Постанова
від 21.06.2010 по справі 2а-1861/10/12/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

21.06.10 Справа №2а-1861/10/12/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., при секр етарі Тарасовій О.М.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом Держ авного закладу “Керченськ а міська санітарно-епідеміо логічна станція” Міністерс тва охорони здоров' я Україн и.

до Контрольно-ревізійног о відділу у м. Керч

про визнання протиправним и та скасування вимог

за участю представників:

від позивача - Кідіменк о Н.І. - представник, довір еність № 08-1383 від 24.03.2010 р.

Гафарова Е.Ш. - представн ик, довіреність № 01-2830 від 10.07.200 8 р.

представник відповідача в судове засідання не з' явив ся

Суть спору: Державний закл ад “Керченська міська саніт арно-епідеміологічна станц ія» (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з адміністра тивним позовом , в якому проси в частково визнати протипра вними та відмінити письмов і вимоги № 23-14/1-725 від 16.10.2009 р. “Щ одо усунення виявлених рев ізією порушень законодавств а …” Контрольно-ревізійного відділу в м. Керч (далі відпо відач). Вимоги мотивовані т им, що відповідач при проведе ні ревізій позивача необґр унтовано встановив фінанс ові порушення в тому числі на суму 19293,41 грн., в наслідок зайвого нарахування та спл ати внесків до Пенсійного фо нду.

До суду 25.03.2010 р. надійшл и заперечення відповідача ( вих. № 23-17/224 від 24.03.2010 р), в якому він зазначив, що порушення зафіксовані в акті перевір ки були встановлені під час вивчення наданих позивачем матеріалів та документів. Бі льш того, письмові вимоги від повідача не породжують ніяки х негативних наслідків для п озивача, а тому відсутні підс тави для задоволення позо ву.

Керуючись ст. 49,51 КАС У країни, у судовому засіданні , яке відбулось 07.06.2010 року предс тавник позивача уточнив позо вні вимоги і просив суд визна ти неправомірними та скасува ти відомості, зазначені в Акт і ревізії № 23-14/1-725 від 16.10.2009 року що до зайвого нарахування та сп лати внесків до Пенсійного ф онду в сумі 19293,41 грн.

У судових засіданнях представники позивача напо лягали на задоволенні позо вних вимог, зазначили, що стра хові внески були нараховані відповідно до вимог чинного законодавства, за документ ами , які були надані працівн иками установи.

Розглянувши матеріа ли справи, дослідивши надані докази, заслухавши представ ників учасників процесу, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідачем відповідн о до п.1.1.2.1. Плану контрольно-р евізійної роботи на 3 кварт ал 2009 р. було проведено докуме нтальну ревізію фінансово-го сподарської діяльності по зивача за період з 01.01.2007 р. по 01.09.2009 р. . За результатами провед ення ревізії 09.10.2009 р. був скла дений акт № 23-21/123 . На усунення порушень, зазначених в Акті ревізії відповідачем на адр есу позивача були направле ні письмові вимоги № 23-14/1-725 ві д 16.10.2009 р.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Украї ни завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС У країни до адміністративних с удів можуть бути оскаржені б удь-які рішення, дії чи бездія льність суб' єктів владних п овноважень, крім випадків, ко ли щодо таких рішень, дій чи бе здіяльності Конституцією аб о законами України встановле но інший порядок судового пр овадження.

Згідно зі ст. 3 КАСУ справ ою адміністративної юрисдик ції є переданий на вирішення адміністративного суду публ ічно-правовий спір, у якому хо ча б однією зі сторін є орган в иконавчої влади, який здійсн ює владні управлінські функц ії на основі законодавства, с уб' єктом владних повноваже нь є орган державної влади, ор ган місцевого самоврядуванн я, їхня посадова особа чи служ бова особа, інший суб' єкт пр и здійсненні ними владних уп равлінських функцій на основ і законодавства, у тому числі на виконання делегованих по вноважень.

Ст.19 Конституції Україн и встановлює, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти на підстава, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірніст ь дій та рішень органу владни х повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у с т. 2 КАС України, які певною мір ою відображають принципи адм іністративної процедури, яки він повинен дотримуватися п ри реалізації дискреційних п овноважень владного суб' єк та., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5)добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.

Статус державної кон трольно-ревізійної служби Ук раїни , її функції та правові основи діяльності визначені у Законі України “Про держав ну контрольно-ревізійну служ бу в Україні”.

Згідно зі ст. 2 Закону г оловним завданням державно ї контрольно-ревізійної служ би є здійснення державного ф інансового контролю за вико ристанням і збереженням дер жавних фінансових ресурсів , необоротних та інших активі в, правильністю визначення п отреби в бюджетних коштах та взяття зобов' язань, ефекти вним використанням коштів і майна, станом і достовірніст ю бухгалтерського обліку і ф інансової звітності в мініс терствах та інших органах ви конавчої влади, в державних ф ондах, у бюджетних установах і у суб' єктів господарюван ня державного сектору еконо міки, а також на підприємства х і в організаціях, які отрим ують кошти з бюджетів усіх р івнів або використовують де ржавне чи комунальне майно.

У ст. 9 Закону України “ Про державну контрольно-реві зійну службу в Україні” визн ачено, що контрольно-ревізій ні підрозділи виконують ,зок рема, функції по проведенню у підконтрольних установах р евізії фінансово-господарсь кої діяльності , використанн я і збереження фінансових ре сурсів, необоротних та інших активів , правильності визна чення потреби в бюджетних ко штах та взяття зобов' язань , стану і достовірності бухг алтерського обліку та фінан сової звітності.

У ст. 10 Закону Україн и “Про державну контрольно-р евізійну службу в Україні” в изначені права державної ко нтрольно-ревізійної служби , до яких відноситься право п ред' являти керівникам та і ншим службовим особам підко нтрольних установ , що ревізу ються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законода вства з питань збереження і використання державної вла сності та фінансів.

Порядок проведення ревізій встановлений у ст. 11 з азначеного закону , згідно з я кою планова виїзна ревізія п роводиться за письмовим ріш енням керівника відповідно го органу державної контрол ьно-ревізійної служби.

У ст. 15 Закону Україн и “Про державну контрольно-р евізійну службу в Україні” в изначено, що законні вимоги службових осіб державної ко нтрольно-ревізійної служби є обов' язковими для виконан ня службовими особами об' є ктів, що ревізуються.

Постановою КМУ № 550 ві д 20.04.2006 р. затверджений Порядок проведення інспектування д ержавною контрольно-ревізій ною службою ( далі Порядок № 550).

У п. 35 зазначеного Пор ядку визначено, що результат и ревізії оформляються акто м. Про усунення виявлених рев ізією фактів порушення зако нодавства об' єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інфо рмувати відповідний орган с лужби, з поданням завірених к опій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтв ерджують усунення порушень ( п.46 Порядку № 550).

Матеріали справи сві дчать про те, що відповідач за результатами проведенн я ревізії використання по зивачем бюджетних коштів, в иділених Міністерством ох орони здоров' я України для проведення державного сан ітарно-епідеміологічного н агляду та дезінфекційних заходів склав 09.10.2009 р. Акт № 23-21/1 23 , в якому зафіксовано, зокре ма, що під час ревізії дотр имання законодавства при в икористанні коштів на спла ту обов' язкових платежі в до державних цільових ф ондів встановлено, що в пор ушення п. 1 ст.4 Закону України “Про збір на обов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” протягом 2007 -2009 р.р. зайво нар аховано та сплачено внесків до Пенсійного фонду на 19293,41 г рн. в наслідок того, що позива чем працюючим у нього інвалі дам (ОСОБА_3, ОСОБА_4, О СОБА_6), які не надали витягу із акту огляду МСЕК (довідка п ро інвалідність) до бухгалте рії, проводилось нарахування збору на обов' язкове держа вне пенсійне страхування на заробітну плату у 2007-2009 роках - 33,2% замість 4%. Відповідач зазн ачив , що в наслідок допущен их порушень у формі “Звіт п ро виконання загального фо нду кошторису установи” кас ові та фактичні видатки за К ЕКВ 1120 “Нарахування на зароб ітну плату” завищено за 2007 рі к на суму 5357,67 грн., за 2008 рік на сум у 8005,22 грн., за період з 01.01.2009 по 01.09.2009 р ік на суму 5930,52 грн.

За наслідками провед ення ревізії на адресу поз ивача був надісланий лист № 23-14/1-725 від 16.10.2009р., в якому визнач ені заходи, які він має здійс нити для усунення встановле них під час ревізії порушень .

Під час розгляду справи представник відповідача по яснив, що незаконні витрати у сумі 19293,41 грн. сталися в нас лідок того, що позивач у 2007-2009 р р. при нарахуванні страхови х внесків до ПФУ від сум оплат и праці трьом працюючим інва лідам застосовував ставку 33,2% в той час, як мав застосову вати 4% в наслідок того, що заз начені працівники є інвалід ами.

Позивачем надана дов ідка № 08-2761 від 11 червня 2010 року пр о те, що працівники, які є інва лідами, довідки МСЕК не надав али, що підтверджується пояс неннями самих працівників. Т акож позивачем надані копії пояснень працівників-інвалі дів від 08.10.2009 року про те, що дові дки про інвалідність позивач у не надавали, тому що не знали про обов' язковість інформа ції для роботодавця.

В порядку, передбачен ому ст.71 КАС України, відповід ачем не надано доказів того , що раніше - у 2007-2009 р. р. - позивач у був відомий факт наявнос ті у ОСОБА_3, ОСОБА_4, О СОБА_5 інвалідності, що дав ало йому можливість нарахову вати пенсійні внески по інш ій ставці.

На підставі зазначе ного вище, вивчивши матеріал и справи , вислухавши пояснен ня представників сторін, суд вважає, що не можна вважати об ґрунтованими висновки відпо відача , викладені в акті пер евірки № 23-21/123 від 09.10.2009 р., щодо н авмисного порушення позивач ем вимог Закону України “Пр о збір на обов' язкове пенс ійне страхування” щодо визна чення суми страхових внескі в , а також такими, що зроблені при повному з' ясуванні всі х обставин справи. За таких о бставин суд приходить до вис новку , що вимоги щодо притяг нення до дисциплінарної від повідальності посадових о сіб у зв' язку з нарахуванн ям та сплатою внесків до ПФУ у сумі 19293,41 грн., викладені в ли сті відповідача № 23-14/1-725 від 16.10.2009 р., також не можна вважати обґ рунтованими.

Під час судового за сідання, яке відбулось 21.06.2010 р. б ули оголошені вступна та рез олютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ поста нову складено 28.06.2010 р.

Керуючись ст.ст. 160-163 КА С України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправни ми п. 3 письмових вимог № 23-14/1- 725 від 16.10.2009 р. Контрольно-реві зійного відділу у м. Керчі.

3. Стягнути за Державн ого бюджету на користь Дер жавного закладу “Керченськ а міська санітарно-епідеміо логічна станція” (м. Керч, вул . Комарова, 4, код ЄДРПОУ 05498080) 3.40 г рн. - судового збору.

У разі неподання заяви п ро апеляційне оскарження, по станова набирає законної сил и через 10 днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 Кодексу адм іністративного судочинства України - з дня складення в по вному обсязі.

Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то п останова набирає законної си ли через 10 днів з дня отриманн я особою копії постанови, у ра зі неподання нею заяви про ап еляційне оскарження.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, а пеляційна скарга не подана, п останова вступає в законну с илу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Постанова може бути оск аржена в порядку і строки пер едбачені ст. 186 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.

Суддя Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.06.2010
Оприлюднено04.08.2010
Номер документу10377233
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1861/10/12/0170

Постанова від 21.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні