Рішення
від 27.03.2022 по справі 420/21262/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/21262/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС-АГРО» (код ЄДРПОУ 42329640, місцезнаходження: 68400, Одеська область, Арцизький район, м. Арциз, вул. Соборна, 27 «В», оф. 6) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 05 листопада 2021 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС-АГРО» (код ЄДРПОУ 42329640, місцезнаходження: 68400, Одеська область, Арцизький район, м. Арциз, вул. Соборна, 27 «В», оф. 6) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8), в якій позивач просить:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області від 12.08.2021 року № 2982548/42329640 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.07.2021 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої ТОВ «ТДС-АГРО»;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 16.07.2021 року.

Ухвалою від 10 листопада 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження, розпочато підготовче провадження та призначено підготовче засідання.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ «ТДС-АГРО» 10.08.2021 року подало на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 3 складену 16.07.2021 року, яку прийнято, але реєстрацію зупинено, та було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Позивач зазначив, що ним надано пояснення та детально розписано діяльність щодо операцій придбання та продажу товару, зазначеного у податковій накладній № 3 від 16.07.2021 року.

Незважаючи на надані пояснення та первинні документи, контролюючим органом прийнято оскаржуване рішення про відмову в реєстрації в ЄРПН.

Підставою для відмови в прийнятті та реєстрації податкової накладної є ненадання платником податку копій документів: первинних документів, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач вважає, що вказане рішення є очевидно протиправним, оскільки ТОВ «ТДС-АГРО» надало на розгляд комісії всі первинні документи, які підтверджують реальності та прозорість проведеної господарської операції. Додатково на підтвердження господарської операції та у відповідності п. 201.16 ст. 201 ПКУ ТОВ «ТДС-АГРО» 18.08.2021 року було направлено на адресу ДПС Додаток J312302 до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а саме: таблицю даних платника податку, яка рішенням від 19.08.2021 року №3007446/42329640 не врахована з підстав виявлення недоліків визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявними у платника основним засобам.

Позивач зазначив, що вказане рішення він оскаржив в адміністративному порядку, надавши до скарги додаткові пояснення щодо походження товару, а саме: для посіву та отримання врожаю використане насіння пшениці врожаю 2020 року та здійснені витрати на посів, закупку мінеральних добрив, збір врожаю тощо, проте рішенням ДПС України скарга залишена без задоволення, а рішення без змін з тих самих підстав.

Окрім того, позивач звернув увагу, що первинні документи складені відповідно до вимог ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зауважень стосовно неправильного оформлення первинних документів з боку контролюючих органів не було. Тому, на думку позивача, документи, які були надані є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Також позивач зазначив, що рішення містить формальні підстави для його прийняття, що зазначені в Порядку № 1165, тобто містить загальне твердження про ненадання документів, без конкретизації (підкреслення) конкретних документів, які, на думку Комісії, не надано або потрібно надати.

У встановлений судом строк, від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву (вхід. № ЕП/34279/21 від 02.12.2021 року), в якому відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю зазначивши, що рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної є правомірним та не підлягає скасуванню, оскільки платником податків не надано разом з повідомленням всіх необхідних документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Дана податкова накладна була зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Уповноважена особа відповідачів звернула увагу, що станом на момент зупинення реєстрації податкової накладної, жодної таблиці даних із кодом УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 не було прийнято контролюючим органом.

Також, відповідач зазначив, що позивачем в підтвердження реальності відображених у податковій накладній господарських операцій не було надано жодного бухгалтерського документа, наприклад, оборотно-сальдових відомостей, аналізів або карток по субрахункам рахунків 10,15,30,31,36,66, 90, 93 тощо, плану рахунків бухгалтерського обліку, які б свідчили про зміну активів та пасивів підприємства внаслідок проведення зазначених господарських операцій.

Тому, уповноважена особа відповідачів вважає, що відповідачами доведено обґрунтованість виникнення у контролюючого органу підстав для зупинення реєстрації податкової накладної.

Ухвалою від 09 грудня 2021 року продовжено строк підготовчого провадження ще на 30 днів.

В свою чергу від позивача надійшла відповідь на відзив (вхід. № ЕП/35992/21 від 14.12.2021 року), в якому позивач підтримує позовні вимоги та наполягає на їх задоволенні.

Заперечень на відповідь на відзив до суду не надходило.

Ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 25 січня 2022 року, закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 17.02.2022 року.

На судове засідання призначене на 17.02.2022 року учасники справи не з`явились, повідомлені належним чином, про що свідчать звіти про надсилання судової повістки електронною поштою та поштове повідомлення про вручення судової повістки ДПС України.

До суду 15 лютого 2022 року від представника позивача надійшла заява відкладення розгляду справи.

Ухвалою, що занесено до протоколу судового засідання від 17.02.2022 року у задоволенні клопотання відмовлено, оскільки неявка представника позивача не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З цих підстав, ухвалою, що занесено до протоколу судового засідання від 17.02.2022 року, розгляд справи було продовжено у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, судом встановлено таке.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «ТДС-АГРО» зареєстровано 25.07.2018 року та видами діяльності є: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний) (а.с. 30-35).

Матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» (Покупець) та ТОВ «ТДС-АГРО» (Постачальник) укладено договір поставки № КС2107-1612 від 16.07.2021 року, відповідно до п. 1.1. якого Постачальник зобов`язується поставити і передати у власність, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити пшеницю врожаю 2021, код товару з УКТ ЗЕД -1001, насипом відповідно до умов дійсного Договору.

Постачальник гарантує Покупцеві, що Товар зазначений у п. 1.1. Договору, який він реалізує є товаром його власного виробництва та належить Продавцю на праві власності (п. 1.2. Договору).

Відповідно до п. 5.1. Постачальник зобов`язується передати товар на умовах СРТ Сарата. Умови поставки визнаються і розуміються відповідно до «Інкотермс» в редакції 2010 р.

Постачальник вважається таким, що здійснив свої зобов`язання з поставки Товару з дати приймання Товару в пункті призначення (п. 5.7. Договору).

Суд встановив, що сторонами за договором поставки № КС2107-1612 від 16.07.2021 року оформлена видаткова накладна № 4 від 16 липня 2021 року на товар- пшениця, 70, 82 т на суму 421 379, 15 грн. з ПДВ (а.с. 46). Також позивачем виставлено рахунок на оплату № 4 від 16 липня 2021 року на суму 369630, 83 грн., сума ПДВ 51748, 32 грн., загальна сума 421 379, 15 грн. з ПДВ (а.с. 49).

Відповідно до платіжного доручення № 42132 від 20.07.2021 року ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» ЗЛАТА-ТРЕЙД» сплачено позивачу суму 369630,83 грн. (а.с. 50).

ТОВ «ТДС-АГРО» подало на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 3 складену 16.07.2021 року на загальну суму 421379,15 грн., виписану на покупця ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» (а.с. 41).

Відповідно до квитанції від 16.07.2021 року документ прийнято та реєстрація вказаної податкової накладної зупинена з підстав того, що п.201.16 ст.201 Податкового Кодексу України, реєстрація ПН/РК від 16.07.2021 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 42).

Суд встановив, що позивачем направлено повідомлення від 11.08.2021 року про надання пояснень про те, що товариство реалізувало пшеницю врожаю 2021 року ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» за видатковою накладною № 4 від 16.07.2021 року. Оплата відбулась 20.07.2021 року в сумі 369630, 83 грн. Реалізована продукція була вирощена ТОВ «ТДС-АГРО» на орендованій землі сільського призначення. Основний постачальник ТОВ «Торговий дім Укрросхим» (а.с. 110).

Також до пояснень були надані копії документів щодо податкових накладних, а саме: копію договору поставки, видаткової накладної, рахунку на оплату, платіжного доручення, звіт про посівні площі за 2021 рік, звіт про валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду за 2020 рік та форми 20-ОПП, довідка Теплицької сільської ради про орендовані земельні ділянки сільськогосподарського призначення, договір по надання послуг, укладений з ФГ «Джондір-Б», акт здачі приймання робіт з послуг посіву, договір про виконання сільськогосподарських робіт (послуг), укладений з ТОВ «Дрім Тім Компані», акт надання послуг збирання врожаю озимої пшениці, докази відвантаження пшениці з полю (видаткові накладні, ТТН), докази поставки пшениці ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» (ТТН).

Судом встановлено, що за результатами поданих пояснень та документів контролюючим органом прийнято рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2982548/42329640 від 12.08.2021 року.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є: у зв`язку з ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, а саме: первинних документів, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с.26).

Позивачем була подана скарга на вказане рішення, проте рішенням від 27.08.2021 року № 38893/42329640/2 за результатами розгляду скарги відмовлено у задоволенні скарги та рішення залишено без змін.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє новий Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165.

Відповідно до п. 1 вказаного Порядку №1165, критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі,- визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Згідно з п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Так, суд встановив, шо ТОВ «ТДС-АГРО» подало на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 3 складену 16.07.2021 року на загальну суму 421379,15 грн., виписану на покупця ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» (а.с. 41), за першою подією відвантаження товару (пшениці), реєстрація якої була зупинена з підстав того, що п.201.16 ст.201 Податкового Кодексу України, реєстрація ПН/РК від 16.07.2021 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 42).

Суд встановив, що позивачем направлено повідомлення від 11.08.2021 року про надання пояснень про те, що товариство реалізувало пшеницю врожаю 2021 року ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» за видатковою накладною № 4 від 16.07.2021 року. Оплата відбулась 20.07.2021 року в сумі 369630, 83 грн. Реалізована продукція була вирощена ТОВ «ТДС-АГРО» на орендованій землі сільського призначення. Основний постачальник ТОВ «Торговий дім Укрросхим» (а.с. 110).

Судом встановлено, що за результатами поданих пояснень та документів контролюючим органом прийнято рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2982548/42329640 від 12.08.2021 року.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є: у зв`язку з ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, а саме: первинних документів, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с.26).

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржуване рішення помилково, з огляду на таке.

Так, суд встановив, що основним видом діяльності ТОВ «ТДС-АГРО» є: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

В поясненнях позивач зазначив, що товариство реалізувало пшеницю врожаю 2021 року ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» за видатковою накладною № 4 від 16.07.2021 року. Оплата відбулась 20.07.2021 року в сумі 369630, 83 грн. Реалізована продукція була вирощена ТОВ «ТДС-АГРО» на орендованій землі сільського призначення. Основний постачальник ТОВ «Торговий дім Укрросхим» (а.с. 110).

Також до пояснень позивачем надані копії первинних документів: копію договору поставки, видаткової накладної, рахунку на оплату, платіжного доручення, звіт про посівні площі за 2021 рік, звіт про валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду за 2020 рік та форми 20-ОПП, довідка Теплицької сільської ради про орендовані земельні ділянки сільськогосподарського призначення, договір по надання послуг, укладений з ФГ «Джондір-Б», акт здачі приймання робіт з послуг посіву, договір про виконання сільськогосподарських робіт (послуг), укладений з ТОВ «Дрім Тім Компані», акт надання послуг збирання врожаю озимої пшениці, докази відвантаження пшениці з полю (видаткові накладні, ТТН), докази поставки пшениці ТОВ «ЗЛАТА-ТРЕЙД» (ТТН).

Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити технічну можливість позивача щодо вирощування пшениці, зберігання, транспортування та реалізації.

У свою чергу суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Однак, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної відсутній перелік документів, які потрібно надати, що прямо передбачено п. 11 Порядку № 1165, а у оскаржуваних рішеннях відсутнє підкреслення, яких саме документів не вистачає, яке передбачено формою рішення.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Посилання відповідача на необхідність надання позивачем для підтвердження господарської операції повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (ф. № 20-ОПП), та таких бухгалтерських документів, як оборотно-сальдових відомостей, аналізів або карток по субрахункам рахунків 10,15,30,31,36,66, 90, 93 тощо, плану рахунків бухгалтерського обліку, які б свідчили про зміну активів та пасивів підприємства внаслідок проведення зазначених господарських операцій, відхиляються судом, оскільки п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 містить вичерпаний перелік документів, які можуть бути подані платником податків необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, та в цьому переліку відсутні наведені відповідачем документи.

Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, таке рішення про відмову реєстрації податкової накладної в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкові накладні, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, судовий збір в сумі 2270 грн. належить стягненню на користь позивача за рахунок бюджетного асигнування Головного управління ДПС в Одеській області.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС-АГРО» (код ЄДРПОУ 42329640, місцезнаходження: 68400, Одеська область, Арцизький район, м. Арциз, вул. Соборна, 27 «В», оф. 6) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.08.2021 року № 2982548/42329640.

Зобов`язати Державну податкову службу України код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 16.07.2021 року, подану товариством з обмеженою відповідальністю «ТДС-АГРО» (код ЄДРПОУ 42329640, місцезнаходження: 68400, Одеська область, Арцизький район, м. Арциз, вул. Соборна, 27 «В», оф. 6).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), як відокремленого підрозділу ДПС на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС-АГРО» (код ЄДРПОУ 42329640, місцезнаходження: 68400, Одеська область, Арцизький район, м. Арциз, вул. Соборна, 27 «В», оф. 6) судовий збір в розмірі 2270 грн. 00 коп. (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103775449
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/21262/21

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Рішення від 13.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Постанова від 15.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 15.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 27.06.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 27.06.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 03.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 27.03.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні