ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 березня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/18752/21Головуючий в 1 інстанції: Стефанов С.О.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду
у складі: головуючої судді Шевчук О.А.,
суддів: Бойка А.В., Федусика А.Г.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Одеської обласної прокуратури на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2021 року по справі за позовною заявою керівника Доброславської окружної прокуратури Москаленко-Федоркової О.Д. до Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області, Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Доброславського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИЛА:
У жовтні 2021 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до відповідачів, в якій просив визнати протиправною бездіяльність Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області та Управління освіти, культури, молоді, та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області відносно невжиття заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Доброславський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - гімназія»;
- зобов`язати Доброславську селищну раду Одеського району Одеської області та Управління освіти, культури, молоді, та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області вчинити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Доброславський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - гімназія».
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що земельна ділянка, якою користується Доброславський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів -гімназія» Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області має перебувати у неї на праві постійного користування. Однак, в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України «Про повну загальну освіту» правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує навчальний заклад не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено. На переконання позивача, відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Доброславським НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія» Доблаславської селищної ради Одеського району Одеської області створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. З огляду на вищевикладене, на думку позивача, вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку засновника навчального закладу - Доброславської селищної ради, а також з боку Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2021 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з таким рішенням Одеська обласна прокуратура надала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким закрити провадження у цій справі на підставі ч.8 ст. 238 КАС України; судові витрати розподілити відповідно до вимог ст. 139 КАС України та стягнути на користь Одеської обласної прокуратури сплачений судовий збір за подачу апеляційної скарги. Доводами апеляційної скарги зазначено, що відмовляючи у задоволенні позову прокурора суд залишив поза увагою, що земельна ділянка навчального закладу з 03.03.2021 р. і до теперішнього часу в обов`язковому порядку, встановленому законом, не зареєстрована у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, як того вимагає п.2 ч.1 ст. 3 Закону № 1952-IV. Відсутність заходів щодо оформлення речових прав на земельну ділянку, на якій розташовано приміщення закладу освіти, свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, що зважаючи на цільове призначення таких об`єктів, порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови функціонування і розвитку. Апелянт вказує, що під час розгляду справи Доброславська селищна рада у відповідності до рішення від 19.10.2021 р. № 674-VIII самостійно виправила свою бездіяльність шляхом надання дозволу Управлінню освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області на розроблення проекту відвідення земельної ділянки в постійне користування для будівництва і обслуговування будівель закладів освіти Доброславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів гімназія».
Відзивів на апеляційну скаргу сторонами у справі до суду не надано.
Згідно з ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Доброславською окружною прокуратурою, з посиланням на ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», в межах наданого права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватись та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів місцевого самоврядування та комунальних установ, вивчено інформацію Доброславської селищної ради, відповідно до якої засновником Доброславського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області є Доброславська селищна рада.
Відповідно до інформації Доброславської селищної ради від 23.04.2021 року №02-14/68/95/01/588, згідно з технічною документацією із землеустрою щодо інвентаризації земель Лиманського району Одеської області в межах населених пунктів, площа земельної ділянки під Доброславським НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів гімназія» становить 2,4118 га. (а.с.14).
В Єдиному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за адресою місця розташування Доброславського НВК: смт. Доброслав, проспект 40 річчя Визволення, 10 відомості відсутні. Так само відсутні відомості за пошуком щодо юридичної особи (Доброславського НВК) з ідентифікаційним номером 26543212.
За інформацією Відділу № 3 Управління в Одеському районі ГУ Держгеокадастру в Одеській області від 20.08.2021 року №10-15-0253-1015/483-21 відповідно до матеріалів інвентаризації земель на території Комінтернівської (Доброславської) селищної ради Комінтернівського (Одеського) району Одеської області в межах населених пунктів, затверджених рішенням Комінтернівської селищної ради від 05.08.2014 року №839-VІ зазначена земельна ділянка відноситься до категорії земель - «землі житлової та громадської забудови», цільове призначення - « 03.02 для будівництва та обслуговування закладів освіти» та перебувають в землях запасу комунальної власності (фактичне користування - Комінтернівська (Доброславська) середня школа орієнтовною площею 2,118 га. (а.с.17).
Позивач, вважаючи бездіяльність Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області та Управління освіти, культури, молоді, та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області відносно невжиття заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Доброславський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - гімназія» протиправною, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Приймаючи рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не обґрунтовано, які дії в межах компетенції в цьому випадку не здійснено Доброславською селищною радою Одеського району Одеської області та Управлінням освіти, культури, молоді, та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області, для оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав та земельну ділянку, а також не конкретизовано, які дії суд має зобов`язати відповідачів вчинити.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч.1 ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Згідно з п.а) ч.2 ст. 92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Відповідно до ч.1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Згідно з ч.2 ст. 116 ЗК України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ч.1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно з ч.1 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
Згідно з ч.2 ст. 123 ЗК України Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Відповідно до ч.3 ст. 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно з ч.6 ст. 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Відповідно до ч.1 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.
Згідно з ст. 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Землеустрій - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональної організації території адміністративно-територіальних одиниць, суб`єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил (ст. 181 ЗК України).
Згідно із приписами ст. 182 Земельного кодексу України мета землеустрою полягає в забезпеченні раціонального використання та охорони земель, створенні сприятливого екологічного середовища та поліпшенні природних ландшафтів.
У відповідності до п. 3 ч. 5 ст. 186 Земельного кодексу України технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель у частині положень, що передбачають внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, сформовані до 2004 року, але відомості про які не внесені до Державного земельного кадастру, погоджується з власниками таких земельних ділянок, а якщо такі земельні ділянки перебувають у користуванні фізичних, юридичних осіб - також із землекористувачами.
Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель затверджується, зокрема, щодо земельних ділянок державної або комунальної власності - Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, уповноваженими розпоряджатися земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі Закон № 1952-VI) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з ч.1 ст. 3 Закону № 1952-VI загальними засадами державної реєстрації прав є: 1) гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; 2) обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; 2-1) одночасність вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва та державної реєстрації прав; 3) публічність державної реєстрації прав; 4) внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; 5) відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.
Відповідно до ч.2 ст.3 Закону № 1952-VI речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Частиною 2 статті 63 Закону України «Про освіту» від 23 травня 1991 року № 1060-XII, що діяв до 28.09.2017 року, було визначено, що земельні ділянки державних навчальних закладів, установ та організацій системи освіти передаються їм у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.
Відповідно до ч. 1 та 3 ст.22 Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII, що діє з 28.09.2017 року, юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність. Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
Відповідно до частини 1, 2, 5 статті 80 Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Заклади освіти всіх форм власності, зареєстровані у встановленому законом порядку, мають рівні умови користування нерухомим майном державної або комунальної власності, що передається в оренду.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій» від 22 травня 2003 року № 858-IV (далі за текстом - Закон № 858-IV):
- проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом;
- технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.
Згідно з ч.1 ст. 25 Закону України «Про землеустрій» документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Особливим видом такої документації є документація із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, - комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною.
Замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи (ч. 1 ст. 26 Закону № 858-IV).
Статтею 30 Закону № 858-IV визначено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.
З аналізу вищенаведених норм земельного законодавства вбачається, що порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється в декілька етапів в тому числі:
- звернення з клопотанням про надання дозволу на розроблення технічної документації;
- надання дозволу відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування;
- розробка суб`єктами господарювання за замовленням технічної документації із землеустрою;
- затвердження відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування технічної документації із землеустрою та надання земельної ділянки у користування.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Доброславський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26507239) є юридичною особою. Організаційно-правова форма комунальна установа. Засновником є Доброславська селищна рада Одеського району Одеської області.
Відповідно до п.1.1. Статуту, Доброславський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області знаходиться у комунальній власності територіальної громади Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області.
Тобто, у даному випадку фактичним користувачем вищевказаної земельної ділянки та особою, зацікавленою в одержанні у постійне користування вказаної земельної ділянки із земель комунальної власності, в розумінні вищеперелічених положень Земельного кодексу України, є саме Доброславський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що рішенням Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області №637-VIII від 19 жовтня 2021 року внесено зміни до бюджету селищної ради, якими передбачено фінансування послуг з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування комунальній установі Доброславський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Доброславської селищної ради.
Також, з матеріалів справи вбачається, що рішенням Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області за №674-VIII від 19 жовтня 2021 року надано Управлінню освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування, для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти - Доброславський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області орієнтованою площею 2,5 га., яка розташована в смт. Доброслав по проспекту 40- річчя Визволення, 10, Одеського району Одеської області, за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови комунальної власності Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області (а.с. 90).
Крім того, 03 листопада 2021 року між Управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНЕ БЮРО ЗЕМЛЕМІР» укладено договір про надання послуг. Предметом даного договору є розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування комунальній установі Доброславський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Доброславської селищної ради. Відповідно до календарного плану виконання послуг, що є додатком до вказаного договору, строк завершення виконання зазначених послуг, а також погодження проекту землеустрою передбачено в грудні 2021 року.
Таким чином, Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради перебуває на етапі розробки суб`єктами господарювання за його замовленням технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності.
З огляду на вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про недоведеність прокурором бездіяльності Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області та Управління освіти, культури, молоді, та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області, оскільки наведені обставини свідчать про те, що відповідачами були вчинені та вчинюються і натепер дії направлені на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований Доброславський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Доброславської селищної ради.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин колегією суддів враховані висновки Верховного суду, що викладені у постанови від 09.06.2021 року у справі № 160/5976/19.
В апеляційній скарзі апелянт просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким закрити провадження у справі на підставі ч.8 ст. 238 КАС України, оскільки під час розгляду справи Доброславська селищна рада у відповідності до рішення від 19.10.2021 р. № 674-VIII самостійно виправила свою бездіяльність шляхом надання дозволу Управлінню освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області на розроблення проекту відвідення земельної ділянки в постійне користування для будівництва і обслуговування будівель закладів освіти Доброславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів гімназія».
Відповідно до п.8 ч.1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для закриття провадження у справі з підстав що зазначені в апеляційній скарзі, оскільки з клопотанням про закриття провадження у справі апелянт звернувся лише на стадії апеляційного провадження, в той час, як судом першої інстанції справу розглянуто по суті.
На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що рішення Одеського окружного адміністративного суду ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеному рішенні, у зв`язку з чим підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до ч.1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Одеської обласної прокуратури - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2021 року залишити без змін.
Відповідно до ст. 329 КАС України постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуюча суддя: О.А. Шевчук
Суддя: А.В. Бойко
Суддя: А.Г. Федусик
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 103752287 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шевчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні