Провадження №1-кс/447/176/22 Справа №447/4157/21
У Х В А Л А
28 березня 2022 р. Слідча суддя Миколаївського районного суду Львівської області ОСОБА_1 секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ ВП №2 Стрийського РУП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів які містять охоронювану законом таємницю у кримінальному провадженні № №12021141250000496 від 09.12.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 240 КК України ,
за участю слідчого ОСОБА_3
в с т а н о в и в:
До Миколаївського районного суду Львівської області надійшло клопотання слідчого СВ відділення поліції №2 Стрийського РУП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів які містять охоронювану законом таємницю .
В обґрунтування заявленого клопотання слідчий покликається на те, що в СВ надійшли матеріали голови ГО « ІНФОРМАЦІЯ_1 » від 08.12.2021 ОСОБА_4 з приводу неправомірних дій СГ ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (Код згідно ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) зареєстроване за адресою: Львівська область, Миколаївський район, с. Бродки щодо незаконності видобутку корисних копалин (піску), видобування корисних копалин із виходом за межі (площі), знищуючи при цьому родючий шар ґрунту, рослинність та дерева, а також неправомірних дій Приватної агрофірми « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Код згідно ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) зареєстроване за адресою: Львівська область, Миколаївський район, с. Глухівець щодо незаконності видобутку корисних копалин за відсутності дозвільних документів.
Слідчий зазначив, що на даному етапі досудового слідства виникла необхідність в отриманні відомостей про всіх найманих працівників, які перебувають в трудових відносинах з ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та Приватною агрофірмою « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в тому числі на підставі цивільно-правових договорів з розкриттям їх повних анкетних даних, що надасть можливість встановити всіх осіб, які у встановленому законом порядку, перебувають у трудових відносинах з підприємством та зможуть бути свідками у кримінальному провадженні, проведення подальших їх допитів тощо. Необхідність отримання вказаних відомостей з ІНФОРМАЦІЯ_4 обґрунтовується наступним: на подання вимоги в порядку ст. 93 КПК України, вказані підприємства можуть повідомити відомості не в повному обсязі, приховати факт працевлаштування окремих осіб, встановлення яких має важливе значення для досудового розслідування.
Крім цього, органу досудового розслідування необхідно отримати інформацію про всі банківські рахунки, які використовували вказані підприємства в період з 01.01.2021 до 08.12.2021 з метою подальшого отримання інформації про рух коштів за вказаними рахунками з розкриттям часу операції, призначення кожного платежу та контрагентів, що в сукупності з іншими матеріалами досудового розслідування матиме значення для кримінального провадження та подальшого судового розгляду справи. Необхідність отримання вказаної інформації в даний проміжок час, обґрунтовується тим, що під час слідства потрібно проаналізувати діяльність даних підприємств на протязі відповідного проміжку часу до дати подання заяви про вчинення кримінального правопорушення, зіставити фактичні дані з відповідними показаннями свідків у даному кримінальному провадженні на різних етапах їх діяльності.
Вищеописані відомості в сукупності з іншими матеріалами, будуть використані для підтвердження винуватості, або навпаки невинуватості відповідних осіб у вчиненні кримінального правопорушення, обставини якого підлягають доказуванню в рамках даного кримінального провадження.
Положеннями ст. 6 та ст. 19 Конституції України визначено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами.
Згідно з п.п. 70.3.1, 70.3.2, 70.3.3, 70.3.4, 70.3.5 п. 70.3 ст.70, п.п 70.15.1, 70.152 п. 70.15 ст.70 Податкового кодексу України, відомості про джерела отримання доходів, об`єкти оподаткування, суми нарахованих та/або отриманих доходів, суми нарахованих та/або сплачених податків, про податкову знижку та податкові пільги платника податків є складовою частиною Державного реєстру, які використовуються контролюючими органами виключно для здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства України та є інформацією з обмеженим доступом, крім відомостей про взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Окрім того, розділом III «Порядку обробки персональних даних у базі персональних даних - Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків» затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.02.2015 №210 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2015 за №78/26723, визначено, що джерела отримання доходів, суми нарахованих та/або отриманих доходів віднесено до складу персональних даних особи.
Таким чином, відомості Державного реєстру не є відкритою інформацією та можуть бути надані з дотриманням певних обмежень і процедур.
Державний реєстр, відповідно до визначень ст. 2 Закону України від 01.06.2010 №2297-УІ «Про захист персональних даних» (далі - Закон №2297) є базою персональних даних. Згідно ст. 10 даного Закону обумовлено, що використання персональних даних працівниками суб`єктів відносин, пов`язаних з персональними даними, повинно здійснюватися лише відповідно до їхніх професійних чи службових або трудових обов`язків. Ці працівники зобов`язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв`язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов`язків, крім випадків передбачених законом.
Крім того, відповідно до п. 17.1.9 ст. 17 Податкового кодексу України платник податків має право на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами.
Підпунктом 21.1.6 п. 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України встановлено, що посадові особи контролюючих органів зобов язані не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи.
Також частиною третьою ст. 10 Закону України від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов`язані, зокрема, вжити заходи щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб.
Відповідно до пункту 1 статті 1 Кримінально процесуального Кодексу України (далі - КПК) порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.
Положенням частини першої статті 9 КПК встановлено, що під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, цього Кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.
Відомості, які необхідно отримати органу досудового розслідування перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , які він
Слідчий СВ ВП №2 Стрийського РУП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 у судовому засіданні клопотання пітримав, просив таке задоволити.
Особа, у володінні, якої знаходяться документи у судове засідання не з`явився, однак, згідно ч.4 ст.163 КПК України це не перешкоджає розгляду даного клопотання.
Вивчивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання підлягає до задоволення, оскільки таке відповідає вимогам ст. 160 КПК України та доводить наявність обставин передбачених ч. 5, 7 ст. 163 КПК України.
Відповідно до ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів. Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом.
Однак, відповідно до вимог КПК України слідчий суддя надає тимчасовий доступ до речей та документів виключно слідчому у кримінальному провадженні.
З метою забезпечення принципу змагальності сторін, свободи в поданні доказів і у доведенні в подальшому перед судом їх переконливості, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання слідчого про тимчасовий доступ до документів, що містять таємницю.
Керуючись ст.ст. 131, 160, 163, 164 КПК України слідчий суддя, -
ухвалив:
Клопотання слідчого СВ ВП №2 Стрийського РУП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів які містять охоронювану законом таємницю задоволити .
Надати дозвіл старшому слідчому слідчого відділення ВП №2 Стрийського РУП ГУНП у Львівській області капітану поліції ОСОБА_3 , т .в.о. заступника начальника відділення поліції №2 начальнику СВ Стрийського РУП ГУНП у Львівській області капітану поліції ОСОБА_5 , тимчасовий доступ до інформації та надання можливості її вилучення в копіях, яка перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , що за адресою: АДРЕСА_1 , Код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , а саме:
1) Відомості про всіх найманих працівників, які перебувають в трудових відносинах з СГ ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (Код згідно ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстроване за адресою: Львівська область, Миколаївський район, с. Бродки та ПАФ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Код згідно ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), зареєстроване за адресою: Львівська область, Миколаївський район, с. Глухівець, в тому числі на підставі цивільно-правових договорів, з розкриттям їх повних анкетних даних.
2) Відомості про всі банківські рахунки, які використовувалися СГ ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (Код згідно ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстроване за адресою: Львівська область, Миколаївський район, с. Бродки та ПАФ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Код згідно ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), зареєстроване за адресою: Львівська область, Миколаївський район, с. Глухівець, в період з 01.01.2021 до 08.12.2021.
Строк дії ухвали до 28.04.2022 року включно.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя за клопотанням слідчого, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених вище речей та документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Миколаївський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2022 |
Оприлюднено | 17.05.2024 |
Номер документу | 103778176 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Миколаївський районний суд Львівської області
Друзюк М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні