Рішення
від 27.09.2007 по справі 11941-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

11941-2007

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 307

РІШЕННЯ

Іменем України

27.09.2007Справа №2-13/11941-2007

за позовом ТОВ "КС-Славута", м. Київ вул. М. Грушевського, 28/2

до Республіканського комітету з земельних ресурсів АРК, м. Сімферополь вул. Кечкеметська ,114

про спонукання до виконання певних дій    

Суддя ГС  АР  Крим А.І.Жукова

Представники:

Від позивача –  Кузьмін І.І. директор, наказ № 1-2005К від 30.10.2005 року.

Від відповідача – Доляновська А.Н. – заступник начальника юрид. відділу, дов. від 02.07.2007 року.

Суть спору: позивач – ТОВ "КС-Славута" звернувся до господарського суду АР Крим з позовом до Республіканського комітету з земельних ресурсів АРК та просить визнати протиправними дій Республіканського комітету АР Крим по земельних ресурсах щодо відмови в узгодженні матеріалів місця розташування та розміру земельної ділянки ТОВ «КС-Славута» викладеному в листі Республіканського комітету по земельних ресурсах АР Крим № 2650/10-25 від 12.01.07 року  та зобов'язати Республіканський комітет по земельних ресурсах погодити ТОВ «КС-Славута» місце розташування земельної ділянки для будівництва    та  обслуговування  оздоровчого комплексу  за  межами населеного пункту в районі коси Північної урочище Беляус в межах земель запасу Окунівської сільської ради  Чорноморського   району   Автономної Республіки Крим.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 06 жовтня 2006 року ТОВ «КС-СЛАВУТА» отримало відповідь Республіканського комітету по земельних ресурсах за №2560/10-25 на №4/1-144 від 19 серпня 2006 року, в якій вказувалось на невідповідність матеріалів узгодження вимогам ст. ст. 123, 124, 151 Земельного кодексу України.

12 грудня 2006 року ТОВ «КС-СЛАВУТА» було повторно направлено матеріали місця розташування та розміру земельної ділянки до Ради Міністрів АР Крим та заступнику Голови Республіканського комітету по земельних ресурсах Дмитрусенку В.М для отримання дозволу на складання проекту відводу земельної ділянки за межами населеного пункту.

Але не зважаючи на матеріали та лист ТОВ «КС-СЛАВУТА», 12 січня 2007 року за №2560/10-25 Республіканського комітету по земельних ресурсах надіслало відповідь в якій знову було зазначено про порушення вимог Земельного кодексу України.

Позивач не погоджується з відмовою відповідача в узгодженні матеріалів місця розташування та розміру земельної ділянки та пояснює, що представив  усі необхідні матеріали.

Відповідач проти позовних вимог позивача заперечує за мотивами, що позивач представив не усі документи, які необхідні для погодження  місця розташування земельної ділянки, а саме: відсутній висновок Чорноморської державної екологічної інспекції та  Комітету по охороні культурної спадщини. Також вказує, що відсутнє погодження Республіканського комітету АР Крим по лісовому та мисливському господарству, в зв'язку з можливістю зносу дерев на земельній ділянці.

Відповідач заявив клопотання про припинення провадження у справі у зв'язку з тим, що дійсну справу необхідно розглядати у порядку Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд відмовляє у задоволенні даного клопотання у зв'язку з наступним.

Відповідно до ст.3 Кодексу Адміністративного судочинства України, справа    адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду  публічно-правовий  спір,  у  якому хоча б однією зі сторін є орган  виконавчої  влади,  орган  місцевого  самоврядування,  їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі  законодавства,  в  тому  числі  на виконання делегованих повноважень.

Статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначена компетенція адміністративних судів, до якої віднесені спори фізичних чи юридичних осію із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори з між   суб'єктами  владних  повноважень  з  приводу реалізації їхньої компетенції у сфері  управління,  у  тому  числі делегованих  повноважень,  а також спори,  які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів спори  за  зверненням  суб'єкта  владних   повноважень   у випадках, встановлених законом; спори  щодо правовідносин,  пов'язаних з виборчим процесом  чи процесом референдуму.

Згідно до п.2 ст.4 КАС України юрисдикція   адміністративних  судів  поширюється  на  всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Судом, встановлено, що спірні правовідносини виникли в зв'язку з правом позивача на погодження місця розташування земельної ділянки.

Справою адміністративної   юрисдикції   може   бути переданий на вирішення адміністративного суду спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами суспільства стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один  суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів,  а ці  суб'єкти  відповідно  зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.

У випадку,  якщо суб'єкт (у тому числі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа) у спірних правовідносинах не здійснює  вказані  владні  управлінські функції щодо іншого суб'єкта,  який є учасником спору,  такий спір не має встановлених нормами КАС України ознак  справи адміністративної    юрисдикції,    і,   відповідно,   не   повинен вирішуватись адміністративним судом.

Тому спірні правовідношення розглядаються за правилами господарського процесу.

Відповідач у судовому засіданні заявив клопотання про фіксування судового процесу технічними засобами.

Суд задовольняє вказане клопотання.

Судовий процес фіксувався технічними засобами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін,  суд –

В С Т А Н О В И В :

20 січня 2005 року Товариство з обмеженою відповідальністю «КС-Славута» звернулось з клопотанням № 4/1-8 до Голови Чорноморської районної адміністрації про розгляд питання про виділення земельної ділянки площею 3,0 га в рекреаційній зоні району коси Беляус на території Окунівської сільської ради під будівництво оздоровчого комплексу за межами населеного пункту. Одночасно з клопотанням на адресу Чорноморської районної адміністрації було направлено схему земельної ділянки.

05 листопада 2005 року Чорноморський районний відділ земельних ресурсів Республіканського комітету з земельних ресурсів надав відповідь, в якій зазначив, що вважає можливим узгодження площі даної земельної ділянки в подальшому для розробки містобудівної документації та проекту відводу земельної ділянки. Земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, прилягає до урочища Беляус, Коса Північна, в межах Окунівської сільської ради.

Крім того, 19 грудня 2005 року на 42 сесії 4-го скликання Окунівською сільською радою Чорноморського району прийнято рішення «Про надання згоди на проведення робіт на визначення місцезнаходження та розміру земельної ділянки для будівництва та обслуговування оздоровчого комплексу ТОВ «КС-Славута».

Відповідно до Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів №427, юридична особа, зацікавлена у відведенні земельної ділянки, звертається з клопотанням до районної держадміністрації, до повноважень якої належить вирішення питання про вибір земельної ділянки. Районна держадміністрація реєструє клопотання, розглядає клопотання і в п'ятиденний строк після реєстрації надсилає постійно діючій комісії з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів (далі - комісія), утвореній відповідною радою або держадміністрацією. До складу комісії включаються заступник голови місцевої держадміністрації (голова комісії), а також представники районного (міського) органу земельних ресурсів, природоохоронного органу, санітарно-епідеміологічної служби, органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини.

15 лютого 2006 року було створено комісію у складі голови райдержадміністрації, головного лікаря районної санітарно-епідеміологічної служби, керівника Чорноморської державної екологічної інспекції, головного районного архітектора, голови Окунівської сільської ради, керівника відділу земельних ресурсів, представника ТОВ «КС-Славута», яка погодила попередній вибір земельної ділянки загальною площею 3,0 га, для будівництва та експлуатації оздоровчого комплексу ТОВ «КС-Славута», що було оформлено актом вибору та обстеження земельної ділянки в натурі.

В зазначеному акті були вивчені та встановлені всі питання, що передбачені Порядком вибору земельної ділянки для розміщення об'єктів.

До акту додавалось викопіювання з плану меж земель запасу Окунівської сільської ради Чорноморського району АРК, в якому вказано місце розташування земельної ділянки, а також те, що розташування земельної ділянки під будівництво та експлуатацію оздоровчого комплексу ТОВ «КС-Славута» в межах Окунівської сільської ради за межами населеного пункту узгоджено.

Додатково свої позитивні висновки по попередньому погодженню вибору земельної ділянки ТОВ «КС-Славута» під будівництво та експлуатацію оздоровчого комплексу ТОВ «КС-Славута» за межами населених пунктів в районі коса Північна, урочище Беляус, в межах Окунівської сільської ради Чорноморського району АР Крим надали: Чорноморська державна екологічна інспекція (№13-35/4 від 27 лютого 2006 року), Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства (№250 від 05 червня 2006 року), Комітет по охороні культурної спадщини (№9541 від 08 вересня 2006 року).

Розпорядженням Чорноморської районної державної адміністрації Автономної   Республіки   Крим  № 643-р   від 29   червня 2006 року було затверджено матеріали узгодження місце розташування та розміру земельної ділянки для будівництва та обслуговування оздоровчого комплексу ТОВ «КС-Славута».

Відповідно до ст. 151 Земельного кодексу України юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов'язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об'єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.

Погодження місць розташування об'єктів, розмірів передбачуваних для вилучення (викупу) земельних ділянок та умов їх відведення провадиться відповідними сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України відповідно до їх повноважень щодо вилучення цих ділянок, а також Верховною Радою України.

Районна державна адміністрація розглядає у місячний строк матеріали погодження місця розташування об'єкта, під який має право вилучати земельну ділянку, або подає свій висновок до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації. Рада міністрів Автономної Республіки Крим розглядає подані матеріали і погоджує місце розташування об'єкта, під який мають право вилучати земельну ділянку.

Як вже було зазначено, Чорноморська районна державна адміністрація Автономної Республіки Крим своїм розпорядженням № 643-р затвердила матеріали узгодження місце розташування та розміру земельної ділянки для будівництва та обслуговування оздоровчого комплексу ТОВ «КС-Славута», а також цим же розпорядженням було прийнято рішення про направлення документів до Ради Міністрів Автономної республіки Крим для отримання дозволу на складання проекту землеустрою по відводу земельної ділянки ТОВ «КС-Славута».

29 червня 2006 року Чорноморська районна державна адміністрація направила клопотання до Ради Міністрів АР Крим за вих. № 02-1/566 з проханням дозволити ТОВ «КС-Славута» провести роботи по складанню проекту землеустрою по відводу земельної ділянки площею 3,0 га.

Крім того, 19 серпня 2006 року самим ТОВ «КС-Славута» було направлено клопотання до Ради Міністрів АР Крим за вих. № 4/1-144 про надання дозволу на складання проекту відводу земельної ділянки площею 3,0 га, на правах довгострокової оренди з метою будівництва та обслуговування оздоровчого комплексу.

06 жовтня 2006 року ТОВ «КС-Славута» отримало відповідь Республіканського комітету по земельних ресурсах за № 2560/10-25 на № 4/1-144 від 19 серпня 2006 року, в якій вказувалось на невідповідність матеріалів узгодження вимогам ст. ст. 123, 124, 151 Земельного кодексу України.

12 грудня 2006 року ТОВ «КС-Славута» було повторно направлено матеріали місця розташування та розміру земельної ділянки до Ради Міністрів АР Крим та заступнику Голови Республіканського комітету по земельних ресурсах Дмитрусенку В.М для отримання дозволу на складання проекту відводу земельної ділянки за межами населеного пункту.

Але не зважаючи на матеріали та лист ТОВ «КС-Славута», 12 січня 2007 року за № 2560/10-25 Республіканського комітету по земельних ресурсах надіслало відповідь в якій знову було зазначено про порушення вимог Земельного кодексу України.

Суд не може погодитись з позицією Республіканського комітету по земельних ресурсах з наступних підстав.

В даних відповідях відповідача вказується, що в порушення п. 9 ст. 151 ЗК України, згідно якого якщо погодження місця розташування об'єкта провадиться районною, обласною державною адміністрацією, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою України, сільська, селищна, міська рада готує свій висновок і подає матеріали на погодження до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, Київської чи Севастопольської міської, районної ради або районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації, рішенням Окунівської районної ради «Про надання згоди на проведення робіт на визначення місця розташування та розміру земельної ділянки для будівництва та обслуговування оздоровчого комплексу» не узгоджено місце розташування об'єкта.

Це твердження є безпідставним, так як відповідно до п. 12 Перехідних положень ЗК України повноваження щодо розпорядження землями за межами населених пунктів здійснюють відповідні органи виконавчої влади, тобто Чорноморська районна державна адміністрація.

Також суд звертає увагу, що акт вибору та обстеження земельної ділянки в натурі під будівництво оздоровчого комплексу ТОВ «КС-Славута» від 15 лютого 2006 року був підписаний комісією, в склад якої входив голова Окунівської сільської ради.

Даним актом наданий комплексний висновок щодо погодження місця розташування земельної ділянки, що свідчить про факт погодження місця розташування земельної ділянки для будівництва всіма членами комісії, а зокрема, і Окунівською сільською радою.

До того ж, як вбачається з вимог п. 9 ст. 151 ЗК України, сільська рада готує свій висновок і подає матеріали на погодження до районної державної адміністрації, а не до Ради Міністрів АР Крим. Тому вказівка на порушення п. 9 ст. 151 ЗК України є безпідставною.

Крім того, Республіканський комітет по земельних ресурсах зазначає, що в акті вибору земельної ділянки та викопіювання з плану меж земель запасу не міститься необхідного узгодження представника органу охорони культурної спадщини як члена комісії, а також те, що в викопіровці відсутня зноска    з    вказівкою    на    земельну    ділянку,    на    якій    передбачається розташування об'єкта.

Але в матеріалах погодження місця розташування земельної ділянки міститься письмовий висновок Комітету по охороні культурної спадщини про можливість відводу земельної ділянки від 08 вересня 2006 року за № 9541 (а.с.28).

Крім того, у ст. ст. 118, 123, 124, 151 не визначено, у якій саме формі дається згода на розробку проекту відводу земельної ділянки органом культурної спадщини, тому Республіканським комітетом по земельних ресурсах неправомірно зазначено, що в акті не міститься погодження представника органу охорони культурної спадщини.

Посилання  Республіканського комітету по земельних ресурсах на відсутність зноски з вказівкою на земельну ділянку, на якій передбачається розташування об'єкта є безпідставною у зв'язку з тим, що  зазначена зноска є на викопировці та узгоджена: головою Чорноморської райдержадміністрації, головою Окунівської сільської ради, Районним архітектором, Держекоінспектором, Начальником районного відділу земельних ресурсів.

Також в листі міститься прохання надати погодження Республіканського комітету АР Крим по лісовому та мисливському господарству,   зв'язку з можливістю зносу дерев на земельній ділянці.

Але в Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 31 березня 2004 року № 427, а також Земельним кодексом України не передбачено, що до складу комісії має входити орган по лісовому та мисливському господарству і що цей орган має погоджувати місце розташування земельної ділянки.

Зазначеним порядком передбачено, що результати роботи комісії оформляються актом, у якому зазначаються: склад комісії; назва об'єкта, для розміщення якого здійснюється вибір земельної ділянки, його основні характеристики, орієнтовний розмір земельної ділянки з урахуванням перспективи її розширення тощо; умови вилучення (викупу) земельної ділянки; основні характеристики земельної ділянки (правовий режим земель, склад угідь та їх продуктивність, якісна характеристика ґрунтового покриву, наявність особливо цінних земель, будівель, споруд, багаторічних та деревно-чагарникових насаджень тощо), орієнтовна сума збитків, яка підлягатиме відшкодуванню власнику землі чи землекористувачу; орієнтовна сума втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, пов'язаних з вилученням земель; можливість поліпшення малопродуктивних земель шляхом нанесення родючого шару ґрунту, знятого під час будівництва об'єктів, тощо.

Це в свою чергу свідчить про те, що на стадії погодження місця розташування об'єкта, ТОВ «КС-Славута», яке бажає отримати в оренду земельну ділянку, не повинна погоджувати місце розташування земельної ділянки з Республіканським комітетом АР Крим по лісовому та мисливському господарству.

Крім того,  у матеріалах справи є висновок Чорноморської державної екологічної інспекції від 27.02.2007 року 3 13-35/4 у пункті 9 якого вказано, що гатункова характеристика ґрунтів – піски.

Крім того, в акті вибору й обстеження земельної ділянки в натурі (на місцевості) під будівництво і експлуатацію оздоровчого комплексу ТОВ «КС-Славута» за межами границь населеного пункту від 15.02.2006 року вказано, що агрогрупа грунтів, склад угідь і їх продуктивність, наявність особо цінних земель, багаторічних і древесно-кустарнікових насаджень – рослинний шар відсутній, піски.

На земельній ділянці відсутні будівлі та споруди, немає інженерних комунікацій та каналізації.

Республіканський комітет по земельних ресурсах в своєму листі на підставі наказу Міністерства охорони навколишнього середовища України від 22 червня 2006 року №293 посилається на необхідність надання висновку Державної Азово-Чорноморської екологічної інспекції.

В матеріалах погодження місце розташування земельної ділянки для будівництва та обслуговування оздоровчого комплексу ТОВ «КС-СЛАВУТА» знаходиться погодження Чорноморської державної екологічної інспекції, в якому вказаний і погоджений порядок використання земель в межах охоронної зони Чорного моря з певними вимогами. Також, наказ на який посилається Відповідач с нечинним.

Тому вимога про надання висновку Державної Азово-Чорноморської екологічної інспекції зі сторони Республіканський комітет по земельних ресурсах є безпідставною.

За вказаних обставин позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки підтверджені матеріалами справи та не суперечать вимогам чинного законодавства.

Судові витрати підлягають стягненню з відповідача у порядку статті 49 ГПК України.

У судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частини рішення.

Рішення оформлене у повному обсязі та підписане 04.10.2007 року.

З обліком викладеного,  керуючись ст. ст. 49, 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд  -  

В И Р І Ш И В:

          Позов задовольнити.

Визнати протиправними дій Республіканського комітету АР Крим по земельних ресурсах щодо відмови в узгодженні матеріалів місця розташування та розміру земельної ділянки ТОВ «КС-Славута» викладеному в листі Республіканського комітету по земельних ресурсах АР Крим № 2650/10-25 від 12.01.07 року.

Зобов'язати Республіканський комітет по земельних ресурсах погодити ТОВ «КС-Славута» місце розташування земельної ділянки для будівництва    та  обслуговування  оздоровчого комплексу  за  межами населеного пункту в районі коси Північної урочище Беляус в межах земель запасу Окунівської сільської ради  Чорноморського   району   Автономної Республіки Крим.

Стягнути з Республіканського комітету АР Крим по земельних ресурсах (м. Сімферополь вул. Кечкеметська, 114; банківські реквізити суду не відомі) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КС-Славута» (м. Київ вул. М. Грушевського, 28/2, ЗКПО 19482496, банківські реквізити суду не відомі) 85,00 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат, пов'язаних з інформаційно-технічним забезпеченням судового процесу.

Наказ видати після вступу рішення в законну силу.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Жукова А.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.09.2007
Оприлюднено23.10.2007
Номер документу1037642
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11941-2007

Рішення від 27.09.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Жукова А.І.

Рішення від 27.09.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Жукова А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні