ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1343/22
24 березня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Баранюка А.З., розглянувши у письмовому проваджені за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Тернопільській області до Приватного підприємства "ВМВІК" про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю)
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Тернопільській області (далі - позивач) звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Приватного підприємства "ВМВІК" (далі - відповідач), в якому просить застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Приватного підприємства "ВМВІК" у вигляді тимчасової заборони (зупинення) виробничої діяльності підприємства у пісковому кар`єрі, що знаходиться у селі Плоске, (Лановецького) Кременецького району, Тернопільської області до моменту отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що перевіркою встановлено порушення відповідачем порядку провадження господарської діяльності, а саме здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без спеціального дозволу. За наслідками проведення перевірки видано відповідний припис, яким зобов`язано усунути вказані порушення, однак, відповідач порушення не усунув, що і слугувало підставою для звернення до суду із відповідним позовом.
В додаткових поясненнях представник позивача вказав, що вплив на атмосферне повітря здійснюється за рахунок викидів забруднюючих речовин від кар`єрної техніки (оксид азоту, діксид сірки, бензапірен, оксид вуглецю), а також викидів пилу при виконанні технологічних процесів із зняття грунтово-рослинного шару, проведення виймально-навантажувальних робіт, транспортуванні розкривних порід і корисних копалин та буро-вибухових робіт.
Ухвалою судді від 25.02.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Представник позивача в судове засідання не прибув, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, причин неприбуття суду не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Відзиву на позовну заяву не подав.
Відповідно до ч.1 ст.205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.
Згідно з п.1 ч.3 ст.205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Дослідивши наявні у справі докази, суд встановив такі обставини.
На підставі наказу Державної екологічної інспекції у Тернопільській області №241 від 19.07.2021, направлення на проведення планового заходу державного нагляду (контролю) №272 від 19.07.2021, уповноваженими особами Державної екологічної інспекції у Тернопільській області у період з 20 по 26 липня 2021 року проведено планову перевірку Приватного підприємства "ВМВІК" (вул. 1-травня, 92 с.Бережанка, (Лановецький) Кременецький район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 39094274), результати якої оформлено актом від 26.07.2021 №15/020.
Як вбачається із вказаного акта, в ході проведення перевірки, уповноваженими особами Державної екологічної інспекції у Тернопільській області встановлено наступні порушення:
викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами здійснюються без дозволу на викиди, що є порушенням ч. 5, 6 ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря";
журнал обліку відходів та пакувальних матеріалів і тари за формою 1-ВТ не ведеться, що є порушенням абз. 1 п. 4 Порядку, затвердженого Постановою КМУ №2034, та п. 1.1 Розділу І "Інструкції" затвердженої Наказом №342;
щоквартальне подання інформації згідно Порядку, затвердженого Постановою КМУ №1221 не забезпечується, що є порушенням абз. 3, 6 п. 4, абз. 4 п. 5, абз.4, 5, 8 п. 6, Додатків 4, 5 Порядку затвердженого Постановою КМУ №1221.
З актом перевірки ознайомлено та його примірник вручено керівнику суб`єкта господарювання ОСОБА_1 , що підтверджується його особистим підписом.
По факту виявлених порушень відносно керівника Приватного підприємства "ВМВІК" складено протоколи про адміністративне правопорушення від 20.07.2021 №005737 (ст.82-1 КУпАП, порушення правил введення первинного обліку та здійснення контролю за операціями поводження з відходами), протокол №005728 (ч.1 ст.78 КУпАП порушення порядку здійснення викиду забруднюючих речовин в атмосферу або впливу на неї фізичних та біологічних факторів), а саме: викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від діяльності у пісковому кар`єрі у с.Плоске, (Лановецького) Кременецького району здійснюється без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади), винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 20.07.2021 року №48 в розмірі 85,00 грн та постанову про накладення адміністративного стягнення №34 в розмірі 136 грн.
Із складеними адміністративними матеріалами, керівник підприємства ознайомлений, примірники отримав. Суму штрафів сплатив, що підтверджується квитанціями від 02.08.2021 №0.0.2217286395.1 та № 0.0.2217286270.1.
26.07.202, державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області винесено Припис №1/2-2-11-2995, яким Приватне підприємство "ВМВІК" зобов`язано:
отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел до 26.11.2021;
подавати звіт (інформацію) до Державної екологічної інспекції у Тернопільській області до 10.10.2021 (надалі - щоквартально);
завести журнал обліку відходів, пакувальних матеріалів і тари за формою 1-ВТ до 10.10.2021.
Вказаний Припис прийнятий до виконання директором підприємства Стецюком А.М.
Уповноваженими особами Державної екологічної інспекції у Тернопільській області, на підставі наказу №407 від 13.12.2021, направлення на проведення позапланового заходу №479 від 13.12.2021, у період з 25 по 16 грудня 2021 проведено захід державного нагляду (контролю), щодо виконання Приватним підприємством "ВМІК" вимог Припису №1/2-2-11-2995 від 26.07.2021 року, результати якого оформлено актом від 15.12.2021 року №19/020.
Як вбачається із вказаного акта, вимоги Припису №1/2-2-11-2995 від 26.07.2021 Приватним підприємством "ВМВІК" не виконано.
З даним актом ознайомлено керівника підприємства та вручено йому примірник, що підтверджується його особистим підписом.
15.12.2021 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області складено відносно керівника Приватного підприємства "ВМВІК" протокол про адміністративне правопорушення №006296 за адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 188-5 КУпАП (невиконання Припису Державної екологічної інспекції у Тернопільській області від 26.07.2021 року №1/2-2-11-2995), що є порушенням абз. 3 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення №67, якою директора Приватного підприємства "ВМВІК" ОСОБА_1 визнано винним у вчинені адміністративного правопорушення та накладено, на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 400 грн.
Зі складеним адміністративним матеріалом керівник Приватного підприємства "ВМВІК" ознайомлений, копії отримав, що підтверджується його особистим підписом. Суму штрафу сплатив, що підтверджується квитанцією №69 від 15.12.2021.
Предметом спірних правовідносин є зупинення діяльності Приватного підприємства "ВМВІК" у зв`язку з виявленими під час перевірки фактами порушення норм чинного природоохоронного законодавства.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 КАС у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V, з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон №877-V).
Відповідно до абзацу другого ст. 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно із абзацом четвертим ч.4 ст.4 Закону №877-V виключно законами встановлюються повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.
Абзацом восьмим цієї ж норми передбачено, що орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Як встановлено абзацом першим ч.5 ст.4 Закону №877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Згідно із ч. 1 ст. 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" № 1264-XII від 25.06.1991 року, з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон № 1264-XII), до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, в тому числі про охорону атмосферного повітря та щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов.
Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні про Державну екологічну інспекцію України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року №275.
У відповідності до Постанови КМ України від 14.09.2011 № 995 "Про утворення територіальних органів Державної екологічної інспекції", Державні екологічні інспекції утворено як юридичні особи публічного права, в тому числі Державну екологічну інспекцію у Тернопільській області (код ЄДРПОУ 37977693), запис про реєстрацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено 19.12.2011.
Відповідно до абзацу першого п. 1 Розділу І Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції, затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07 квітня 2020 року № 230 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2020 р. за №350/34633, з наступними змінами та доповненнями (далі - Положення № 230) Державна екологічна інспекція відповідної області (далі - Інспекція) є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується.
Згідно із підп.4 п. 2 розділу ІІ Положення № 230 інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами нерезидентами вимог законодавства про охорону атмосферного повітря.
Відповідно до п. 6 розділу ІІ Положення № 230 інспекція звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності суб`єктів господарювання і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, впливу фізичних та біологічних факторів, лімітів скидів забруднюючих речовин.
Як передбачено положеннями ч. 6 ст. 7 Закону №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону №877-V визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону №877-V орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом; надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків; застосовувати санкції до суб`єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.
Згідно із положеннями ч.2 ст. 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" № 2707-XII від 16.10.1992 року, з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон № 2707-XII), виконання заходів щодо охорони атмосферного повітря не повинно призводити до забруднення грунтів, вод та інших природних об`єктів.
Для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров`я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України (ч.1 ст.11 Закону № 2707-XII).
Згідно із Переліком найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, викиди яких в атмосферне повітря підлягають регулюванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2001 року № 1598, до таких речовин, серед іншого, віднесено оксид азоту, діксид сірки, бензапірен, оксид вуглецю, речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна).
Відповідно до ч.5 ст.11 Закону № 2707-XII викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Частиною шостою цієї ж норми передбачено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, суб`єкту господарювання, об`єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Як встановлено ч.12 Закону № 2707-XII господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Суд зазначає, що згідно з положеннями ст. 14 Закону № 2707-XII викиди забруднюючих речовин, для яких не встановлено відповідних нормативів екологічної безпеки, допускаються у виняткових випадках лише з дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, а до другої або третьої групи, - обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Так, в акті Державної екологічної інспекції у Тернопільській області №15/020 від 26.07.2021, складеному за результатами проведеної перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, зафіксовано, що відповідач здійснює викиди забруднюючих речових в атмосферне повітря без дозволу, що є порушенням ч. ч. 5, 6 ст. 11 Закону № 2707-XII. Зауважень та заперечень суб`єктом господарювання у вказаному акті щодо цих порушень не висловлено.
Крім того, за результат перевірки виконання вимог припису було встановлено, що виявлені порушення відповідачем так і не усунено.
При цьому, згідно квитанцій, які містяться у матеріалах справи директор підприємства добровільно оплатив штрафи за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що підтверджує факт визнання вини.
Окрім того, суд звертає увагу, що відповідний дозвіл відповідач повинен був отримати ще до початку провадження відповідної діяльності, пов`язаної з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення (частина друга статті 73 КАС України).
Приписами частини другої статті 74 КАС України встановлено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Зважаючи на те, що станом на момент розгляду справи відповідачем не усунуто порушення, виявлені Державною екологічною інспекцією у Тернопільській області, та з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність підстав для застосування заходу реагування у сфері державного нагляду.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Приватного підприємства "ВМВІК" у вигляді тимчасової заборони (зупинення) виробничої діяльності підприємства у пісковому кар`єрі, що знаходиться у селі Плоске, (Лановецького) Кременецького району, Тернопільської області до моменту отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Реквізити учасників справи:
позивач - Державна екологічна інспекція у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль, 46008, код ЄДРПОУ 37977693);
відповідач - Приватне підприємство "ВМВІК" (місцезнаходження: вул. 1 Травня, 95, с. Бережанка, Кременецький район, Тернопільська область, 47440, код ЄДРПОУ 39094274).
Головуючий суддя Баранюк А.З.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 103751362 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні