 4.4 договору).

Загальний обсяг та асортимент (номенклатура) товару, що поставляється за цим договором та/або обсяг робіт по сервісному обслуговуванню, визначається кількістю та асортиментом (номенклатурою) товару чи наданих послуг, за всіма видатковими накладними та/або актами виконаних робіт відповідно до умов договору на протязі його дії (пункт 4.5 договору).

Загальна сума договору складає суму ціни товару та суму виконаних робіт по сервісному обслуговуванню, вказаних з видаткових накладних та/або актах виконаних робіт протягом дії договору (пункт 4.6 договору).

Замовник зобов`язаний провести повний розрахунок за придбану по видатковій накладній партію товару та/або за отриманий по акту виконаних робіт послуг, у встановлений сторонами строк (пункт 5.1 договору).

При проведенні поставки та/або виконання сервісного обслуговування з відстроченням платежу замовник сплачує суму ціни товару та/або суму виконаних робіт, протягом строку, зазначеного у видатковій товарній накладній та/або у акті виконаних робіт (пункт 5.3 договору).

При проведенні поставки та/або виконанні сервісного обслуговування з оплатою за фактом (якщо відпущений товару та/або виконанні роботи з відстрочкою платежу, але строк розрахунків у накладній або у акті виконаних робіт не зазначений) - замовник повинен сплатити суму ціни товару та/або суму наданого сервісного обслуговування протягом двох банківських дні з моменту прийняття зазначеної партії товару та/або послуг (пункт 5.4 договору).

Датою оплати вважається дата зарахування грошових коштів у повному обсязі на розрахунковий рахунок виконавця (пункт 5.6 договору).

Сторонами встановлюється наступний порядок розподілу грошових коштів: у першу чергу: сплачуються всі рахунки-фактури. по яких замовником були порушені строки сплати, встановлені у договорі (прострочена заборгованість), перевага надається рахункам - фактурам з найбільшим строком заборгованості; у другу чергу сплачуються рахунки-фактури, по яким строк оплати ще не вийшов за межі сплати; у третю чергу сплачуються рахунки-фактури на передплату; у четверту чергу сплачуються штрафні санкції та пеня (пункт 5.7 договору).

Усі платежі, що надходять від замовника виконавцю незалежно від вказаного у платіжному дорученні призначенні платежу, приймаються у рахунок погашення заборгованості замовника, яка хронологічно з`явилась найбільш раніше (пункт 5.9 договору).

У разі недотримання замовником умов пунктів 5.1-5.4 договору, виконавець має право стягнути із замовника борг з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь період прострочення платежу, а також пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу за кожен день прострочення до моменту повного погашення заборгованості (пункт 6.1 договору).

Цей договір вступає у силу з моменту його підписання сторонами і діє 3 роки. У разі незакритої заборгованості замовника перед виконавцем договір діє до повного завершення взаєморозрахунків (пункт 8.1 договору).

У випадку неналежного виконання своїх обов`язків по даному договору винна сторона несе відповідальність у відповідності з чинним законодавством України (пункт 9.1 договору).

Усі зміни , додатки, доповнення, рахунки-фактури, акти виконаних робіт, видаткові накладні, що стосуються цього договору мають юридичну силу тільки у письмовому вигляді, підписані уповноваженими особами обох сторін та скріплені печатками і являються невід`ємною частиною даного договору (пункт 10.2 договору).

Копії документів, отримані факсимільним зв`язком, електронною поштою або іншим зв`язком належним чином підписані та скріплені печаткою мають юридичну силу нарівні з оригінальними документами, але обов`язково підлягають заміні на оригінальні документи протягом 10 робочих днів з моменту надання копій (пункт 10.3 договору).

Договір підписаний уповноваженими представниками замовника та виконавця та скріплений відповідними печатками підприємств.

03.01.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Технічний центр «АНКОМТЕХ» (виконавець, постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «КТС СЕРВІС» (замовник, покупець) було підписано додатковий договір до договору поставки №92/140219 від 14.02.2019 (далі - додатковий договір). За умовами цього додаткового договору сторони дійшли взаємної згоди здійснювати документообіг у електронному вигляді та здійснювати обмін первинними бухгалтерськими документами (акти виконаних робіт, видаткові накладні, накладні на повернення товару, акти звірки взаємних розрахунків, рахунки) у вигляді електронних документів із застосуванням до них електронного цифрового підпису (ЕЦП) засобами телекомунікаційного зв`язку, зокрема, але не виключно за допомогою системи електронного документообігу M.E.Doc IS. У разі використання сторонами різних систем електронного документообігу або ЕЦП різних Центрів сертифікації ключів (ЦСК) - зазначені системи або ЕЦП повинні мати можливість взаємної роботи та верифікації ключів один з одним (пункт 2.1 додаткового договору).

Сторони також дійшли взаємної згоди та вирішили здійснювати оформлення первинних бухгалтерських документів у електронному вигляді - як електронних документів у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Електронні документи повинні бути оформлені відповідно до вимог цього додаткового договору, договору та містити обов`язкові реквізити первинного документу, що визначені чинним законодавством України (пункт 2.2 додаткового договору).

Первинні бухгалтерські документи, оформлені в електронному вигляді являють собою електронний документ, інформація у якому зафіксована у вигляді електронних даних. Електронні документи містять всі реквізити аналогічних паперових документів, а також можуть містити інші реквізити (пункт 2.3 додаткового договору).

Електронні первинні документи підписуються електронним цифровим підписом уповноваженого працівника або представника постачальника з одного боку і покупця з іншого боку. Електронний первинний документ, підписаний уповноваженим працівником або представником постачальника або покупця, вважається підписаним відповідно постачальником або покупцем, електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг (пункт 3.1 додаткового договору).

Постачальник у день передачі товару покупцю направляє останньому підписаний зі свого боку електронний первинний документ (видаткову накладну). Датою складання і оформлення електронного первинного документа (видаткової накладної) і датою поставки товару покупцю вважається дата складання електронного первинного документу (видаткової накладної) з боку постачальника (пункт 3.2 додаткового договору).

Якщо постачальник направив електронний первинний документ (видаткову накладну) покупцю, а останній не підписав його у п`ятиденний строк з дня отримання, або ж не відхилив із зауваженнями, на шостий день електронний первинний документ (видаткова накладна) вважається таким, що прийнятий покупцем без зауважень. Момент одержання електронного первинного документу (видаткової накладної) покупцем фіксується програмним забезпеченням шляхом присвоєння електронному первинному документу (видатковій накладній) відповідного статусу, який дозволяє постачальнику прийняти і підписати електронний первинний документ (видаткову накладну) або ж відхилити зазначивши зауваження (пункт 3.4 додаткового договору).

Цей додатковий договір набуває чинності з 02.01.2020 і є невід`ємною частиною договору (пункт 4.1 додаткового договору).

Додатковий договір підписаний уповноваженими представниками постачальника та покупця і скріплений відповідними печатками підприємств.

На виконання умов договору у період з 24.05.2021 до 02.09.2021 позивач поставив відповідачу товар на загальну суму 506232,69 грн, що підтверджується відповідними видатковими накладними за даний період, які підписані електронним цифровим підписом уповноваженими представниками сторін за договором та додатковим договором.

За поставлений товар у період з 27.05.2021 до 17.09.2021 відповідач розрахувався частково, сплативши на користь позивача 306 588,09 грн, що підтверджується розрахунком боргу виконаним позивачем та актом звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2019 до 20.10.2021, який підписаний уповноваженими представниками сторін за договором та скріплений відповідними печатками підприємств.

У зв`язку з неповною оплатою вартості поставленого товару, позивач направив на адресу відповідача вимогу (претензію) про виконання зобов`язання за вих.№148 від 22.10.2021, у якій вимагав від відповідача у 7 денний термін з дня відправлення цієї вимоги сплатити заборгованість у розмірі 199 644,60 грн.

Станом на час звернення позивача з цим позовом до суду заборгованість відповідача за поставлений товар становила 199644,60 грн, що підтверджується актом звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2019 до 20.10.2021, який підписаний уповноваженими представниками сторін за договором та скріплений відповідними печатками підприємств. Розмір заборгованості позивач просить стягнути з відповідача у примусовому порядку разом із інфляційними витратами, 3% річними та пенею.

Правовідносини, які виникли між сторонами у справі за своєю правовою природою є відносинами з поставки товарів, на підставі укладеного між сторонами договору. Зазначені правовідносини урегульовані нормами Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Відповідно до статті 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні. Умова щодо кількості товару може бути погоджена шляхом встановлення у договорі купівлі-продажу порядку визначення цієї кількості. Якщо за договором купівлі-продажу переданню підлягає товар у певному співвідношенні за видами, моделями, розмірами, кольорами або іншими ознаками (асортимент), продавець зобов`язаний передати покупцеві товар в асортименті, погодженому сторонами. Покупець зобов`язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу (статті 669, 671, 691 Цивільного кодексу України).

Частиною першою статті 692 Цивільного кодексу України передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Покупець зобов`язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на виконання укладеного між сторонами умов договору поставки, позивач у період з 24.05.2021 до 02.09.2021 поставив, а відповідач прийняв товар вартістю 506 232,69 грн, за який покупець розрахувався частково, сплативши на користь постачальника 306 588,09 грн. Відсутність претензій відповідача щодо неналежної поставки товару, недопоставки, неякісного товару чи іншого невиконання умов спірного договору є доказом належного виконання постачальником своїх зобов`язань за договором.

За умовами договору, при проведенні поставки та/або виконання сервісного обслуговування з відстроченням платежу замовник сплачує суму ціни товару та/або суму виконаних робіт, протягом строку, зазначеного у видатковій товарній накладній та/або у акті виконаних робіт. У видаткових накладних сторони визначили строк оплати поставленого товару - через 20 днів після дати поставки товару. Отже, у силу наведених правових норм після отримання товару від постачальника, у відповідачки виник обов`язок з оплати його вартості протягом 20 днів.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». У разі надсилання електронного документа кільком адресатам або його зберігання на кількох електронних носіях інформації кожний з електронних примірників вважається оригіналом електронного документа.

Законом України «Про електронні довірчі послуги» передбачено, що електронний підпис чи печатка не можуть бути визнані недійсними та позбавлені можливості розглядатися як доказ у судових справах виключно на тій підставі, що вони мають електронний вигляд або не відповідають вимогам до кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Кваліфікована електронна печатка має презумпцію цілісності електронних даних і достовірності походження електронних даних, з якими вона пов`язана.

Тому, використовуючи при підписанні документів електронні цифрові підпис і печатку, відповідач визнає здійснення господарської операції. І за таких умов відсутність особистого у матеріальному вигляді підпису особи на первинному документів не спростовує факту його підписання, прийняття та визнання стороною правовідносин.

Відповідач за поставлений товар не розрахувався у повному обсязі, його заборгованість перед позивачем становить 199 644,60 грн, розмір якої підтверджено належними та допустимими доказами, зокрема, видатковими накладними, які підписані електронним цифровим підписом уповноваженими представниками сторін за договором та додатковим договором та актом звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2019 до 20.10.2021. Вказаний розмір заборгованості не заперечений відповідачем, відтак вимога про його стягнення з відповідача є обґрунтованою та підлягає до стягнення у судовому порядку.

Відповідно до статті 193 Господарського Кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором. Застосування господарських санкцій повинно гарантувати захист прав і законних інтересів громадян, організацій та держави, в тому числі відшкодування збитків учасникам господарських відносин, завданих внаслідок правопорушення, та забезпечувати правопорядок у сфері господарювання (стаття 216 Господарського Кодексу України).

Підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

У сфері господарювання застосовуються такі види господарських санкцій: відшкодування збитків; штрафні санкції; оперативно-господарські санкції (статті 217, 218 Господарського Кодексу України).

Стаття 230 Господарського Кодексу України штрафними санкціями у розумінні цього Кодексу визначає господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання. А частина 4 статті 231 Господарського Кодексу України встановлює, що у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором.

Як зазначено вище, у порушення умов укладеного між сторонами договору, відповідач своєчасно та у повному обсязі не розрахувався за отриманий товар, що свідчить про неналежне виконання господарського зобов`язання останнім.

Відповідальність за несвоєчасну оплату товару передбачена договором у вигляді нарахування пені у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу за кожен день прострочення до моменту повного погашення заборгованості (пункт 6.1 договору).

На підставі наведених положень позивач нарахував відповідачу пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ у сумі 11133,65 грн за період прострочення з 15.06.2021 до 18.11.2021, з урахуванням дати кожної поставки товару та строком їх оплати, який визначений у кожні видатковій накладній.

Судом за допомогою калькулятору програми Ліга-Закон перевірений розрахунок позивача та встановлено, що він зроблений вірно, період, за який позивач нарахував пеню відповідачу, не перевищує шести місяців від дня коли кожна поставка товару мала бути оплачена відповідачем, відтак вимога про стягнення пені підлягає до задоволення у заявленому розмірі.

Згідно з частиною 2 статті 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інше не встановлено договором.

На підставі наведених положень статті 625 Кодексу позивач нарахував відповідачу 2027,83 грн річних за період прострочення з 15.06.2021 до 18.11.2021 та 3842,26 грн інфляційних витрат, які також просить стягнути з останнього.

Судом перевірений розрахунок позивача з врахуванням наведених вище положень законодавства, вихідних даних та строку їх нарахування та встановлено, що розмір інфляційних витрат та 3% річних за період прострочення оплати за поставлений товар становить 2027,83 грн річних та 3842,26 грн інфляційних, отже вимога про їх стягнення підлягає до задоволення у таких розмірах.

Позивачем при зверненні до суду із цим позовом використано належний, у розумінні вимог статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України, спосіб захисту його порушеного права. З огляду на це, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «АНКОМТЕХ» до Товариства з обмеженою відповідальністю «КТС СЕРВІС» про стягнення 216648,34 грн підлягають до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги позивача задоволені повністю, до відшкодування йому за рахунок відповідача підлягає судовий збір у розмірі 3249,73 грн.

Керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «КТС СЕРВІС» на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «АНКОМТЕХ» заборгованості у розмірі 216648,34 грн з яких: 199644,60 грн сума основного боргу, 11133,65 грн сума пені, 3842,26 грн інфляційні втрати, 2027,83 грн три відсотка річних та 3249,73 грн судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги на рішення, рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення. Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 24.03.2022.

Суддя О.І.Кучеренко

Дата ухвалення рішення21.02.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103746884
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —925/1612/21

Судовий наказ від 16.05.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Рішення від 21.02.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 25.01.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 30.11.2021

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні